Prav imas, sta popolnoma povezana po naslednji formuli ki velja za metrične velikosti(W, Nm, obr/s):dejan napisal/-a:Milsim da sta navor (Nm) in moč (kW/KM) nekako fizikalno povezana, tko da verjetno imajo tudi kW mal veze
moč = navor x 2pi x obrati na sekundo
Vedno ko se kdo prereka o konjih in navoru dolocenega motorja, govori o maksimalni vrednosti, ki pa sta seveda pri razlicnih vrtljajih motorja različne.
Moč je vedno odvisna od stevila vrtljajev in trenutnega navora. Najpomembnejsa je torej karakteristika navora motorja glede na obmocje vrtljajev. Graf te karakteristike vam izrise dinamometer vecini znan kot merilni valji za moč. Kar se dejansko meri je navor, ki deluje na valje in obrate motorja v tem trenutku, iz tega se nariše graf navora v odvisnosti od obratov. Nato pa se po zgornji formuli za vsako točko grafa zračuna vrednost moči in tako lahko narišemo tudi graf moči v odvisnosti od obratov.
Primer:
1.8 TS motor pri 3900 obratih deluje na os z navorom 163Nm, moč izračunamo:
163 Nm x 6,28 x 65 = 66,54 kW (90,49 KM)
Moč je torej pri 3900 obratih okoli 90 konjev.
Za isti motor pa lahko tudi izračunamo kakšen je navor, pri maksimalni moči, ki pri 6500 obratov na minuto znaša 140 konjev oziroma 103 kW.
103 kW / 6,28 / 108,33 = 151,4 Nm
Opazimo, da navor rahlo pada, med tem ko moč bistveno "raste". Ko govorimo o pospešku, moči in navoru ni nikoli merodajno govoriti o maksimalnih vrednostih saj so lahko zelo varljive. Tako lahko avto z "manj konji" pospešuje hitreje, kot avto z večjo maksimalno močjo ampak le to doseženo v zelo ozkem območju vrtljajev.
Vse torej ni v številkah, po katerih nas oropajo pri registraciji.