Motorno olje: Enciklopedija / Vse o olju

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
THOR
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1262
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 1:06 pm
Vozilo: alfa 33/156/159/giulietta

Mogoče je bilo namen prikazat, kakšen postane čez čas in je temperatura samo pospešek naravnega staranja. Ne glede na vse, so razlike očitne.
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Lahko bi rekli temu pospšeno staranje, samo nevem če je to popolnoma regularen način.

Načeloma velja da vsakih 7°C višja temperatura pomeni dvakrat hitrejše staranje. Torej pri 107°C se stvar stara dvakrat hitreje kot pri 100°C, pri 114°C pa štirikrat, 121°C osemkrat...

Torej pri 400°C je to 2 na 42 potenco... Kar je OGROMNO...

Samo kot sem rekel, dvomim da je to regularno, ker greš preko zmogljivosti materiala. Bi si mislil da tak način velja dokler ne prideš do "flash pointa" olja, ki pa je ponavadi pri 220°C.

Mislim, to je tako kot bi hotel pospešeno starati neko plastiko, in bi jo segrel na 500°C, ob tem da plastika ne zdrži več kot 150°C... ni smisla.
Uporabniški avatar
THOR
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1262
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 1:06 pm
Vozilo: alfa 33/156/159/giulietta

Res je. Mi na šihtu staramo z okoli 95 posto max temperature. Res pa je tudi, da olje v motorju ni enakomarno ogreto in ponekov verjetno presega vrelišče za kratka obdobja. Zanimiv bi bil test olj v istih motorjih na mizi. Kjer bi vsi motorji programirano spreminjali obrate in po nekje kao 20k km bi se olje premerilo v vseh pomembnih parametrih.
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

THOR napisal/-a:Res je. Mi na šihtu staramo z okoli 95 posto max temperature. Res pa je tudi, da olje v motorju ni enakomarno ogreto in ponekov verjetno presega vrelišče za kratka obdobja. Zanimiv bi bil test olj v istih motorjih na mizi. Kjer bi vsi motorji programirano spreminjali obrate in po nekje kao 20k km bi se olje premerilo v vseh pomembnih parametrih.
To bi verjetno bil se najbolj regularen test.

Zdaj pa k bistvu našega ropotanja o oljih.
Kvaliteta olja prude v postev šele, ko delamo zelo veliko kilometrov in v tezjih pogojih in razmerah. Ko avto naredi 500.000+ km, pa recimo raje 1.000.000 km.
Vecina alfistov pa letno dela 10.000-12.000 km in ima avto v lasti 2-3 leta.

Tudi ce bi v motor zlivali cucurbitin 5-40 bi motor zdrzal ta cas.
Torej ni poante zakaj se sekirat kaj notri zlit. Bolj pomembno je, da ne tiščimo hladnega motorja, da primerno ravnamo s turbo motorji in olje in oljni filter menjamo dovolj pogosto.

No trenutno ima toyota akcijo katera ima najvec kilometrov. Me zanima kaksni bodo rezultati. Zanimivo bi bilo slisati kaksno olje in kako pogosto ga je menjal lastnik. To so dovolj relevantni poodatki.

In zakaj imajo toyote, subaruji, mercedesi. Volboti in fauveji vec kilometrov kot fiati in alfe. Zato, ker se jih stare splaca vzdrzevat, ker se vedno nekaj dobis za njega.
Italijan pa po 10 letih ni vreden vec kot poln tank goriva.

Jaz sem v Sloveniji videl najvec kilometrov na volvotu bencinar 2.0 240 model. 850.000 km. Drgac p mercedsa 200d ali 240d se ne spomnim je bilo vGrčiji 15 let nazaj, imel je 1.500.000 km. Pa ne verjamem, da ne lastnik uporabljal najboljse hightec olje.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Kvaliteta olja prude v postev šele, ko delamo zelo veliko kilometrov in v tezjih pogojih in razmerah.
Naša klima v popolnosti ustreza definiciji težjih pogojev, ker imamo poleti do +40 in pozimi do -30 stopinj C (bolj mila podnebja takšnih razponov seveda nimajo). Tudi večinoma kratke relacije vožnje (torej mrzli zagoni) štejejo kot oteževalne okoliščine.

