DIY: Menjava mikro filtra MultiAir enote - Giulietta / MiTo

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Spodaj omenjeno delo opravljajte le na lastno odgovornost. Klub ljubiteljev vozil Alfa Romeo in njihovi člani niso na nikakršen način povezani z kakršnimi koli posledicami (pozitivnimi ali negativnimi), ki se vam lahko zgodijo pred, ob ali po opravljenem postopku.

UVOD

''Alfini in Fiatovi MultiAir motorji so deležni kar nekaj slabega glasu zaradi zloglasnih odpovedi MultiAir (MA) enote. Te odpovedi so dejansko precej redke ampak so tisti, katerim se je to zgodilo kar precej glasni po socialnih omrežjih.
Ampak, kljub temu to pripomore k ozaveščanju voznikov MultiAir motorjev k pravilnem preprečevanju odpovedi MA enote. Trije poglavitni razlogi za odpoved MA enote so:

1) Uporaba neustreznega olja - Ustrezno olje za EURO 5 MultiAir motorje je olje SAE 5W-40, s standardom ACEA C3 in Fiat 9.55535-S2 (to so olja Selenia StAR P.E., Selenia K P.E., Castol Edge Titanium, Valvoline SnyPower MST C3, Castol Magnatec, Fuchs TITAN GT1 XTL, Motul 8100 X-Clean in Millers Oils Trident Longlife in nobena druga).



Slika

2) Mikro filter MA enote se zamaši - Menjava le-tega opisana v tem vodiču.

3) Predolg interval menjave olja (kar privede do točke 2 in posledično odpovedi enote) - Priporočamo menjavo na vsaj 15.000 prevoženih kilometrov. V primeru pretežno mestne vožnje priporočamo menjavo na 10.000 prevoženih km.

V tem vodiču vam razlagamo kako zamenjati mikro filter MA enote. Sama menjava je relativno enostavna. Glede na vaše tehnične sposobnosti in orodje vam lahko vzame od 15 minut do ene ure.

Slika

Mikro filter je na voljo samo kot originalni nadomestni del (Ricambi Originali) za približno 40 EUR z DDV. Kataloška številka je 55238665 in se uporablja za vse 1.4 MA motorje. Obstaja tudi več imen zanj in sicer ''sito'' ali ''cedilo''. Na uradnih servisih ga imenujejo filter glave. Mi mu bomo rekli filter MultiAir enote.
Predlagamo vsaj pregled mikro filtra z vsako menjavo olja. Če ob pregledu sumite, da je potreben čiščenja lahko storite tudi to, drugače vam svetujemo menjavo.

Spodaj vam opisujemo postopek v 8 korakih, kako se mikro filter zamenja.

IZVEDBA

Korak 1:

Odstranite plastični pokrov motorja in se seznanite z motorjem. To storite tako, da samo z občutkom potegnete za plastični pokrov in ga snamete iz gumijastih čepov. Za to ne potrebujete orodja.
Za tem odstranite pokrov zobatega jermena (po navadi je na tem pokrovu nalepka D9D). Nahaja se na desni strani motorja (leva stran če gledate proti motorju).

Slika


Korak 2 in 3:

Pokrov zobatega jermena in dva vijaka. Oba je potrebno odstraniti. Bodite pozorni, da vam kateri od vijakov ne pade globje v motorni prostor, saj se vam tako čas za menjavo filtra znatno poveča. Ne poskusite odstraniti pokrova dokler niste odstraniti vijakov!


Slika
Slika

Korak 4:

Verjetno ste opazili, da ima pokrov zobatega jermena na vrhu kabel. Z ravnim izvijačem odpnite kabel iz ležišča/objemke. Bodite nežni, saj se objemka lahko hitro zlomi. Če za to potrebujete silo počnete nekaj narobe.

Slika

Korak 5:

Počasi, nežno in s potrpljenje odmikajte pokrov zobatega jermena. Videli boste, da se znotraj pokrova skriva še več kablov. Uporabite malo kontrolirane sile in iztaknite kable z notranje strani pokrova tako da z eno roko držite pokrov z drugo roko pa vlečete kable narazen. Silo uporabljajte na pokrovu plastike, ne na kablih, ki se hitreje poškodujejo. Bodite potrpežljivi, sčasoma se bodo kabli in pokrov ločili.

Slika

Korak 6:

Ko so kabli izven poti, nežno odstranite pokrov zobatega jermena. Poglejte na sliko spodaj, kjer je z puščico označena lokacija MA mikro filtra.

Slika

Korak 7 (ta korak se lahko izogne, če imate ustrezno orodje!):

MA mikro filter je privijačen z 10mm imbus. Če imate orodje s katerim nikakor ''ne pridete zraven'' morate odstraniti še airbox in enega od vijakov nosilcev motorja. Airbox se odstrani enostavno, samo odvijte navojno varovalko na cevi sesalnega kolektorja in odmaknite airbox. Odvijte še vijak nosilca motorja kot kaže slika.

Slika

Korak 8:

Ste nekaj trenutkov pred odstranitvijo mikro filtra MA enote. Prej pa morate nujno zagotoviti, da niti ena kapljica olja ne pade na zobati jermen oziroma globlje v motorni prostor. Vzemite si papirnato brisačo ali katero koli drugo cunjo in jo ves čas držite tik ob in pod mikro filtrom. Ko boste odvijali mikro filter bodite pozorni na kapljice olja! Ko boste mikro filter odstranili ga analizirajte.

Slika


Omenjeni mikro filter sigurno ni bil zabasan imel pa je že znake sedimentacije olja v območju filtra oz. ''gaze''.


Slika

Nov mikrofilter zategnite z moment ključem na 27Nm. To lahko izvedete tudi brez moment ključa ampak bodite pozorni, da ne zategnete ne preveč ne premalo. Potem vse naredite v obratnem vrstnem redu.


Gledano nazaj je menjava mikro filtra relativno enostavno delo, ki pa vam lahko izredno pomaga pri ohranjanju vašega MA motorja v tip-top formi. Definitivno se splača zapraviti dodatnih 40 EUR ob rednih servisih kot pa plačevati okoli 1.000 EUR z menjavo MA enote.''

Originalen vodič pa najdete tukaj: https://www.mitoregister.com/fileadmin/ ... _howto.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Popravek v vodiču.

Zgoraj omenjena olja so primerna samo za Euro 5 Multiair motorje. Euro 6 motorji naj bi imeli drugo verzijo Multiair enote, ki potrebuje 0W-30 olje!
Uporabniški avatar
godlike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 781
Pridružen: Po Mar 26, 2012 8:53 pm
Kraj: okolica MB

Še en dodatek. Če se to dela na Giulietti, potem airbox ni napoti, ker je pod desnim žarometom.
Drugače pa tumb-up za vodič.
Odgovori
  • Informacija