Ne gledat samo golih številk, vendar tudi to kaj pomenijo.
Alfa piše 10W40 ali 10W60, ker je zraven še dodaten opis... ki pravi, za normalno uporabo 10W40, če pa si racer pa 10W60, vendar slednjega kokr jaz vem ne uporabljat dlje kot 10kkm, ker je zelo neobstojen na dolgi rok.
Za pozimi tud 0W40 ne bo problem... poleti pa bo verjetno trpela mašina. V angliji za V6 najraje priporočajo 5W50 ali 10W50. Seveda kakšno bolj priznano znamko.
Ne druge znamke ne odpadejo, ampak jaz nikjer nisem slišal prav veliko dobrega o njih... razen mogoče Shell in Agip. Kaj si mislijo pa BMWjaši me pa prav malo briga
Aja pa še nekaj... ne gledat in primerjat golih številk, če ne veš kaj pomenijo.
Napisal si:
Ker ene od teh majo kar zelo visok index viskoznosti (vse številke pri vseh stopinjah) tudi napram npr Motulu 300V!
Kar je malo rečeno bedarija. Indeks viskoznosti sem že povedal kaj pomeni. In tudi to da to ni najbolj pomemben podatek pri olju... je fajn če je visok. Ni pa nič hudega če je samo 150.
Viskoznosti "pri vseh temperaturah" pa so nič drugega kot samo podatek kakšno viskoznost ima olje pri določeni temperaturi. Nič drugega. In če imaš xW40 olje to pomeni da mora imeti pri 100°C okoli 14cSt (centi Stokes... enota za viskoznost) in če imaš 5Wxx potem to pomeni da mora imeti pri 40°C približno 80cSt, iz tega podatka se določa gradacija olja. To ne pove popolnoma nič o kvaliteti.
Če je eno olje 14.5cSt drugo pa 13.5cSt pa sta oba xW40 to samo pomeni da je prvo olje malce gostejše, drugo redkejše. Iz tega pač ne moreš potegniti ven ali je eno olje "boljše".
Veliko bolj merodajni kot to so podatki "Flash point" ki pove kje začne olje izparevati... čim višje tem bolje. Potem maš še "Pour point" ki pove pri kateri temperaturi se olje obnaša vsaj približno podobno kot tekočina in ne kot vosek. Čim nižja je ta temperatura bolje je. Ter že veliko omenjani HTHS, ki je merilo obstojnosti olja pri visokih obremenitvah na dolgi rok. Višje je seveda boljše. Indeks viskoznosti sem pa tudi že povedal kaj je.
Podatek "sulfated ash" pomeni koliko nečistoč je v olju... manj je boljše. Prava sintetična olja so tukaj v veliki prednosti, ker nimajo praktično nič primesi. Izpeljanke iz mineralnih olj pa imajo več svinjarije, saj jih pridobivajo samo na tak način da destilirajo surovo nafto, s tem pa seveda ne moreš odstraniti vseh umazanij...