Nakup rabljene: Afa Romeo 166, 2.4 JTD

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Slika

Zgodovina avtomobila

Zgodovina avtomobila je ena najbolj bistvenih stvari, ki mora zanimati kupca rabljenega vozila. Kako je bil vzdrževan avtomobil, ali je bil kadarkoli karamboliran, poškodovan, kakšno je bilo vzdrževanje, koliko ima kilometrov in kako se je nasploh ravnalo z vozilom v preteklosti pomembno vpliva na obnašanje avtomobila v prihodnosti.

Da bi izvedeli čim več informacij o vozilu si lahko pomagamo z naslednjimi poizvedbami:

1. Kje je bilo vozilo prvič registrirano lahko preverimo na internetnih straneh javne uprave in sicer na naslovu:

http://e-uprava.gov.si/e-uprava/emrvl.euprava" onclick="window.open(this.href);return false;



2. Servisna knjiga in računi s servisov. Pri servisnih knjigah, ki so bile potrjene v tujini občasno obstaja dvom o njihovi originalnosti, kar moramo včasih imeti v mislih.

Slika



3. Obrabljenost prestavne ročice, volana in stopalk. V primeru, da kupujemo avtomobil, ki bi naj imel prevoženih približno 100000km so lahko zelo obrabljene stopalke, volan in ročica menjalnika znak, da ima avtomobil prirejene kilometre. Enako lahko posumimo v kilometre takrat, ko so vse tri naštete stvari kot nove, saj to najverjetneje pomeni, da so bile zamenjane z novimi in so bile v originalne zelo obrabljene. Kljub vsemu pa se moramo zavedati, da potrebujemo kar nekaj izkušenj, da iz obrabljenosti teh sklopov lahko sklepamo o prirejenih kilometrih.

Slika

Stopalke na tej fotografiji so bile menjane, avtomobil pa ima 175000km

Slika

Prestavna ročica pa ni bila menjana in je temu primerno obrabljena.



4. V motornem prostoru lahko tudi pogledamo ali se kje nahajajo servisni listki, po katerih tudi lahko sklepamo kje in kako je bil avtomobil servisiran.

Slika



Zunanjost avtomobila

Zunanjost avtomobila je kupcu pomembna z več vidikov. Vsak od nas si seveda želi lep avtomobil, ob tem pa lahko po zunanjosti avtomobila sklepamo tudi ali je bil avtomobil kadarkoli kakorkoli poškodovan. Pri alfi 166 bom omenil tudi nekaj posebnosti, ki se tičejo samo tega vozila.

1. Zanesljivost pregleda barve avtomobila kar s prostimi očmi je zelo odvisna od naše izkušenosti. Kljub temu pa lahko vsak kupec opazi kakšne posebnosti v barvi, ki so nastale s slabim popravilom, kakor lahko tudi opazi zelo neenakomerne spoje med karoserijskimi deli. Če kjerkoli opazimo, da recimo spoj med dvema karoserijskima deloma ni enakomeren ali se morda celo kje dva dela stikata, potem lahko po tem sklepamo, da je bil avtomobil poškodovan. Enako velja, če kje opazimo razlike v barvi, da se kje manj odbija svetloba, da se spremeni struktura ali celo ton barve.



2. Merjenje debeline laka z merilcem debeline laka je bolj natančno kot opazovanje s prostim očesom, a seveda za to potrebujemo merilec.

Slika


3. Plastični pragovi pod vrati so na alfah 166 zelo občutljivi na nepravilno dviganje avtomobila in se lahko zelo hitro poškodujejo. Pozorno preglejte ali so kje počeni, saj je potem potrebna njihova menjava in novo barvanje.

Slika



4. Ogledala na nekaterih serijah alf 166 so imela napako, da so zrahljala in se začela sama premikat. Pri pregledu jih samo nežno poskusimo premakniti naprej nazaj in če jih lahko premikamo za okoli 5mm je to znak te napake. Popravilo je sicer zastonj, a potrebujemo Torx izvijač, da znova primerno privijemo tri vijake, ki se nahajajo na spodnji strani ogledala.

Slika


5. Prednje luči so pri velikem številu 166tic xenonske in torej menjava žarnic predstavlja kar precejšen strošek. Neoriginalne žarnice stanejo nekje okoli 40€ po kosu, originalne pa kar nekajkrat več.Pri pregledu avtomobila zato še posebej pregledamo kako svetijo žarnice in če je barva svetlobe različna pri obeh lučeh ali svetijo slabo to vsekakor pomeni, da so potrebne menjave. Če pri vožnji opazimo, da luči svetijo prenizko to lahko pomeni dvoje, da niso bile primerno nastavljene ali da se je pokvaril senzor, ki uravnava njihovo višino in se nahaja na zadnji osi vozila. Pri pregledu vozil vsekakor ne pozabimo na test pranja žarometov, ki je pri xenonskih žarometih del serijske opreme.

