Swap 145QV --->>>2.0 turbo

Izgled Alfic, povečanje moči
Odgovori
Uporabniški avatar
_BiStRi_
Administrator
Administrator
Prispevkov: 5776
Pridružen: Ne Apr 17, 2005 12:36 pm

Naj najprej povem znano dejstvo, da konjev ni nikoli preveč :oops:

Pač sem razmišljal(že dolgo časa)v tej smeri, da bi nekaj naredil za pridobitev konjev. Pač želel bi debato v smeri kaj in kako, ter za kakšen denar, da vidim, če je izvedljivo.

Verjetno bi najcenejša varjanta bila kar menjava motorja, kot pa kaj drugega.

Zanima me kako, zakaj, ter vse o tem kako se lotiti menjave motorja za močnejšega z turbino.

Torej verjetno prideta v poštev motorja 2.0 V6 turbo in pa 2.0 turbo iz 155 Q4???

Kateri je bolj primeren in zakaj?Kateri je bolj vzdržljiv?
Verjetno se tega iz Q4 lažje spravi noter(bojda paše ko ata na mamo?? :) )

Sedaj pa h težjemu delu:

Kaj vse je potrebno prirediti na avtomobilu, da takšen motor uspešno homologiraš?

Kaj je potrebno predelati, da spraviš takšen motor notri in da stvar deluje.

Izpuh?
Zavore(so verjetno dovolj dobre tudi za homologacijo serijske)?? Ojačanje avtomobila??Bo karoserija zdržala??

Cene(okvirne) od nabave motorja(in v kakšnem stanju) do cilja (delujoč avtomobil, z motorjem ki ima pred seboj dovolj kilometrov...)

Razne drobnarije, brez katerih ne gre, elektrika in računalnik, kako je z tem???

Pa če se le da z okvirnimi cenami prosim 8)

Na koga(mehanika) se obrniti, če bi se odločil za menjavo, ter kolikšna naj bi bila cena za menjavo samo?




P.s. Morda bi bilo bolje menjati avto za kakšno GTV turbo?? #-o :mrgreen:


L.p. Bistri...
145 QV,33,145,147,159 TI
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

Če se dela ne boš lotil sam, potem je verjetno res bolje zamenjati avto. Verjetno boš tudi težko našel nekoga, ki bi takšno predelavo naredil za normalno ceno.

Drugače pa je za takšno predelavo boljši 2.0 motor od Q4. Enak motor imajo še Lancia thema turbo (do let. 93, od tega letnika naprej imajo glavo z manjšimi ventili), nova delta HF turbo, delta integrale 16v, fiat coupe turbo 16v, zato ga dobiš zelo poceni in tudi delov zanj se dobi ogromno. Nosilci motorja pašejo direktno v 145-ko.

Druga prednost tega motorja je, da uporablja elektroniko od Magneti Marellija, ki jo je veliko lažje predelovati kot Boschevo, ki je uporabljena v V6 motorju. Poleg tega se da uporabiti računalnik in celotno napeljavo od Fiat tipa 2.0 16v, potrebno je zamenjati samo čip.

Poleg samega motorja je treba predelati in dodati še veliko stvari: oljni hladilnik, intercooler, izpuh, menjalnik (po moje bi bil še najboljši menjalnik od Fiat tipa 16v ali dedre turbo, ker obstaja možnost, da bo mogoče uporabiti originalni polosovini, preveriti ba bi bilo treba tudi, če se da mogoče uporabiti originalni menjalnik).

Najbolje bi bilo na odpadu kupiti cel avto, še najbolje delto HF turbo, ali pa motor posebej, ostalo (oljni hladilnik, cevi, intercooler, elektroniko) pa od dedre turbo (ker ima 8 ventilski turbo motor). Dober bi bil tudi Fiat coupe 16v turbo, vendar ga je verjetno težje dobiti.

Ker so ti motorji precej delikatni in ponavadi slabo vzdrževani, bi bilo treba pred vgradnjo narediti generalko.

Tem motorjem se da brez velikih stroškov moč zelo povečati. Z večjo turbino, odmičnimi gredmi od Tipota 16v, bolj pretočnim izpuhom in drugim čipom dobiš pri 1.2 bara pritiska okoli 300 konjev, pri 1.4 bara (to je skrajna meja originalnega tesnila glave, vijakov in injektorjev) pa okoli 330 konjev.

