Alfa Romeo 75: Vse o modelu in Nakup rabljene

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
orh666
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 5
Pridružen: Sr Mar 07, 2007 5:07 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Logatec

ja V6 pa 2.0TS mata 25% zapore difa....in to je kr fina zadevca :D
urse
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 228
Pridružen: Sr Nov 15, 2006 6:55 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: kras

no pole menjalnik od 1.6 ker so krajše marče in dif. od t.s pa bo :mrgreen:
sam gas in dowge luči
birdy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1110
Pridružen: Če Nov 13, 2003 10:31 pm

tudi turbo ma delno zaprt dif :verycool:

sam mi pa ni jasn pod kakimi pogoji zacne tale zapora delovat, ker z poiskusom obe zadnji kolesi u lufti ni problema ustavt poljubnega, skor neglede na obrate....moram si 1x vzet cas pa nastudirat kaj sploh okol vozm
Uporabniški avatar
guma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1009
Pridružen: To Apr 12, 2005 8:28 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Sicer zelo redko kdo vpraša za 75ko, pa vseeno;

http://videos.streetfire.net/video/49d5 ... 3815cc.htm

Btw, a ni bila ta tema pod "sticky" svoj čas? :(
Slika
8AK
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1999
Pridružen: Ne Sep 05, 2004 1:48 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Črnuče

Ideja AlfeSUD je zgleda popolnoma povozila "originalno" Alfo iz Milana :(

BTW a si zrihtal tisto INDY?
V8
Uporabniški avatar
guma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1009
Pridružen: To Apr 12, 2005 8:28 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Moja Indy me veselo vozi že eno leto bp =D> Bom dal kakšne sveže slikce na forum.
Slika
8AK
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1999
Pridružen: Ne Sep 05, 2004 1:48 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Črnuče

Kr dej ja =D> A je možno tud kej v živo vidt? :mrgreen:
V8
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6837
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Alfa Romeo 75 - Informacije o modelu

Slika

Predstavljena leta 1985 kot naslednica Alfette in Giuliette (s katero si pod obleko deli precej delov), ime pa nosi po takratni 75 letnici obstoja znamke Alfa Romeo. Prodaja se je začela maja leta 1985 in predstavlja še zadnji model Alfa Romeo, ki je bazirana na modelu Giulietta/Alfetta.

Slika

Slika

Slika

Leta 1986 se je začela prodaja močnejše 75: Turbo. Imela 1779 kubični turbo motor s 155 KM, direkten vbrizg. Garrettov Turbocharger T3, intercooler in oljni hladilnik, sam motor pa je nekaj časa tudi dokaj uspešno nastopal v motoršportu, kar dokazuje doseženo 3. mesto na tekmovanju Tourist Trophy at Silverstone leta 1987.

Slika

Slika

Da bi iz tega uspeha Alfa potegnila kar največ, je izdelala cestno različico dirkalnega avtomobila (kar je bila tudi nuja zaradi homologacije turing avtomobila) poimenovanega "Evoluzione", ki je imel preoblikovano zunanjost in notranjost, prodajal pa se je v zelo mjhnih številkah.

Slika

1986 je bil predstavljen tudi prototip SW (Sport Wagon), ki pa ni prišel dlje od tega. Tako je bila štirivratna sedanska različica edina karoserijska izvedenka, ki se je kadarkoli prodajala.

Slika

Zaradi tansaxle pogona (motor spredaj, menjalnik in pogon zadaj) je imela skorajda popolna razporeditev teže spredaj:zadaj.

Obstajala sta dve različici menjalnika: ročni 5 stopenjski ter 3 stopenjski avtomatski.

Prednje obese so dvojne nihajne roke, vzmetene s torzijskimi vzmetmi opremljene s hidravličnima blažilcema ter prečnim stabilizatorjem; zadaj pa je nameščena De Dion prema z vijačnimi vzmetmi, s hidravličnimi blažilci in prečnim stabilizatorjem. Medosna razdalja avtomobila znaša 2510mm.

Zavore so bile v vseh primerih 4 kolutne (pri Twin Spark, Turbo in V6 modelih so bile prednje ventilirane), zadnje so bile namontirane direktno na ohišje diferenciala (inboard).

Slika

Še nekaj drugih podatkov:
Teža: od 1100kg (1.6) do 1300kg (3.0 V6).
Dimenzije: dolžina 4331mm (4420mm USA odbijači), širina 1631mm, višina 1349mm, medosna razdalja 2510mm.

