No, pa da ubesedim končno prvo izkušnjo s pooblaščenim Alfa servisom...
Ker se mi nezadržno približuje veliki servis in me rahlo bašejo finance (glavni servis, tehnični, registracija, zavarovanje, vse bi praktično prišlo v istem mesecu), sem se odločil servis narest malo prej. Da bi tudi glavni servis malo »porazdelil« sem se odločil, da bom olje in oljni filter ter olje menjalnika zamenjal prej, obenem bo pa to še mini test servisa, kamor bi potem potencialno peljal avto na velki servis. Nabavim potreben material, ki je po branju in pričevanju na forumu in uradnih podatkih boljši od originalnega, poleg tega pa me je stal tudi precej manj in se odpravim na servis. Da ne omenjam časa za doktoriranje iz vodnika o olju, pregledu uradnih strani, standardov,... No, ta »srečni« izbranec je bil Stepančič, razlogi so bli pa dobre izkušnje sodelavca (bolj ko ne, dokler je trajalo
) ter bližina službe, tako da niti nebi rabil jemati dopusta in/ali se matrat z alternativnim prevozom.
Torej, teden dni nazaj sem se zmenil in že čez dva dni so zame najdel luknjo. In je napočil dan, da se zglasim na servis. Pridem tja, vprašajo če sem že bil pri njih, poberejo mal podatkov. Avto letnik 07, 110kkm...
Kaj bi blo treba narest?
Motorno olje, oljni filter, olje menjalnika.
Zakaj pa olje menjalnika?
Čist tko, preventivno, rečem.
A volansko letev vam je že kdo pogledal?
? Sj avto je letnik 07.
Avto je imel prvo registracijo februar 07, letve so ble pa odpravlene julij 07.
Ne, zaenkrat ni nobenih težav, nič narobe, vse dela BP.
Pa zračni filter?
Ni treba, bom zamenjal.
Samo minutko vzame.
Hvala, ni treba.
Olje maste to, zeleno? (pokaže na polico)
Imam svoje s sabo, je pa to za DPF 5W30, ja.
Pa jermene, pumpo bo tud treba menjat počas.
Vem ja, bom imel glavni servis v mescu ali dveh.
No, pri nas bomo čez en mesec dva meseca imeli akcijo za velke servise, zelo ugoden material in delo. Če hočete lahko še dodatno obvestimo.
No, to je pa fino, lahko ja.
....
Pripeljem avto do delavnice, dam material majstru1, pogleda, nič posebej ne komentira. Jaz sem se odločil, da bom visel tam zraven, za tisto uro med drugim tak nisem imel kam it. Dvigne avto, da dol šus plato, spusti olje iz motorja, vzame filter dol, vse brez komentarja. Vzame moj filter.
Aam, tale filter pa ne bo taprav.
Kaj? Kako ne, kaj mu fali?
Am, ne paše notr. Pa samo eno gumico ma.
?
A damo drucga pol?
Em, pa ja. Ga bom pa čez 20kkm not dal, se tko dost hit obrne pr men. No, tega mu nisem rekel.
Gre po filter, jaz ta cajt še sam vzamem »napačni« filter iz škatlce, postavm nad stari filter. Isto. Postavim ob stari filter. Isto. Grem do mize kjer je mel posodico od filtra. Očitno bi pasala notr. Whatever, pospravm. Pride počas majstr1 nazaj. No, vsega skup se je več k 5x sprehodil iz delavnice v recepcijo pa nazaj. Samo za 2x vem po kaj je šel..
Zmontira filter in začne spuščat olje iz menjalnika. Vskoči drug majstr2.
Ka pa boš dal za en olje not? Tole tuki?
Em, ja.
Kaj?! Sam to pa ne bo uredu..
Zakaj ne?
Ja, tale olje je (ki teče ven) je rdeč. (pogleda cifre na motulu) Pa tole ni isto. Kok ti bo pa to pozim delal? To sploh šaltal ne bo. Bo vse skup zaružil, pa trdo..
Ga rahlo debilno gledam.
Ne ne, tole pa ne bo vredu. (se odpravi prot recepciji)
(Se derem za njim).
No, za eno 147ko vem da dela s tem olam uredu.
Ja, to je drug menjalnik, drugi materiali..
(Pride nazaj) Ne ne, tole ne bo vredu, to plastični obročki ne bojo več drsel med sabo, nima istih aditivov notr,...
No, sj če ne bo vredu se bo tko vidl, pa ga bom pol zamenu, kurc, sj si bom sam kriv,..
Majstr1 vmes »pogleda« še zračn filter.
Filter je tud že precej zmahan, a kj zamenamo?
(Stari, svaka ti čast!, da vidiš stanje filtra, brez da odviješ 5 šraufov, da dol dobiš pokrov škatle v kteri je filter. Kak to nardiš?!)
Ne, ni treba, bom vrjetn dal športnega not.
To pa ne bo vredu.
Zakaj, a olje lah MAF zapaca?..
A? Kakšno olje?..
..na filtru..
..?..Ne, lahko se spirala pregreje. Nov MAF pride pa 350€ (1.?, 2.?, 3.?...2.sem mislil, da povečan pretok zraka bolje hladi in ne dodatno greje)
Whatever, majstr1 spusti avto in že koplje prot vijaku za dolivanje olja.