Dodatne ojačitve avtomobila po mojem niso potrebne. Za 300 in več konjev pa bi bilo dobro nadgraditi zavore in vzmetenje.

Delujoč motor verjetno dobiš že za 50 000 sit. Ostali deli ali pa cel avto v Italiji tudi ne bi smeli stati več kot 100 000 sit. Cena delov za generalno obnovo je okoli 100 000 sit.


Sam smisel takšne predelave je relativen. Če bi rad imel okoli 200 konjev, potem je verjetno bolje, da zamenjaš avto (za 500- 600 000 sit dobiš Q4 ali pa Fiat coupe turbo, GTV Turbo je dražji, poceni dobiš tudi 156 2.5 V6). Če pa bi rad imel 300 konjev in več, ali pa bi rad imel ekskluziven avto in se pač ne moreš ločiti od 145-ke) pa je takšna predelava bolj smiselna (napram GTV in 156 2.5 V6).

Pri predelavi na 300 in več konjev bi za relativno majhen denar dobil zelo hiter avto. Ne vem sicer, kako bi se pri tej moči obnašal sprednji pogon 145-ke, vendar ti kot primer zmogljivosti takšne predelave lahko dam svojo Q4. Pri pritisku 1.5 bara in trenutno še v fazi optimalnega nastavljanja elektronike ima pospešek od 0-100 km/h 4.6 sekunde, od 0-200 km/h pa 18.5 sekunde.
Uporabniški avatar
_BiStRi_
Administrator
Administrator
Prispevkov: 5776
Pridružen: Ne Apr 17, 2005 12:36 pm

@wolf66 Hvala za izčrpen odgovor, sedaj sem že bližje temu, kaj vse je potrebno in koliko bi stalo.

145 ka mi je zelo prirasla k srcu in želja jo je obdržati. Sam sem mnenja, da je do 250km "dovolj" za sprednji pogon.

Nisem mehanik, nimam prostora, pa tudi nikogar, ki bi to izvedel za "prijateljsko" ceno, zato se zavedam, da v primeru, da bi se lotil projekta, le ta nebi bil racionalen #-o


Se pravi se lahko pogovarjamo o motorju od Q4.

Glede na to, da vidim, da veš kakšne stvari so potrebne mi morda lahko svetuješ kdo bi mi naredil (dobro in kvalitetno)generalno na motorju in bi ga bil pripravljen vgraditi??Morda ti??

Kar se tiče menjave, bi prišla v poštev samo GTV, ki je pa hkrati cenovno kar draga, pa še malo jih je...še zmeraj pa to ni 145, katera kot sem že omenil mi veliko pomeni.

156 2.5 V6 skorajda nebi kupoval, namreč je podobno hitra kot moja QV, tako, da nebi veliko pridobil kar se moči tiče.

Sicer bi pa 145 turbo bila po svoje nekaj zelo zanimivega, osebno vem samo za eno. Lastniku sem poslal mail kaj vse je potrebno za predelavo in odpisal mi je tole:
You must buy injection and ecu elecktrics.The mounds are the same .You will drive your car wiht orginal gearbox but the fiat coupe 16 vt gearbox is the best.
Slika
Slika
Slika
Hvala in L.p
145 QV,33,145,147,159 TI
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

ce nisi mehanik se ti taka predelava sploh ne splaca, ker bos samo dajal denar. pa ce gre kej narobe (in pri takih predelavah je verjento, da bo slo) bos spet placeval.
bi pa bilo zanimivo, to se pa strinjam!
Slika
axa
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 939
Pridružen: To Apr 20, 2004 1:36 pm
Član Alfa Kluba: 0

en OT:

Wolf a na 1.5 bara si jo spravil?? :shock: Kolk km ti ma zdej priblizno?
Verjetno si mogu se kej predelat za to al se zmer na stock batih,dihtungi in inektorjih??? :oops:
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Če ti kej pomaga si preber na hrvaškem forumu. Men se ne da vsega brat.

http://www.quartermile.ws/forum/viewthread.php?tid=2839

Zanimiva ideja, sam samo prednji pogon pa 250+ ps zna bit velik problem s trakcijo. Če sam pogledaš na top gearu 147 gta, predelavo od avtodelte, se notranje kolo skoz u prazno vrti. Je pa seveda noro hitra na ravnini.
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

axa napisal/-a:en OT:

