Alfa Romeo 164: Vse informacije o modelu

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Alfa romeo 164 - "a German car with personality" (Autocar)

Slika

Pisalo se je leto 1987, ko je koncern Alfa Romeo na italijanskem trgu predstavil, zdaj že kultno in legendarno, alfo 164. Bila je prvi izdelek, potem ko je tovarno prevzel koncern FIAT, hkrati pa je predstavljala prvi avto, ki je bil narejen sistematično in konsistentno načrtovano s strani alfe. Spadala je v višjo klaso prestižnih limuzin. Na trgu je bila do leta 1998, ko jo je zamenjal model 166, v tem času pa so jih naredili kar 273.857. Ciljni kupec modela 164 je bil voznik luksuzne limuzine, ki je želel dinamično in zanesljivo vozilo, obenem pa so ga dolgočasile limuzine takrat mogočnih BMW in Mercedeza.

Pričakovanja 164

Alfa Romeo 164, interno se je imenoval Tippo 4, je bila skupno delo Fiata, Lancie in Saaba. Ker so se želeli s tem modelom izkopati iz rdečih številk, so na tuji trg prišli šele leto dni pozneje, vzrok pa je bil odpravljanje vse poporodnih težav, ki jih ima vsak model. Alfa 164 naj bi bila na visoki ravni izdelave, če naj bi poskrbela za preživetje svoje znamke!

Slika

Poskrbeti pa je bilo potrebno tudi za vzhodni trg, kjer so naleteli na zanimivo težavo: številka modela 164 ima zelo negativno konotacijo v kitajščini; pomeni »Pot vse do smrti« in številko so morali spremeniti v 168, kar pa je pomenilo »Pot vse do bogastva«.

Pomenila pa je še eno spremembo: bila je prva »velika« alfa, ki je pogon na zadnja kolesa zamenjala s prednjim, čeprav je bila ponuje tudi kot izvedenka Q4 z štirikolesnim pogonom. Tudi njena naslednica, 166, je podedovala platformo 164, s tem pa tudi pogon na prednji par koles.

Bila pa je tudi zadnja alfa, ki so jo prodajali na Ameriškem trgu, kjer pa je bila na voljo le verzija 3.0 l V6 (12-ventilska od leta 1991 do 1993, 24-ventilska od 1994 do 1995). Vse to je pomenilo, da je bila 164 zelo uspešen prodajni model in je napovedovala lepše čase za italijansko podjetje.

Slika

Dizajn, izdelava in konkurenca

Za enega lepših dizajnov takratnih avtomobilov, ki so spadali v isti razred kot 164, je poskrbel mojster športnih linij in brezčasnega dizajna Sergio Pininfarina leta 1987, predstavljena pa je bila še isto leto na Frankfurtskem sejmu (v istem času je oblikoval tudi prelep model Testarossa).

Slika

Pravtako pa deli nekaj oblikovalskih linij predhodnice Alfete sedan, predvsem dolg nos in pa v kvadrat postavljene luči. S Ferarrijem si delita 3-linijski dizajn stranske linije in pa sprednji konec privzdignjenega emblema, ki je postal simbol alfe 164, ki velja za enega najpomembnejših dizajnov svojega časa. Leto kasneje je Pininfarina oblikoval Peugeot 605, ki ima kar nekaj skupnih linij, vendar loči alfo predvsem pomembnost detajlov: integrirana alfa značka v nos avtomobila in pa horizontalna zadnja luč, ki da določeno markantnost velikosti in veličine avtomobilu. Dizajn pa so podedovali tudi alfa 33, 155, 156 in 166.

Slika

Bila je prva alfa, ki so jo oblikovali s pomočjo računalniškega programa za merjenje sil in upora, zato so njene linije zelo športne, nizke, avto pa je relativno lahek. Platformo si deli z modeli Lancia Thema, Fiat Croma and Saab 9000, vendar je bila zaradi finančnih težav predstavljena kot zadnja, čeprav je bila predvidena za prvi model. Kar je pomenilo, da je ostalo več časa za izboljšanje platforme. 164 je najbolj dovršena od vseh ostalih, ima najmanjši koeficient upora in v doseganju izboljšanja voznih lastnosti, so izdelali eksluzivno prednje vzmetenje. Predstavljala je prvo alfo »nove tehnologije«.

