Alfa Romeo 155: Vse informacije o modelu

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Alfa Romeo 155 (1992-1998)

Slika

Model 155 je bil narejen kot zamenjava zdaj že stare 75, javnosti pa je bil prvič predstavljen januarja leta 1992 v Barceloni in na Ženevskem avtomobilskem sejmu marca istega leta. Že takrat je dobivala pohvale s strani zbranih novinarjev. Dizajniral jo je IDEA studio, njen namen pa je bil ustvariti avtomobil, ki se bo vklopil v tako imenovan »korporativni izgled«, podobnosti pa je moč najti tudi z modelom 33, 75 in 164.

Slika

Slika

Alfa Romeo 155 je bila prva Alfa narejena pod vodstvom novega lastnika Alfa Romeo FIATa. Ta je izboljšal marsikatero zadevo v zvezi s kvaliteto materialov a se je tudi odpovedal zadnjemu pogonu, ki je krasil dotedanje modele Alfe.

Slika

Kot osnovna platforma je bil uporabljen večnamenska platforma imenovana Tipo, od katerega je Alfa 155 podedovala tudi nekaj skupnih tehnoloških rešitev: spredaj ima MacPherson sistem vzmetenja, kar predstavlja poceni in učinkovito opcijo, zadaj pa je ostal most z nekaterimi pomembnimi spremembami.

Slika

Bolj kot na zmogljivosti avtomobila se je najverjetneje posvečalo varnosti in udobju potnikov, ki se je kazala v veliki ergonomiji in notranjemu oblikovanju. Posebej pomembno je bilo zagotoviti zadosti prostora za potnike tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih. Posvetili so se tudi oblikovanju izgledu sedežev, odlagalnih prostorov, tkaninam in oblogam uporabljenim na vratih in armaturi ter sredinski konzoli med voznikom in sopotnikom. Zagotoviti pa so morali tudi zadostno velik prtljažni prostor, ki je znašal 525 litrov. Kupci nove 155 so lahko izbirali med desetimi zunanjimi barvami in tremi barvami notranjosti, ena pa je pripadala samo QV različici.

Slika

Slika

Slika

Slika


Motorji

Vstopni model je bil 1.7 litrski TS motor, kateremu je sledil močnejši 1.8 in 2.0 TS. Oba motorja sta imela VVT sistem (Variable Valve Timing).

Slika

Ostali motorji:

1.7 L I4 8V TS
1.8 L I4 8V TS
2.0 L I4 8V TS
1.6 L I4 16V TS
1.8 L I4 16V TS
2.0 L I4 16V TS
2.0 L I4 16V Turbo
2.5 L V6 12V
2.0 L I4 TD (diesel)
2.5 L I4 VM 425 OHV TD (diesel)

Vse karakteristike motorjev si lahko preberete na tej povezavi: Klik

O Twin Spark tehnologiji pa si lahko preberete tukaj

Najmočnejši izvedbi 155 sta imeli ali modificiran 3.0 V6 iz modela 164, ki so ga pomanjšali na 2.5 litra, ali 2.0 16V Turbo motor in Q4 permanentni štirikolesni pogon iz Lancie Delta Integrale. Takšen sistem pogona je vključeval tri posamezne diferenciale; navadnega spredaj, epicikličnega na sredini in samozapornega torsen odzadaj. Pri normalni vožnji je bila moč navora, ki se je prenašala na kolesa, razdeljena tako: 47% na sprednja kolesa in 53 na zadnja. Oba najmočnejša modela sta bila na voljo z elektronsko nastavljivim vzmetenjem, ki je imel dve nastavitvi: automatic in sport, ki sta spreminjali karakteristike amortizerjev.

Slika

2. generacija modela 155

Leta 1995 so model 155 malce osvežili; spremembe so se večinoma dogajale pod kožo avtomobila, toda, da bi 155 potegnila tudi nekaj kupcev na podlagi svojega dirkaškega uspeha, so spremenili tudi karoserijo avtomobila, ki je postala širša (Wide Body), spremenili so vzmetenje in volanski mehanizem (Quick-rack). Spremenili so tudi detajle v notranjosti, da bi bili še zmeraj atraktivni in konkurenčni. Spremenili pa so tudi zadnji napis, ki so ga postavili pod zadnje luči in stranske smerokaze, ki so postali okrogle oblike.

Slika

Spremenili pa so se tudi motorji – 8-ventilsko tehnologijo je zamenjala 16-ventilska, 1.7 litrski motor pa je zamenjal 1.6 TS 16V.
Slika

Slika

Časovnica modela:

1992 – 155 model predstavljen
1993 – Spremenjena maska
1994 – 155 Silverstone za britanski trg, 155 Q4 in TD za nekatere trge
1995 – Nov "widebody" model 155 s širokimi blatniki, od začetka samo z 2.0 16v engine. Quickrack volan.
1996 – Widebody z 1.8 16v motorjem
1998 – Konec izdelave modela, skupno izdelanih 192,618 primerkov


155 TI.Z and GTAZ Zagato

Zagato je izdelal dve različici modela 155. Leta 1993 je bila predstavljena 155 TI.Z, leta 1995 pa GTAZ. Oba modela sta bila veliko bolj mišičasta; ne samo v zunanjem izgledu ampak sta imela tudi konkretno več moči pod pokrovom motorja. TI.Z model je imel 170 konjski TS motor, GTAZ pa Q4 turbo-bencinski motor, ki je proizvajal 215 KM. Oba modela sta bila izdelana v limitirani izdaji in velika večina jih je odšla na Japonsko.

Slika
Slika

155 V6 TI

Model V6 TI je bila dirkalna različica modela 155, ki je osvojila rekordnih 38 uradnih zmag v nemškem DTM prvenstvu. Imela je 2.5 litrski motor s 490 KM pri 11.900 rpm in končno hitrost pri 300 km/h! Glavni sponzor ekipe je bil Martini Racing (pred tem Jagermaister) po katerem je dizajn tudi najbolj prepoznaven.

Slika

Slika

Slika

Informacije zbral: Aleš Horvat
Odgovori
  • Informacija