Če uporabljaš pozimi in poleti isto olje, potem jasno, da je potrebno večkrat menjati olje, kot to piše v servisni knjižici ali na embalaži olja.
No trenutno ima toyota akcijo katera ima najvec kilometrov. Me zanima kaksni bodo rezultati. Zanimivo bi bilo slisati kaksno olje in kako pogosto ga je menjal lastnik. To so dovolj relevantni poodatki.
Relevantno je za Toyoto in nikogar drugega ...
In zakaj imajo toyote, subaruji, mercedesi. Volboti in fauveji vec kilometrov kot fiati in alfe.
Ko bo narejena znanstvena študija na to temo z dokazi o takšnih trditvah, potem bom to sprejel, drugače je pa to samo govorenje na pamet. Ima tudi pri nas in kje drugje kakšna Alfa 600.000 km in več, samo ima "tunan" prikazovalnik km.
zvitafeltna
Alfist
Alfist
Prispevkov: 402
Pridružen: Sr Dec 14, 2011 8:04 pm

Ehh... na alfah se kilometre vrti naprej, da se lahko pohvalimo kolk so vzdržljive mašine :mrgreen:
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Kolk so kilometri stunani je samo ugibanje.
Od italijanov imajo veliko kilometrov ducato uni k so predelani ali za spat al hladilnik al potujoca delavnica, ker se ga splaca vzdrzevat, ker ima uporabno vrednost. Pa vsi kemperjitud.
Ostalo je pa velika zalost.
In tudi zaradi slabega vzdrzevanja so italijani na slabem glasu. Smo pa tudi sami krivi, ker se arogantno obnasamo in toleriramo take ki obracajo stevce, češ saj to vsi počnejo, ker nam nič ne pomeni, da ima nekdo servisiran avto s servisnimi računi itak ne bo ničvec dobil za avto. Zato pride do tega.

In potem pametnjakovici, ki kupijo najcenejso alfo z bogve koliko kilometri inp brez znane servisne zgodovine delajo znanost z motornim oljem.

Oprostite toda, ce hocete motorju dobro potem je veliko bolj pomembno kako je bilo z njim ravnano pred nakupom, kot po nakupu.
kaj vam nusa Nasino olje za rakete ce je bumbar pred vami uporabljal extralub iz Leclercain ga menjal 1x na 3 leta.

Zato je servisna zgodovina zelo pomembna.

Zjebanemu motorju Motul 0-30 ne bo koristil.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Za Fiat Ducato mi je pooblaščeni mehanik povedal, da ribajo enako pogosto kot 2.0 TS 16V, ker so ojnični enaki v dizelaših.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Sej Fiat Ducato ne uporablja Fiatovih dizlov, to so PSA motorji, ker je komplet vozilo narejeno skupaj s PSA, samo značka je Fiatova... vsaj zadnjih 15 let je tako...
Uporabniški avatar
WiTBoY
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3744
Pridružen: Sr Jul 21, 2004 12:10 pm
Vozilo: 159 2.4 Q4
Kraj: Logatec

problematičen je sam 2.2 motor ker pokajo bati.je pa usen al maš fiata, peugeota al pa citroena se ti lahko zgodi isto.
Uporabniški avatar
fiatista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1382
Pridružen: Po Nov 05, 2007 11:11 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Sorško polje

TribesMan napisal/-a:Sej Fiat Ducato ne uporablja Fiatovih dizlov, to so PSA motorji, ker je komplet vozilo narejeno skupaj s PSA, samo značka je Fiatova... vsaj zadnjih 15 let je tako...
2.8 je iveco motor
Trentatre 1.3S
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Podrobnosti ne vem, vem pa, da ima en motor enake ojnične kot 2.0 TS. 100%.
MarekSigius
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: Pe Jul 06, 2012 9:23 am

Pozdravljen.

Moja alfica ima cez 400k km in je 2.4 JTD 103 kW
Sicer sem nekaj prabral o oljih pa še vseeno vprašam enkrat.
Do sedaj sem vedno in le vedno uporabljal olje Selenia TD. Ker ima avto kar nekaj prevozenih sem pomislil, da bi mogoče uporabljal cenejšo olje.
Sedaj Selenio TD tu pri nas dobim za 21€ 2 litra.
Katero olje bi sedaj vzel, primerljivo, pač, ugodneje.
Avto mi na 20k km ne popije nekaj olja.

Recimo nekaj takega?
http://www.euroton.si/avtodeli/castrol- ... 17161.aspx

Hvala.
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Jaz uporabljam (v tej temi zelo velikokrat omenjen...) Motul 8100 xcess, ki je zelo dobro olje in za približno enako ceno, kot tale, ki si ga prilepil.
zvitafeltna
Alfist
Alfist
Prispevkov: 402
Pridružen: Sr Dec 14, 2011 8:04 pm

Binji napisal/-a:Jaz uporabljam (v tej temi zelo velikokrat omenjen...) Motul 8100 xcess, ki je zelo dobro olje in za približno enako ceno, kot tale, ki si ga prilepil.
Meni se zdi, da prodaja Motula v Sloveniji lavfa samo zaradi Alfa foruma :)
Odgovori
  • Informacija