Alfa Romeo CODE sistem

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

ALFA CODE?

Sistem CODE je preprosto povedano elektronski regulator vžiga, ki javi računalniku ali naj motor zažene ali ne. Uporablja se v vseh vozilih pod odkriljem FIAT-a od leta 1995 naprej z vmesnimi spremembami do danes.

Takole izgleda CODE lučka v prvi seriji Alfe GTV
Slika
Tako pa pri starejšem Fiatu
Slika

Različice CODE sistema

Pri modelih GTV/Spider, 145, 146, 155 in 164 je uporabljeno programiranje ključev s CODE sistemom s pomočjo glavnega ključa, ki je rjave barve, in pomožnih ključev rdeče barve. Glavni ključ je preprosto povedano prvi ključ, ki je bil vstavljen v ključavnico ob programiranju ključev. Ob tem ima vse ostale lastnosti rdečih ključev - torej zagon motorja, centralno zaklepanje (če je prisotno) itn. Ima pa še eno zelo pomembno lastnost: s pomočjo rjavega ključa se lahko programirajo ostali rdeči ključi. Če se torej zgodi, da vam manjka kakšen rdeč ključ, ga lahko s pomočjo rjavega programirate na vaš CODE sistem. Brez rjavega ključa je programiranje rdečih nemogoče*, zato bodite previdni ob nakupu rabljenega vozila Alfa Romeo, da dobite vse ključe. Alfa Romeo še priporoča, da se rjavi ključ uporablja zgolj za programiranje ostalih rdečih ključev in ne za vsakdanjo uporabo.

* Za programiranje ključev se lahko uporabi tudi Alfina diagnostika in pa kodirna kartica s kodo.

Na sliki je popoln komplet ključev: glavni rjavi in dva rdeča ključa poleg daljinskega upravljalca (črna škatlica)
Slika

Programiranje ključev poteka s pomočjo glavnega ključa in pa računalnika za prepoznavo kode, ki hkrati tudi sprejema navodilo za vžig in odklepanje motorja
Slika

Na sliki vidimo glavne rjave ključe in kodirne kartice
Slika

Ko se je na trgu pojavila Alfa 156 se je z njo malce spremenil tudi CODE sistem. Rjave ključe so zamenjali s sistemom Key Card ("ključ kot kartica za vžig"). Razlika je bila v tem, da je v novejšem sistemu ključ bil programiran s pomočjo diagnostičnega računalnika v avtu, sam transponder pa se je programiral na "rolling code system", kar pomeni, da se je koda ključa spremenila vsakič, ko se je avto vžgal. To je bila varnostna zaščita pred tatovi avtomobilov, ki so lahko s pomočjo skenerjev prepoznali kodo ključa in avto potem s to kodo vžgali. Ker pa se je koda stalno spreminjala, to ni bilo več mogoče.

Notranjost ključa Alfe 156
Slika

Naslednjo spremembo je CODE sistem doživel ob prihodu modela 147 in GT. Če sta bila oba računalnika v prejšnjem sistemu fizično ločena med seboj, sta bila v novem združena v skupnem glavnem računalniku motorja. To je pomenilo, da ni bilo več potrebe po dvojnem kodiranju ključa: ena koda za alarm in ena za vžig.

Kako deluje CODE sistem?

Glede na to, da obstaja več različic istega sistema bomo predstavili le enega. Vsi ostali so derivacija tega primarnega sistema.

Znotraj ključa se nahaja majhen košček elektronike - transponder, ki ga sestavljata miniaturna induktivna zanka povezana z oddajnikom, ki ima sposobnost oddajanja kode.

Notranjost ključa Alfe 156: na desni strani je viden čip za alarm, na levi strani pa baterija za alarm in majhen transponder
Slika

Transponder pobliže
Slika
Slika

Recimo, da je ta koda 1234. Okoli ključavnice v vozilu je še ena induktivna zanka, ki jo Alfa imenuje "aerial" oz antena in ko v ključavnico vstavimo ključ ter ga obrnemo na pozicijo MAR(CIA), se ustvari visokofrekvenčni AC signal, ki je poslan okoli induktivne zanke ohišja ključavnice. Le-ta ustvari tok v transponderju, ki prenese našo kodo nazaj iz ključa v anteno ključavnice, da kodo sprejme in jo pošlje naprej do CODE računalnika pod armaturno ploščo.

Slika

Če je koda prepoznana, pošlje ta računalnik navodilo za vžig naprej, če pa ni prepoznana kot ena izmed shranjenih, pa pošlje računalnik navodilo za zaklep in avtomobila ni mogoče vžgati. Ob neznani kodi se prekine delovanje injektorjev goriva in vžigalnih svečk, čeprav bo zaganjač motor obračal. Lučki CODE in injektor bosta začeli svetiti in se ne bosta ugasnili.

Shematski prikaz delovanja CODE sistema na Alfi 145
Slika

Največ težav povzroča CODE sistem, kadar poskušamo vžgati avtomobil s pomočjo vžigalnih kablov in imamo vstavljen ključ v ključavnico. To povzroči začasno brisanje kodirnega sistema v glavnem računalniku CODE in le-ta ne prepozna več nobenega ključa. Edina rešitev v tem primeru je, da vzamemo ključ iz ključavnice ter za cca. 30 minut odklopimo baterijo in počakamo, da se sistem avtomatsko resetira na vpisane kode. Po pol ure priklopimo baterijo nazaj in priklopimo vžigalne kable in šele nato vstavimo ključ v ključavnico.

V primeru izgubljenega rjavega ključa se prosim posvetujte s pooblaščenim serviserjem Alfa Romeo! Nikakor ne kupujte rabljenega avtomobila brez rjavega ključa, če je le-ta prisoten (glej zgoraj na katere modele se nanaša rjav ključ)

Avtor: Aleš Horvat
Vir: Alfa Romeo
Slike: Alfa Romeo, Alfaworkshop
Odgovori
  • Informacija