Slika


6. Zadnje luči so predvsem pri 166ticah, ki imajo letnico nastanka 98 ali 99 imajo mnogokrat razpoke, ki so sicer kozmetične narave, kljub temu pa so lahko za skrbnega lastnika moteče.

Slika


7. Pri pregledu vozila preverimo tudi letnice vseh šip na vozilu. Te najdemo napisane v obliki ene številke na dnu oznake proizvajalca. Številke označuje leto proizvodnje šipe in se mora skladati s letom proizvodnje avtomobila ali pa je lahko maksimalno eno leto starejša. Torej šipa je lahko izdelana leta 2002 in je bila vgrajena v avtomobil letnih 2003. Izjema pri šipah je seveda vetrobransko steklo, saj se ta pogosteje menjujejo zaradi poškodb od kamenčkov.

Slika


Slika


Prednje steklo, ki je bilo menjano v letu 2007.



8. Prednji odbijač in pokrov motorja sta prav tako velikokrat na udaru drobnih kamenčkov s ceste in če avtomobil nima popolnoma nobene takšne poškodbice to skoraj zagotovo pomeni, da je bil na novo barvan in morebiti poškodovan.

Slika



9. Pri pregledu zunanjosti je smotrno pregledati tudi pnevmatike, saj so lahko te, če so v dimenziji 16 ali 17 col kar precejšen strošek.

Slika



Notranjost avtomobila

V notranjosti avtomobila nas zanima predvsem splošna ohranjenost in morebitne poškodbe.

1. Ali je avtomobil v preteklosti uporabljal kadilec lahko vidimo predvsem po sledeh na stropu avtomobila. Predvsem na voznikovi strani velja biti bolj pozoren, kakor tudi ne škodi, če pregledamo pepelnik v avtomobilu.

Slika



2. Sredinski predal na armaturi pri večini 166tk ne dela vedno tako kot bi moral. Na servisih poznajo enostavno rešitev tega problema, le omeniti jim morate, da si želite, da vam to popravijo.

Slika


3. Električni sedeži so standarden del opreme zelo velikega števila 166tic in pred nakupom je zelo priporočljivo preverit ali se sedež premika v vseh smeri tako kot bi se moral. Spomin deluje tako, da držim katerokoli od treh številčnih tipk vse dokler se sedež ne postavi v položaj, ki je shranjen pod določeno številko. V spomin pa položaje shranjujejo z daljšim skupnim pritiskom na tipko MEM in številko. Seveda potem, ko smo si sedež nastavili po naših željah.

Slika

Slika



4. Občasno se pri nekaterih 166ticah pojavlja problem nedelovanje ključavnice v sovoznikovih vratih, kar vpliva na delovanje celotnega sistema. V praksi to pomeni, da poskusimo odklenit avtomobil in se vsa varat razen sovoznikovih odklenejo, nato pa se čez kakšni 2 sekundi vsa vrata zaklenejo nazaj. Nova ključavnica stane na uradnem servisu okoli 65,50€, nato pa lahko pričakujemo, da bomo še kakšnih 20€ odšteli za delo. Če niste član kluba lahko k obema vsotama prištejete še dodatnih 20%.


5. V prtljažniku pri avtomobilu, ki ga kupujemo tudi preverimo ali ima povsem delujoča izmenjevalnik zgoščenk in čitalec navigacijskih CDjev. Seveda je priporočljivo preverit tudi ali skupaj z avtomobilom dobimo tudi katerag od navigacijskih CDjev.

Slika



Motor

Dizelski motorji v 166tici so si sledili v naslednjem vrstnem redu: 100kW, 103kW, 110kW, 129kW. V vseh primerih gre za petvaljnik s prostornino 2.4 litra, ki se je skozi leta izkazal za zelo zanesljiv motor. V zelo redkih primerih se pojavljajo napake, ki jih bomo spodaj vseeno našteli, a generalno gledano veljajo ti motorji za zelo dober nakup in zdržijo tudi zelo velike številke prevoženih kilometrov. Pri pregledu motornega prostora pa velja kljub vsemu biti previden na nekaj podrobnosti.

1. Vse motorne in ostale tekočine morajo biti na ustreznih nivojih. Pregledamo hladilno tekočino, olje motorja, stanje tekočine volanskega servo mehanizma in nivo zavorne tekočine.

Slika

Slika



2. Puščanje filtra goriva je prav tako dokaj pogost pojav, predvsem takrat, ko filter ni bil pravilno nameščen. Torej tesnilo filtra pred montažo ni bilo pravilno namaščeno. Sledi puščanja se vidijo povsem enostavno na filtru, pa po vsej verjetnosti tudi po vonju goriva. Filter je potrebno še enkrat namestit ali pa ga zamenjat.

