Splošne informacije o Alfa Romeo GT
GT je športni coupe, ki je svojo pot začel leta 2004. Predstavljen je bil leta 2003 na Ženevskem avtomobilskem sejmu, oblikovala pa ga je oblikovalska hiša Bertone.
GT je bil zamišljen kot luksuzni grand tourer in sodi v isto skupino kot malce športnejša Brera, oba pa sta naslednika popularne in čudovite serije 916 GTV. Sicer je nenavadno, da v ta razred sodita kar dva avtomobila iste znamke in sta si tako konkurenca, vendar pa vse dobi smisel, ko spoznamo da FIAT pravzaprav nima nobenega drugega športnega avtomobila. Vsak lahko torej privlači določeno skupino ljudi, ki imajo radi športne avtomobile, ki pa so povrh vsega še zelo lepi in agresivnega izgleda.
Styling
Za GT se kupci odločajo predvsem zaradi njegovega čudovitega videza, ki malce celo spominja na oblikovanje iz leta 1980 in sicer Alfa Romeo Sprint, vendar z izrazitimi detajli, ki so vzeti iz bolj modernih Alf, predvsem model 147, s katerim si deli tudi notranjost in veliko rezervnih delov. Serijsko je opremljen z 16 palčnimi platišči, za doplačilo lahko zrastejo do 18 palcev.
MOTORJI
Najpopularnejša izbira je zanesljivi 1.9 dizelski agregat, najmočnejši pa je 3.2 V6 bencinski motor z 240 konjskimi silami. 2.0 JTS literski motor ima izboljšan sistem vbrizga in proizvede 25 KM več kot njegov starejši TS brat, pri nižji porabi goriva.
Pogled pod pokrov motorja JTD:
1- Čep za dolivanje motornega olja
2- Šipka za preverjanje nivoja olja
3- Posoda za hladilno tekočino
4- Posoda za servo tekočino
5- Posoda za zavorno tekočino
6- Akumulator
7- ABS priklop senzorjev
8- Ročka za odpiranje pokrova motorja
Performance:
Vodnik za nakup rabljene Alfe GT
Kot pri vsakem rabljenem avtomobilu je potrebno najprej pregledati zunanjost in poiskati možna neskladja v barvi, kar nakazuje na avtomobil, ki je v preteklosti bil poškodovan. Prav tako je pomembno pregledati, ali vsi paneli lepo pašejo eden zraven drugega.
Če lahko, snamite gumijaste obrobe okoli vrat in preglejte, ali so vari originalni, ali pa so že bili popravljani. Ko pregledujete prtljažnik, preglejte dno, ali je vidna kakšna poškodba (nalet od zadaj), toda za to boste morali sneti rezervno gumo.
Pri motorjih je zopet zelo pomemben servis, kjer so bili menjani vsi jermeni, zato, če kupite avto, ki jermenov še nima zamenjanih, morate to storitit v kratkem oziroma čimprej! Servisni interval jermenov je okoli 80.000 km pri 2.0 JTS, angleškim kupcem pa ga svetujejo celo na 60000km (36.000 milj). Za V6 in dizelske motorje servisni interval menjave jermenov ostaja 100.000 km ali 5 let.
Nujno preglejte tudi nivo olja, ki ne sme biti pod minimumom! Takšni avtomobili so bili v preteklosti zanemarjeni in lahko se zgodi, da imajo poškodovano odmično gred.
Menjalniki in sklopke so zelo zanesljivi. Obrabljena sklopka prime zelo pozno, nova pa stane preko 450€ z menjavo vred. Pri vožnji mora biti prestavljanje gladko in brez škripanja. Če avto pri pospeševanju slučajno "cuka" in se duši, je za to kriv pokvarjen MAF, ki nov stane originalen približno 120€. Pospeševanje mora biti enakomerno in brez lukenj.
