Dober mehanik / Servis na Primorskem

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Odgovori
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6069
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

alfa_samec napisal/-a:Čisto vse dobiš od zgoraj naštetega, ampak moraš bit pripravljen plačat. Zastonj pač ne bo šlo. Sealey je recimo prodajalec za vse znamke, QPS prodaja cele kite preko svoje trgovine, YB tools tudi itn.

Tudi čisto vse testerje imaš na voljo za nakup, ampak spet niso zastonj.

Edit: še Alfisti.net in Ricambi imajo orodja za jermene in vse ostalo za prodajo.
Vidim/berem, da si samo teoretik, od uporabnika pa čisto nič!

Kupujem orodja, sem kupil od Sealey-a in na koncu enako orodje še od Hazet-a, kateri je malo natančnejši! Problem je, da ta orodja ustrezajo za motorje od - do! Po servisni dokumentaciji pa se za vsak motor, orodje za isti namen, razlikuje! Hudič je v detajlih!

Tudi testerji so vsi nek približek. Vsak omogoča kakšno stvar, noben pa vseh možnosti kot originalni tester, kateri je namenski za znamko.
Jaz bi imel tester, kateri omogoča nastavljanje lopute plina, min-max, za moj avto. Drive by wire sistem. Moram to nastaviti na svojem avtu. Imaš osebne izkušnje, da kateri od testerjev na trgu to omogoča? Razen originalnega!

Da se razumemo, ne zagovarjam pooblaščenih servisov. Le povedal bi rad, da so kozolcarji predragi, sploh za delo na približno, in da je v vsakem primeru potrebno takšno ali drugačno orodje, sploh testerji v teh elektronskih časih.
peruccy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 527
Pridružen: Ne Maj 16, 2010 12:35 am
Vozilo: Skyline R33 GTS-T, Forester SF5 EJ205, Almera N15 GTi, P205 XUD9TE

Damjan, univerzalni testerji zmorejo večinoma vse kot original testerji. Samo znati moraš z njimi delati. Doma uporabljava Sagem-ov tester, kateri na prvi uč deluje poceni in manj kvaliteten. Vendar ko ga enkrat skužiš, da ima isto kontrolo nad ecujem kot Examiner, VagCom npr., potem več ni problem. Finta je pa v tem, da nima vsak tester vseh funkcij v glavnem meniju, kot npr. Examiner, kjer delaš vse iz enega menija. Pri Sagemu npr. moraš iti čisto v drugo polje, če hočeš kalibracijo ali live data...

Kaj hočem povedati je, da so univerzalni testerji čisto vredu. Tudi original tester ti ne bo pokazal točne napake. Vse napake, ki jih tester pokaže, so zgolj vodič od kje začeti iskanje. Sam veš, da je ponavadi kriv ravno tisti senzor katerega tester ne pokaže, ker je pač prvi, oz. zadnji v zanki in zato ga tester ne izpiše...

Glede šušmarjev je pa tak, obstajajo pošteni in obstajajo nepošteni. V mojem poslu srečam obe skupini na dnevni bazi in nepoštenih je vse manj, ker je "konkurenca" hujša in če si delaš slabo luč, hitro ostaneš brez strank. Pa praktično vse več mehankarjev iz uradnih servisov "vozi" stranke domov, ker jim servis en qurc plača in raje probajo doma kaj zaslužit. To se vidi, ko mehanik ki je specializiran npr. za VAG vozila, ki ima vso možno strojno in elektronsko opremo za dotično znamko, začne kar na enkrat šraufat Renoje, Fiate itd. Mora se seveda prilagajat stranki, če hoče kaj zaslužit.