Wolf a na 1.5 bara si jo spravil?? :shock: Kolk km ti ma zdej priblizno?
Verjetno si mogu se kej predelat za to al se zmer na stock batih,dihtungi in inektorjih??? :oops:
Glede na zmogljivosti in izračune bi moralo biti okoli 330 konjev. Ko bom nastavil elektroniko, bom zmeril moč na valjih. Vse, razen odmičnih gredi, je serijsko, vendar je 1.5 bara skrajna meja za tesnilo glave in originalne vijake, injektorji pa delajo že na 90% duty cycla, tako da jih bom za vsak slučaj počasi zamenjal.
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

_BiStRi_ napisal/-a:
Glede na to, da vidim, da veš kakšne stvari so potrebne mi morda lahko svetuješ kdo bi mi naredil (dobro in kvalitetno)generalno na motorju in bi ga bil pripravljen vgraditi??Morda ti??
Trenutno za takšno obsežno in časovno potratno delo na žalost nimam časa, ker se utapljam v delu, brez problema pa ti lahko nastavim elektroniko.
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

OT:

Wolf: ti se drugace ukvarjas tudi z nastavljanjem elektronike ? A bi mi znal iz slike cipa od 33 16V dobiti mape za gorivo in predvzig (nikjer na netu nisem nasel lokacij - vsaj pravih ne, WinOLS pa mi najde neka cuda samo). Namrec naslednji teden pride MegaSquirt elektronika, ki med drugim podpira tudi vec map, pa bi rad imel eno cisto serijsko...

Kako nastavljas elektroniko ? Imas WB lambdo, EGT ? Na kak nacin zaznavas detonacije (na uho, kak senzor, ...) ? Mogoce lahko zrihtas kaksne valjcne za en dan poceni ?
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

DaviiD napisal/-a:OT:

Wolf: ti se drugace ukvarjas tudi z nastavljanjem elektronike ? A bi mi znal iz slike cipa od 33 16V dobiti mape za gorivo in predvzig (nikjer na netu nisem nasel lokacij - vsaj pravih ne, WinOLS pa mi najde neka cuda samo). Namrec naslednji teden pride MegaSquirt elektronika, ki med drugim podpira tudi vec map, pa bi rad imel eno cisto serijsko...

Kako nastavljas elektroniko ? Imas WB lambdo, EGT ? Na kak nacin zaznavas detonacije (na uho, kak senzor, ...) ? Mogoce lahko zrihtas kaksne valjcne za en dan poceni ?
Za 33-ko bi moral pogledati, kje so mape. Ko sem pred leti prodal svojo 33 1.7 16v, sem zraven prodal še čip za +8 konjev, vendar na žalost nisem naredil kopije. Če bi ga imel, bi enostavno videl, kje se razlikuje od originalnega.

Imam Wideband lambdo z možnostjo logiranja vrednosti lambde+5 vhodov, lahko pa jo povežeš z notebookom in vse podatke spremljaš in realtime. Na Q4 trenutno logiram vrednost lambde, obrate, knock senzor, MAP senzor, senzor temperature vstopnega zraka in TPS (throttle position sensor), lahko pa logiraš še EGT, duty cycle injektorjev, predvžig in kakršnekoli senzorje, ki imajo izhod v rangu 0-5 voltov.
Na enostaven način se da natančno meriti tudi pospeške in hitrost, vedeti moraš le, kakšna so prestavna razmerja in dimenzije gum. Ker logiram originalne senzorje na motorju, se da ugotoviti tudi, če je kateri pokvarjen.

Za dyno meritve nisem pravi naslov, mislim da to lahko uredi Roadking. Jaz jih za nastavljanje niti ne rabim, ker posnamem podatke različnih režimov med vožnjo, ki so v bistvu bolj natančni kot merjenje na valjih, kjer motor ni obremenjen enako kot v resnici (kotalni upor koles je manjši) in ventilator na dynu pri turbo motorjih ne hladi intercoolerja tako kot zrak med vožnjo). Potem podatke doma v miru analiziram na računalniku in napišem nov čip. Potem pa spet testna vožnja...
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Cool. Daj prosim ce najdes mi javi :)

Katere centrale pa to cipas ? Marelli ali Bosch ? Si ze mogoce kaj delal z MegaSquirtom ? Jaz sem ga vzel ker zna svasta (spreminjanje parametrov kar med delovanjem motorja, water/alcohol injection, vec vzigalnih tuljav (v wasted spark nacinu), launch control, traction control, + svasta za turbo). Ko bom jaz to delal (mapiral) sem mislil ce bi se mogoce lahko kaj dobla, glede na to da si blizu, pa da se kaj naucim :)

