Intercooler, turbina in konji.

Izgled Alfic, povečanje moči
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Že nekaj časa me muči dejstvo, da je 159 pač težak avtomobil, čigar teža pokuri dosti uporabnih kilovatov. Ne rečem, da avtomobil ne gre nikamor, moti me le to, da bi iz svojih 1956 kubičnih centimetrov in 125kW lahko potegnil kaj več. Žal ima tukaj svojo vlogo vsaj 100 ali 150 odvečnih kilogramov, katerih bi se lahko SAAB-ovci znebili z izdatnejšo uporabo aluminija pri zasnovi platforme in pa Alfini strokovnjaki pri zasnovi celega avtomobila. Ne vem sicer kje, a sem prepričan, da bi se dalo, če bi vsaj malo razmišljali o tem.

Ker se ne bom sprijaznil s tem, da imam močan (ok, zelo relativno) avtomobil, ki svoje moči ne pokaže pri pospeševanju sem se odločil, da bom naredil nekaj na motorju. Kot prvo, mi je seveda kot vsakemu človeku, ki si lasti diesel motor z turbino, prišlo na misel, da si omislim en spodoben remap. Po prebranem na forumu sem ugotovil, da se da zaupati Senica motorsport-u, tuner.at in pa forumašu TribesMan. Njega sem že nekaj časa nazaj kontaktiral in ga vprašal če bi se zadevo dalo izboljšati in za koliko, ob enem sem mu še napisal, da pri tuner.at predstavljajo podatke ki govorijo o +22kW prirastka (iz 125kW na 147kW) in prirastek navora +60Nm (iz 360Nm na 410Nm). Ker se mi je zdelo prirastek moči malo majhen sem mu postavil tudi to vprašanje. Dejal je, da kar ima tuner.at napisano so kar realne številke in da takšen prirastek lahko verjetno tudi on stisne ven. Pošteno sem si mislil, tako da bo po vseh pozitivnih komentarjih na njegovo delo, tudi moja Alfa nekoč v njegovih rokah, ali bolje rečeno priklopljena na njegov PC.

Nekaj časa pa že razmišljam tudi v smeri zamenjave original intercoolerja. Na spletu sem našel nekaj člankov, ki govorijo o prednostih IC, o slabostih, ki se lahko pojavijo ob izbiri ne pravega in nekaj brezveznih člankov seveda :). Na angleškem alfa-owner forumu sem naletel na lepo temo http://bit.ly/Ud7Zmx uporabnika jbsmith1, ki je na svoji Breri 2.4 JTDm porihtal že marsikaj. Zanimivo branje, priporočam. Na strani 28 poroča tudi o zamenjavi original IC za "aftermarket" verzijo namenjeno Ford Escort RS500. Zadeva ni napačna, saj se od original IC razlikuje le po globini in po priključnih ceveh. Dimenzije ostanejo iste, kar pomeni, da paše (z malo modifikacijami) tudi v 159. Cene se gibljejo okoli 120€ za novega. Cena ni pretirana in z nekoliko truda in orodja se ga da vgraditi tudi doma.

Ko sem se začel zanimati za IC sem seveda najprej skočil do avtomobila in preveril na hitro kako je pritrjen, kako bi se ga dalo zamenjati... potem me je pa skoraj na rit vrglo. IC je namenjen le in samo ohladitvi zraka, ki se zaradi pritiska, ki ga ustvari turbina precej segreje. Za to mi nikakor ni jasno, kdo od Italijanov si je omislil našraufati grelec (da grelec, tak kot ga potopiš v vodo) 2 cm pred IC? Sem razmišljal pa nisem naumil nobenega konkretnega razloga.. mogoče za to da se motor prej segreje. Kaj pa vem, v resnici sploh ne vem kaj dela tisti grelec v avtomobilu. No prej omenjen stric z Brero je težavo rešil. Njegova rešitev zgleda zelo elegantna, tako da upam da se naslednje poletje tudi sam lotim tega projekta.

Tukaj se pa moje zelo osnovno znanje konča. Kar me zanima je zapisano spodaj:
1: Kakšen IC izbrati kot alternativo original vgrajenemu? Dimenzije so seveda ključne, kaj pa prostornina? Obstaja kakšna enačba za optimalen volumen?
2: Kakšne so slabosti večjega IC, če sploh so?
3: Turbolag. Večji IC pomeni večji turbolag, koliko?
4: Koliko prirastka moči lahko pričakujem? Brez remap verjetno nič? Koliko z prej omenjenim remapom? Na spletu sem zasledil 5-10%, 10 se mi zdi malo veliko. Pričakujem +10KM, realno?
5: Mnenja so seveda zelo, zelo dobrodošla. Je že kdo imel podoben projekt?

