avtomatski menjalniki

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Če jo imaš namen kupit sprobaj pa boš videl kako pretika...mora pa pretikat lepo, in menjalnik more bit serviseran kot treba drugače se poslovi od delovanja, bodo z njim samo težave ;)

lp,

d
Modras
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 614
Pridružen: Po Maj 27, 2013 11:03 am

Vse to mi je jasno!
Katera olja pa se uporablja za te menjalnike?
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Modras napisal/-a:Vse to mi je jasno!
Katera olja pa se uporablja za te menjalnike?
nisem 100 % ampak mislim da 75-80 za avt. menjalnike...gre ga pa okol 3 litre se mi zdi, nisem prepričan...tu nekje!
Modras
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 614
Pridružen: Po Maj 27, 2013 11:03 am

Aha.
Se menja na 60.000km kot sem to do sedaj počel na ostalih vozilih?
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

lahko tudi na 80.000 ampak zaradi samega menjalnika je mogoče boljše na 60.000 menjat in je to to. Potem veš da je vsaj servisiran kot je treba
Modras
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 614
Pridružen: Po Maj 27, 2013 11:03 am

Aha.
Pa ti imaš večinoma samo v D ali tudi upravljaš z ročko oziroma lopaticama +/- ?
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

jaz ko sem si ga lastil v 156ki sem imel malo mešan način in sem menjal olje na 60.000...drugače sem imel vedno rad bolj športno prestavljanje tako da sem res zelo malo uporabljal CITY mode...se je pa zanimivo igrat tudi z + in - seveda ;)
Modras
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 614
Pridružen: Po Maj 27, 2013 11:03 am

Aha.
Meni se zdi to pretikanje in dodatne funkcije povsem brezveze!
Jaz sem bolj pristaš klasične avtomatike po načelu P-R-N-D in več ne rabim!
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

V prispevku od alfa samca o giulii veloce sem prebral, da bo imela 4x4 in 8 stopenjski avtomatski menjalnk.
Mogoce kdo ve kaksen sistem 4x4 je uporabljen in kaksni odstotki prenosov so in pa cigav avtomatski menjalnik uporablja. Ga je mogoce FCA sama konstruirala.
Modras
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 614
Pridružen: Po Maj 27, 2013 11:03 am

Dvomim, da bi bil ZF.
Kaj pa če ima Aisin prste vmes?
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Modras napisal/-a:Dvomim, da bi bil ZF.
Kaj pa če ima Aisin prste vmes?
Skoraj prepričan sem, da bi moralo iti za nekaj povsem novega, saj gre le za v osnovi RWD z nadgradnjo na Q4 in 8 stopenjski avto, menjalnik.
Sam bi se danes skoraj zagotovo odločil za avtomatski menjalnik, namreč gre za noro sofisticirane menjalnike ,ki sploh ne veš da prestavljajo, ob mirni vožnji prestavljajo pri nizkih obratih, ko pohodiš gas so zelo odzivni, omogočajo različne nastavitve od eco do sport+.
Dvom bi ostal le glede zanesljivosti, ker si ne znam predstavljati kdo bi to v SLO popravil, če kaj crkne in za koliko denarja.
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

Menjalnik je zf, vgrajen v ogromno vozil.

Q4 se prenasa do 60% spredaj, kaksen je pa sam prenos pa nevem,verjetno kaj od Jeepa stari q4 je bil podoben kot quattro, only better kar se prenosa tice in slabsi kar se vzdrzljivosti tice
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Ja, menjalniki so ZF-ovi 8hp50, kar pomeni 500Nm navora. Sredinski dif je skoraj 100% visko, saj je v osnovi pogon 90% zadaj in ga nato prenaša naprej, če je potreba. Gre pa do največ 60% spredaj, kot je že pred menoj napisal Miholl.
Menjalnik je pravi tank, uporablja ga praktično celotna avtomobilska industrija zadnjih 5 let in nisem še slišal za kakšne probleme glede vzdržljivosti ali serijskih napak. Poraba je običajno nižja kot na ročnih, zraven pa prestavlja prestave samo malenkost počasneje od DSGja. Ampak kjer imaš na DSGjih probleme s sklopkami, dvomasnimi vztrajniki ipd, se na pravi avtomatiki temu elegantno izogneš s prenosnikom navora (torque converter). Pomembno se je samo držati servisnega intervala menjave olja in filtrov, kar je neprimerno ceneje od menjave sklopke+vztrajnika.
Slika
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Tnx za razlago.
Kako pa deluje ta torque converter.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Q4 v Giulii je mislim da direkt kopija ali pa celo isti sistem kot ga uporablja BMW.

Večina navora gre stalno na zadnja kolesa. Prenos na prednja kolesa pa se izvaja samo preko sklopke, ki jo po potrebi vklaplja sistem nadzora pogona preko servo motorja. Glede na to koliko v prazno se vrtijo zadnja kolesa.

Zadeva pri BMWju ni pretirano posrečena kar se tiče zanesljivosti, predvsem v primeru da uporabljaš gume deljenih dimenzij se pogosto dogajajo okvare na krmiljenju sklopke, saj zaradi razlike v obsegu prednjih in zadnjih koles elektronika nepravilno vklaplja prednja kolesa ko to ni potrebno.
Deljenje dimenzije gum se pri Giulii uporabljajo v primeru 18" ali 19" felten, kejr so zadnje gume širše.
Odgovori
  • Informacija