En dan prej 230km/h na nemskih avtocestah, drug dan check engine.
Napaka:
P2563 - Variable geometry turbo position
Simptomi:
Avto ne vlece, turbo kazalec se ne premika, mogoce za kaksen milimeter ali 2, ko dam res vec gasa.
Je turbo sel k rakom zvizgat? Mogoce sem preteral z 230km/h...
Če se števec vsaj malo premakne, in ne slišiš nobenih čudnih zvokov (kot sirena, ali pa da nekaj mehansko drgne), je turbina verjetno OK.
V tem primeru je okvara verjetno nekje na vakumskem sistemu, ali pa je fuč overboost ventil, in če ni vakuma se pač mehanizem na turbni ne premakne in turbine ne bo dala kaj dosti boosta od sebe.
To bi se dalo preveriti tako da pogledaš ali se VNT mehanizem premakne ko avto vžgeš (nevem pa če je VNT mehanizem pri tem motorju viden, brez kakih večjih posegov...)
Opcija je tudi da so zaštekale VNT lopatice na sami turbini in se ne premikajo kljub temu da je vakum prisoten, vendar to je manj verjetno, po mojih izkušnjah.
Hvala za odgovor. Druge nimam, kot najti mehanika. Po praznikih zal, ker zdej ni nobenga, da bi lahko na hitro diagnosticiral problem.
Zvok motorja izgleda normalen. Pri turbini ne slisim nobenega zvizganja, niti je prej kaj zvizgalo, da bi rekel turbina gre pocasi proti koncu. Vem, da se je pri Fiatu malo slisala, ampak tudi danes deluje bp, pa je ze cez 310k.
Ko ugasneš avto, je kaj drugače kot običajno?
V smislu da se bolj zatrese med ustavljanjem motorja?
Bi pa turbino v primeru nedelovanja VNTja moral slišat, dejansko bolj kot normalno, ker težje/počasneje prebrodi tiste začetne, najbolj slišne hitrosti.
Posnetek pa ima prizvok kot bi nekje zrak puščal. Škoda da nisi med snemanjem še pritisnil na plin... (rabiš pomočnika)
@SilverMan
Ja imas prav, to sem takoj opazil, kot nekasno puscanje zraka. Bom danes s pomocnikom vse stestiral, pa dam na forum. Danes zjutraj sem se peljal par kilometrov in odzad je bil plav dim, pa smrdelo je podobno kot bi delal regeneracijo motorja, ampak beri 3x huje.
b_bay napisal/-a:@SilverMan
Ja imas prav, to sem takoj opazil, kot nekasno puscanje zraka. Bom danes s pomocnikom vse stestiral, pa dam na forum. Danes zjutraj sem se peljal par kilometrov in odzad je bil plav dim, pa smrdelo je podobno kot bi delal regeneracijo motorja, ampak beri 3x huje.
Ugotovil si, da turbina ne dela, ko se pelješ modro kadi in smrdi. Sam se ne bi preveč vozikal naokoli in na tak način ugotavljal kaj bi bilo pri teh simptomih.
Če je res kaj s turbino in zliva olje čez auspuh, s tem ne narediš nič dobrega DPFju. Pa olja tudi enkrat zmanjka...
Glede na to da nisi ravno iz foha, je nasvet od legenda1979 povsem na mestu.
Če ti se fučka za avto pa kar korajžno, itak nobena ne bo šla večno
Ni nic s turbino, je mehanik pregledal. V soboto bo preveril to kar je TribesMan napisal.
Plavo je pa kadilo, ker je blo zjutraj mrzlo in pac ostanki od nezazganega sranja iz DPF-a. Po tem se vec ni pojavilo.
Jaz se ne bi toliko strasil zaradi tega. Avto vozim ze 3 leta, naredil 74.000km...tehnicni pregledi v Avstriji, vozim ga na predvsem na kratke relacije in do zdej niti enega samega resnejsega problema. Dejansko bi moral DPF ze crkniti 5x, glede na stevilo regeneracij (povprecno na 250km). Prej sem se okrog tega sekiral, slabo spal, vedno ga sel precistit na avtocesto zaradi kratkih relacij. Pol sem pa videl, da je to potrata casa in goriva. Regeneracijo naredi takrat, ko imam jaz cas za to. Ene parkrat je ze javil, da je DPF zabasan in to sem le vzel kot resnejse opozorilo. Nabil ga 200 po avtocesti, spet kot nov.
Tole je kar vzdrzljiv motor.
Je pa tudi res, da ga servisiram na 10-13k max (olje ter vsi filtri). Mogoce je tudi kaj na tem.
DPF se vzdržuje tako, kot je b_bay napisal. Tudi zdržal bo preko 300.000 km brez težav. Enkrat na teden ali dva ga je treba dobro pritisniti in bo. Jaz vzdržujem tako, da na AC na razdalji dveh kilometrov dam v 4 prestavo in ga šopam 140 na uro na 4000 - 4500 obratih in se vse prepuca, ne samo DPF. In avto dela ko urica.
Popolnoma nobene potrebe ni po vožnji s 4000rpm na AC. To ne naredi popolnoma nobene koristi za DPF. Kvečjemu je slabše, ker je izgorevanje pri takih obratih občutno manj učinkovito in se proizvaja veliko več saj.
Če že hočeš, potem občasno ko je motor segret, stisni gas do podna in zvrti motor do rdečega, toliko da se vsi mehanizmi "razmigajo" čez celo delovno področje. Včasih se je to dalo dobro naredit pri pospeševanju s cestninskih, gas do konca pa 4., 5., 6... Vožnja pri konstantem gasu s 4000rpm pa je brez veze.
Edina stvar ki dejansko pomaga je to, da ne voziš samo kratkih relacij in da vsaj občasno (enkrat na teden ali dva) narediš daljšo relacijo, na kateri se lahko DPF segreje in uspešno regenerira. Tisti, ki pa se vozijo vsak dan vsaj 30km v eno smer, pa tako ali tako ne bodo imeli nikoli težav z DPFjem (dokler ne zašteka kak EGR...).