Napisal bom malo, na kaj je treba bit pozoren ob nakupu Alf. Tokrat je to Alfa 75.
Karoserija:
Na sliki sem označil na katerih koncih 75ke najraje rjavijo.
Najbolj kritične cone za rjavenje so pod zadnjimi lučmi, pragovi, zadnji blatniki ( tudi sprednji ), prostor za rezervno kolo ( največkrat tam kjer je pritrjen nosilec za vlečno vrv), posoda za gorivo ( tank).
Pri starejših 75kah, ki še niso imele s silikonom pritrjenih plastičnih obrob takšne krize za prerjavene zadnje blatnike ni. Na zunaj se niti ne vidi da bi bilo kaj rjavega spodaj, ampak ko se ostrani obrobo je tam ponavadi luknja. Od zunaj je lahko avto zelo lep na pogled, ko pa odtsranič luči, pragove ter obrobe pa te lahko pričaka kaj podobnega.
Spoji med pragom ter blatnikom so po večini totalno prerjaveni.
Velikokrat se opazi kak mehurček tudi pod zadnji šipo, tam kjer se s strehe izteka voda, pravtako tudi pod zadnjo letvico.
Rja se opazi tudi spredaj v levem kotu pri vozniku ter v desnem pri sovozniku. Tam kjer je traverza namenjena dvigovanju z dvigalko.
Glede nato da je 75ka že stara Alfa, je verjetno tudi že bila kdaj kje barvana. Rdeča barva ( Alfa Rosso koda:130) rada zbledi in postane roza. ( če je lakirana). Z metalik barvami teh problemov ni. Pregleda se tudi linije avta, vrat, havb če so intaktne, brez večjega odstopanja. In pa seveda kako se avto pelje, ko spustiš volan.
-------------------------------------------------------------------------------
Motor;
Motor mora imet miren tek, ne sme se zaganjat. velika varianta je da je motor masten. Največkrat olje pušča pri "luncah" ( gumice ki tesnijo pokrov ventilov). 1.6 ie in pa pogojno tudi 1.8 ie pri cca 130k km rade ribnejo. Zamaši se 4. injektor in posledično stopi bat. Sicer to ni pri vseh ampak ni se pa to zgodilo samo eni ali dvema.. Seveda je odvisno tudi kako je avto bil vzdrževan in vožen.
Pogon:
Najraje crkne gumijast zglob kardana, po večini prvi od spredaj nazaj, ta ki je pri vztrajniku. Pri menjalniku pa je znano da rad "zariba" sinhron druge prestave, ki se ga da obnovit. In pa nosilec menjalnik, kar tudi ni velik strošek.
Razno:
Elektrika, avto naj se pusti delat namestu da se vidi, če se uklopi ventilator. Pregleda se vsa stikala če delujejo. Klima, ventilacija...
75ke imajo (opcija) elektronski pomik zunanjega desnega ogledala. Takšno, ki bi mela tudi levega še nisem videl.
Rezervni deli so dokaj poceni. Novi se bolj težje dobijo, rabljenih pa je še dosti tako v sloveniji kot v bližnji okolici.
Če sem karkoli pozabil, bom dodal ko se spomnim, oziroma ko me kdo drug opozori.