krivulja moci in navora?

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Odgovori
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Torej, kaksna krivulja moci in navora naj bi bila najimenitnejsa?itak to ni mozno dosect 100 procentno ampak vseeno

In ce primerjamo 2 enaka motorja z isto mocjo, zaradi cesa se lahko razlikujeta v navoru?
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Krivulja elektromotorja je po mojem mnenju teoretično idealna. Konstanten navor od nule, moč pa linearno narašča z vrtljaji.
Medtem ko vozim pa raje avte, kjer se čuti preklope mehanike - velik naraščanje navora pr določenih obratih, turbo luknja k pohodiš... :P
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Za vozit vsak dan je najboljša krivulja z čimveč navora pri čimnižjih obratih, da ti motorja ni treba turirat v obrate.

Za "dirkat", je najbolje čimbolj ravna krivulja navora, da je motor predvidljiv.

Elektromotor nima konstantnega navora... Navor je konstanten samo do nazivne hitrosti (ponavadi okoli 3000rpm), potem pa pada linearno (v tem območju imaš konstantno moč), od 2xnazivne hitrosti pada pa še hitreje, tako da tudi moč pada...

Razlike med posameznimi motorji, pa so zaradi različne konstrukcije.
Drugačno razmerje hod - vrtina bata.
Drugače speljani kanali za dovod zraka v glavi.
Drugačen sesalni kolektor (po možnosti še variabilen)
Drugačen izpušni sistem
...
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

In ce primerjamo 2 enaka motorja z isto mocjo, zaradi cesa se lahko razlikujeta v navoru?
V primeru 2.0 TS motorjev različnih moči - 150KM vs. 155KM, je šlo izključno samo za nastavitev parametrov motorja, enako je bilo z navorom (180 Nm vs 188 Nm), kjer je bil v GTV naštiman za večjo odzivnost, pri 166 pa za bolj zvezno pospeševanje in udobno vožnjo.

Pri prisilno polnjenem motorju pa lahko jasno bolj fino nastaviš veliko parametrov. Vprašanje je potem samo vzdržljivosti in rafiniranosti. Ker ti skoraj nič ne pomaga, če ti motor zdrži samo par tisoč km ali pa, da se v vseh uporabnih vrtljajih kolesa vrtijo v prazno, kar po mestu zagotovo ni fajn :)
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

TribesMan napisal/-a:Za vozit vsak dan je najboljša krivulja z čimveč navora pri čimnižjih obratih, da ti motorja ni treba turirat v obrate.

Za "dirkat", je najbolje čimbolj ravna krivulja navora, da je motor predvidljiv.

Elektromotor nima konstantnega navora... Navor je konstanten samo do nazivne hitrosti (ponavadi okoli 3000rpm), potem pa pada linearno (v tem območju imaš konstantno moč), od 2xnazivne hitrosti pada pa še hitreje, tako da tudi moč pada...

Razlike med posameznimi motorji, pa so zaradi različne konstrukcije.
Drugačno razmerje hod - vrtina bata.
Drugače speljani kanali za dovod zraka v glavi.
Drugačen sesalni kolektor (po možnosti še variabilen)
Drugačen izpušni sistem
...
Tribes, kako je potem recimo voznja s 1000 obrati 5 prestava in gas do konca?manj navora, avto cuka in se zaletava, vc navora avto zmore brez tresljajev pospesit, vndar verjetno menjalnik bol trpi?
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Odgovori
  • Informacija