Zadnje novice

Težave z zadnjim vzmetenjem - AR GTV / Spider 916

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Težave z zadnjim vzmetenjem - AR GTV / Spider 916

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » To Feb 22, 2011 11:16 pm

Če se odločate za nakup Alfa Romeo iz serije 916 (GTV ali spider) ali pa ste že lastnik tega modela, potem si le vzamite nekaj trenutkov in preberite informacije o zadnjem vzmetenju.

Le-to je rak rana večine avtov, sploh starješih pred letom 98', ki so imeli navadne gumijaste zadnje puše, ki so zdržale ne nekaj tisoč kilometrov, predno jih je bilo potrebno zamenjati, a ker se samo puš ni dalo do leta 2009 sploh dobiti kot posamezen del, se marsikdo za menjavo ni odločil.

Problem je namreč ležal v izjemno dragih novih delih, ki jih je bilo moč kupiti le kot original pri Alfa Romeo pooblaščenem prodajalcu. Obstajala je sicer možnost obnavljanja rok, toda ta rešitev se je povečini izkazala za kratkoročno. Same cene posameznih delov so bile izjemno drage in celotna zamenjava zadnjih rok (ki jih je 6; po tri na vsaki strani) je presegala mejo 1200€, zraven pa je potrebno računati še ceno dela in optiko.

Najbolj problematični modeli so bili rane verzije 2.0 TS-ov, ki so imeli navadne puše. 3.0 V6 serije so imele kroglične puše (ball/rose joints), ki so bili veliko bolj vzdržljivi, a tudi te so začeli vgrajevati v avtomobile po letu 98 (nekateri modeli lahko vseeno imajo kroglične puše, čeprav niso letnik 98'. Nekateri jih imenujejo tudi unibal puše.

Da ne bo vse samo pri besedah, naj svoje misli malce podkrepim tudi s slikami :mrgreen:

Zadnje vpetje pri seriji 916 je narejeno takole:
Slika

- Velika ploščata roka drži vpeto vzmet in je ponavadi vzrok za največjo obrabo.
- na dolgo prečno roko je vpet amortizer in tudi tale se rada obrabi na tisti strani, kjer roka pride v vpeta na aluminijast okvir
- najmanjša zgornja roka je še najmanj problematična, saj potuje le gor-dol in je zato najbolj vzdržljiva. Vseeno pa se lahko puša uniči.

Original vpetje, ko avto še ni bil nikoli na menjavi zadnjih rok ali obnovi izgleda ponavadi takole in že od daleč je viden kaos stanja rok in izstisnjena guma iz puše.

Slika
Slika
Slika
Slika

Kaj se torej zgodi s pušami in zakaj mi zadaj zabija, ko grem preko neravnine?

Zasnova navadnih puš je takšna, da so le-te kot prvo premajhne in je zato veliko prečnega gibanja, ki samo po sebi ni problematično, toda ker je v pušo vstavljen metalni cilinder in nato še en, to pomeni, da se guma stiska in ko izgubi nekaj svoje prožnosti, začne lesti ven pri strani. Tako nastane v puši prostor in izstiskanje gume je vedno hitrješe, vpetje pa vedno bolj ropota preko neravnin. Ko gremo recimo preko ležečega policaja se vzmetenje začasno razbremeni (na poti z njega, ko je nos avtomobila najnižje) in nato z večjo silo pritisne nazaj proti tlom in takrat se teža in vse sile neposredno prenašajo na karoserijo in v kabino.

Zasnova navadnih puš (na sliki so obrabljene puše, lepo pa se vidi tudi izstiskavanje gume in potovanje cilindrov iz puše):

Slika
Slika
Slika

Problem, ki nastane pri tem izstiskanju je ta, da se včasih zgodi, da se na eni strani guma popolnoma izstisne, drugje pa je je še dosti in roka se zato nasloni postrani na aluminijast okvir in se začne počasi zažirati vanj. Zabijanje zadnjega vzmetenja je že znak zračnosti puš, ko pa začne škripati in drgniti, pa je menjava obvezna, saj se lahko zgodi, da se aluminij poškoduje ali celo odtrga.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Nekaj primerov poškodb okvirja:
Slika
Slika
Slika

Zgodba z okvirjem je takšna, da je varjenje zelo zahtevno poleg tega pa ga je potrebno celotnega odstraniti za popravilo. Nakup novega je okoli 1500€, rabljeni iz tujine pa so izjemno redki in okoli 400€ v najboljšem primeru. Seveda se vse da popraviti, toda v tem primeru je preventiva vsekakor boljša kot kurativa.