Hvala vsem že naprej za odgovore. (TribesMan, upam da se boš umešal v temo:D)
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Sicer pojma nimam glede teh stvari, ampak po logiki bi rekel, da IC nima nobenega vpliva na turbolag?
Uporabniški avatar
coolbits
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 22, 2010 9:53 am
Vozilo: Brera 2008 2.4 154kw
Kraj: Sežana

159 že ima spodoben FMIC, če bi hotel kaj več moči od priporočene bi moral pogledat po boljši turbini, po mojem mnenju... in pa sklopki seveda.

Lag pa je zelo malo ali nič opazen pri večjem IC.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Pravo in edino relevantno vprašanje je pač kako globoko bi rad segel v denarnico. Z nekaj 100€ pač ne pričakuj nič konkretnega.
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

coolbits napisal/-a:159 že ima spodoben FMIC, če bi hotel kaj več moči od priporočene bi moral pogledat po boljši turbini, po mojem mnenju... in pa sklopki seveda.
Mnja IC je ponavadi poddimenzioniran, vsekakor se da tukaj še kaj potegniti. Večja turbina (1000€ + turbolag + cel kup dela + premalo premalo znanja), sklopka je v planu enkrat, nekaj takega kot je Tribes uštimal.
Binji napisal/-a:Sicer pojma nimam glede teh stvari, ampak po logiki bi rekel, da IC nima nobenega vpliva na turbolag?
Če gremo razmišljati, original IC ima (na pamet govorim, so pa številke tam tam nekje po spominu) nekje 7l prostornine, ta Fordov jo ima če se ne motim 15l. Turbina mora ustvariti pritisk iz 1.7 bar v trenutku. Koliko časa potrebuje, da nafila 15l rezervoar ali 7l rezervoar. Enako kot pri kompresorju, večji sod boš imel, dlje časa bo kompresor pumpal, da bo ustaril željeni tlak. Mar ne?

Edit:
@coolbits: se ti zdi, da po remap ne bi dobil še 7kW? Prirastek moči bi seveda pomenil večjo porabo ob takšni obremenitvi.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Bodi vesel da imaš že novejšo verzijo 2008+, ki je že "olajšana" za skoraj 100kg... :D
Pa seveda bodi vesel, da niso šparal, ker zaradi tega je šasija prav neverjetno toga, kar se pozna med vožnjo (sicer meni osebno ni 100% všeč ker je preveč kulturna, samo se lahko pelje zelo hitro in še vedno udobno, z lažjo šasijo bi nekaj od tega trpelo)

Dobitki po čipanju ranga 30HP niso prav majhni, sicer nevem kaj si ti pričakoval, samo to je realnost. Pa seveda problemi nastanejo potem tudi drugje, ta menjalnik recimo je enak tistemi v 1.9 16V motorju, kjer prebavlja "samo" 320Nm... tako da po čipanju futrat isti menjalnik z 420Nm ni glih hec.

Z intercoolerjem je pa tako. Jaz sem vgradil drug IC na mojo alfo... Se definitivno pozna, sploh na 147, ki ima zelo zanič intercooler v osnovi. Pri 159 takih dobitkov nikakor ne pričakovat. Ja, na do konca predelani Breri 2.4 se to splača, samo vedi da je tam v igri 300+HP. In tam originalni intercooler ne ustreza več.
Po drugi strani pa je intercooler enak za vse dizle, tako da če prebavi 210HP v 2.4 mašini, pa tudi pri čipani na 240HP se še zelo solidno obnaša, bo tudi tvojih 200HP po čipanju z lahkoto prežvečil.
Pa še glede cene... ni vse v ceni samega IC, to je manjši del, moraš računat še vse cevi, objemke, nosilce... In dela je ogromno. Zdej če si sam vajen delat in imaš dostop do delavnice z orodjem pol ok, boš prišel čez s kakimi 300€. Če boš dal drugemu delat pa računaj še delo zraven, ki ga ni malo. Tisto kar ti omenjaš "malo modifikacij" je konkreten poseg.

Tisto kar vidiš pred ICjem ni "grelec" ampak hladilnik olja servo volana... ki se med samo vožnjo skoraj nič ne segreva, matra se predvsem ko motaš volan na mestu. Pa tudi pri hitrosti zraka tam čez med vožnjo se to ne pozna popolnoma nič na segrevanju ICja.

Enačbe ni, je samo kompromis. Večji je boljši, prevelik ima lag...
Slabosti večjega ICja so večja poraba avta ko je zunaj mraz (ja optimalna temperatura delovanja mašine se premakne za kakih 10°C višje), in lag je sigurno večji če vzameš prevelik IC (tak kot ga ima jbsmith recimo je čist prevelik za tvoje potrebe). Največja slabost pa je nezanesljivost predelave, ne poznam nobenga ki mu po predelavi nebi vsaj enkrat vrglo cevi dol nekje. Meni že trikrat, vsakič na drugem mestu...