Ker si GT šasijo deli z 147 in 156, zanj veljajo enake šibke točke. To se še posebej pokaže na zadnjem vpetju in sprednjih zgornjih rokah. Izpod podvozja se ne sme slišati nobenega ropotanja ali škripanja. Cviljenje armaturke nakazuje slabe sprednje zgornje roke, medtem ko ropotanje pod nogami naznanja izrabljene selene Anti-roll bara. Izrabljene zadnje puše opazimo na gumah, ki se neenakomerno izrabljajo v obliki črke V na notranji strani. Posledica tega je glasen zvok gum, kar lahko zmotoma zamenjamo za slabo stanje kolesnih ležajev.
Elektrika je zelo zanesljiva in brez problemov, toda vseeno se splača preveriti vse naprave, če delujejo. Po približno 3 sekundah se morajo po vstavitvi ključa prižgati tudi vse opozorilne lučke, ki pa morajo zatem ugasniti. To so ABS, Air Bag in pa Engine Management. Če se lučke ne prižgejo, lahko sklepamo, da je nekdo sisteme odklopil ali kako drugače onesposobil, kar pa je lahko zelo draga zadeva.
Naslednja povezava VOSA je seznam vseh reklamacijskih vpoklicov GTja do danes: http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recall" onclick="window.open(this.href);return false; ... search.asp
Obstajajo pa tudi 3 posebne izvedbe modela GT in sicer: BlackLine, Colletizione in Q2. Pa predstavimo najprej po čemer se loči Blackline izvedenka od navadne GT.
Alfa Romeo GT BlackLine
Kompaktne napete linije se srečujejo z novimi elementi: 18-palčna lita platišča posebne oblike BlackLine, satinirani maska, spojlerji pred sprednjima kolesoma in vzvratna ogledala, kar ustvarja izviren kontrast z barvami karoserije.
Športne in "hi-tech" podrobnosti: prestavna ročica visoke natančnosti v nerjavečem jeklu, pedalke v aluminiju, kromiran zaključek dvojne izpušne cevi.
Vse v potniški kabini je popolnoma usklajeno: plošča z merilniki z rdečo podlago in belo osvetlitvijo, sredinska konzola v antracitni barvi, predpražniki z logotipom Alfa GT, sitotiskan prag.
Alfa Romeo GT Q2
Alfo GT Q2 prepoznamo po nekaterih slogovnih podrobnostih, te so: spojler pred prednjima kolesoma, maska in satinirani okviri ogledal, nizka lega, kromirani zaključki izpušnih cevi, značka Q2 na prtljažnih vratih, posebna 18-palčna lita platišča.
Sedeži v tkanini z rdečimi šivi, prestavna ročica v aluminiju, prag z vgravirano oznako Q2, volanski obroč in manšeta prestavne ročice v usnju, ročica ročne zavore obdana s črnim usnjem, naslon za roko spredaj z odlagalnim predalom, pedalke v aluminiju, posebni predpražniki, tretji vzglavnik zadaj, plošča z merilniki z rdečo podlago in belo osvetlitvijo, samodejna dvopodročna klimatska naprava, avtoradio s predvajalnikom zgoščenk in zapisov v fomratu MP3 in Bose® Sound Sysem.
Alfa Romeo GT Collezione
Z Alfo GT Collezione razkošje opaznosti sobiva z dobrim počutjem v potniškem prostoru. Vozilo je namenjeno vsem, ki iščejo vrhunsko športno eleganco in uresničen užitek v vožnji, v vseh pogledih.
Zasluga gre kromiranim površinam na maski, odbijaču in dvojnem zaključku izpušne cevi. Pogled na stransko linijo nam odkriva 17-palčna lita platišča posebne oblike Collezione. V potniškem prostoru so skrbno izdelani zaključki. Dotik prefinjene treznosti. Prestavna ročica je iz nerjavečega jekla, pravi dragulj med prednjima sedežema in sredinsko konzolo v antracitni barvi.
Notranjost dopolnjujejo še armaturna plošča v usklajenem barvnem odtenku, predpražniki z logotipom in sitotiskan prag.