Alfa Romeo 156: Vse o modelu in Nakup rabljene

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

viewtopic.php?t=3827&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Tole temo verjetno vsi poznate in sedaj bi poskusili podobne teme narediti tudi za ostale modele znamke Alfa romeo in jih kot članke tudi objaviti na internetni strani. Avtorji bi bili potem vsi in takšni članki bi še kako olajšali novim kupcem izbire pri nakupu.

Predvsem bi koristilo, če bi v to temo zbrali tudi čim več slik kot primerov kaj gledat in kako gledat. Blaž nam je v prvi temi že dobro to pokazal.


Članke bi razdelili po naslednjih sklopih:

Zgodovina avtomobila

Kako prepoznati ponarejeno servisno knjižico, kako prepoznati zbite kilometre, kako nasploh izvedeti kako se je ravnalo z avtomobilom v preteklosti.


Karoserija

Kje je najležje videti ali je bil avtomobil barvan, kje je mogoča rja, kje se vidijo poškodbe od kamenčkov. Pač vse v zvezi s karoserijo, tudi če kje puščajo vrata, ali morda pri katerih modelih zateka voda v kabino zaradi zamašenega odvoda vode in prostora brisalcev (Audi sindrom :mrgreen: )


Motor

Kontrolne točke, pogoste okvare, varijatorji, LMM, senzorji faze... Kaj gledati, kako gledati, in koliko stanejo morebitne menjave. Kako vemo, da je sklopka na koncu, kako se mora obnašat menjalnik, kako vemo če so polosovine proti koncu življenja in tako dalje.


Podvozje


Roke, vodila, kako se oglašajo, koliko stane menjava, kako pogost problem je to. Zavore, kako vidim obrabljen disk... Kako se sliši servo pumpa, če ji zmanjkuje olja in ostale pogoste neprijetnosti.


Notranjost


Kje se najbolj pogosto obrabi, koliko staneta nov volan in ročiča menjalnika, kje se sedeži najbolj obrabijo (slika za 156 voznikov sedež pri stranskih airbagih-prve serije) in podobno.


Vzdrževanje


Opis vzdrževanja z okvirnimi cenami na uradnih servisih. Na koliko je redni servis, koliko stane, katere so redne menjave na večje število kilometrov in koliko stanejo. Velik servis in tako dalje.


Splošno


Kar ne spada v nobeno od drugih tem pa mora biti omenjeno.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Prosim, če vsi dodajate besedilo in slike v nastavljeno formo, ki sem jo jaz prej zastavil.

Najbolj pridni seveda na koncu dobijo majhne nagrade :)
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Alchi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 943
Pridružen: Pe Jul 13, 2007 12:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Novo mesto

Jaz bi kaj dodal, pa nimam toliko izkušenj. Sem pa zelo neučakan in upam, da bo kmalu kdo kaj napisal po vzoru @Teo-tovega prispevka o 166-ki. Ajde fantje, dejmo...
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Ni treba, da eden vse. Naj s enekdo najde, ki ima 156 in v roke vzame fotič ter recimo napiše samo tisti del o notranjosti, ali pa o motorju in tako dalje. Pa bodo drugi napisali ostalo.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
andrejk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Če Nov 24, 2005 2:48 pm
Član Alfa Kluba: 0

Evo, Teo si me sprovociral.. jutri (ko jo operem, umazano me je sram objavit) malo poslikam in prekomentiram..
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Glej vsi, ki smo na forumih te strani in vodnike poznamo. Kljub temu pa obstaja kar lep delež ljudi, ki celo za naš forum in stran prvič slišijo šele ko kupujejo nov avto in razmišljajo tudi o alfi.


In za vse te bi bilo super, če bi pripravili članke povzetke teh strani, ki si jih navedel in objavili na naši strani.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
andrejk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Če Nov 24, 2005 2:48 pm
Član Alfa Kluba: 0

Prvi del..

Slika

Zgodovina avtomobila

Pri večini AR 156 gre za vozila, uvožena iz tujine, pretežno Italije in Belgije. Ker se uvažajo pretežno cenejša vozila (normano je da posredniki maksimizirajo svoj dobiček), pa tudi zaradi drugačnega 'vozniškega sloga' v teh državah to običajno pomeni, da je bil avtomobil vsaj delno prebarvan. Kar še ni razlog, da bi se morali a priori avtomobila izogniti; se je pa koristno po najboljših močeh prepričati, ali je šlo pri poškodbi zgolj za parkirne buške in praske, ali pa za kaj hujšega (pregled podvozja in optike je vsekakor smiseln pred nakupom).

