Damjan, univerzalni testerji zmorejo večinoma vse kot original testerji. Samo znati moraš z njimi delati. Doma uporabljava Sagem-ov tester, kateri na prvi uč deluje poceni in manj kvaliteten. Vendar ko ga enkrat skužiš, da ima isto kontrolo nad ecujem kot Examiner, VagCom npr., potem več ni problem. Finta je pa v tem, da nima vsak tester vseh funkcij v glavnem meniju, kot npr. Examiner, kjer delaš vse iz enega menija. Pri Sagemu npr. moraš iti čisto v drugo polje, če hočeš kalibracijo ali live data...
Kaj hočem povedati je, da so univerzalni testerji čisto vredu. Tudi original tester ti ne bo pokazal točne napake. Vse napake, ki jih tester pokaže, so zgolj vodič od kje začeti iskanje. Sam veš, da je ponavadi kriv ravno tisti senzor katerega tester ne pokaže, ker je pač prvi, oz. zadnji v zanki in zato ga tester ne izpiše...
Glede šušmarjev je pa tak, obstajajo pošteni in obstajajo nepošteni. V mojem poslu srečam obe skupini na dnevni bazi in nepoštenih je vse manj, ker je "konkurenca" hujša in če si delaš slabo luč, hitro ostaneš brez strank. Pa praktično vse več mehankarjev iz uradnih servisov "vozi" stranke domov, ker jim servis en qurc plača in raje probajo doma kaj zaslužit. To se vidi, ko mehanik ki je specializiran npr. za VAG vozila, ki ima vso možno strojno in elektronsko opremo za dotično znamko, začne kar na enkrat šraufat Renoje, Fiate itd. Mora se seveda prilagajat stranki, če hoče kaj zaslužit.
Glede garancije je pa tak - vsak mehanik bo dele kupil ali nachbau v trgovini z rezervnimi delami, ali na uradnem servisu. Vsak del ima določeno garancijo in še ni bilo nikoli problemov, da se del nebi dal reklamirati, če je bil pravilno zmontiran in je predčasno zatajil. To je pač tak, kupiš ATE diske in znajo trosit - pač 1 od 1000, ampak se zgodi. Hočem to povedati, da tudi mehanik lahko da garancijo na dele, tudi če niso original, zato ker on sam ve, da ima v trgovini kjer je kupil, določeno garancijo na dotični del. Mislite, da uradni servisi ne kupijo nachbau delov??? Še kak jih kupujejo! Kdo pa gre preverjat, kaj piše na vilici, filtru ali jermenu gor in kdo ve, kateri proizvajalec je prva vgradnja... Edino VAG je nekak bolj proti nachbau delom, ostali servisi pa po mojem zamenjajo 75% nachbau delov in le 25% oem. Zato vam pa lahko tudi dajo članski popust in popust na gotovino, da dobite na koncu 20-25% popusta na material. Sploh če so nepošteni in nachbau del zaračunajo kot oem del
Orodje pa nikoli ni bil problem. Če imaš dobre odnose s servisami, oz. z zaposlenimi na servisih, ti posodijo katerokoli orodje brez problema. Ti meni pomagaš, jaz pa tebi. Midva tudi nimava blokad za odmične za Alfin 3.0 24V motor npr., ker jih rabiva mogoče 2x letno. Zakaj bi jih kupila za ~100€, če si jih lahko izposodiva? Delava pa vse znamke in vse motorje z notranjim izgorevanjem. Od kosilnice pa do traktorja, če je potrebno. Zdaj pa za vse to imeti specialno orodje, ne vidim logike, razen če bi denar na ogradu rastel... in mislim da zaradi tega nisva šalabajzara, ali pač?
Moja dva centa samo