Ko vžgem avto, se takoj vklopi ventilator motorja kljub temu, da je motor hladen in da je zunaj 5 stopinj. Ventilator deluje skos, mogoče kdaj neha ko malo potapkam po gasu. Zanima me, kje je napaka. Termostat je bil zamenjan pred parimi mesci. Je mogoče rele hin? Nekje sem bral tudi o termostikalu....kaj je to in kje se nahaja?
Zadnjič spremenil Exorcist, dne Ne Feb 08, 2009 10:57 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Exorcist napisal/-a:Ko vžgem avto, se takoj vklopi ventilator motorja kljub temu, da je motor hladen in da je zunaj 5 stopinj. Ventilator deluje skos, mogoče kdaj neha ko malo potapkam po gasu. Zanima me, kje je napaka. Termostat je bil zamenjan pred parimi mesci. Je mogoče rele hin? Nekje sem bral tudi o termostikalu....kaj je to in kje se nahaja?
za zacetek:
termostat AKA termoventil ki si ga menjal s to tezavo nima nic
termostikalo se pa navadno nahaja v hladilniku in sicer navadno nekje na spodnji tretini ob strani
do njega greta 2 zicki, ce ga odklopis in ventilator ne dela vec tja u tri dni pol je on riknu
Avto je 156 2.4... Torej, če odklopim termostikalo se bo ventilator še vedno vklopil ko bo termostat dosegel pač tisto mejo, okoli 90 stopinj? Mi lahko kdo na eperu pokaže kje točno se to nahaja, ker sem že neki gledu pa ne najdem
Exorcist napisal/-a:Avto je 156 2.4... Torej, če odklopim termostikalo se bo ventilator še vedno vklopil ko bo termostat dosegel pač tisto mejo, okoli 90 stopinj? Mi lahko kdo na eperu pokaže kje točno se to nahaja, ker sem že neki gledu pa ne najdem
Novejši avtomobili nimajo več termostikala ampak je vklop ventilatorja krmiljen iz centralnega računalnika. Le ta pa prejema informacijo o temperaturi hladnile tekočine iz senzorja, ki se nahaja v ohišju termostata. Preveri, če imajo na ohišju termostata vsi konektorji dober stik.
Druga možnost pa je okvara releja, ki skrbi za vklop in izklop ventilatorja, če me spomin ne vara se ta rele nahaja ob akumulatorju pod plastičnim pokrovom. Kateri točno je bi morali pisati v knjižici z navodili.
Sem bil pr električarju in je reku da je lahko več možnih vzrokov, od kompresorja klime, do vseh senzorjev toplote... Ker pa avto jutri rabim (grem na smučanje), ga ne morem pustit pr njemu na "diagnozi".... Sej vem da ne more bit nč narobe, če ventilatorja skos delata, sam je moteče...
Bil trikrat pri električarju in enkrat pri petrovčiču na testerju, ki je pokazal samo okvaro debimetra. Nobeden ne ve kaj bi lahko bilo narobe, ker so vsi pregledali vse. Zadnja možnost je ta, da peljem nazaj k petrovčiču in da tako dolgo koplje po avtu, dokler ne najde napake. Ker vem kakšne tarife imajo na servisu in ker vem da mi lahko mirne volje reče da je kopal po avtu tri dni namesto realnih par ur me zanima, če res nobeden več ne ve kaj bi lahko bilo narobe?
napake ki jih JST vidm bi lahko bile ( razvrščene po verjetnosti):
- temperaturni senzor ( napačno javla temp. motorja
- rele ki vklopi ventilator je v stiku
- slabi kontakti na konektorju od senzorja
- računalniku se sfuzlal
Če bi bil temperaturni senzor, bi se to pokazalo na testerju, ali pač? Releji so vsi ok, čudno je tud to, da ko vzameš vse releje ven, ventilator še vedno deluje... Sumimo tudi računalnik ja, ampak sam mislim da je pri menjavi sklopke mehanik stisnil kakšen kabel in je to posledica tega, tako da bo potrebno pregledati vsak cm kablov posebej... Zanimivo je to, da ko se ventilator vklopi in če parkrat potapkaš po gasu se ugasne...
Se pravi, da verjetno ECU dobi napačne informacije od senzorja temperature ali pa od klimatsega sistema ali pa je nekaj narobe z ECU-jem.
Temperaturni senzor bi se pokazal na testerju, vendar le kot napačna (nerealna) temperatura motorja, razen če bi popolnoma odletel.
Poglej si v eLearn še za vezavo klima sistema in poskusi pregledat ali ta pošilja napačne podatke ECU-ju. Mogoče se lahko tudi to vidi na testerju (žal ne vem kaj vse omogoča tester).
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Exorcist napisal/-a:Če bi bil temperaturni senzor, bi se to pokazalo na testerju, ali pač? Releji so vsi ok, čudno je tud to, da ko vzameš vse releje ven, ventilator še vedno deluje... Sumimo tudi računalnik ja, ampak sam mislim da je pri menjavi sklopke mehanik stisnil kakšen kabel in je to posledica tega, tako da bo potrebno pregledati vsak cm kablov posebej... Zanimivo je to, da ko se ventilator vklopi in če parkrat potapkaš po gasu se ugasne...
Govorim sicer na pamet, vendar ventilator ne more delat brez releja 99%, saj računalnik ne da ven toka +3A . tko da si mogu zgrešit kakšen rele ali pa stik (precvikanih) žic.