Glede garancije je pa tak - vsak mehanik bo dele kupil ali nachbau v trgovini z rezervnimi delami, ali na uradnem servisu. Vsak del ima določeno garancijo in še ni bilo nikoli problemov, da se del nebi dal reklamirati, če je bil pravilno zmontiran in je predčasno zatajil. To je pač tak, kupiš ATE diske in znajo trosit - pač 1 od 1000, ampak se zgodi. Hočem to povedati, da tudi mehanik lahko da garancijo na dele, tudi če niso original, zato ker on sam ve, da ima v trgovini kjer je kupil, določeno garancijo na dotični del. Mislite, da uradni servisi ne kupijo nachbau delov??? Še kak jih kupujejo! Kdo pa gre preverjat, kaj piše na vilici, filtru ali jermenu gor in kdo ve, kateri proizvajalec je prva vgradnja... Edino VAG je nekak bolj proti nachbau delom, ostali servisi pa po mojem zamenjajo 75% nachbau delov in le 25% oem. Zato vam pa lahko tudi dajo članski popust in popust na gotovino, da dobite na koncu 20-25% popusta na material. Sploh če so nepošteni in nachbau del zaračunajo kot oem del :)

Orodje pa nikoli ni bil problem. Če imaš dobre odnose s servisami, oz. z zaposlenimi na servisih, ti posodijo katerokoli orodje brez problema. Ti meni pomagaš, jaz pa tebi. Midva tudi nimava blokad za odmične za Alfin 3.0 24V motor npr., ker jih rabiva mogoče 2x letno. Zakaj bi jih kupila za ~100€, če si jih lahko izposodiva? Delava pa vse znamke in vse motorje z notranjim izgorevanjem. Od kosilnice pa do traktorja, če je potrebno. Zdaj pa za vse to imeti specialno orodje, ne vidim logike, razen če bi denar na ogradu rastel... in mislim da zaradi tega nisva šalabajzara, ali pač?

Moja dva centa samo :)
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Imaš osebne izkušnje, da kateri od testerjev na trgu to omogoča?
Nimam, Lancia je zame tabu. In ker niti ne vem za kakšen motor se gre, je brezveze ugibanje na pamet.
Uporabniški avatar
B_U_R_I
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1017
Pridružen: So Jul 13, 2013 12:18 pm
Vozilo: AR 159 SW 2.0 JTDm

Moj brat je delal na pooblaščnem VAG servisu in si niti ne upam povedati s kakšnimi štorijami je včasih prišel iz službe. Nekateri tam še za pometat niso dobri pa šraufajo nove avtomobile v vrednosti 30k€ in naprej. Strankam zaračunavajo precej visoke zneske, mehanike plačajo pa minimalca. Delavni čas pa 8-12 ter 13-17. Vmes je ena neplačana ura frej, ki jo morajo izkoristiti za malico.

Niso vsi servisi isti, veliko je pa takih, kjer je kar nekaj zaposlenih, ki bi moral par let samo zraven enega izkušenega delavca stat pa gledat kaj in kako dela.

Kakšne so avtomehanične šole? Učijo se na 101kah, Yugotih, Renault 5kah. Full dobr. Testerje jim pa v knjigi pokažejo kao zgledajo. No vsaj tako je bilo 5-10 let nazaj, upam da se je to kaj spremenilo.

Potem gre pa tako mulo, star 18 let na pooblaščenca delat in vi mislite, da ste loto zadeli, ker ste dobili 20% popust.

Raje peljem k popoldancu z 10+ letnimi izkušnjami, ki še nikol ni Alfe šraufal.
skyblue
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 763
Pridružen: Sr Sep 07, 2011 9:06 am

Damijan napisal/-a:Po mojih izkušnjah, od pooblaščencev, Zega!
Imam samo dve izkušnji z pooblaščenci, obe sta posredni, ker sem kupil dva avta ki sta bila 4 leta servisirana na dveh poooblaščencih. ( vse 4 leta na istem servisu). Po pregledu sem doma našel en kup napak, ki jim niso ravno v ponos. Tako da pooblaščenci... ne, hvala. Ne razumem pa, kako pa je nekdo pripravljen za določeno uslugo plačat več, kot je vredna na odprtem trgu. Se pa strinjam, da na večini servisov delajo mehaniki za zelo majhno plačilo. Temu primeren je tudi odnos.
Uporabniški avatar
qverderk
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 90
Pridružen: Če Maj 19, 2011 4:33 pm
Kraj: Goriška

B_U_R_I napisal/-a:
Kakšne so avtomehanične šole? Učijo se na 101kah, Yugotih, Renault 5kah. Full dobr. Testerje jim pa v knjigi pokažejo kao zgledajo. No vsaj tako je bilo 5-10 let nazaj, upam da se je to kaj spremenilo.

