Iskalnik ni našel nič na to temo, pa sem jo odprl.
V knjižici piše Selenia Racing 10W60.
Na servisu , po tem ko sem avto 2005 pripeljal v Slovenijo in naredil veliki servis, jermeni, itd.. čeprav je imela komaj 70K, so mi nalili 10W40.
Jaz kmet sem zaupal, prebral si knjižice nisem, čeprav, ko bi mi rekli za njihovo olje, da je dovolj dobro, bi se verjetno strinjal, saj sem vendar na pooblaščenem servisu.
Avto je vsa ta leta letel ko mina. Vedno pazil na olje. Razen rednega vzdrževanja nobenih drugih vlaganj.
Pred cca. Enim letom, sem pa zaslišal nek zvok, za katerega se mi je zdelo, da prihaja od desno spredaj. do 2000 obratov, potem ga nisem več slišal. Slišalo se je kot suh lager. ker menjave olja in filtrov nisem več delal pri servisu, je cela zadeva šla tak malo mimo. Glede na to , da sem se peljal čisto normalno, pa tudi nisem bil pretirano v skrbeh, saj sem menil, da je to verjetno lager na desnem kolesu. Napaka.
Sedaj sedim doma in čakam na popravilo zaribanega motorja
Po tem, ko sem opazil oljni madež pod motorjem, sem avto odpeljal na servis.
Tam so ugotovili, da imam malo počen pokrov ventilov. Te napake še niso srečali.
OK. Najdem mojstra, ki je zavaril, avtu na servisu zamenjajo dihtungo, oljni filter in dolijejo spet 10W40.
Čez dva dni se motor sredi vožnje ustavi, brez da bi gorela kakršnakoli lučka. Bremz ni, servo ni, hvala k. Se je vse dobro končalo.
Po 10 min poskušam zagnati, takoj se sliši čuden zvok. Hitro ugasnem.
Ker je avto stal na cestišču, pa vseeno nisem hotel, da se kdo zabije vame ( dež, tema,
)
Zato sem med čakanjem na šlep še enkrat startal. Brez problema. Avto postavim na pločnik. Delavec, ki je vozil šlep, pa je pritrdil mojemu mnenju, da zgleda v motorju ni dovolj olja ! Palica je bila skoraj suha.
Čez par ur doma spet pogledam olje . Olja do zgornje oznake.
Ključ od avta dam mehaniku, ta ga odpelje cca5km do servisa lepo počasi brez problema.
Ko sem bil na servisu, pa so mi rekli, da se je verjetno dodajalo napačno olje in nepravilni filtri, kateri niso imeli prave prepustnosti in se ležaji batov niso dovolj mazali.
Saj so oni vendar prvi vlili 10W40 in vsi naslednji so pač dolivali kar je že bilo notri !
Nenazadnje tudi zadnjo menjavo olja so naredili na servisu in dolini 10W40, namesto predpisanega 10w60. Dva dni pred tem.zakaj me ni opozoril takrat in vlil to kar bi moral ?
Ali lahko konstantna raba napačnega olja v razdobju devetih let povzroči to napako?
Sedaj čakam , da zbrusijo os na novo specialnost in menjajo ležaje. Pa priporočajo tudi menjavo zgornje osi . Pa ker je glih vse narazen, še menjava sklopke na 150.000 km.
cca.1000€
Hvala