Alfa 33 MegaSquirt elektronika - skoraj gotovo

Izgled Alfic, povečanje moči
Odgovori
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Evo, da malo opisem kaj se dela. Zaradi pomanjkanja denarja sem mogel projekt generalke motorja ki ga imam viska postavit malo na stranski tir, je pa pred kaksnim mesecem padla odlocitev glede nakupa polno nastavljive elektronike za mojo 1.7 16V.

Torej, s kolegi iz QuarterMile foruma smo skupaj narocili vec teh setov (skatla je bila skupaj tezka 17 kil :) ), nakar je sledil izlet do Rijeke, kjer sem prevzel moj kit + WB lambda sondo.

Pa da malo opisem kaj vse pride v paketu (cca 30k SIT):

27 strani navodil za sestavljanje si mores sprintat sam. Navodila so zelo podrobna. Torej ta element zalotaj sem (zraven tudi pise kje priblizno na ploscici se nahaja). Ce je kaksna odlocitev tudi lepo pise. Npr. ce uporabljas VR senzor idi na kkorak 50, ce pa Hall, ... pa na korak 51.
Slika

Vsi elementi pridejo v licnih vreckah, na katerih je zabelezeno za kateri element gre in kaksno oznako imajo (R4, C5, ...).
Slika

Dosti teh vreck (> 100).
Slika

Potem pac sledis navodilom in na koncu te caka (skoraj) koncana ploscica (manjka se 1 upor in pa en tranzistor). Sama ploscica ze vsebuje kar rabis za poganjanje ene vzigalne tuljave. Tisto kar pa strli v zrak pa je tranzistor (v koncni izvedbi bo prisraufan na ohisje) za drugo vzigalno tuljavo, ki jo nameravam imeti (v wasted-spark nacinu)
Slika

Ena izmed prednosti je tudi ta da ta elektronika uporablja MAP (meri pritisk oz. vakum v sesalnem kolektorju) in ne MAF (meri pretok zraka). MAF je na 1.7 16V motorjih slab zaradi tega, ker ima loputo ki ovira pretok zraka (sploh ce se ze malo zatika). To je senzor ki meri MAP (cevko je treba napeljati do skatlice z elektroniko):
Slika

Zraven sem kupil tudi ozicenje za MegaSquirt, da ne rabim vseh kablov sam vlect in sem bil mocno presenecen nad izvedbo:
Slika

Za obculjive signale (signal za injektorje, vzigalno tuljavo, VR/Hall senzor) je uporabljen koaksialni kabel da cim bolj varuje signal pred zunanjimi motnjami. Velik plus pa je tudi to da imajo na vsakih 10 cm kabli oznako kaj so:
Slika

MegaSquirt ima tudi svasta od funkcij. Zraven tega da zna kontrolirat vbrizg (VE mape, WOT enrichment, Fuel over-run, ...) in iskro (vec vzigalnih tuljav (do 6 - torej do 12 cilindrov v wasted spark nacinu), nastavljanje predvziga glede na mape in na detonacije. Nekaj delajo celo na ION sensing tehnologiji za zaznavanje detonacij) ima se vrsto gadgetov:
- DualTable - vec map ki jih lahko menjavas z gumbom
- StagedInjection - kontroliranje dveh setov injektorjev brez dveh tabel
- Overboost protection
- Air:Fuel Ratio map - ce imas WB sondo mu lahko reces pri kaksnih pogojih bi rad imel kaksen AFR in zna sam zgraditi VE mapo brez uporabe dataloggerja
- Coolant temp advance / inlet temp retard - priladogitev vziga glede na temperaturo zraka in hladilne tekocine
- Anti-rev/traction control - ime pove vse
- Over-run fuel cut - dobro, to znajo sedaj ze vse elektronike
- Afterstart Enrichments - to tudi
- Hybrid Alpha_N - Alpha N se uporablja pri motorjih z ostrimi odmicnimi, kjer pride do pulziranja v sesalnem kolektorju, zato je elektroniko tezko nastavit da dela na nizkih obratih. Alpha N dela tako da ne gleda MAP podatkov, ampak podatke o obratih in poziciji gasa. Hybrid alpha N pa zraven tega uposteva se MAP. To morem se malo nastudirat.
- Air Density Correction - korekcija map glede na temperaturo/gostoto zraka
- Water injection - vbrizg vode v sesalni kolektor za hlajenje mesanice (predvsem pri turbo motorjih)
- Shift Lights - ime pove
- Launch Control/Flat shift - formula stil pomagala za speljevanje
- Nitrous control - ime pove
+ se kaj bi se naslo. Vse se da nastavljat preko serijskega vmesnika z programom MegaTune (screenshoti pridejo jutri, ker je ze malo pozno da bi vse priklapljal).
Zadnjič spremenil DaviiD, dne Pe Feb 05, 2010 12:20 am, skupaj popravljeno 4 krat.
Uporabniški avatar
dejan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1692
Pridružen: Ne Sep 07, 2003 5:03 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Vse to dobiš za 30 jurjev ?, al si eno nulo pozabil
Uporabniški avatar
mitjaz
Alfist
Alfist
Prispevkov: 411
Pridružen: Sr Dec 22, 2004 4:04 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2
Kraj: Kozjansko