Slika

Motorji:
• Začetek proizvodnje, Maj 1985
o 1.6 (1570 cc) Carb z 110 HP (81 kW) @ 5800 rpm in 146 N•m @ 4000 rpm
o 1.8 (1779 cc) Carb z 120 HP (88 kW) @ 5300 rpm in 170 N•m @ 4000 rpm
o 2.0 (1962 cc) Carb z 128 HP (94 kW) @ 5400 rpm in 183 N•m @ 4000 rpm
o 2.0 (1995 cc) TD z 95 HP (70 kW) @ 4300 rpm in 192 N•m @ 2300 rpm (samo za trge z volanom na levi strani).
o 2.5 (2492 cc) Injected V6 z 156 HP (115 kW) @ 5600 rpm in 206 N•m @ 3200 rpm
• 1986
o 1.8 (1779 cc) Injected Turbo z 155 HP (114 kW) @ 5800 rpm in 226 N•m @ 2600 rpm
• 1987
o 2.0 (1962 cc) TS z 148 HP (109 kW) @ 5800 rpm in 186 N•m @ 4000 rpm (posodobitev obstoječega 2.0 motorja)
o 3.0 (2959 cc) V6 z 188 HP (138 kW) @ 5800 rpm in 250 N•m @ 3000 rpm ('Milano' za ZDA trg)
• 1988
o 1.6 catalytic z 105 HP (77 kW) @ 6000 rpm
o 1.8 i.e z 122 HP (90 kW) @ 5500 rpm in 157 N•m @ 4000 rpm (posodobitev obstoječega 1.8 motorja)
o 2.4 (2393 cc) TD z 112 HP (82 kW) @ 4200 rpm in 235 N•m @ 2400 rpm
o 3.0 V6 AMERICA catalytic z 188 HP (138 kW) @ 5800 rpm in 250 N•m @ 3000 rpm (samo za Evropski trg)
• 1990
o 1.6 i.e z 107 HP (79 kW) @ 6000 rpm in 137 N•m @ 4000 rpm
o 1.8 Turbo Quadrifoglio Verde z 165 HP (121 kW) @ 5800 rpm
o 2.0 TS catalytic z 143 HP (106 kW) @ 5800 rpm 178 N•m @ 4000 rpm (posodobitev obstoječega 2.0 motorja)
o 3.0 V6 QV z 192 HP (141 kW) @ 5800 rpm in 250 N•m @ 3000 rpm (zamenjava obstoječega 3.0 – kakor v 164 je bil motor opremljen z Bosch sistemom Motronic, ki je zamenjal predhodni L-Jetronic sistem. Ta model je bil znan tudi kot "Potenziata")

Slika

Slika

Slika

Slika

V notranjosti se je našlo tudi nekaj zanimivosti, kot recimo stikala za pomik stekel nameščena na stropu in ročaj ročne zavore v obliki črke U, kakor tudi precej ostrih robov - pač podobno zunanjosti. Tukaj velja omeniti še zelo nerodno postavljen avtoradio, ki je čisto na dnu za prestavno ročico.

Slika

Serijska oprema je zajemala centralno zaklepanje in električni pomik sprednjih stekel. Kot dodatna oprema ali pa v paketu, pa je svoje mesto našla tudi Recaro ali usnjena notranjost ter ročna klimatska naprava, električno strešno okno, …

Slika

Avtor: Uroš Back (El Barto)
Uredil: Aleš Horvat

Na kaj biti pozoren pri nakupu 75-ke

Ker gre sedaj že za bolj staro Alfico, je največji problem rja. Naslednji pa kje dobiti dele, ker novi se sicer še dobijo, vendar ne pri uradnih zastopnikih znamke.

Bom raje kar naštel, kakšni problemi se pojavljajo – vse skupaj je bolj vezano na bencinski I.E motor …

Rja se najraje pojavlja na zadnjih obrobah blatnikov, pod zadnjimi lučmi na vogalu, v prostoru za rezervno kolo – zanka za vleko. Spoji med pragom ter blatnikom so po večini totalno prerjaveni. Velikokrat se opazi kak mehurček tudi pod zadnji šipo, tam kjer se s strehe izteka voda, pravtako tudi pod zadnjo letvico. Rja se opazi tudi spredaj v levem kotu pri vozniku ter v desnem pri sovozniku. Tam kjer je traverza namenjena dvigovanju z dvigalko.

(Rjavele so zaradi sivega trga, namreč ene 75 so bile potopljene v Španiji in so jih dilerji prodali za majhen denar v tujino. Ni čudno potem da so rjavele...)

