Prašno barvanje

Izgled Alfic, povečanje moči
Odgovori
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

Ker nisem našel nobene teme, kjer bi bila bolj podrobna debata o prašnem barvanju, odpiram novo ( če pa sem spregledal, pa prestavite temo ).
Naj bo to tema, ki bo vsem v pomoč, ki jih bo zanimal postopek prašnega barvanja.

Torej odločil sem se da obnovim lita platišča.
Ravnati sem jih že dal, pravtako sem jih že speskal, čaka me le še barvanje!

Kolikor sem se pozanimal, mora biti platišče popolnoma čisto- brez barve in brez kita ( poškodb ne moreš popravljati s kitom, saj gredo pri prašnem barvanji platišča v peč z cca 200 stopinj celzija , kar pa kit ne zdrži)
--------------------------------------------------
Vprašanje:
1- ko sem dobil platišča (speskana) nazaj, sem zasledil na enem platišču še kar nekaj ostankov šprickito oz. temeljne barve, ali to predstavlja problem in lahko odstopi barva ???

2- na vsakem platišču so sem ter tja (vglavnem pa na neopaznih delih) še ostanki temeljne barve - ali to predstavlja problem??

3- po peskanju so platišča malce hrapava (niso gladka) ali jih lahko po vidnih površinah ročno zbrusim s finim brus papirjem, da bo gladka površina, ali bom z zbrušenim aluminijem - prahom "zasvinjal" površino in se barva ne bo prijela tako kot bi se mogla??

4- ali res obstaja neka "temeljna" prašna barva, ki izravna hrapavo površino ( podoben učinek kot šprickit)
----------------------------------------------------------------------


Prosim če odgovarjate tisti, ki se spoznate oz vsaj malo poznate postopek prašnega barvanja in ne vsak, ki je slišal od kolega, da njegov kolega ima kolega, ki barva.......
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

pri koncni postaji avtobusa 1 v mestnem logu. mas firmo BELIC al neki tazga. se ukvarjajo s prasnim barvanjem. ke se odpeli in povprasaj kaj in kako gre.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Pa poizkusi na Brezovici pri Livarstvo Dolničar, ki so v časih socializma izdelovali alu platišča. Potem imaš pa še blizu službe ELSTAB, od TUŠ-a in Pekarne Grosuplje par 100m naprej, čez progo in rumena dolga stavba na desni.

Si dal peskat po običajnem postopku ali v steklene kroglice? Mene zanima, kdo peska s steklenimi kroglicami.

Drugič se pa ogni takšnim pizd*arijam in pridi raje na bowling. :mrgreen:
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Ko sem jaz barval svoja platišča, so mi vsi odsvetovali kakršno koli peskanje platišč. Najbolje naj bi bilo, da se platišča dobro obrusi.
Pepsi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5161
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 4:32 pm
Član Alfa Kluba: 0

GTAm napisal/-a:Ko sem jaz barval svoja platišča, so mi vsi odsvetovali kakršno koli peskanje platišč. Najbolje naj bi bilo, da se platišča dobro obrusi.
Jaz sem ena na ta način tudi sam obnovil...

Res sem jih zelo močno z grobim papirjem pobrusil, potem še mislim da z brusnim papirjem okoli 1000, nato pa lepo z sprejem potem pa še z lakom čez in je blo super. :wink:
It doesn't matter what you drive, but how you drive it :)
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

Damijan napisal/-a:Pa poizkusi na Brezovici pri Livarstvo Dolničar, ki so v časih socializma izdelovali alu platišča. Potem imaš pa še blizu službe ELSTAB, od TUŠ-a in Pekarne Grosuplje par 100m naprej, čez progo in rumena dolga stavba na desni.

Si dal peskat po običajnem postopku ali v steklene kroglice? Mene zanima, kdo peska s steklenimi kroglicami.

Drugič se pa ogni takšnim pizd*arijam in pridi raje na bowling. :mrgreen:
dolničarja sem spraševal že kake 3 -4 leta nazaj o litkah pa mi je že takrat govoril , da se ne ukvarja več s tem.

glede peskanja.....ja baje mi je peskal z nekimi perlami in ne s peskom.....ampak platišča niso čisto gladka, ampak so malo hrapava, ne vem pa kaka je razlika, ker ne vem kako je po peskanju s peskom.......peskal mi je pa "sosed" od profisa.

bowling.....ni bilo časa...kdaj pa tudi jaz lahko manjkam 8)
Zadnjič spremenil Gricko, dne Ne Mar 15, 2009 10:04 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

Pepsi napisal/-a:
Jaz sem ena na ta način tudi sam obnovil...

