Motorno olje: Enciklopedija / Vse o olju

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

alfa_samec napisal/-a:Izvoli:
http://www.shell.com/static/tw-cn/downl ... _40_eg.pdf

not bad...kolko pa je liter?
Mislim, da malo čez 8€, vsaj tako je na ebay-u in tako ceno mi je enkrat povedal moofdi.

Zdaj me že malo bolj vleče k 0W-40. Kakšne bi bile ralzike v praksi?
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Mislim, da malo čez 8€
Smešno poceni...
Nihče mi še ni odgovoril na naslednje vprašanje: Katere vrednosti so najpomembnejše? Recimo: ali index viskoznosti in ali je pomembna viskoznost pri 100/40C ali to sploh nima veze... #-o

Ali kaj je potrebno gledat? da imajo čim višji index viskoznosti in čim nižje vse ostale štev ali oboje čim višje ali nekaj čisto drugega?
vendar imajo ti modifikatorji slabo lastnost, da jih temperatura ubija...
A niso zato tam? Da so temp obstojni?Saj 10W40 olje tudi zgublja na tej vrednosti...torej je še slabše?
Ta številka pomeni koliko zlorabe prenese olje... (visoke temperature, visoki obrati)...
Čez določen čas ali preko določene temperature ali kaj popolnoma tretjega?

No, po tvoje je torej npr Tecsint SX 0W40 boljše olje kot npr Gold/20K/Sint2000 itd (druga 10W40 olja)?

Kaj pa npr v primerjavi z Valvoline VR 1 Racing 5W50 olje? 16€/liter
http://www.carpimoto.it/Images/Products ... Racing.pdf
Zdaj me že malo bolj vleče k 0W-40. Kakšne bi bile ralzike v praksi?
Isto zanima tudi mene...

Meni je predvsem pomembno to, da olje zdrži visoke temp na dolge proge z visokimi obrati in pa mrzel vžig (ok, tukaj zastopim, da bi bilo boljše 0/5WXY)...Vseeno mam 2.0 TS pa sem malo paničen, kar se olja tiče :lol:
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Žal tudi meni ni jasno vse tole, ampak za naslednjo menjavo bo še Selenia Gold in Racing.
Za naprej pa že en čas gledam na Mobil, ki je nekeko normalno dostopno olje, pa če je verjeti prej omenjenim cifram pod HTHS je super, indeks je pa srednja žalost :lol:
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/Mo ... 15w-50.pdf

Pa še v firmi imamo precej dobre izkušnje z Mobilom napram kastroli ... v kompresorjih (turbo in batni).

Pa če prav razumem večji je HTHS in indeks boljše je, tista viskotnost pri različnih temperaturah je pa po moje odvisna od same gradacije (10w-40, 5W-...). Čeprav pri tem Mobilu mi ni preveč jasno zakaj visok HTHS in nizek indeks.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Če motor veliko priganjaš v visoke obrate, potem ni glih priporočljivo vzeti olja z veliko razliko med hladno in vročo viskoznostjo, ker je to olje manj obstojno...

In nikjer nisem rekel da je 0w40 nujno boljše olje kot 10W40... Kar se obstojnosti tiče je vejretno 10W40 boljše, kjub temu da ni sintetično, ker bo bolje držalo specifikacijo čez življensko dobo. Samo moraš vzet v zakup da je 10W veliko manj prijazno olje do motorja za hladne vžige kot 0W, ki je veliko redkejše v mrazu in zagotavlja hitrejšo vzpostavitev nosilnega filma pri mrzlem vžigu.

Pomembno pri izbiri olja je... da je viskoznost v vročem stanju točno taka kot je predpisala tovarna. Če pravijo oni 10W40, kupi 5W40, ali 0W40 ali 10W40... in ne 10W60... ali 5W50 ali 0W30.
Druga stvar je viskoznost v hladnem stanju, torej številka pred W. Manjša kot je boljše to olje deluje (ščiti motor) pri hladnih vžigih motorja.

Faktor viskoznosti načeloma niti ni pomembna reč, ampak pove koliko se viskoznost olja spreminja s temperaturo. Višja kot je številka manj se spreminja, in to je dobro, kajti za mašino bi bilo idealno da bi imelo olje enako viskoznost ko je mrzlo ali pa vroče. Nad 150 je OK. Čim višje je boljše je, vendar to ni de-facto podatek, ki bi določal ali je olje res dobro.
Najbolj važen je HTHS podatek, ki pa ga večina firm skriva, saj ponavadi kaže da je oglaševano "super olje" samo en navaden crap. Tista olja ki imajo ta podatek napisana v datasheetu so ponavadi vredna nakupa.

Drugače pa firme ki delajo dobra olja so: Motul, Mobil, Valvoline, Aral, Fuchs, Total... niso vsa olja od naštetih super duper... ampak če vzameš "tadražje" olje od enega od teh nimaš kaj zajebat.

