Vodnik za vse tiste, ki vas pesti ena izmed mnogih več nedelujočih stvari na vašem GTV-ju ali Spiderju.
Vratne tapete boste morali razstaviti v primeru, da vam:
1. Ne dela več centralno zaklepanje (ko se avto zaklene in v trenutku odklene nazaj ali pa ne da zaklenit od znotraj ali od zunaj)
2. Ne delajo visokotonci (twiterji), ker so padli iz nosilcev ali pa jih želite zamenjati z drugimi
3. Visijo vratne kljuke in so zelo mehke in nenapete
Ali pa odpeljete vašo Alfo k mehaniku, ki vas bo pa mastno zaračunal
Kaj potrebujete: komplet imbus izvijačev, navaden in križni izvijač, silikon, močan power trak, WD-40, 20-30 cm cevke in dobre živce, dokler ne ugotovite, kako se tapete zataknejo nazaj na vrata.
Postopek
Če odpremo vrata, si najprej oglejmo, kje se nehajajo vsi vijaki za odstranitev tapete.
Alfa Romeo ne bi bila Alfa Romeo, če se ne bi na eni tapeti znašlo troje različnih velikosti vijakov. Potrebujete imbuse velikosti 3, 4 in 5 mm.
Najprej spustimo okno (boste kasneje videli zakaj je to pomembno) in nato začnemo s tri milimetrskim imbusom in odvijemo ščitnik ogledala, ki ga drži en vijak in plastični zatič v notranjosti. Pazite, da ga ne polomite, čle pa ga, pa ga popravite s silikonom (če ste se spraševali, zakaj za vraga bi potrebovali silikon)
Enako storimo z dvema vijakoma ob strani, ki sta pritrjena na nosilec.
Vijak in ščitnik damo na varno in pazimo, da ničesar ne izgubimo.
Nato odstranimo zaščito za velik zvočnik spodaj. Tega držijo na mestu 4 klipingi, ki jih je potrebno le potegniti navzven in ščitnik je odstranjen. Če tudi tukaj kaj polomite, je odgovor silikon. Zvočnik odstranimo tako, da izvijemo 4 vijake, ki ga držijo na mestu in ga odklopimo. Prikažeta se nam še dva dodatna imbus vijaka, ki ju je potrebno odstraniti.
Nato je na vrsti predalnik, ki je pritrjen z dvema imbus vijakoma. Odstranimo in shranimo. Ob tem odstranimo tudi lučko, ki se nahaja spodaj v vratih. Z navadnim izvijačem pritisnemo v levi del lučke in le-ta skoči iz okvirja. Lučko odklopimo, žarnico pa po potrebi zamenjamo. Potrebujete 5W5 žarnico brez grla kot je v poziciji.
Gremo zopet navzgor in vzamemo navaden izvijač ter odstranimo stikalo za regulacijo stekel. To ne bo težko delo, le zataknite izvijač in stikalo bo skočilo iz ohišja.
Stikalo odklopimo (tukaj si je potrebno zapomniti, da je sta priklopa za stikali 2 barv in sicer črno in belo. Črno se priklopi na črne kable, belo pa na bele). Zadaj se je razkril še en imbus vijak, ki ga moramo odstraniti.
Ostane nam še samo zadnji vijak, ki je pri kljuki. Odstranimo ga.
Zdaj smo odstranili vse imbus vijake, ki so držali tapeto na vratih. Sedaj moramo tapeto le še potisniti odspodaj navzgor, da skoči ven iz nosilcev. Popolnoma odstraniti je pa še vedno ne bo šlo, ker je pritrejna preko kabla za kljuko in preko kablov od zgornjega visokotonca, ki pa ga lahko takoj odklopimo in nam ostane le še kabel od kljuke.
Če je, tako kot v mojem primeru, tudi pri vas vzmet kljuke polomljena (če visi in je ohlapna) jo je potrebno zamenjati, ker ne napenja kabla od kljuke dovolj in vam zato ne dela centralno zaklepanje ali pa gre izjemno težko. To se ponavadi najbolj vidi, ko je zunaj mrzlo in ker kabel ni napet, kljuke rade zmrzujejo ali pa se odlomijo.
Da bi zamenjali vzmet, je potrebno celotno ohišje kljuke vzeti iz tapete. To storite tako, da odvijete vse križne vijake na zadnji strani, potegnete držalo na sprednji strani naprej, da se kljuka osvobodi in nato potisnete celotno ohišje kljuke skozi.
Ostala vam je takšna luknja:
Popravljanje kljuke:
Celoten mehanizem je sestavljen iz 3 delov: iz varovalke, cilindra in vzmeti.