Slika



3. Ko odstranimo plastično zaščito motorja lahko pogledamo, če kje na tesnilu glave motorja spušča olje. Sicer vsak motor malce masti, a takrat ko opazimo svetleče madeže, kjer je olje sveže vemo, da je to maščenje prekomerno.

Slika

Slika

Slika



4. Ko smo sneli zaščitne plastike lahko pogledamo tudi stanje zgornjega nosilca motorja, čeprav dotrajanost nosilca lahko s prostim očesom vidimo šele takrat, ko je že res povsem na koncu svoje življenjske dobe. Takrat običajno vidimo gumo okoli puše, da ima na zgornji strani zračnost in da se morda puše na spodnji strani že naslanja na kovinski del nosilca.

Slika



5. Pri motorjih, kjer so bili narejeni pomanjkljivi veliki servisi in niso imeli ob jermenih menjanjih še vseh jermenic in napenjalcev lahko občasno zaslišimo cviljenje na sovoznikovi strani motorja. Rešitev je seveda menjava jermenic in napenjalcev ali ponoven veliki servis.

6. Med napakami, ki se vseeno pojavljajo na nekaterih 2.4 motorjih najdemo naslednje: Okvara merilca pretoka zraka (MAF, LMM,…), kar se odraža v nemirnem teku motorja menjava pa stane XXX €, okvara senzorja položaja gredi, katerega zamenjava stane XXX €.

7. Menjalnik in sklopka pri 166ticah ne povzročata težav, lahko pa med vožnjo opazimo , da sklopka prijema šele v popolnoma zgornji legi stopalke, kar pomeni, da se ji življenjska doba izteka. Menjava je običajna med 150000-200000km stane pa okvirno 450€. Nekatere 166tice imajo zelo težko sklopka, ki sicer prijema zelo hitro, a kljub vsemu drugače kot prva vgradnja. Skoraj v vseh primerih gre za to, da je bila originalna sklopka menjana s tovarniško obnovljene sklopko, ki sicer deluje, a ne ponuja enakega občutka na stopalki.

8. EGR ventil

Podvozje

Podvozje pri 166ticah je sestavljeno iz dvojnih trikotnih vodil spredaj in večvodilno premo zadaj. Takšna ureditev ponuja zelo dobre vozne lastnosti, a žal mnogokrat tudi zahtevnejše vzdrževanje kot enostavnejši sistemi. Tako so menjave prednjih zgornjih rok pri 166ticah dokaj pogoste proti 200000km. Priporočljivo pa je menjati tudi spodnja vodila istočasno in tako zagotoviti enake vozne lastnosti kot jih je imel avtomobil kot nov.

1. Med testno vožnjo je priporočljivo peljati tudi čez kakšne ležeče policaje ali grbine in takrat slišimo škripanje prednjih vodil, če so ta že obrabljena. Nasploh pa med hitrejšo vožnjo v zavojih opazimo, če se avtomobil ne obnaša povsem suvereno in lahko po tem sklepamo ali so menjave vodil potrebne. Prednja spodnja vodila stanejo 80€ po kosu obnovljena pri Vargalandu, zgornja stanejo originalna AR 60€, zadnja spodnja vilica stane 100€ in zgornja zadnja vodila okoli 60€. Skupaj z delom vas na uradnem servisu menjava vseh vodil tako spredaj kot zadaj skupaj z delom stane nekaj pod 800€.

2. Amortizerje enako preizkusimo med tesno vožnjo in če se avtomobil ne umirja dovolj hitro po spremembi smeri ali po tem, ko smo zapeljali preko grbine to pomeni, da je potrebna menjava amortizerjev. Novi amortizerji stanejo običajno okoli 100€ po kosu, lahko pa jih damo tudi obnoviti pri za to specializiranih podjetjih.

3. Zavore sicer ne sodijo popolnoma v sklop podvozja, a jih bom kljub temu opisal na tem mestu. Pri pregledu avtomobila si ogledamo tudi stanje prednjih in zadnjih zavornih diskov, ki v primeru, da imajo rob kličejo po zamenjavi. Prednje zavorne ploščice stanejo XXX €, prednji diski XXX€, zadnje ploščice XXX€ in zadnji diski XXX€. Ob tem moramo upoštevati, da imajo verzije s 129kW spredaj večje diske in so zato ploščice in diski za te 166tice dražji.

Slika

Novi diski brez roba.


Slika

Diski primerni za zamenjavo z robom na notranji strani.