Prirastek je odvisen od tega koliko boš uhladil zrak. Tukaj se pojavi problem, pri 159 že z original ICjem temperature niso v višavah (recimo pri meni so bile do 80°C pri zunanji temp 10°C). Pri 159 pa so pri istih pogojih na dobrih 40°C, tako da je "potencial" temu ustrezno nižji. Več kot 5% sigurno ne boš dobil. Seveda brez remapa ni nobene razlike, razen če je mašina tolk napiljena da je izgorevanje s starim ICjem slabo.
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Evo konkreten odgovor :D torej če povzamem, je IC v 159 ki že v osnovi dovolj dober coolbits je meu prav :mrgreen: (40°C pa ni več prehuda temperatura res).

Cena vem kakšna je, za orodje se pa ne rabim bati, ampak če na koncu dobim manj kot 5%, se pa res ne splača. V ekstreme se pa ne bom spuščal (turbina, nitro...), pa tudi nimam preveč denarja, da bi ga mogu zapravit 8).

Tribes, a se da poleg remap-a narediti še kaj, da bi dobil več? Ponavadi je to IC, sam tukaj zgleda ne pride v poštev. Klime pa tapet ne mislim metati ven iz avtomobila. Za navor me ne skrbi, ga je dost (menjalnik bo že mogu zdržat ;) sicer pa nisem Loeb, da bi ga uničil), me pa malo moti največja moč. Dobrih 22kW ne vem, če se dosti pozna. Je pa res da če greš računati je 60Nm prirastka pri 4000 vrtljajih res 22kW prirastka moči. Se maximalna moč prestavi navzdol po remapu ali ostane tam kot je bila prej (4000rpm).

Kot kaže bo šla na koncu le na remap.
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

JUG napisal/-a:
Binji napisal/-a:Sicer pojma nimam glede teh stvari, ampak po logiki bi rekel, da IC nima nobenega vpliva na turbolag?
Če gremo razmišljati, original IC ima (na pamet govorim, so pa številke tam tam nekje po spominu) nekje 7l prostornine, ta Fordov jo ima če se ne motim 15l. Turbina mora ustvariti pritisk iz 1.7 bar v trenutku. Koliko časa potrebuje, da nafila 15l rezervoar ali 7l rezervoar. Enako kot pri kompresorju, večji sod boš imel, dlje časa bo kompresor pumpal, da bo ustaril željeni tlak. Mar ne?
A ok, hvala za info :) Sem si do zdaj malo drugače (predvsem narobe :D ) predstavljal.
Uporabniški avatar
kosir1234
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3687
Pridružen: Če Feb 25, 2010 5:47 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Žiri

Si zih da un "grelec" ni hladilnik servo volana?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻.
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

kosir1234 napisal/-a:Si zih da un "grelec" ni hladilnik servo volana?
Je ja je že Tribes razjasnil. Upam da nism preveč butast izpadu
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Krivulja navora se ne spremeni bistveno, mogoče je razlika edino to da je navor "konstanten" čez sirše območje obratov... Pa seveda zaradi vztrajnika in sklopke se ponavadi nastavi "linearno" naraščanje navora med 1700 in 2500rpm, ker drugače bi vztrajnik še prej spustil dušo če bi dovolil max navor pri 2000rpm (kar je sicer možno)... :)

Vse ostale predelave so veliko dražje od remapa...

Še najenostavnejša je montaža kakih zelo lahkih felten, se pozna tako na pospeških kot na udobju med vožnjo... ali pa kake dobre amortizerje.
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Aha torej bo šla k tebi pa se bo glede motorja končalo :) OZ ultraleggera 18" pa je tud na listku želja :P tudi podvozje je v planu, sicer samo fedri, pa dobr neki bo :)

Hvala vsem!
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

ce bos menjal samo fedre, raje pusti tako kot je!
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
Inti
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2892
Pridružen: So Nov 03, 2007 7:24 pm
Vozilo: 147

Crazy Alfista napisal/-a:ce bos menjal samo fedre, raje pusti tako kot je!
2x.

Lahko pa najprej menjaš samo fedre. Ko se boš čez nekaj mesecev neizbežno spravil menjat še amortizerje, se boš spraševal, zakaj tega nisi storil že ob menjavi fedrov :) Da ne omenjam stroškov dvokratne montaže :)

Kupi soliden komplet, verjami, da ti ne bo žal ;)
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Se toliko pozna na vožnji če zamenjaš tudi amortizerje? Kakšna je potem razlika če menjaš komplet kot pa če bi menjal le vzmeti? Ima kolega na passatu sam fedre menjane, pa moram rečt, da se avto lepo pelje. Razmišljal sem o Eibach prokit. Ok sej ne da že kupujem, sam če je že glih debata.
Odgovori
  • Informacija