Na sliki je primer barvanega prednjega odbijača. Ker so Italijani običajno kar se tega tiče precej leni in šlampasti, barvanih delov ni težko najti (pogosto barvajo odbijače medtem ko so ti montirani na avtu - od tod sledi barve še po okoliških delih). Na sliki je lepo vidno kako se rdeč robček razteza še po črni zaščitni mrežici.

Slika

Pred nakupom je potrebno natančno pregledati tako posamezne dele avtomobila, kot tudi avto kot celoto. Slednje v smislu, da naj bi vsi deli kazali letniku in zatrjevani kilometraži primerno obrabo; za nekaj let star avto je normalno da ima na pokrovu motorja kako sled kamenčka oziroma malo "spikane" plastike žarometov. Velja tudi nasprotno: le nekaj let star avto z zmernim št. kilometrov naj ne bi kazal znakov pretirane obrabe (npr. popolnoma spikano vetrobransko steklo ter motni žarometi nakazujejo "pošteno" kilometražo.

V konkretnem primeru gre za l. 04 s cca. 90.000 km.

Slika

Servisna knjiga (kljub temu da lahko vedno podvomimo v verodostojnost zapisanega) še vedno šteje kot plus. Razlage prodajalcev o "izgubljeni dokumentaciji" so včasih kar preveč prozorne..

Karoserija

Šibka točka 156 (pa tudi nekaterih drugih modelov) je bil vsaj pri začetnih letnikih dokaj občutljiv lak. Težave z luščenjem so kmalu odpravili, še vedno pa so na laku (posebej pri nemetalnih barvah) hitro vidne sledi krtač iz avtopralnice.

Pri večjem številu kilometrov se pojavijo poškodbe predvsem na spodnjem delu prednjega odbijača (vidne kot zelo majhne pikice od kamenčkov), ter na obeh straneh ob kolotekih. Pri nekaterih avtomobilih gre stvar tako daleč, da od poškodb prej črni odbijači posivijo.

Slika

Slika

Nekatere zgodnje 156 so imele težave s puščanjem vode pri vetrobranskem steklu. Preverite pod preprogo.

Drugih posebnih težav s karoserijo ni, rja se ne pojavlja, z izjemo primerov slabo popravljenih poškodb.

(se nadaljuje)
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

No zelo pohvalno. Če bo šlo tako dalje bomo lahko sestavili vodiče pri nakupu za vse aktualne modele. :)

Bravo Andrej =D> =D> =D>
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Naj tudi ostale spodbudi ta začetek k pisanju v to temo in skupaj verjamem, da bomo sestavili odličen vodnik.


Vem, da trenutno tudi Ozi dela en sklop za 156 in lepo bi bilo, če bi še kdo našel voljo in čas za to. Vsi pa objavljate svoje sklope kar direktno v to temo.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Ozi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3611
Pridružen: Če Dec 28, 2006 10:18 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Rivercity
Kontakt:

Kadar si ogledujete rabljeno Alfo 156, preglejte reže panela in se prepričajte, da so vse enako široke, saj se ravno na teh mestih pokaže, če je bil avto karamboliran. Podobna mesta so tudi tesnila okoli oken in vrat, kjer lahko poškodbe izda barva na tesnilih. Drug izdajalski znak je odkrušena barva, kjer je panel pritrjen z maticami in vijaki. Priporočljivo je tudi preveriti barvno ujemanje panelov, saj je to še eno mesto, kjer lahko najdemo napake. Potem, ko ugotovite, če je bil avto karamboliran, se morate sami odločiti, ali je vreden nakupa.

Alfa 156 je ob rednem servisiranju zanesljiv avto, vendar je kot pri vseh vozilih mnogo stvari, na katere morate biti pozorni. Alfini motorji (tako kot drugi) porabljajo olje, zato vedno preverite količino olja. Če ga je premalo ali nič, potem avto ni bil dobro vzdrževan. Verjetno je najboljše, da se ne odločite za nakup.