Valvoline je ponavadi zelo dober price/performance... Motul je ponavadi zelo drag... sploh če kupiš kaj kar je osnovano na Estrih. Recimo Xcess 5W40...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

El Barto napisal/-a:Žal tudi meni ni jasno vse tole, ampak za naslednjo menjavo bo še Selenia Gold in Racing.
Za naprej pa že en čas gledam na Mobil, ki je nekeko normalno dostopno olje, pa če je verjeti prej omenjenim cifram pod HTHS je super, indeks je pa srednja žalost :lol:
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/Mobil/Mo ... 15w-50.pdf

Pa še v firmi imamo precej dobre izkušnje z Mobilom napram kastroli ... v kompresorjih (turbo in batni).

Pa če prav razumem večji je HTHS in indeks boljše je, tista viskotnost pri različnih temperaturah je pa po moje odvisna od same gradacije (10w-40, 5W-...). Čeprav pri tem Mobilu mi ni preveč jasno zakaj visok HTHS in nizek indeks.
Barto, tudi jaz mislim da je Mobil 1 zelo OK olje... eno boljših za znosen denar. Vsekakor pa ne priporočam Castrola. To je firma ki je zakrivila da se lahko delno modificirana mineralna olja (hydro-cracked) oglašujejo kot sintetika...
Njihovi produkti so bolj kot ne povprečni.

Indeks viskoznosti pri 15W50 olju ne bo nikoli visok, ker to ni "wide range" olje. 150 je za tako olje super podatek ubistvu. HTHS po drugi strani zgleda visok, vendar nič pretresljivega, spet glede na to da ni wide range olje.

Moraš vedeti da NE-wide-range olja so veliko manj občutljiva na temperaturo in mehanske obremenitve, ker imajo veliko manj modifikatorjev viskoznosti (to je tisto kar naredi wide-range olje). Ti modifikatorji kot sem že rekel so občutljivi... in več kot jih je v olju večja je verjetnost da se bodo uničili in spremenili predpisano viskoznost. Zato je HTHS podatek5.11 za 15W50 olje popolnoma OK. Ni slab, da ne bo pomote :)

Uglavnem tole olje ki si ga ti napisal je zelo OK. Nič pretresljivega, ampak zelo OK.

Pač ni vse črno-belo. Je treba razumet ozadje, da lahko interpretiraš podatke...
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Aha, hvala za razlago. :)

Bom šel malce po štacunh za to stvarco težit.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Pfff, po vsem prebranem še vedno nimam enostavnega odgovora - torej ima v alfin V6 smisel dat Shell Helix Ultra 0W-40, ali pa bo vožnja z 5W-40 bolj smotrna? Trenutno imam Selenio Star, sicer je vredu, razen cene, ki pa je že kar pretirana napram konkurenci.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Če pravijo oni 10W40, kupi 5W40, ali 0W40 ali 10W40... in ne 10W60... ali 5W50 ali 0W30.
Kaj pa če pravijo 10W40 ali 10W60? #-o (Mišljeno kao Selenia 20K ali Racing)
Samo moraš vzet v zakup da je 10W veliko manj prijazno olje do motorja za hladne vžige kot 0W, ki je veliko redkejše v mrazu in zagotavlja hitrejšo vzpostavitev nosilnega filma pri mrzlem vžigu.
Vem. Prav zato bi rad naslednje olje not vlil 0/5W, ker je avto vedno zunaj v mrazu...na žalost :cry: Torej bi bilo najbolje vzet 0W40 ali 5W50?
Drugače pa firme ki delajo dobra olja so: Motul, Mobil, Valvoline, Aral, Fuchs, Total...
Torej Selenia, Agip, Elf, Castrol, Esso, Shell itd avtomatsko odpadejo po tvoje? Ker ene od teh majo kar zelo visok index viskoznosti (vse številke pri vseh stopinjah) tudi napram npr Motulu 300V!
Vsekakor pa ne priporočam Castrola.
BMW-jaši bi te linčali :lol: Vse kar ni nekdanji TXT Softec ali sedanji Edge Sport je, po njihovo, crap! Se pa strinjam da ni nič posebnega pa še drago je...Samo dopovej to mojemu bratiču... :roll:

Očitno smo vsi že malo fejst zmedeni :lol:
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ne gledat samo golih številk, vendar tudi to kaj pomenijo.

Alfa piše 10W40 ali 10W60, ker je zraven še dodaten opis... ki pravi, za normalno uporabo 10W40, če pa si racer pa 10W60, vendar slednjega kokr jaz vem ne uporabljat dlje kot 10kkm, ker je zelo neobstojen na dolgi rok.

Za pozimi tud 0W40 ne bo problem... poleti pa bo verjetno trpela mašina. V angliji za V6 najraje priporočajo 5W50 ali 10W50. Seveda kakšno bolj priznano znamko.

