Že nekaj časa me muči dejstvo, da je 159 pač težak avtomobil, čigar teža pokuri dosti uporabnih kilovatov. Ne rečem, da avtomobil ne gre nikamor, moti me le to, da bi iz svojih 1956 kubičnih centimetrov in 125kW lahko potegnil kaj več. Žal ima tukaj svojo vlogo vsaj 100 ali 150 odvečnih kilogramov, katerih bi se lahko SAAB-ovci znebili z izdatnejšo uporabo aluminija pri zasnovi platforme in pa Alfini strokovnjaki pri zasnovi celega avtomobila. Ne vem sicer kje, a sem prepričan, da bi se dalo, če bi vsaj malo razmišljali o tem.
Ker se ne bom sprijaznil s tem, da imam močan (ok, zelo relativno) avtomobil, ki svoje moči ne pokaže pri pospeševanju sem se odločil, da bom naredil nekaj na motorju. Kot prvo, mi je seveda kot vsakemu človeku, ki si lasti diesel motor z turbino, prišlo na misel, da si omislim en spodoben remap. Po prebranem na forumu sem ugotovil, da se da zaupati Senica motorsport-u, tuner.at in pa forumašu TribesMan. Njega sem že nekaj časa nazaj kontaktiral in ga vprašal če bi se zadevo dalo izboljšati in za koliko, ob enem sem mu še napisal, da pri tuner.at predstavljajo podatke ki govorijo o +22kW prirastka (iz 125kW na 147kW) in prirastek navora +60Nm (iz 360Nm na 410Nm). Ker se mi je zdelo prirastek moči malo majhen sem mu postavil tudi to vprašanje. Dejal je, da kar ima tuner.at napisano so kar realne številke in da takšen prirastek lahko verjetno tudi on stisne ven. Pošteno sem si mislil, tako da bo po vseh pozitivnih komentarjih na njegovo delo, tudi moja Alfa nekoč v njegovih rokah, ali bolje rečeno priklopljena na njegov PC.
Nekaj časa pa že razmišljam tudi v smeri zamenjave original intercoolerja. Na spletu sem našel nekaj člankov, ki govorijo o prednostih IC, o slabostih, ki se lahko pojavijo ob izbiri ne pravega in nekaj brezveznih člankov seveda . Na angleškem alfa-owner forumu sem naletel na lepo temo http://bit.ly/Ud7Zmx uporabnika jbsmith1, ki je na svoji Breri 2.4 JTDm porihtal že marsikaj. Zanimivo branje, priporočam. Na strani 28 poroča tudi o zamenjavi original IC za "aftermarket" verzijo namenjeno Ford Escort RS500. Zadeva ni napačna, saj se od original IC razlikuje le po globini in po priključnih ceveh. Dimenzije ostanejo iste, kar pomeni, da paše (z malo modifikacijami) tudi v 159. Cene se gibljejo okoli 120€ za novega. Cena ni pretirana in z nekoliko truda in orodja se ga da vgraditi tudi doma.
Ko sem se začel zanimati za IC sem seveda najprej skočil do avtomobila in preveril na hitro kako je pritrjen, kako bi se ga dalo zamenjati... potem me je pa skoraj na rit vrglo. IC je namenjen le in samo ohladitvi zraka, ki se zaradi pritiska, ki ga ustvari turbina precej segreje. Za to mi nikakor ni jasno, kdo od Italijanov si je omislil našraufati grelec (da grelec, tak kot ga potopiš v vodo) 2 cm pred IC? Sem razmišljal pa nisem naumil nobenega konkretnega razloga.. mogoče za to da se motor prej segreje. Kaj pa vem, v resnici sploh ne vem kaj dela tisti grelec v avtomobilu. No prej omenjen stric z Brero je težavo rešil. Njegova rešitev zgleda zelo elegantna, tako da upam da se naslednje poletje tudi sam lotim tega projekta.
Tukaj se pa moje zelo osnovno znanje konča. Kar me zanima je zapisano spodaj:
1: Kakšen IC izbrati kot alternativo original vgrajenemu? Dimenzije so seveda ključne, kaj pa prostornina? Obstaja kakšna enačba za optimalen volumen?
2: Kakšne so slabosti večjega IC, če sploh so?
3: Turbolag. Večji IC pomeni večji turbolag, koliko?
4: Koliko prirastka moči lahko pričakujem? Brez remap verjetno nič? Koliko z prej omenjenim remapom? Na spletu sem zasledil 5-10%, 10 se mi zdi malo veliko. Pričakujem +10KM, realno?
5: Mnenja so seveda zelo, zelo dobrodošla. Je že kdo imel podoben projekt?
Hvala vsem že naprej za odgovore. (TribesMan, upam da se boš umešal v temo)