Vzdrževanje 166tice

Vzdrževanje 166tice za razred avtomobila v katerem se nahaja je zagotovo med najcenejšimi, če ne celo najcenejše. Servisni intervali so na 20000km (nad 200000km je priporočljivo servisne intervale skrajšat na 15000km).

Redni servis na 20000km lahko razčlenimo takole:
- olje in filter olja 80€
- filter klime 21€
- zračni filter 24€
- filter goriva 20€
- delo cca. 40€

skupaj torej cca. 180€

Večji servis pri 80000km pa lahko razčlenimo takole:
- vsi napenjalci
- zobati jermen
- pasasti jermen
- vodna črpalka
- jermenice
- ležaji jermena

skupaj 560€


Vse cene so takšne na uradnih servisih, ki so partnerji alfa kluba in veljajo za člane alfa kluba. Lahko tudi nihajo glede na trenutne spremembe cen in od serije vozila, ki morda zahteva kak dražji ali cenejši del.

Na spodnji povezavi lahko najdete več informacij glede cen vzdrževanja alfe 166.

Povezava

Splošno
Zadnjič spremenil Teo, dne Če Apr 30, 2009 10:19 am, skupaj popravljeno 3 krat.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

To je takšen članek kot je mišljen tudi za 156 v podobni temi.


Prosim dodajajte pripombe, da jih lahko dodam v članek, tema pa s etudi lahko nenehno dopolnjuje.

Cene določenih storitev bom pa tudi še dopisal, ko mi odpišejo s servisa Zega.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Lepo napisano. =D> Mogoče bi lahko omenil še, da pri veliki večini 166k ročica za vklop smernikov, po vklopu noče nazaj na svoje mesto.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

No čim več dodajajte, ker tudi jaz že sedaj pišem dodatke, ki jih bom dodal v članek.


Pa upam, da se podobno prebudi tudi tema za 156 Ts.


Naslednji mesec si pa vzamem čas in naredim podoben vodnik za 147 GTA.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Evo še album današnjih slik.

http://alfa-klub.moj-album.com/album/10649728/


Pa avto sem opral 10min prej pa sem moral samo do Bistrice vmes in nazaj pa je zopet bil usran :) Nato sem ga slikal vseeno pa pač ni na slikah čist.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
alfafil
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4576
Pridružen: Če Feb 05, 2004 2:16 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: maribor
Kontakt:

-bravo za trud Teo =D> =D> =D>
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Kvaliteto foruma je treba dvignit ;)

Vsi skupaj jo bomo z lahkoto.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Pepo
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 142
Pridružen: To Sep 09, 2003 11:38 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Bravo, Teo. Zares si dober moderator. Predlagam, da temo vržeš med Ne prezrite, ker si jo kaže večkrat ogledati - poučno za prodajalce, še bolj za kupce. Takale zadeva res zviša nivo foruma. :D
Uporabniški avatar
123
Alfist
Alfist
Prispevkov: 368
Pridružen: Pe Avg 12, 2005 1:09 pm
Vozilo: Lancia Lybra 2.4jtd, 2004

Teo, res koristen in pohvale vreden članek!
=D> =D> =D>

Mogoče med vzroki za "napake" pri dizelskih motorjih še EGR ventil :?: (dokler ni očiščen oz. blindiran)
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Točno EGR ventila ja, kako sme lahko pozabil na to. :(


Prosim res za čim več stvari, da me opozorite, ker sen zagotovo še veliko drugega pozabil.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

sicer sem vecinoma napisanega vedu ampak vodnik za nakup je lepo napisan..

Ocene kdo je pravi in kdo ni se bomo pa raje vzdržali mar ne? Edit by SHadowX
Uporabniški avatar
tito156
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1529
Pridružen: Sr Jun 07, 2006 10:40 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: MarburgAnDerDrau

Odlično napisano!

Strinjam se tudi z colibrijem
Uporabniški avatar
FuManchu
Alfist
Alfist
Prispevkov: 347
Pridružen: To Maj 23, 2006 3:35 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celje

Super tema Teo =D>. Mislim, da si zelo olajšal nakup bodočim lastnikom najlepše limuzine na svetu. Predlagam lepljivek.

Aja, tvoja alfica je prekrasna. :lol:
andrejk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Če Nov 24, 2005 2:48 pm
Član Alfa Kluba: 0

=D> =D>
Uporabniški avatar
veloce
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5591
Pridružen: So Jan 10, 2004 11:23 pm
Vozilo: Alfa Romeo 156 1.8 16v TS Sport Pack 02
Alfa Romeo 159 2.0 SW TI 2.0 Mjet
Kraj: Ajdovščina

Hvala Teo, glih nekaj takega kupujem, pa mi bo stvar prav prišla.
Slika
Odgovori
  • Informacija