puščanje olja iz menjalnika

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

andrej_g
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Jul 16, 2007 10:53 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: sevnica

Pozdravljeni

Pred dvema tednoma sem postal lastnik zelo čudovitega avtomobila AR 156 1.9 JTD.
Avto je 99.l uvožen iz italije leta 2004. Ne kadi, zenkrat ne pije olja (naredil komaj 1000km zato tega še ne morem najbolje oceniti). Kar se tiče podvozja sta sprednji zgornji roki zreli za zamenjavo, prav tako tudi gumice stabilizatorja, ampak kaj takega sem tudi pričakoval.
Ker sem komajda privarčeval za avto si trenutno ne morem privoščiti večjih popravil.... Imam pa naslednjo težavo, za katero bo definitivno potrebno poskrbeti.
Že ko sem se pripeljal domov sem opazil pod avtom dve packi. Prva je klima (zakon v teh dneh), drugo pa je bil oljni madež.
Ko sem obiskal mehanika zaradi menjave olja in filtra v motorju (selenia turbo diesel (ima kar dobro ceno tole olje)), sem izvedel par zanimivih informacij.
Prva so bile prednje roke in gumice stabilizatorja, drugo pa je bila zanimiva izjava mehanika, "rjavel pa ne bo" :|
Pa sem šel pogledat kaj vidi... karter motorja jer bil povsem masten in vidne kapljice, kot da se bodo vsak trenutek utrgale ter padle dol. Olje pa je bilo iz menjalnika. Ko sem preveril nivo olja v menjalniku ga je bilo preko MAX, sedaj pa to stanje vsakih 300 km pregledam. Težava je v tem, da je šipko za ogled olja težko doseči in ko kontroliraš olje podrgneš ob ohišje menjalnika, pri čemer se le ta naveže olja in je odčitavanje zelo težavno in nenatančno, ker je olje le rahlo rumene barve, zato sumim, da bo pričelo olja primanjkovati.
Prosim, če mi lahko pomage z nasveti, kje bi lahko to olje priteklo na dan?
Jaz sumim semering na pogonski osi, ki gre iz menjalnika na pol-osovino.
Olje pušča z ocenjenim tempom namanj nekje 0,5 dcl /1000 km.
Kakšno olje sploh je v menjalniku pri AR 156 1.9 JTD? (bi si pomagal sam, pa imam navodila v ITA). Sicer v navodilih je navedeno neko olje, ampak me zanima, kaj bi lahko dal noter kot zamenjavo za ITA olje- po možnosti nekaj, kar se da brez težav dobiti na slovenskih policah.
Vnaprej hvala za iskrene odgovore in pomoč
Uporabniški avatar
krucymucy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2140
Pridružen: Če Jan 05, 2006 9:27 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: 50.000km od Ribata

ne vem s katero sipko si ti meril nivo v menjalniku. tista je namrec za nivo motornega olja. v menjalniku se nivo preveri tako, da odvijes vijak na prednji strani in pogledas magari s prstom. sipke pa nima.
andrej_g
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Jul 16, 2007 10:53 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: sevnica

Pri 1.9 jtd je ziher šipka za kontrolo olja v menjalnikih (vsaj pri 99 letnikih) - pri drugih motorjih AR 156 pa so vijaki za kontrolo olja. To sem prepričan, ker sem pogledal v manual (čeprav je italijanski sem razbral kje se kontrolira nivo)- isto mi je povedal tudi mehanik iz pooblaščenega adria servisa.

Pri vijakih je tako- če je nivo prenizek ga dotakš, dokler ne priteče ven.
Kakšno viskoznost ima to olje, ki je v menjalniku? ga moram počasi nabavit, ker drugače se mi slabo piše...
hvala
Uporabniški avatar
sharky82
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 161
Pridružen: Pe Jun 23, 2006 12:17 pm

krucymucy napisal/-a:ne vem s katero sipko si ti meril nivo v menjalniku. tista je namrec za nivo motornega olja. v menjalniku se nivo preveri tako, da odvijes vijak na prednji strani in pogledas magari s prstom. sipke pa nima.
se podpisem, sam mogoče je pr dieselci kej drugac...tud jst sm mel obcutek da mi uhaja olje iz menjalnika, sam ko sm ga kontroliral je blo cez maximum....pa velik uzitkov v novi alfici =D>
andrej_g
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Jul 16, 2007 10:53 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: sevnica

Pa si kdaj imel masten madež pod avtomobilom - npr, ko se po kakih 100 km ustaviš in pustiš avto stati ugasnejn kakih 20 min?