Alfa Romeo je prvotno priporočala, da zamenjate jermene pri 115.200 prevoženih km (72.000 miljah), vendar od 13. 11. 2006 priporočajo menjavo pri 57.600 km (36.000 miljah) - ti podatki lahko odstopajo glede na drzavo-okolje, kjer je avto registriran (nrp. na norveski tudi priporocajo menjavo na 30.000km...).

Slika

Včasih lahko pri štirivaljnem motorju slišite podoben hrup kot pri dizelskih motorjih. Ta zvok povzroča variator, ki ga je najboljše zamenjati takrat, ko menjate jermen. Dizelski motorji so zelo zanesljivi in skoraj nimajo šibkih točk. Pri V6 motorju morate jermen zamenjati pri 115.200 km (72.000 miljah), čeprav v tem primeru priporočamo pri 96.000 km (60.000 miljah). Takrat je priporočljivo zamenjati še vodno črpalko, saj so pogonska kolesa narejena iz plastike in velikokrat počijo. Svečke zdržijo do 96.000 km (60.000 milj).

Kadar se vam na testni vožnji s katerimkoli avtom in se vam zdi, da mu primanjkuje moči, morda potrebuje nov merilec pretoka zraka. Cene se razlikujejo glede na model.

Slika

Sklopke in menjalniki so zelo zanesljivi. Če sklopka ne zagrabi na vrhu, je to znak, da je obrabljena in da jo boste morali zamenjati. Z menjalniki načeloma ni težav, vendar kljub temu preverite, če lahko ročico v vsako prestavo premaknete mehko in brez da bi karkoli škrtalo.

Na vzmetenju morate preveriti kar nekaj zadev. Pogost problem je škripanje sprednje roke, kar se sliši, kot da bi škripanje prihajalo izza armaturne plošče. Pogosto se obrabijo puše zadnjih rok na zadnjih vzmeteh kot tudi puše na zadnjem pestu. Popravilo le-teh ni posebej drago.

Slika

Slika

Slika

Alfa Romeo 156 nima težav z rjavenje, saj so bili avtomobili galvanizirani v tovarni. Tudi notranjost je zelo obstojna. Edina rahlo nadležna napaka je pokrov škatle za varovalke, ki velikokrat pade s škatle. Na kasnejših avtomobilih so problem rešili s pritrditvijo z vijakom, kar so verjetno storili tudi lastniki v svojih avtih. Elektronika v notranjosti je na splošno zelo zanesljiva, vendar je vseeno pametno preveriti, da vse deluje, npr.: ventilatorji, električni pomik ogledal, električni pomik stekel, električni pomik strešnega okna, vžigalnik, radio, klima, brisalci, luči, gumb za odpiranje prtljažnika in pokrovčka tanka. Pomembno je tudi preveriti delovanje raznih elektronskih sistemov. Ko vžgete avto, le-ta samodejno preveri tri pomembne sisteme. Vsi imajo opozorilno lučko, ki posveti ob vžigu in se čez nekaj sekund ugasne. Če se katera lučka NE prižge ali ostane prižgana, potem obstaja napaka v sistemu, ki jo je treba popraviti. Ti sistemi so airbag, ABS in upravljanje motorja. Lučka za airbag je videti kot majhen človek, ki ima pred sabo velik balon. Najdete jo na dnu levo, med obratomerom in števcem za hitrost. Lučka za ABS je videti kot krog, v katerem piše ABS. Nahaja se v bližini lučke za airbag. Lučka za vbrizg goriva prikazuje vbrizgalnik goriva, ki brizga gorivo. Nahaja pa se na vrhu obratomera. Zapomnite si, te lučke se prižgejo le za nekaj sekund, potem pa ugasnejo. Če se zgodi karkoli drugega, je sistem pokvarjen.

Vir: Alfa Workshop (Alfa 156 Buyers Guide)

Klik
Uporabniški avatar
Ozi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3611
Pridružen: Če Dec 28, 2006 10:18 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Rivercity
Kontakt:

Karoserija:

- podrobno je treba pregledat reze med sprednjimi lucmi in pokrovom motorja

Slika

- pogledati je tudi treba kako se ujemajo zadnje luci (1.)
- zadnji odbijac mora biti raven (2.)...ce je vijugast je po vsej verjetnosti bil slabo popravljen
- kjer zadnji bok pride v streho se ponavadi naredi prehod, ce je bil tam avto barvan in se najbolje opazi razlika, kjer je oznaceno (3.)