Kapo dol. Ni ga lepšega ko vidit folk ko neki ustvarja. Sploh pa če to dela na 1.7 16v mašini. David ko boš tole naštudiro napiši še kaj več ker je že zdaj zelo zanimiva tema, pa še mene drži da bi se spravo na 1.7 16v nekaj pacat....
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

dejan: Blo je vec zaradi kabla. Elektronika je bila 35k, kabel pa se dodatnih 11k (samo sem vzel vseeno se napeljavo, da se potem ne ubijam s kabli tolko - tako bom mogel ze sedaj neke kable dodajat).

mitjaz: Heh, hvala. Upam samo da nebo projekt predolgo cakal zaradi financnih tezav :)
Uporabniški avatar
Alfaspider
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2664
Pridružen: Po Okt 13, 2003 8:36 am
Član Alfa Kluba: 0

heh tole sem že jaz gleda :) Ko ti uspe zagnati avto poročaj, grem takoj naročit.

A lotal si sam?
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Zdej sem pa še jaz postal zagret za tole.
Upam da ti uspe tvoj projekt, pa da bo cimmanj finančnih težav.
Mene tudi najbolj matra MAF ker bi rad naredil trobentice. Nekaj sem slišal da se da vsak rač. preprogramirat da dela brez MAF-a, kao po backup programu.
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Kok časa pa predvidevaš, da boš porabil zato, da bo stvar delovala kot mora? Oziroma: če bi nekdo pripeljal avto k tebi in ne bi imel problemov s financami, v kakšnem času bi to lahko zrihtal?

Aja: kok pa pride širokopasovna lambda in kje jo dobiš?
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

alan q4+33 napisal/-a:Zdej sem pa še jaz postal zagret za tole.
Upam da ti uspe tvoj projekt, pa da bo cimmanj finančnih težav.
Mene tudi najbolj matra MAF ker bi rad naredil trobentice. Nekaj sem slišal da se da vsak rač. preprogramirat da dela brez MAF-a, kao po backup programu.
Hvala. Kolikor vem vecina avto racunalnikov preklopi na ta program pri polnem gasu, tako da pomoje da se da. Vprasanje pa je kako potem to vpliva na delovanje motorja pri ne polnem gasu. S tem se nisem ukvarjal sploh, je pa verjetno odvisno od elektronike do elektronike. Je pa v tej skatli od MAFa tudi senzor temperature zraka.

Drugace pa ko porihtam stvar ti lahko posodim pa probas :)
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

žival napisal/-a:Kok časa pa predvidevaš, da boš porabil zato, da bo stvar delovala kot mora? Oziroma: če bi nekdo pripeljal avto k tebi in ne bi imel problemov s financami, v kakšnem času bi to lahko zrihtal?

Aja: kok pa pride širokopasovna lambda in kje jo dobiš?
Po pravici povedano ne vem. To da priklopim ne tako zelo dolgo (kak dan), je pa potem treba se mapirati. Delam pa to prvic tako da res ne vem. Bom pa porocal kako bo slo. Fino bi bilo ce mi bo uspelo iz standardne elektronike (z programom WinOLS) dobiti originalne mape, da bi lahko samo te potem modificiral. Bomo vidli :)

Jaz sem vzel tega:
http://www.diyautotune.com/catalog/inno ... -p-41.html
Ce pa rabis pa ti lahko posodim (pod pogojem da ga ne skuris :) ).
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

No ko boš zrihtal, vsekakor pričakujem izčrpno poročilo. Pol bomo pa alfisti množično k teb hodil, da nam porihtaš razne detonacije,... :D
Uporabniški avatar
DaviiD
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1165
Pridružen: Če Jul 01, 2004 11:48 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor
Kontakt:

Evo, nekaj se dela dalje tudi na tem projektu.

