thetilko napisal/-a:Biagio, sem razmišlajl v tej smeri. Moj zaključek je bil tak. Dokler ni trajnih deformacij se prvi, da se avto vrne v prejšnje stanje verjetno govorimo o elastičnosti. Ko bi bile deformacije bi govorili o plastičnosti. Če se školjka resnično vrne nazaj v prvotno obliko in govorimo o elastičnosti, potem je tukaj v veliki meri veljaven Hookov zakon.
F=-kx
Kjer je F seveda sila, k je konstanta elestičnosti x pa je razlika v razdalji.
In gelde na to, da je zadeva linearna, pomeni, da moramo pri manjših silah imeti le bolj natančen merilni sistem. Razlika pa se bi morala poznati takoj.
Če pa v karoseriji prihaja do preskakovanj, počenih varov ... pa se bo razlika kazala še veliko prej.
Skratka mi bi v tem primeru računali konstanto elastičnosti. Avti z manjšo konstanto bi se odrezali bolje.
Se pravi če js to prav razumem bi zgledlo nekako tako: Ti bi avto vpel v to napravo in s hidravliko apliciral določeno silo ter meril x. Če bi se avto po testu vrnil v prvotno stanje (x=0 oziroma enak kot na začetku), bi lahko torej govorili o elastičnosti in potem bi veljalo, da je zadeva linearna in test tudi pri takih obremenitvah relevanten. Zračunal bi konstanto elastičnosti, manjša kot je, manj se je avto deformiral, torej v boljšem stanju je?
Princip je precej enostaven, ampak problem je res z referenčnimi vrednostmi. Če nimaš ti podatka kako se je na testu odrezal nov avto je tist rezultat, ki ga dobiš mal brezpredmeten ker dejansko ne veš kaj ti pove? Lahko primerjaš med sabo različne rezultate meritev istega modela in prepostavljaš, da je tisti z najnižnjim rezultatom najboljši (načeloma tudi je), ampak še zmer pa ne boš vedel koliko je tud tist že zjahan!
Pa tudi, kaj se zgodi če se školjka po testu ne vrne v prvotno pozicijo? Ok pač test je nepomeben ampak kako boš to obrazložiš lastniku?
Pardon, smo ti mal zvil avto. Sam sej je itak že zjahan...
Having an Alfa is like having a two-year old; anoying most of the time but you would never give her away...never!