Res sem jih zelo močno z grobim papirjem pobrusil, potem še mislim da z brusnim papirjem okoli 1000, nato pa lepo z sprejem potem pa še z lakom čez in je blo super. :wink:
zakaj smetiš temo???

Hvala za tvojo pomoč, vendar tema "obnova platišč" že obstaja in o mokrem barvanju nimam vprašanj, temveč o prašnem barvanju......zato tudi naslov tak :wink:

in glede neodstranjevanja barve oz o ne peskanju platišč.....pri prašnem barvanju gredo platišča v peč z cca 200 stopinjami C.......ne vem kako se obnese "običajna" barva pri taki temperaturi :doubt:
Uporabniški avatar
Bearex
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2223
Pridružen: Ne Feb 04, 2007 10:32 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Štore

Mislim da spodnji citat iz http://www.pfonline.com/articles/clinic ... _pwd1.html pove vse o prašnem barvanju aluminijastih delov:
I am considering using powder coat to provide a durable black coating on some motorcycle parts, including the main aluminum engine and transmission cases. (They will run quite hot to the touch in actual service.) But at least one manufacturer of these aluminum cases (not the kind I have) strongly recommends against powder coating their cases because the heat involved in the powder coating process can damage these aluminum alloy parts. Is the heat used in the properly regulated curing process sufficient to make this a cause for concern with aluminum parts in general, or is this manufacturer just �covering themselves� against the case where someone uses grossly excessive heat in the curing process? K. G.

A. Some aluminum alloys are tempered to provide specific mechanical properties, sometimes at reduced metal thickness and weight. These aluminum alloys have a temper designation like �T-6� after the alloy (i.e. 6061 T-6). This temper can be affected, softened, under certain heat conditions. Some powder coating ovens running above 400°F have been known to reduce the temper on such aluminum alloys. Considering that the motor supplier cannot predict the cure temperature used by the powder coater, they advise against powder coating their products.

I would accept their recommendations on face value and not try to powder coat these parts. To get acceptable powder coating life would require you to use high-temperature powder coatings (silicone-based materials). These materials do not have the same durability as �standard� powder coatings (i.e. they can be softer). Besides the heat dissipation of the cylinder head can be reduced if the powder coating is applied too thick, a common problem.

My advice would be to not powder coat the aluminum parts, choose a different air-dried liquid coating, or go for a different, non-aluminum, type motor and powder coat it. The choice is yours.
Kaj me moti na moji Alfi?
Pravzaprav nič drugega kot zavistni pogledi lastnikov drugih znamk, ki jim je Alfa všeč, a si je ne upajo imeti.
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Ker se s prašnim barvanjem ukvarja moj stric ti lahko toplo odsvetujem to zadevo. Zato ker moraš imeti platišča popolnoma brez barve, popolnoma očiščena in popolnoma brez poškodb če hočeš imet stvar narejeno tako kot se zagre. Sistem je takšen, da se material, ki se bo barval najprej opere v fosfatu, ki kovini da negativni naboj, zaradi naboja kovine se nato s pištolo nanešeni prah prime na platišče, nato pa se stvar peče približno pol ure v peči na 200 stopinjah. Stvar pa nikakor ne deluje če je kovina umazana ali bog ne daj pokitana. Tam negativnega naboja žal ne more biti in se posledično tudi prah ne more prijeti. Seveda pa lahko tako pregrevanje platišča tudi spremeni strukturo samega materiala. Res je da je taka barva precej bolj obstojna, vendar za platišča popolnoma neuporabna.
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

http://www.kovinoplast-kavs.si/ - tukaj povprašaj, mislim da pride na 17" platišče komplet obnova okoli 30 eur (loh da sm kaj zaj. ampak mislm da nism)...

Poglej na fiat forumu še za kakšno ugodnost pri tej firmi....

LP Miholl
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

žival napisal/-a:Ker se s prašnim barvanjem ukvarja moj stric ti lahko toplo odsvetujem to zadevo. Zato ker moraš imeti platišča popolnoma brez barve, popolnoma očiščena in popolnoma brez poškodb če hočeš imet stvar narejeno tako kot se zagre.