Simulacija analognih vhodov za (od leve proti desni) temperatuto hladilne (CLT), pozicijo gasa (TPS) in temperaturo zraka (IAT):
Slika

Signal za RPM se dobi preko VR senzorja in zobcev na vztrajniku (zobnik 60-2 - 58 zobcev in 2 manjkata). Sedaj dokler delam v testnem okolju uporabljam program ki zgenerira zvocno datoteko z istimi frekvencami kot bi to poslal VR senzor:
Slika

Ker pa je izhod iz zvocne kartice na racunalniku nekoliko presfoh sem nabavil v Conradu predojacevalec za mikrofon in ga zmontiral vmes:
Slika

Pa se malo slikic programa za nastavljanje:
Nadzorna plosca z 8 uricami, ki se jih da menjavat (vse skupaj je 59 uric, s tem da so nekatere zame neuporabne ker so za prisilno polnjenje, G force, ...):
Slika

VE tabela za nastavljanje AFR (vrednosti so izmisljene, nic se nisem nastavljal):
Slika

Tabela za predvzig (tudi se niso pravi podatki):
Slika

Real time tuning (v desnem oknu ti kaze graficno ponazoritev VE ali spark tabele. Rdeca tocka kaze katera vrednost se trenutno uporablja, zeleno pa premikas z kurzorji in povecujes/zmanjsujes vrednost):
Slika

To je samo malo za obcutek kako to zgleda, je pa se veliko stvari za nastavljat:
- Outputi (kaj gre na kateri pin na izhodu)
- EGO control
- Idle control
- Rev limiter

Ima pa tudi eno zanimivo opcijo in sicer da lahko z WB lambdo naredis 8x8 tablico pri katerih obratih in poziciji gasa (ali pa vakumu/boostu namesto pozicije gasa) zelis imeti kateri AFR in potem on VE tabele sam popravlja da dobi zeljene vrednosti. V teoriji bi lahko nastavil samo toliko da bi avto zalaufal, potem pa se z WB lambdo sel peljat in bi on sam VE tablice porihtal. V praksi verjetno ni tako, ampak bomo vidli ko pridemo tako dalec :)

Zdaj morem se od nekod izkopat neko vzigalno tuljavo (motorcek prostega teka in injektorje imam), da lahko se izhode stestiram, potem pa se lahko pocasi pricne montaza na avto :)
Zadnjič spremenil DaviiD, dne Pe Feb 05, 2010 12:20 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
dejan031
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1578
Pridružen: Pe Dec 30, 2005 12:43 pm
Vozilo: 2009 159 Tbi with Squadra chip
Kraj: cerkno

super zgleda, lepo lepo =D> =D> :mrgreen:

lp
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Huh tole pa je enih nastavitev, zdej vidim zakaj bi rabil eno osnovno mapo, ker iz nule spisat mapo za čip najbrž ni tako preprosto. Na kaj pa ti ciljaš s tem projektom, na čimveč konjev ali nasplošno in bolj iz firbca tole sestavljaš.
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
stuntz
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2340
Pridružen: Sr Avg 04, 2004 9:51 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Zagorje

Zdej si pa mene navdušu jest sm delu an dirklani elektroniki Mectronik na subaruju gruppe A8 amšak sam samo nsatavljal par osnovnih stvari ne pa same mape. Mapo narest iz nule je domala takoel na pamet nemogoče. bom poiskal na netu al pa pri mojem dobavitelju če je kje kaka base mappa za AR 33 In pol boš ti tole men pokazal en dan :) .


Jest sm v ta posel padel naključno in se nism imel od nikogar učit ker nobedn noče tega pokazat ker so to delo plačuje po 1000 Eu za dan dela.



Ps še enkrat če ti uspe neskurit motor (amapk sej maš atmosferca) in naredit mappo iz nule si car.
Freedom of speech ? What is that some brand of toilet paper? Found it at ( cant say PM me ) :D
Uporabniški avatar
H.P. BaXXter
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1498
Pridružen: Ne Feb 12, 2006 7:57 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Lj

jaz to bolj gledam manj mi je jasno :lol:
FuManchu napisal/-a:V moji dvoletni alfistični karieri sem ugotovil, da je najpomembneje biti član AMZS (zastonj šlep :lol:)
Odgovori
  • Informacija