Ko roke odstranimo iz vpetja, dobimo takšno sliko. Največkrat je celo tako, da imajo puše toliko zraka, da popadajo ven same (tako je bilo v mojem primeru pri skoraj polovici puš).

Slika
Slika
Slika

In kakšna je razlika s krogličnimi pušami (sferičnimi, unibali, rose-jointi)?

Razlika je v sami sestavi puše, ki je bolj robustna in vzdrži veliko več "dela". Namesto, da bi bila v gumo vstavljena dva cilindra, je v sredini puše krogla, ki je obdana s cilindrom in se prosto giblje. Tudi te se obrabijo, a vseeno vzdržijo veliko več obremenitev, kot navadne gumijaste.

Slika
Slika

Dobra novica je vsekakor ta, da se jih po letu 2009 da posebej naročiti, toda vseeno samo 4 puše; za ostalih deset si je potrebno izmisliti nekaj drugega, če slučajno niste privrženec Powerflex puš iz trše gume. Par puš stane okoli 85€. rabite pa 4 pare, torej vsega skupaj okoli 360€, ostane pa še 6 puš, ki jih morate tudi zamenjati in so manjšega obsega. Posamezno se te ne da dobiti.

Slika

Powerflex?

Powerflex puše so trša in večja izvedba originalnih puš, ki nimajo vstavljenih cilindrov med gumo ampak so narejene v celoti iz gume. Ta je za približno 20 odstotkov trša od navadnih gumijastih puš in je v obliki črke T ter tako preprečuje neposreden stik med roko in aluminijastim okvirjem. Zato je praktično nemogoče, da bi se PF puše obrabile in bi roka začela zajedati v aluminij. V primerjavi z originalnimi rokami so PF puše tudi veliko cenejše, saj je možno zamenjati vsako pušo posebej in ne celotne roke. Cena puš za celoten zadnji del vzmetenja, se pravi za vse roke, je cca 250€ + delo.

Slika

Vstavljene PF puše v roke izgledajo takole:
Slika

Oziroma zmontirane na avtu, kjer se lepo vidi njihovo preprečevanje stika z aluminijastim okvirjem:

Slika
Slika
Slika

Takšna pa je razlika v izvedbi, ko so puše vstavljene v roke:

Original (viden prazen prostor v sami puši):
Slika
Slika

PF, kjer ni nobenega praznega prostora:
Slika

Kakšni so simptomi obrabljenih puš?

Če je avto, ki si ga lastite ali ogledujete, še vedno opremljen s prvimi zadnjimi rokami in pušami, potem je velika verjetnost, da sta vsaj dve obrabljeni in sicer tisti, ki sta v rokah za vzmet in se pritrdita na aluminijast okvir.

- sliši se razbijanje zadnjega vzmetenja, ko se peljete z avtom preko neravnin, lukenj, ležečih policajev itd.
- pokanje in škripanje v zadnjem delu avtomobila
- zvok metalnega nabijanja v karoserijo in občutek, da bo nekaj razpadlo
- mehek zadek avta v zavojih, ko se gre preko neravnine

Kako ugotovimo, če so puše že slabe?

Najboljši način je avto dvigniti na dvigalo in z montirko preizkusiti zračnost rok. V kolikor se roke v poušah premikajo in imajo zračnost, je potrebna menjava. Enako ugotovimo tudi, če vzmetenje spušča zgoraj omenjene zvoke.

Postopek menjave

Postopek menjave je dokaj preprost, v kolikor imate doma prešo in veliko časa. Povezava do vodnika je tukaj.


Avtor: Aleš Horvat
Slike: Aleš Horvat, Alan, AlfaOwner, Alfa Workshop GB
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Ne Feb 27, 2011 4:53 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Član Alfa Kluba:Član Alfa Kluba
 
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm
 
Prispevkov: 11592
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Kraj: Puconci

OdgovorNapisal/-a mitoma » Sr Feb 23, 2011 8:07 am

Zelo zanimiva in poučna tema! =D>
mitoma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Prispevkov: 1142
Pridružen: Pe Jul 23, 2010 10:26 am
Kraj: Kranj

OdgovorNapisal/-a ZORE89 » Po Mar 21, 2011 8:18 pm

Bravo res lepo predstavljeno!!
Že šparamo za komplet zadnjih PF puš.
ZORE89
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: Alfa Romeo GT 1.9jtd16v
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: So Okt 10, 2009 12:37 pm
Kraj: Zasavje


Vrni se na Vodniki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost