1.Števec za temperaturo vode:
Kazalec temperature vode
Alfa uporablja drugačen način prikaza temperature vode kot npr. Opel, VW,…..,ki kažejo zgolj povprečje brez vseh dvigov in padcev temp. vode, pri Alfi pa števec pokaže vse spremembe, npr. tudi ko se termostat odpre in spusti v motor veliko mrzle vode.
Pri nekaterih pa je problem tudi sam števec, ker dobesedno pokaže 20 stopinj manj kot pa je dejanska temp. vode. Npr. ko je avto popolnoma ogret kaže 70, na testerju pa 90.
2. Čiščenje MAF/LMM senzorja (merilec pretoka zraka):
Problem LMM ali kaj drugega ?
Spet debimeter
V večini primerov je za slab tek motorja (slabi pospeški, velika poraba,…) kriv MAF - merilec pretoka zraka. Na žalost “Alfa Romeo diagnostic” tega ne zazna.
Preden kupite novi merilec pretoka zraka lahko starega očistite. Problem nastane, ker se ostanki starega olja in prahu ter umazanije nabirajo na merilcu, zaradi česar senzor ne more podajati pravih podatkov.
Za demontažo je potreben “Torx” izvijač z luknjo v sredini. Odstraniti morate konektor , odviti dva vijaka in nato previdno odstranit MAF senzor.
Za čiščenje je najbolje uporabiti čistilo za el.kontakte. S sprejem poškropimo v odprtino 1, iz odprtine 2 pa tekočina priteče ven.
Nato je treba zmontirat in preizkusit, če avto deluje kot je treba. Če ne, bo pa potrebna nabava novega MAF-a.
3. Izguba moči motorja:
Obstajajo 3 vzroki:
1. Voda lahko pronica na svečke in avto ob pospeševanju in normalni vožnji odpoveduje – “trokira”.
2. Prve 2-3 minute po zagonu mrzlega motorja se občuti, kot da bi imel motor samo 30km. Vzrok tega je v ECU oz. zaradi izpušnih plinov, da so tudi ob mrzlemu zagonu vrednosti v mejah normale. Ko se motor vsaj malo ogreje (cca 5min) ECU samodejno preklopi v program za ogret motor in avto mora delovati normalno. To se lahko spremeni/odpravi s chip-tuningom.
3. Ob mrzlemu zagonu motorja se motor težko zavrti, ampak ko nekajkrat pritisnete na pedalo za plin vse postane normalno. To se najbolj pogosto zgodi, če avto stoji na soncu ob toplih dneh. Če nastopi ta problem poskusite ugasniti motor in ga ponovno zagnati. Če to pomaga, je velika verjetnost, da je problem v eni izmed sledečih stvareh:
- Napaka lambda sonde
- Napaka senzorja temperature vode
- Najbolj pogosta napaka – pokvarjen merilec pretoka zraka – MAF. Ta problem lahko povzročijo tudi pokvarjeni kabli od MAF-a, ker se stiskajo ob motor, ki je vroč in se znotraj razrahljajo (od zunaj je to nemogoče opaziti).
- Izgubo moči lahko odpravite tudi s čiščenjem merilca pretoka zraka
4. Nemiren prosti tek:
Če Twin Spark motor nima mirnega prostega tega (cca 900rpm), ampak skače med 1500rpm in 500rpm, potem pa se vrne na 900rpm, je lahko vzrok za to umazan “butterfly valve”.
Butterfly valve
Pri večini se problem lahko reši z čiščenjem butterfly valve-a. Odstraniti je treba vse sesalne cevi (lahko jih tudi očistite – dobro je, če očistite tudi povratno cev za oljne hlape). Potem je najbolje, da npr. z WD-40 poškropite celoten ventil (butterfly valve) in ga pustite nekaj minut. Nato vse obrišite in popolnoma očistite (tudi znotraj okoli ventila).
Nemirni tek nastane zato, ker se zaradi umazanije ventil ne more popolnoma zapreti in motor misli, da je odprt (kot bi pritisnili na plin) in zato poveča obrate.
Po tem postopku je včasih potrebno resetirati ECU:
1. Vstavite ključ do predzadnje pozicije pred štartom in ga pustite tako 90 sec.
2. Nato ugasnite (obrnite ključ v začetno pozicjio) za 90 sec (ključ pustite v ključavnici).
3. Nato vžgite motor za nekaj sekund brez da bi pritiskali na plin.
Če to ne reši problema, je potrebna menjava motorčka prostega teka.
5. Zatič pokrova motorja:
Pokrov motorja se včasih ne zapre, zaradi česar se lahko odpre med vožnjo.
Plastično pokrivalo je pritrjeno z dvema vijakoma (eden se vidi levo na sliki)
Tako izgleda zatič pod pokrovom. Vidi se, da se je v njem nabralo zelo veliko umazanije.
Mehanizem je najbolje poškropiti z WD-40 ali s podobnim produktom, da odstrani umazanijo in vodo ter pusti sloj lubrikanta na zatiču. Čistite, dokler ni mehanizem popolnoma očiščen in se vzmet zatiča gladko premika.
Obstaja pa še drug del mehanizma, ki ga je težje očistiti. Najbolje je, da ga razstavite, popolnoma sperete in namažete z lubrikantom. Lahko pa poskusite s pinceto ali podobnim odstraniti čim več umazanije in potem poškropiti z WD-40, da se vzmet premika čimbolj gladko.
Tako pa izgleda, ko je vse vgrajeno in namazano z lubrikantom.
Potem, ko vse sestavite, zaprite pokrov motorja in ga poskusite na silo odpreti. Nato v avtu sprostite pokrov motorja in ga poskusite odpreti. V nobenem primeru se ne sme odpreti. Če se še vedno odpre, je lahko problem v vzmeteh ali pa v naravnanosti mehanizma.
Viri:
- www.alfa156.net
- www.alfa-klub.com