Slika

Izboljšannje pa se je pokazalo tudi v kvaliteti izdelave; ker je bil okvir v celoti galvaniziran, kakor tudi nekaj panel, so izginile šibkosti izdelave prejšnjih modelov, predvsem GTV in Alfasud. Ironično bi lahko rekli, da sta bila v pospeševanju enako hitra kot v rjavenju.

Ker je morala tekmovati z težkokategornikoma kot sta BMW serije 5 in MB klase E, je morala biti posebna tudi kar se tiče tehnologije in udobja. Bila je najboljša izbira kar se tiče vrednost za denar, saj je ponujala veliko več, kot konkurenca: imela je kar 3 on-board računalnike, enega za klimatsko napravo, enega za upravljanje motorja in enega za vso instrumentacijo in vse ostale naprave. Vendar se je kasneje izkazalo, da je sistem upravljanja bil prezapleten; deloval je preko servomehanizmov, ki pa so bili narejeni iz neverjetno krhke plastike in so se kvarili kar sami od sebe. Kasneje so jih izdelovali iz kovine, kar je težavo rešilo, a vendar ostali so spomini na nezanesljive električne elemente, ki se jih alfa še danes otepa.

Slika

Avto je imel tudi zelo napredno tehnologijo: pojavi se automatska klima in elektronski nadzor blažilnikov (top line QV model in pa 164S), ki je prilagajal vzmetenje glede na pogoje na podlagi, kar je pomenilo zelo dober odziv avtomobila in zelo športen občutek vožnje napram konkurenci. Najnaprednejši pa so bili takrat alfini motorji, ki so bili med najboljšimi v svojih razredih, dizajn motorjev pa je ostal še do današnjih dni.

Slika

Modeli in razvoj

Model 164 je imel skozi svoj obstoj 13 različnih bencinskih in 2 dizelska agregata. Modeli avtomobila so se razlikovali po motorjih, ki so se spreminjali zaradi strožjih emisij in zaradi izpopolnjevanja voznih lastnosti. Med najbolj prepoznavne sodi V6 motor, ki je bil med najnaprednejšimi tedanjega časa, njegova zasnova pa se uporablja še sedaj. Je tudi eden najlepših V6 motorjev, kar jih poznamo!

1987 - 164 2.0 l DOHC-TwinSpark, 3.0 l V6 SOHC, 2.5 l dizelski motor, kupljen od italijanske firme VM in pa 2.0 l DOHC turbo dizelski agregat sposojen od Lancie.
1991 - predstavljen je model QV - Quadrofoglio Verde, ki ima močnejši 3.0 V6 motor (200 PS) in pa nov 2.0 l SOHC V6 (204 PS) turbo motor, ki je zamenjal starega 4-cilindrskega. Spremenjena je prednja os, ki zagotavlja boljše vozne lastnosti.
1993 - prvi facelift, tako notranjosti kot tudi zunanjosti in motorjev. Modeli so poimenovani »Super«, motorje V6 pa zamenjajo s 24V tehnologijo in DOHC sistemom. Moč je povečana na 210 PS. Model »QV« ima povečano moč motorja na 240 PS. Spremenijo se tudi žarometi, ki so po novem DE - projekcijski.
Slika

164 Q4 – ki se pojavi leta 1993, ime pa pomeni Quadrofoglio 4 in ima štirikolesni pogon in 3.0 l V6 motor. Opremljen je bil tudi s 6-stopenjskim menjalnikom Getrag. Model Q4 spada med najbolj zaželjene in cenjene med 164.
1994- prodajajo se le še modeli »Super«, se pravi QV in Q4, pravtako se spremeni dizelski motor, ki je še vedno od VM. Manjše spremembe notranjosti in zunanjosti.