Slika

Slika

Slika

mesta za dviganje avta za dvigalko
Slika

Slika

rezervoar za gorivo tudi rad prerjavi
Slika

Barva je dokaj odporna, le rdeča (roso 130) rada spremeni odtenek pod lakom (na vijolično). Z metalik barvami teh problemov ni. Pregleda se tudi linije avta, vrat, havb če so intaktne, brez večjega odstopanja. In pa seveda kako se avto pelje, ko spustiš volan.

Slika

Motorji

Slika

Sami motorji so dokaj zanesljivi, se pa zaradi starosti pojavljajo problemi z injektorji, ki se mašijo in jih je treba očistit – povzročajo nemiren tek, senzor za pritisk olja rad odpove, kdaj odpove še kako tesnilo glave ter semeringi na glavni gredi. Motor mora imet miren prosti tek in se ne sme zaganjat.

Gumijaste cevi med sesalnim kolektorjem in glavo spokajo zaradi preveč zategnjenih objemk ali zaradi zoba časa (prav tako se dogaja pri modelih z uplinjačem, kjer je guma med uplinjači in glavo motorja.

Slika

Zaradi rje v rezervoarju za gorivo kdaj tudi kakšna črpalka za gorivo odpove. Simptomi so dokaj glasno brenčanje, ko motor obratuje, dokler dokončno črpalka ne odpove.

Maši se tudi regulator (motorček) prostega teka in sama dušilna loputa, ki povzroča nihanje obratov v prostem teku, čiščenje ponavadi odpravi probleme.

Slika

Nihanje obratov v prostem teku lahko povzroči razpokana sesalna cev.
Slika

Prenos moči je speljan od motorja spredaj, do menjalnika zadaj preko kardana, kjer radi razpadajo gumi zglobi – najprej tisti na motorju sliši se kot kovinsko cinglanje. Tudi kak nosilec menjalnika se strga, simptomi so slišni pri pospeševanju ali zaviranju, ko menjalnik udari ob dno karoserije. Nosilec kardana z ležajem je v gumijastem ohišju in zaradi tega tudi podvržen staranju.

Sicer je finesa, ampak 75ke s svojim transaxle pogonom imajo ponavadi zračnost v diferencialu. To se pozna ob speljevanju in prestavljanju pri manjsih hitrostih (1.in 2. prestava), kjer avto med prestavljanjem malo "klecne".

Slika

Slika

Podvozje je dokaj robustno, vendar zaradi let, pričnejo razpadati silent bloki. Največkrat silent bloki na prednjem stabilizatorju in zadnjih Wattsevih vzvodih ter gumice pri vzvodu na zgornji sprednji roki, ki je pritrjen na karoserijo.

Slika

Slika

Slika

Zavorne čeljusti se tudi občasno zataknejo - čiščenje in menjava gumic reši problem, le prezračevanje zavornega sistema je kdaj muka, ker je iz zadnjih čeljusti težko spraviti ves zrak. Ponavljanje postopka prezračevanja po nekaj dneh uporabe tudi to reši.

Slika

Slika

Servo volan občasno zacvili, menjava tesnil v servo črpalki in samega servo olja ponavadi odpravi problem.

Občasno se pojavi zračnost ali pokanje v volanu – lahko so krogelni zglobi na volanski letvi (notranji ali zunanji), ali razrahljana matica na stročnici na volanskem drogu, kjer je ozoblenje za regulacijo volana po globini.

Slika

Elektronika je tudi dokaj zanesljiva, se pa pojavljajo problemi s senzorji nivojev tekočin: olje, hladilna tekočina in tekočina za pranje vetrobranskega stekla. Tu je pa problem v samih senzorjih ali nadzorni centrali za Alfa Romeo Control.

Slika

Spisal in večinoma poslikal Uroš Back (El Barto).
Uredil: Aleš Horvat
Zahvala gre tudi naslednjim fantom: Alfa33, LaserJaMM in akhaab
Zadnjič spremenil El Barto, dne Ne Apr 04, 2010 10:08 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Zahvala El Bartu za pisanje =D>
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Po Apr 05, 2010 9:29 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
kovach
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2759
Pridružen: Ne Okt 16, 2005 11:56 am

off: ko ravno vidim da ima kontrolo za tekočino pranja šipe, ima bella tudi kaj takega?
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Super =D> =D>
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6837
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

kovach napisal/-a:off: ko ravno vidim da ima kontrolo za tekočino pranja šipe, ima bella tudi kaj takega?
Nima.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Odgovori
  • Informacija