Slika

V notranjosti je mozno, da malo odstopa pokrivalo airbaga, ampak to je pri 156 znana tezava in ne pomeni, da je bil avto karamboliran in airbagi sprozeni :wink:

Slika

Bom pa tudi kmalu objavil (napisano je ze....samo pregledat je treba) "Znane napake Alfe 156" skupaj z slikami in vodic kako vse to popraviti :mrgreen:
Uporabniški avatar
ayrton79
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 52
Pridružen: So Maj 20, 2006 10:40 pm

Dejte napisat še kej o motorjih (predvsem 1.8 in 2.0). Kupujem namreč GTVjko in bi mi prav prišlo tole.

Le tako naprej
I won't be the one left behind, can'b be king of the world if you're slave to the grind...
Uporabniški avatar
Ozi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3611
Pridružen: Če Dec 28, 2006 10:18 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Rivercity
Kontakt:

ayrton79 napisal/-a:Dejte napisat še kej o motorjih (predvsem 1.8 in 2.0). Kupujem namreč GTVjko in bi mi prav prišlo tole.

Le tako naprej
Za GTV-jko bo tudi treba pocasi nekaj naredit :mrgreen: glede motorjev je pa tako kot zgoraj pise..
Ozi napisal/-a:....Alfa 156 je ob rednem servisiranju zanesljiv avto....
So dolocene tezave z izgubom moci motorja, variator,....vse te tezave bodo pa kmalu objavljene in kako se jih lahko popravi (ce se lahko brez menjave za nove dele). Po vsej verjetnosti bodo do konca tedna ze gor :D
andrejk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Če Nov 24, 2005 2:48 pm
Član Alfa Kluba: 0

Motor - JTD

Slika

JTD je Fiatova oznaka za common-rail turbodiesle. Prva generacija je poznana kot Unijet (oznaka JTD), druga, sodobnejša, kot Multijet (oznaka JTDm). Razlika je v večjem številu vbrizgov v vsakem ciklu motorjev, kar omgoča bolj postopno zgorevanje, večjo moč in mirnejši tek. Razlika v vožnji je občutna in če vam zmogljivosti kaj pomenijo, toplo priporočam Multijete. 2.4 je sploh prava pošast..

Sicer veljajo vsi JTD motorji za neproblematične in zanesljive. Občutljivi točki sta merilec pretoka zraka (Bosch), ter EGR ventil. Okvarjen merilec pretoka se kaže v slabših zmogljivostih, povečanem dimljenju, povečani porabi ter včasih v cukanju pri pospeševanju. EGR ventil je namenjen vračanju dela izpušnih plinov nazaj v zgorevalni prostor (služi torej predvsem ekologiji). Sčasoma se zamaže s sajami in se ne odpira več pravilno, kar ima za posledico bodisi bistveno slabše zmogljivosti (kadar ostane v odprti poziciji) oziroma javljanje napake "motor control failure" na računalniku.

Iz naštetih razlogov je dobro pred nakupom avtomobil priklopiti na tester, oziroma preskusiti tudi na avtocesti. Pri večjih obremenitvah motorja boste napako hitro zaznali (kot nedoseganje hitrosti oz. kot napako na računalniku).

Že kar notorna občutljiva točka 156 je termostat. Po nekaj letih namreč skoraj ne najdete avtomobila, ki bi se normalno segrel na 90 stopinj, pač pa se večinoma gibljejo okoli 70. Nekateri poročajo izboljšanje po menjavi termostata, drugi pa, da dejansko niti ne gre za okvaro le-tega pač pa za napako na termometru oz. prikazovalniku temperature.

Ob nakupu obvezno preglejte stanje nosilcev motorja zgoraj (na sliki - za zaščitno plastiko levo zgoraj). Nosilec izgleda kot kovinska palica črne barve, ki je na obeh straneh uležajena v gumo. Pri motorjih z večjo kilometražo so nosilci pogosto izrabljeni - imajo prosti hod oziroma je guma že popolnoma preperela, kar povzroča občutnejše vibracije.

V kolikor je izpod motornega pokrova na levi (sovoznikovi) strani slišno cviljenje jermena, ki po nekaj sekundah ne poneha, gre pogosto za napenjalec jermena ali pa v slabšem (beri: dražjem) primeru za jermenico. Slednja je uležajena v gumi, ki sčasoma preperi in povzroča vibracije; od tod cviljenje.
Odgovori
  • Informacija