Drugače pa hvala- sm se zaljubil vanjo še preden sem jo kupil- je enostavno popolna (ko človek pogleda njene linije mu mora biti všeč :)
st
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Maj 25, 2007 8:07 am

Imam GT-jko 19 M-jet. Za merjenje nivoja v menjalniku ima na vrhu šipko, ki pa je dostopna le iz spodnje strani. V primeru menjave oziroma dolivanja olja se le to dolije na istem mestu, kar je precej nerodno. Olje za moj menjalnik, predvidevam da tudi tvoj, mora biti sintetično in sicer SAE 75W-80.
Uporabniški avatar
patrulja
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 667
Pridružen: Po Jul 09, 2007 2:39 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ-koseze

kdo ve kako se kontrolira olje menjalnika pri 2.4 jtd 2000?

meni se namreč pojavlja oljni madež čez noč, vendar ne vem od česa je...
Slika
andrej_g
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 11
Pridružen: Po Jul 16, 2007 10:53 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: sevnica

Najprej je potrebno vedeti katero olje bi lahko bilo na tleh pod avtom?
Če olja ne prepoznaš drugače, poizkusi sledeče:
pod avto zvečer daj bel karton ali kaj podobnega in zjutraj poglej kakšne barve je packa na kartonu.
-črna pomeni, da je to olje iz motorja
- če bo rdečkasto, potem je od servo volana (ATF OLJE)
- če pa je iz menjalnika bo rahlo rumenkaste barve
- zavorno olje pa itak brez težav preveriš v posodici pod pokrovom motorja (prav tako atf olje- za servo volan)

ko ugotoviš kakšne barve je olje se lahko nadalje sklepa oz. ugiba o morebitnih mestih puščanja.
blisk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 397
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:50 pm

Se spomnem ko je na moji 33-ki puščalo olje servo letve...se je kadilo iz avta ko zmešano #-o ....namreč olje je teklo po izpuhu in ga zgalo :) ....nato sem hotu dat servo letev obnovit na SERVO COM(neki takega se mi zdi da je ime firmi ki obnavlja te zadeve)...so mi rekli da je cena 60k bivših :? ..in še ne dajo garancije na obnovo :roll: ...sem šel na odpad kupit drugo za trikrat manj kot novo,hehe :) ..sorry za off topic :wink:
Alfa-potenza italiana
Uporabniški avatar
patrulja
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 667
Pridružen: Po Jul 09, 2007 2:39 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ-koseze

andrej_g napisal/-a:.
-črna pomeni, da je to olje iz motorja
- če bo rdečkasto, potem je od servo volana (ATF OLJE)
- če pa je iz menjalnika bo rahlo rumenkaste barve
- zavorno olje pa itak brez težav preveriš v posodici pod pokrovom motorja (prav tako atf olje- za servo volan)

.
olje je crne barve, torej iz motorja, avto drugace normalno dela...ali je mozno da je le kaksno tesnilo?
Slika
Uporabniški avatar
tha_man
Alfist
Alfist
Prispevkov: 346
Pridružen: Ne Sep 04, 2005 6:22 pm
Vozilo: Alfa 146 1.6 TS, Grande Punto 1.4 T-Jet, MX-5 2.0 RC

Čist možno, men je tud začelo puščat po zadnji mejavi. Sem šel nazaj, in so zamenjali še tesnilo na unem šraufu, pa je blo pol ok.
brilliance
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Apr 30, 2006 12:22 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Oj..

Tesnilo cepa je potrebno menjat pri vsaki menjavi olja.

Lp.
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

olje je crne barve, torej iz motorja, avto drugace normalno dela...ali je mozno da je le kaksno tesnilo?

Po moje ti spušča semering na spoju motorja z menjalnikom, kar je dokaj pogost pojav pri 2.4 motorju.
Uporabniški avatar
patrulja
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 667
Pridružen: Po Jul 09, 2007 2:39 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ-koseze

super, hvala, bom jutri sel k serviserju in sporocim kaj je bilo...
Slika
seboss85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 63
Pridružen: To Sep 23, 2008 12:04 pm

žival napisal/-a:
olje je crne barve, torej iz motorja, avto drugace normalno dela...ali je mozno da je le kaksno tesnilo?

Po moje ti spušča semering na spoju motorja z menjalnikom, kar je dokaj pogost pojav pri 2.4 motorju.

ravno to se meni dogaja na 1.9 jtd.
kaj je za storit? kako se to najlažje reši?
pri stepančiču so mi rekli da je to za okoli 450e samo dela!! :shock:
Odgovori
  • Informacija