Kaksno imas dinamicno kompresijo na 1.5 bar boosta ? In na kaksni bencin vozis (95, 98, 100, w/a injection, ...) ?
Uporabniški avatar
dejan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1692
Pridružen: Ne Sep 07, 2003 5:03 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Bistri

če se boš dejasnko česa loteval, ti samo sporočam, da je pri Kastelcu v Boštanju (predaleva izrabljenih vozil) na lagerju en tipo 2.0, ki je še čist kompleten, manjkajo samo felge. Po mojem dobiš vse kar rabiš, za par jurjev
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

DaviiD napisal/-a:Cool. Daj prosim ce najdes mi javi :)

Katere centrale pa to cipas ? Marelli ali Bosch ? Si ze mogoce kaj delal z MegaSquirtom ? Jaz sem ga vzel ker zna svasta (spreminjanje parametrov kar med delovanjem motorja, water/alcohol injection, vec vzigalnih tuljav (v wasted spark nacinu), launch control, traction control, + svasta za turbo). Ko bom jaz to delal (mapiral) sem mislil ce bi se mogoce lahko kaj dobla, glede na to da si blizu, pa da se kaj naucim :)

Kaksno imas dinamicno kompresijo na 1.5 bar boosta ? In na kaksni bencin vozis (95, 98, 100, w/a injection, ...) ?
O Megasquirtu sem samo bral in ponuja zelo veliko. Čipe delam za Magneti Marelli. Tu lahko spremenim vbrizg, predvžig, boost, dodajanje goriva pri pospeševanju, kot vbrizgavanja injektorjev, blokado.

Dinamična kompresija pri 1.5 bara je 17.95:1. Tankam OMV-jev 100 oktanski bencin.

Kako pa boš nastavljal mape? Imaš WB lambdo?
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Heh, jaz sem se za MS odlocil ker komplet elektronika pride samo cca 30k sit. Zna pa kontrolirat svasta.

WB lambdo imam in to celo tako da jo MS podpira (ima pa tudi neki svoj datalogger). Zacel bom z mapo ki mi bo jo dal kolega (Neno iz foruma - zal ni prevec aktiven) za ta motor, potem bom pa mapiral tako kot ti, samo da pac lahko kar med voznjo nastavim in preizkusim. Ima pa MS nasreco tudi datalogger (ki zna tudi logirat svasta), da lahko tudi kasneje vidim kaj morem popravit. Kar se tice AFR ni toliko kriticno, ker z WB tako vidim vrednosti. Bolj sem skepticen glede detonacij (1.7 16V nima knock senzorja), ker nisem ziher ce jih bom slisal v kabino...

Uporabljal se pa bo hybrid alphaN sistem da se resim restrikcije ki jo dela tista loputa ki meri pretok zraka.

Za dinamicno kompresijo pa te sprasujem ker me je zanimalo priblizno koliko prenesem OMV 100.. Tak da, hvala :)
Uporabniški avatar
wolf66
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 231
Pridružen: Ne Nov 28, 2004 7:52 am

Detonacije je težko slišati, še posebej, če imaš glasen izpuh. Najbolje bi bilo uporabiti knock senzor od kakšnega novejšega avta, ki so bolj občutljivi.

Mislim, da ne bi smelo biti težav glede goriva. Detonacije boš tako ali tako reševal s predvžigom. Na tvojem mestu se tudi ne bi ravno držal njihove definicije glede idealnega AFR-ja, jaz bi ga raje pri pozitivnem boostu nastavil na 12.0:1. Tako ne boš izgubil moči, vseeno pa bo vse skupaj bolj hladno in varno. Vedeti moraš, da je izmerjen AFR vsota izgorevanja v vseh cilindrih. Če v enem cilindru mešanica vsebuje premalo goriva, se to ne bo videlo na izmerjenem AFR, vseeno pa ti lahko stopi bat v tistem cilindru.
Ali Megasquirt nima možnosti, da nanj priklopiš knock sensor? Marellijev ECU od Q4 pri zaznanih detonacijah zmanjšuje predvžig v korakih po 2 stopinji in zmanjšuje pritisk turbine, dokler detonacije ne prenehajo.
Odgovori
  • Informacija