Ti ne tožiš prodajalca ker je prevrtel kilometre, ampak ker ti je prodal zadevo, ki ni kot oglaševana. Ali je on za to vedel ali ne tebe kaj dosti ne briga. Lahko ti po 10km od nakupa avta strga zobati jermen, pa prodajalec za slednje lahko tudi ne more vedet (lep primer na mojem avtu ), pa kljub temu slednje pade pod stvarno napako.Ja, samo komu boš to dokazoval? Kako najdeš tistega, ki je km dejansko vrtel? In kaj velja za dokaz? Tebe kot kupca jasno zanima kdo je vrtel, ker se tožba ne more nanašati na neznanega storilca.
da malce citiram zakon:
(1) Prodajalec odgovarja za stvarne napake, ki jih je stvar imela takrat, ko je nevarnost prešla na kupca, ne glede na to, ali mu je bilo to znano ali ne.
Ravno tako prodajalec v tem primeru ne bo dobil kazni za vrtenje kilometrov, ker mu slednje ni dokazano, lahko pa se nanj spravi policija in državno tožilstvo v ločenem postopku. Tam se bo pa dokazovalo ali je on kilometre prevrtel ali ne (ravno iz tega razloga kazni za vrtenje kilometrov niso učinkovite, ker se pri nas praktično ne da dokazat kdo je zadevo prevrtel - potrebna je enotna rešitev za slednje vsaj za celoten EU).459. člen
Napaka je stvarna:
1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno običajno rabo ali za promet;
2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana ali bi mu bila morala biti znana;
3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
stvarna napaka odlično zaščiti potrošnika, celo bolje kot garancija in je zanj tudi bolj ugodna (8 dni vs 45 dni za odpravo napake + pri stvarni napaki kupec postavlja zahteve). Problem je le, če pride do sodišča, ker so naša sodišča pač neučinkovita. Poleg tega moraš pa računati še na to, da v primeru da sodbo dobiš ne bo človeku kaj vzet. Potem si zmagal na celi črti