Ne druge znamke ne odpadejo, ampak jaz nikjer nisem slišal prav veliko dobrega o njih... razen mogoče Shell in Agip. Kaj si mislijo pa BMWjaši me pa prav malo briga ;)

Aja pa še nekaj... ne gledat in primerjat golih številk, če ne veš kaj pomenijo. :)

Napisal si:
Ker ene od teh majo kar zelo visok index viskoznosti (vse številke pri vseh stopinjah) tudi napram npr Motulu 300V!
Kar je malo rečeno bedarija. Indeks viskoznosti sem že povedal kaj pomeni. In tudi to da to ni najbolj pomemben podatek pri olju... je fajn če je visok. Ni pa nič hudega če je samo 150.
Viskoznosti "pri vseh temperaturah" pa so nič drugega kot samo podatek kakšno viskoznost ima olje pri določeni temperaturi. Nič drugega. In če imaš xW40 olje to pomeni da mora imeti pri 100°C okoli 14cSt (centi Stokes... enota za viskoznost) in če imaš 5Wxx potem to pomeni da mora imeti pri 40°C približno 80cSt, iz tega podatka se določa gradacija olja. To ne pove popolnoma nič o kvaliteti.
Če je eno olje 14.5cSt drugo pa 13.5cSt pa sta oba xW40 to samo pomeni da je prvo olje malce gostejše, drugo redkejše. Iz tega pač ne moreš potegniti ven ali je eno olje "boljše".

Veliko bolj merodajni kot to so podatki "Flash point" ki pove kje začne olje izparevati... čim višje tem bolje. Potem maš še "Pour point" ki pove pri kateri temperaturi se olje obnaša vsaj približno podobno kot tekočina in ne kot vosek. Čim nižja je ta temperatura bolje je. Ter že veliko omenjani HTHS, ki je merilo obstojnosti olja pri visokih obremenitvah na dolgi rok. Višje je seveda boljše. Indeks viskoznosti sem pa tudi že povedal kaj je.
Podatek "sulfated ash" pomeni koliko nečistoč je v olju... manj je boljše. Prava sintetična olja so tukaj v veliki prednosti, ker nimajo praktično nič primesi. Izpeljanke iz mineralnih olj pa imajo več svinjarije, saj jih pridobivajo samo na tak način da destilirajo surovo nafto, s tem pa seveda ne moreš odstraniti vseh umazanij...
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Aha, no zdaj mi je že bolj jasno...Hvala. Se pravi pomembni podatki so najbolj v bistvu flash in pour point ter HTHS, ki pa ga je pri večini problem najt.

Torej..najbolje mi je za vzet 0W40, ane? Potem mi ostanejo ta olja:
Slika
10€ liter (presenetljivo poceni...pa še edino je, ki ima W40) 7000 in 5000 odpadeta, ker se moreta menjat na 6 mesecev.

Aral SuperTronic 0W-40 11€ vendar ne najdem prav nobenega tehničnega podatka razen
Slika

MOTUL 300V Power Racing 5W40 20€ liter tudi nisem našel ostalih podatkov kot
Slika

Valvoline synpower 5w40 10€ liter
Slika

Total quartz 9000 4w40 8€
Slika

pa se mizdi, da je mobil1 še najboljše glede na ceno...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Katerokoli od zgoraj omenjenih olj bo super...
Alfa sport
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1313
Pridružen: Ne Jul 23, 2006 11:55 am

A je tole OK oz spodobno olje:

Synthetic oil / adittives
Viscosity class: 10W-60
ASTM colour: 3,5
Density at 15C: 0,86 g/cm3
Viscosity at 40C: 163 mm2/s
Voscosity at 100C: 24 mm2/s
Viscosity index: 179
Flash point: 238C
Pour point: -35C
Evaporation loss: 6,9%
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Številke ki jih vidim so OK, ampak pri 10w60 oljih je vedno veliko vprašanje kakšen je HTHS. Če je HTHS zadovoljiv, da bo olje zdržalo, potem ni problema, če je pa bolj crap potem pa menjava na 5-10kkm.
Alfa sport
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1313
Pridružen: Ne Jul 23, 2006 11:55 am

TribesMan napisal/-a:Številke ki jih vidim so OK, ampak pri 10w60 oljih je vedno veliko vprašanje kakšen je HTHS. Če je HTHS zadovoljiv, da bo olje zdržalo, potem ni problema, če je pa bolj crap potem pa menjava na 5-10kkm.
Drgač gre za LM Racetech GT1 ... uporabljam že 2 leti na vseh bencinarjih in sem izredno zadovoljen.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Olje zgleda OK. Sem našel še podatek HTHS za to olje in je 4.7, kar je popolnoma zadovoljivo. (zelo verjetno boljša izbira kot Selenia 10W60)

Ne bi pa priporočal uporabe tega olja "v vsakem" bencinarju. Ker to olje ima v primerjavi s xW40 pri 100°C namesto 14cSt čez 24cSt. Kar je pregosto. Sicer tako olje je fajn, če avto teraš ko budala, ker ga ne boš pregrel zlepa do te meje, da bi popustil nosilni film. Samo 90% časa ponavadi voziš normalno, in takrat tako olje povzroča samo višjo porabo goriva (gosto olje ima večjo uporanost)... Pa tudi obraba lahko trpi, saj če je olje pregosto, je tako kot bi vozil z mrzlo mašino in potem se ti pri priganjanju lahko zgodi kavitacija v oljni pumpi. Kar je zelo zelo nevarna reč...
Odgovori
  • Informacija