Pri zagonu se deli ne obrabljajo tako hudo. Če ostane le tanka plast oljnega filma je dovolj. V olju pa so tudi dodatki ki preprečijo kontakt, kovina-kovina. Včasih je bil to cink, kaj pa notri danes dajo ne vem. Kaka molibdenska župa je verjetno še boljša, to so pa limiti kar se da.
Tendenca po nižjem žveplu in pepelu v gorivu (oboje maže, pepel je cink, fosfor aditivi) pomeni, da se nadomešča z drugimi materiali ki pa niso nujno boljši.
Pri novih mašinah, ko vsi ventili delajo in imajo še variabilno pumpo za olje nabije tlak preden se mašina do konca zažene.
Problem zagonov je v tem da je filter v bypassu, drugače bi ga zmečkalo. Šele ko se segreje, filter filtrira, prej pa nič, gre vse mimo.
Minimalni tlaki za mazanje gredi so 0.6bar, delovni je pa 3bar in naprej, rezerve je doooosti
Današnja olja se delajo kot fižolova župa. Osnova je redka, rezultat na koncu pa je tak da lahko kruh namakaš pa se ne razmoči.
Voda, kisline, izpušni plini (sploh z EGR) razkrajajo olja. Ker je pri sintetiki in zelo redkih mineralcih osnova olje ki je skoraj voda, se notri nameče plastifikatorje ki zravnajo krivuljo viskoznosti. Pri amortizerjih to npr. pomeni da enako absorbira hladen in topel, pri motorju pa da so pretoki konstantni.
S časom se ti plastifikatorji skurijo in zgubijo svojo elastičnost in ostane samo zelo redka župa, pri kateri pa se ne maže nič več. Skurjene zadeve pobere filter ali pa se nabirajo po kanalih.
Letalstvo je pogrutnalo da SAE olja, kjer sprememb viskoznosti ni, ne prinašajo nič drugega kakor višjo ceno in probleme in grejo nazaj na mineralna. Mineralna čez čas ratujejo čedalje gostejša, kar ima spet svoje probleme.
Najbolj kritični so tako ali tako intervali, ne tip olja. Tankaš tistega ki je za slovenski temperaturni rang, kaj več pa ne rabiš razmišljati. No, mogoče se izogibaš Špar-Akcija motornim oljem.
Hladen zagon je tako ali tako samo par minut, z trenutnim GW pa teh hladnih zim v sloveniji sploh ni več. Po zimi je obraba mašine 10x večja pri zagonih. Tovrnjaki, busi ipd. stroji tankajo najcenejšo brozgo in delajo po 500.000 in naprej.
Za nek port injection bencinar olja sploh niso kritična. Saj namreč motor skoraj nima, tlaki so nizki. Tankaš neko normalo in voziš. Nek doktorat iz tega ni potreben. Če bi hotel meriti obrabo daš olje testirat ustreznem laboratoriju kjer ti bodo povedali kolikšna je prisotnost svinca (iz ležajev), medenine (ležaji, puše), kislin itd...
Če vsaj nekako normalno skrbiš za motor ti bo stroj preživel pločevino. Pa ne tipov olja preveč menjat ker se motor vsakič obrablja na druge tolerance potem. Če ne kuri, kadi ipd. uporabljaj in vozi. Avto je narejen za peljat ne za doktorirat, pa čeprav pri teh alfah zgleda včasih obratno.