Kljuko pa razstavimo tako, da najprej z navadnim majhnim izvijačem odstranimo varovalko na spodnji strani cilindra (jo preprosto potisnemo stran od cilindra) in nato potisnemo cilinder iz ohišja. Vzmet bo padla ven sama od sebe ali pa jo pač vzmamemo ven.
Vzamemo nove vzmeti, ki smo jih naročili (del štev. 60566127 po 0,87€ za komad), in ki izgledajo takole:
Potem pa vzmet vstavimo nazaj v kljuko, jo potisnemo navzdol in skoznjo potisnemo cilinder, ki ga potem pritrdimo z varovalko in kljuka je kot nova. Zapomniti si je potrebno edino to, da daljši del vzmeti pride tako, kot je na sliki obkrožen z rumeno barvo:
Z rdečim pa je označen kabel, ki povzroča največ težav pri centralnem zaklepanju. Ker je skočil iz ohišja (zaradi polomljene vzmeti ni bil več napet) je ohlapen in ne pusti zakleniti vrat. Potrebno ga je potisniti nazaj v ležišče, a komaj takrat, ko ste celoten mehanizem kljuke dali nazaj v tapeto in privili vse ostale vijake, ki kljuko držijo v tapeti.
Kabel je potrebno vstaviti v ležišče
Pred tem pa je lepo, če popravite zadnjo stran vrat, ker se je najverjetneje strgala obloga vrat in povijete vse kable z izolir trakom, da ne bo iz vrat kaj viselo ali pa da se kabli ne zadanejo ob nosilce tapet. Tukaj boste znova potrebovali silikon.
V primeru, da vam je visokotonec padel iz okvirja, ga pritrdite nazaj tako, da ga vstavite v okvir in zavrtite, da zaskoči. Če je ohišje polomljeno uporabite...saj veste...silikon.
Zdaj potisnete kabel nazaj v ležišče in najbolje, da ga pritrdite z power trakom, da ne pade takoj iz njega, ker je kabel še dokaj mlahav, ni pa potrebno pretiravati. Priklopite vse kable za zvočnike in kabel za lučko potisnite skozi tapeto.
Zdaj je na vrsti najtežji del celotnega popravila. Ste spustili okno? Če ne, ga spustite zdaj. Preden damo tapeto na vrata, je potrebno odstraniti tipko za zaklepanje vrat iz notranjosti, ki se preprosto odvije in nanjo vstaviti cevko dolžine nekje 30 cm.
To storimo zato, da nam potem ni potrebno iskati tipke za zaklep, ker je prekratka in se bo izgubila v notranjosti tapete, cevka pa je daljša in postavi tanko vodilo v pravi položaj. Majhna skrivnost, ki je ne pozna niti vaš mehanik
Naprej potisnemo cevko skozi odprtino za tipko za zaklepanje in nato postavimo tapeto na zgornja vodila bele barve. Na sredini pa je še vodilo črne barve (ta povzroča še največ težav). Glej sliko:
Vrata primite z zunanje strani in tapeto potisnite kar se da v vrata in navzdol. Zgornja vodila so enostavna in zaskočijo vsakokrat, le preveriti je potrebno, ali je tapeta zgoraj paralelno z gumico od stekla. Sredinsko vodilo je bolj zahtevno in tapeta gre rada mimo. Če je pravilno zaskočila pa preverimo tako, da malce potegnemo v prostoru kjer je velik zvočnik - tapeta mora biti trdno pritrjena in ne sme odstopati. Če odstopa ni pravilno nameščena in bo rožljala med vožnjo. Natikanje tapete nazaj na to vodilo je bolj ko ne na bazi poskušanja. Najboljši način je ta, da tapeto res močno pritisnete navznoter pri sredinskem vodilu in navzdol.
Ko ste tapeto pritrdili na vsa vodila pa morate storiti še en zelo pomemben postopek: med tem nikakor ne privijajte nobenega vijaka!
Vsedite se v avto in ga zaklenite odznotraj s pomočjo tipke za zaklepanje (zdaj lahko cevko odstranite in jo pritrdite nazaj) ter ga nato odklenite s pomočjo notranje kljuke! To je pomembno zato, ker se kabel napnein ne bo več padel iz ležišča. Zdaj bi centralno zaklepanje moralo delovati. Če ne deluje ali pa se tipka zdi nemogoča za premakniti, je kabel kljuke padel iz ležišča med natikanjem tapete in tapeto je potrebno zopet odstranit in ga potisnit v ležišče. Žal. Če niste spustili stekla navdol in ste se zaklenili v avto, ker kljuka ne dela, boste morali ven pri drugih vratah (čeprav sem vas opozoril, da si spustite okno dol...)
V primeru, da vam sedaj zaklepanje deluje, pa lahko pritrdite vse vijake nazaj in zvočnike. Čestitam!
Tada!
Avtor: Aleš Horvat
Slike: Aleš Horvat, AO