Alfa Romeo Brera in Spider
Vse se je začelo leta 2002, ko je izpod rok Italdesignovih oblikovalcev v sodelovanju z Giorgetto-Giugiarom prišla nova športna Alfa Romeo imenovana po umetnostni četrti Milana - Brera. Ta je v sebi nosila strupeno puščico, ki je zadela ljudi točno v srce in padla je odločitev o serijski proizvodnji in to kljub temu, da je bila konkurenca lastnemu modelu iz vrst Alfa Romeo, modelu GT.
Koncept
Koncept Brere je bil zares impresiven. Avto je bil zgrajen na Maseratijevi platformi obdani s karbonskimi deli karoserije, od tam pa je bil sposojen tudi pogonski agregat: Maseratijev V8 s 400 KM. Avto so oblikovala tudi vrata, ki so se odpirala navzgor v stilu Lamborghinija in izjemno agresiven dizajn sprednje maske ter zaobljen zadek s trikotnim spodnjim delom zadnjega stekla. Tako je novo predstavljen razstavni eksponat požel kar nekaj pohujšljivih pogledov konkurence in pobral kar nekaj oblikovalskih nagrad. Med drugimi Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2002’; Most Fascinating Car in Most Innovative Design of the Year – Michelin Challenge Bibendum 2002; Best Concept of the Year – Automotive News 2003; The Most Beautiful Car in the World – Automobilia, Milan 2003; in XX ADI ‘Compaso d’Oro award for Design – 2004.
Iz koncepta v realnost
Brera je žela uspehe in utrnila se je misel o serijski proizvodnji. Toda pojavila se je majha težava z modelom, ki je zasedal mesto Brere in bi tako postal konkurenca znotraj hiše, za samo ukinitev proizvodnje pa je bilo še prezgodaj. Težavo je FIAT rešil tako, da sam ni razvil nobenega športnega modela pod svojo lastno znamko in Breri dodal še cabrio različico leto dni kasneje po imenu Spider. Na žalost pa niso bile vse rešitve tako uspešne in izjemne kot njen dizajn. Avtomobil je potreboval novo platformo, ki jo je dobil od modela 159, po imenu Premium Platform, ki jo je Alfa preizkusila leta 2004 na konceptu po imenu Visconti. Nova platforma, ki ni bila namenjena super-lahkemu športniku je pomenila visoko končno težo avta in vse z njo povezane pasti. Tudi Maseratijev V8 motor je zamenjal plod sodelovanja ameriškega GM-a in FIAT-a, ki pa nikoli ni doživel časov slave prejšnjega motorja iz Areseja.
Na srečo pa se je obdržal vsaj izjemen Brerin konceptni dizajn, čeprav so vrata postala »normalna«, spremenjena pa so bila tudi stranska ogledala.
Osebna izkaznica avtomobila
Zunanjost
Notranjost
Kot večina modelov Alfa Romeo je tudi Brera namenjena predvsem vozniku, kar dokazuje tudi njena notranjost. Sam avtomobil je 2+2, vendar je več kot jasno, da so zadnji sedeži bolj ko ne lepo detajliran podaljšek prtljažnega prostora, ki pa ga je vseeno več (300 litrov) kot v Brerinem predhodniku, v katerega je bilo nemogoče spraviti stvari večje od majhne potovalne torbe. Če se zadnji sedeži poderejo, naraste volumen prtljažnega prostora kar na 610 litrov.
Sedeži ponujajo lep stranski oprijem in so nasploh odlični in udobni. Občutek na volanu, ki je iz usnja in odlično leži v rokah, je dober, preglednost nad instrumenti in centralno konzolo pa je odličen. Tudi uporabljeni materiali so vrhunski in ponujeni v treh različnih barvnih kombinacijah: črno-siva, modro-tobačna in rdeče-bež notranjost.
Nov je tudi sistem vžiga, ki je postavljen v srednjo konzolo in je krmiljen preko ključa, ki se vstavi v režo, sam zagon motorja pa upravlja okrogel START gumb.
Brera S
Spomladi leta 2008 je na trg prišla posebna edicija Brere in sicer model Brera S. Le-ta je bila omejena na angleški trg, v sodelovanju z Alfa Romeo pa jo je izdelalo angleško podjetje Prodrive kot odgovor na nekatere kritike na slabo obnašanje avta na cesti.
Brera Italia Independent
Leto kasneje se je pojavila še ena izvedenka Brere, sedaj pod imenom podjetja, ki jo je pomagal predelati – Brera Italia Independent. Več o tem modelu si lahko preberete tukaj:
Brera Italia Independent
Tehnične specifikacije Brere
Motorji
Tehnične specifikacije Spiderja
Motorji
Barvne kode in imena barv:
203 Montecarlo blue metallic
565 Alfa silver metallic
583 Rubino red metallic
585 Touring grey metallic
586 Misano blue metallic
588 Gold metallic
696 Diamante grey metallic
876 Carbonio black metallic
289 Alfa Red
601 Black
Viri:
- http://www.italiancar.com.au/site/FACTf" onclick="window.open(this.href);return false; ... era-1.html
- razpredelnice iz naslova http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Brera" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_romeo_brera.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Slike: Alfa Romeo, Giugiaro, European Car
Avtor: Aleš Horvat