Motorji

2.0 l Twin Spark 8V motor (144 – 148 PS)

Ker alfa, za razliko od konkurence, ni imela na voljo dovolj finančnih sredstev za razvoj lastnega in novega 16-ventilskega motorja, se je poslužila motorja iz »starih dobrih dni«. Ta je izhajal še iz dni, ko je bila alfa nepremagljiva, motor pa se je izkazal za neuničljivega in zelo močnega. Imel pa je tudi eno veliko prednost: VIVT-sistem (Variable Inlet Valve Timing), ki je pomenil premikanje gredi naprej-nazaj, glede na potrebo in je bil revolucionarni sistem, še pred svetovno znanim Hondinim sistemom VTEC. Nov na motorju je bil tudi sistem vbrizga, ki je zamenjal tistega iz slavnih tridesetih let.

Slika

2.0 l Turbo 8V motor (175 PS+overboost) in 2.0 l V6 motor

Dvo litrski turbo motor je bil "vzet" Lancii, ki pa ni trajal dolgo in so ga kasneje zamenjali z V6 motorjem. Imel pa je neverjeten overboost in je bil zelo cenjen motor, vendar se ni dosti in dolgo prodajal. V6 motor, ki ga je zamenjal je imel 210 PS+overboost, v prodaji pa je bil od leta 91 do leta 94. Slovel je predvsem po svojem velikem navoru, ki je znašal kar 306 Nm!

3.0 V6 12V motor (180 – 200 PS)

Najmočnejši motor, ki se je dobil v 164, je bil 3 litrski V6 motor, ki je zaslovel zaradi svojega zvoka, videza, vzdržljivosti in pa dizajna, ki je delo Giuseppe Bussoja za Alfo 6 in GTV6. Problemi motorja so se izkazali zaradi nepravilnega in nerednega servisiranja, predvsem zmotno je bilo prepričanje v menjavo jermenov le na 120.000 kilometrov, kar se je izkazalo za katastrofalno. Kasneje je priporočilo menjave omejeno na 60.000 in problemi se niso več masovno pojavljali.

Slika

3.0 V6 24V motor (211 – 240 PS)

24 ventilski motor je bil le v prodaji v modelih Super, QV in Q4, ki so predstavljali top line ponudbo. Je zelo podoben predhodniku, razlika je le v dvojnem številu ventilov in še nekaterim nujnim spremembam. Ustrezal je vsem najnovejšim Euro normam in je še danes zelo sodoben in močan motor.

Slika

Dizelski motor 2.5 turbo dizel (117 – 125 PS)

Dizelski motor si je alfa »sposodila« od italijanske firme VM Motori, ki je danes v lasti GM. Čeprav ni bil zelo močan, pa je lahko pospešil do znamke 200 km/h brez velikih težav.

Zaključek

Leta 1997 so se pri alfi odločili, da proizvodnje 164 ne bodo več nadaljevali, saj je bila alfa 166 že na obzorju. Prodanih je bilo skoraj 280.000 avtomobilov in ponos je bil na višku. Alfa se je z modelom 164 uveljavila v visokem razredu luksuznih limuzin, škoda le, da njena naslednica tega ni zmogla ali mogla še nadaljevati. Kar je pravzaprav velika škoda. Odlična kakovost izdelave in odlična paleta motorjev so bili napoved za boljše čase, a nihče ni pričakoval, da bo polom sledil z naslednjim modelom. Vseeno pa verjetno ostaja nasmeh na obrazu vseh tistih, ki so svojo alfo 164 nekoč vozili in se z njo sprehajali po ovinkih in ravninah. Ponos na izdelek je ostal v spominu tudi vsem tistim, ki so jo izdelali, na inovacije in na novo proizvodno tehnologijo, ki jo je narekovala prav alfa, kljub vsem svojim težavam. In prav zahvala modelu 164 gre preživetje italijanskega koncerna Alfa Romeo. Hvala 164!

Slika

Viri: Wikipedia, Alfisti.net, alfaworkshop.co.uk

Napisal: aleš horvat
Odgovori
  • Informacija