DIY: Menjava prednjih in zadnjih zavornih diskov - AR 75

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Najprej sprednje.

Najprej je seveda treba dvigniti Alfico, jo dobro podložiti in odstraniti kolo.

Slika

Najprej se izbije oba "štifta", ki držita ploščici in ju odstraniti.

Slika

Odvije in umakne se čeljust. Temu sledi še razstavljanje ležajev.

Slika

Z malce pomoči je vse skupaj na tleh.

Slika

Izgled diska kaže, da je že zrel za menjavo, čeprav je še 0,5mm nad minimalno debelino.

Slika

Slika

Sledi ločevanja diska od pesta - deluje po principu "nikar s silo, raje uporabi večje kladivo" :lol:

Slika

Novi disk že nestrpno čaka.

Slika

Temeljito se očisti pesto od zunaj in znotraj, namaže se stične površine in nanese novo mast za ležaje.

Slika

Sedaj je potrebno pravilno zategniti matico ležaja (najprej na 10 Nm, potem se malce zavrti pesto, popusti matico in na novo zategne toliko, da se še lahko premika podložko za matico) in namestiti pokrovček.
Mimogrede sem še očistil in na novo pobarval ščit za diskom.

Slika

Nato se še privije čeljust s pravim momentom (cca 80 Nm).
Preden se namesti ploščici, se očisti vodila v čeljusti in namaže z bakreno mastjo (osebno sem sicer uporabil grafitno). Enak postopek še za drugo stran.
In to je to!

Slika

Nadaljujemo zadaj.

Najprej se seveda razbremeni zanko ročne zavore, odmakne batke v čeljusti in odstrani zavorni ploščici.
Notranja batka se premika s pomočjo 7 mm vijaka na čeljusti, zunanja pa s pomočjo 5mm imbusa in 17 ključa.

Slika

Slika

Odstranjevanju ploščic sledi odstranjevanje polosi (6mm imbus).

Slika

Za lažje delo lahko pomaga tudi pnevmatika.

Slika

Videti je, da so stari deli odslužili svoje.

Slika

Pred ponovno montažo je dobro vse očistiti (vse stične površine in vodila zavornih ploščic v čeljusti)...tako je nastala 1,3 tone težka nepremičnina :lol:

Slika

Namazal sem vse stične površine in začel sestavljati v obratnem vrstnem redu – najprej se z moment klučem zategne vijake na poloseh (cca 35 Nm).

Slika

Temu je sledil najboljši del :D , vstavljanje ploščic in nastavitev zračnosti med diskom in ploščico na 0,05 mm.
Ta nastavitev je po nekem neverjetnem čudežu uspela v prvem poskusu :?: , tudi ročna zavora je takoj pravilno delovala.

V tem primeru menjava diskov in ploščic ni prinesla željenega rezultata, zatorej sem obnovil še en rezervni komplet zavornih čeljusti.

Čiščenje sprednjih v solni kislini+peroksid kopeli, ter po mehanski obdelavi:
Mislim, da prej – potem ni ravno potrebno označevat :lol:

Slika

Slika

Še zadnje med čiščenjem:

Slika

Slika

Med delom je zelo priporočljiva uporaba zaščitnih očal.

Čeljusti in batke se po čiščenju zaščiti s temeljno in pokrivno barvo.
V čeljust se vstavi nova tesnila, vstavi batke in namesti nove protiprašne gumice.

Primer zadnjih, še pred končnim sestavljanjem:

Slika

Ter prednje na svojem "delovnem" mestu :lol:

Slika


Temu sledi odzračevanje sistema, ki pa zna bit dokaj dolgotrajen postopek, ker se zadnje čeljusti zelo dolgo časa zračijo.
Ponavadi je potrebno postopek zračenja večkrat ponavljat, dokler zavorni pedal nima pravega občutka.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
kovach
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2759
Pridružen: Ne Okt 16, 2005 11:56 am

odlično, spomladi bom rabil to, saj je pri gtv podobno vse skupaj. Kako se kaj obnesejo spredaj enojni diski :doubt: z gtv nisem tok prevozu da bi kej dost vedu, na 156 pa vem da enojni diski nimajo kj iskat spredi :D
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Slabše kot pri 166-ki, vendar jih še nisem pregrel.

Pač vse je odvisno od uporabe in stila vožnje.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
kovach
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2759
Pridružen: Ne Okt 16, 2005 11:56 am

razumliv, saj z gtv nemislim noret, samo dobre bremze niso nikoli odveč
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Potem pa lahko uporabiš Brembo čeljusti s 75-ke (za ventilirane diske), ter malce dodelaš ventiliran disk od Opel Commodora, ki ima praktično enak zunanji premer kot obstoječi.
Ali pa predelava ventiliranih od 75-ke.
Malce pobrskaj po Alfa BB, se najde precej zanimivih stvari. :wink:
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Killergame17
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2974
Pridružen: To Apr 07, 2009 7:33 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V QV Q2 1990 in Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 2005
Kraj: Brežice
Kontakt:

zakaj ma pa 75 dvobatne čeljusti, vse druge Alfe pa ne? ka ma še kera druga Alfa sploh dvobatne?
Alfa 164 3.0 V6 12V QV Q2
Alfa 156 SW 1.9 JTDm 16V 2005

Spletna trgovina z avtodeli Alfa R
http://www.alfa-parts.net
http://www.facebook.com/shop.alfar
http://www.facebook.com/Italianengineworkshop
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Nekatere imajo tudi 4 batne :wink:
Odgovori
  • Informacija