Potem gre pa tako mulo, star 18 let na pooblaščenca delat in vi mislite, da ste loto zadeli, ker ste dobili 20% popust.

Raje peljem k popoldancu z 10+ letnimi izkušnjami, ki še nikol ni Alfe šraufal.

BURI res je nazalost še zmeri tako, da se uči v šolah na kantah zarečt, ko pa prideš na prakso h pooblaščencu pričakujejo da bodo ''mladi upi'' skor use vedli in znali, pol ko vidijo kolko je ura pri znanju in npr. kje je je snov v šoli obstala ti da krpo pa metlo v roke pa pejdi pucat (ne usi) ma večina... in na mladih svet stoji ne really... #-o =D> biče bolje pravijo :D
''Un boxer e'lunico motore qe gira tanti giri e non chiede niente solo l'amore''
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Sicer ste "malo" zašli, sam jaz imam z Zego zelo dobre izkušnje. Recimo kadarkoli sem imel težavo je Jure že po telefonu vedel kaj je narobe, medtem ko je precej drugih tavalo v megli po več tednov,....
Uporabniški avatar
aaxxx
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 961
Pridružen: Sr Mar 02, 2005 7:43 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Macau, SAR China

žival napisal/-a:Sicer ste "malo" zašli, sam jaz imam z Zego zelo dobre izkušnje. Recimo kadarkoli sem imel težavo je Jure že po telefonu vedel kaj je narobe, medtem ko je precej drugih tavalo v megli po več tednov,....
Tudi jaz sem imel dobre izkušnje z Zego, Jure pa je res fajn dečko.

LP
Uporabniški avatar
bananaman
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 70
Pridružen: Sr Sep 12, 2012 12:10 pm

+1
Uporabniški avatar
r2
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 613
Pridružen: Po Nov 10, 2003 11:36 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Domžale

+1
Uporabniški avatar
Gregson007
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 7743
Pridružen: So Mar 29, 2008 7:33 pm
Vozilo: LaFa ...... 404
Kraj: Laibach

+1
Slika
Fleks4
Alfist
Alfist
Prispevkov: 338
Pridružen: Ne Dec 19, 2010 1:18 pm

Od nepooblaščenih je pa Bizjan Anton stručko...z Zego pa nimam izkušenj...sem pa zadnjič videl pri Avto rudnik od Zege mitota,so delali veliki servis...vsaj na vratih je imel njegove nalepke pa primorske tablice...
Uporabniški avatar
NejcZ
Alfist
Alfist
Prispevkov: 453
Pridružen: Pe Jan 14, 2011 12:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Mozirje

Naj bojo še tak prijazni, noben me nebo prepričal v dvojno ceno materiala in trojno ceno dela da grem k njim.
Moje Alfe nezna noben popravit!
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

NejcZ napisal/-a:Naj bojo še tak prijazni, noben me nebo prepričal v dvojno ceno materiala in trojno ceno dela da grem k njim.
s tem se absolutno ne strinjam.

Fušarji računajo 20 € na uro, Pooblaščenci ala Zega, Avtotrade pa s popustom mogoče 30% več.
seveda je razlika 1000 ali 1300 €

ampak pri servisz 100 ali 130 pa nimaš kaj razmišljati.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Če pooblaščenec računa v prekmurju 30€ uro, potem v LJ ni mogoče, da jo računajo 25 ... Daj nehaj. Brez računa so pri nas delovne 15€, torej -50%, kar pa je že konkretna razlika.

In če te mali servis za Giulietto JTdm pride 278€, taisti mehanik jo pa doma napravi za niti ne 140€ je to kar razlika. S tem, da ti seveda poštempla knjižico ;)
Odgovori
  • Informacija