"poškodbe" sem odpravil z brušenjem, tako da so "brez" poškodb

očiščena....imam speskana, tako da barve ni nikjer, se pa pojavijo kaki madeži - fleki (cca 1 cm2 veliki , kjer so ostanki temeljne barve ali pa šprickita? (vglavnem na zadnji strani in v notranjem delu, kjer guma nasede) - Ali je to problem??

žival napisal/-a: Sistem je takšen, da se material, ki se bo barval najprej opere v fosfatu, ki kovini da negativni naboj, zaradi naboja kovine se nato s pištolo nanešeni prah prime na platišče, nato pa se stvar peče približno pol ure v peči na 200 stopinjah. Stvar pa nikakor ne deluje če je kovina umazana ali bog ne daj pokitana.
kita ni,
če se "opere" v fosfatu, potem verjetno drobni prah, ki nastane ob brušenju - šmergljanju ni problem?
žival napisal/-a: . Seveda pa lahko tako pregrevanje platišča tudi spremeni strukturo samega materiala. Res je da je taka barva precej bolj obstojna, vendar za platišča popolnoma neuporabna.
glede temperature.....kakor sem spraševal, pri platiščih naj nebi bilo problema, glede strukture materiala med prašnim barvanjem.

tudi link , ki ga je dal @miholl, prašno barvajo alu platišča

Zakaj neuporabna?? sem slišal da je res malo več zafrkancije z čiščenjem in problem je pri poškodovanih, ker se ne da kitati, ampak na koncu pa naj bi bilo bolje kot mokro barvanje in tudi veliko bolj obstojno.

Še nekaj...kako globoke vdrtine (od peskanja - hrapavo) prašno barvanje zakrije.....se ta barva pri temperaturi "razlije" po izdelku ali ostane površina izdelka po barvanju enaka, kot pred barvanjem?

Hvala za izčrpen odgovor

@miholl ..hvala za link, sem že gledal kake 3 dni nazaj to stran, vendar mi je malo daleč (Tolmin, jaz sem iz Ljubljane)
zunno
Alfist
Alfist
Prispevkov: 456
Pridružen: Ne Apr 06, 2008 9:50 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

I love the smell of petrol in the morning.
Uporabniški avatar
Bearex
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2223
Pridružen: Ne Feb 04, 2007 10:32 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Štore

Prašna barva je načeloma zelo trda, recimo če po nesreči pobarvaš kak vijak, ga ni boga da bi ga očistil, ker je barva zelo trda.
Je pa odvisno od barve kaj zakrije in kaj ne. Sijajna barva ti bo povdarila čisto vsako prasko, dočim ti bo groba struktura barve dosti skrila. Pa še nekaj za zanimivost. Če je na površini kaj napisano z alkoholnim flumastrom, se to pozna čez barvo, neverjetno, toda resnično. Pa še master ki ti bo barval se mora kar spoznati na posel, da ne bo barva v kakšnih vogalih predebelo nanešena, ker bo zgledalo obupno, pa še popravit ne moreš. Problem prašnega barvanja je da se ti v kakšne vogale prah nasede in ko ga zapečeš si gotov.
Kaj me moti na moji Alfi?
Pravzaprav nič drugega kot zavistni pogledi lastnikov drugih znamk, ki jim je Alfa všeč, a si je ne upajo imeti.
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

No bratranec je pri stricu prašno pobarval platišča in moram rečt da je katastrofa. Ker platišča niso bila brez poškodb se to zdaj prav nagravžno pozna, barva ti ne zalije nobene nepravilnosti ampak jo samo poudari. Še enkrat poudarjam, da tam kjer ni popolnoma očiščeno se barva ne prime. Ni problem prah, ki se seveda opere v fosfatu, ampak ostanki barve, maščobe,itd,... Če opraskaš tako pobarvano platišče, moraš pa zadevo spet popolnoma speskati in zbrusiti napake in še enkrat barvati. Glede na naše super skonstruirane pločnike mislim, da pri vsakem parkiranju riskiraš odrgnino. Res je barva zelo obstojna, vendar ti to nič ne pomaga, ko se srečaš s kakim lepim robnikom. :doubt:
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Sploh ne razumem zakaj tako forsiranje prašnega barvanja?
Kaj naj bi sploh pridobil s tem?

Saj je res barva trda ko sam hudič, vendar če boš podrgnil ob robnik (kar največkrat krivo za poškodbo platišča) bo popolnoma enako sranje ali je zadeva prašno ali pa klasično barvana...
Odgovori
  • Informacija