A pol dam tega?
Kr tega, ja.
Zloži mašino nazaj skup in se prprav za dolivanje olja v motor.
(majstr2) A to gre tud ta?
Ta ja.
Jej jej. (prstop do mene) Sj ne da bi ta olje bil slab al pa kj, sam a veste..
Pa sj je za DPF, C2, 5W30.
Sledi spet cela akcija o ustreznosti olja...
(majstr2) A veste, mehankarji ne posvečajo dost pozornosti tem stvarem, za DPF in tko.
Pa sj sm gledu na angleški, pa nemški uradni strani, DPF, C2, ustrezen za to.
Počas naštudirajo da bo vredu, me vpraša še za končno potrditev in zlije notr. Motor spije celo kanto 5 litrov, pri tem da naj bi šlo noter 4,7 litra, ...
Majstr1 spusti avto, prpele čarunalnik, prklop. Sm stal tko, da nisem mogu čist dobr vidt. Resetira servisen interval, vpraša če izklop piskanje za nepripet pas...
Ja, zadnji servis je bil pa opravljen 1.1.2004, 90.000km nazaj.
KAJ?!? Kolk je mel pa servisov? Pol je bil zdj 90kkm brez servisa? Skupno 200kkm?
Tko ja. Ta servis je 4i.
In to mašina zdrži, brez servisa 90kkm, al kaj?
Ja, mašina zdrži, to ni problem, bi blo pa dobr glavn servis čim prej narest, zarad jermenov.
Aha, ja...
Neki še brkla po računalniku pa debatirava še mal o tem..Se spravm plačat, še mal čakam k en pred mano krade cajt, avto prpelejo iz delavnce pol čez ene 5min; kaj so še ustvarjal, če so kaj, tist cajt, k nism vidu, me prou grize po »tretmaju«, kakršnega so mi namenil.
Plačam 111,13€, kar se mi še zmer zdi velik, glede na to kar sem prišel narest.
Se počas spravm prot domu. Fak, menjalnik kr dela, sj ne morem vrjet
..Mal zavrtim telefon...najprej šokiram svojo drago...naslednji klic: ejga, kašen avto si ti men prodal?? Pridem dam, prec na forum...zamorim pač »nekemu« uporabniku, ki mimogrede opravi še vlogo psihoterapevta... Naslednji dan spet akcija, alfa gre še na ECUscan...jiiiiiihaaa
...
odometer: 2.904 km
območje rdečih vrtljejev doseženo: 56x
čas v rdečem območju: 50,xy sekund
max RPM:
6.440
razdalja od zadnje menjave DPF filtra: 107.xyz km (manj kot 1% razlike s števcem)
Priklopim naslednji dan še sam 1x...odometer kaže 2.800 pa še neki ...
Skratka, da neham klobasat. Servisna knjigca, nalepke iz servisov, papirji iz uvoza, stanje avta, odsotnost bilokakih napak in težav in to da sem na računalniku na servisu za kao tistih 90kkm brez servisa uspel videt 89.xyz km, ki ustreza številki v servisni knjigci in nalepki servisa, me še vedno prepričuje, da je avto tak kot more bit in da tudi km štimajo. Čez čas bom videl kako se odometer spreminja in če je teh slabih 3k km »vredu«, se je to potem očitno zgodilo definitivno v času moje uporabe. Kako, zakaj in na kakšen način pa pojma nimam. Raziskat bo potrebno še, kaj dejansko pomeni tista razdalja od zadnje menjave DPF-ja?.
Če potegnem črto čez serviserja, lahko rečem samo, da sem globoko razočaran. Jeza, bes, gnev, to me je zapustil, ampak tak odnos je pa za moje pojme nedopusten, sploh s strani takega serviserja. Sprejmem, da servisi precej povlečejo tudi z materialom in jim ne ustreza, da prideš s svojim, vendar če stranka pride po storitev, mora bit ta korektno opravljena, razliko materiala ali del njega se pa tudi lahko na kakšen način diskretno zavije v celofan in zaračuna. To, da je prodaja na področju Alf porazna sem izkusil že ko sem kupoval tega, za servise sem si pa mislil, da pač že ne more bit tok hudo, kot se govori. Žal sem bil prepričan v nasprotno in dobil to paranojo, da bom hotel bit na vsakem servisu zraven..
Če ima pa moja alfa dejansko tolk km, kot je trdil serviser in je tolk km nardila brez servisa, pa takoj v giulettino temo napišem, da je alfa über alles in kastriram vsakega, ki bo trdil, da so nemci ali kdo od ostalih bolj kakovostni..
Sicer sem sam zamenjal še zračni, kabinski in naftni filter ter hladilno tekočino. Slednje je alfica spila cca polovico kolker naj bi jo, je pa nasprotno spila več olja. Preseneča iz dneva v dan. V motorju se sedaj pretaka Motul 8100 Eco-clean 5W-30, za menjalnik pa po novem skrbi Motul Gear 300 75W90.
Počasi bom sestavil in razumel tudi vse reke, pregovore in dejstva o alfah...
...da ti mora bit nekaj posebnega da jo imaš
...da ti hočešnočeš rata hobi
...da avta ne pelješ na servis, če sam ne veš kaj je z njim narobe
...zakaj je med uporabniki več testerjev kot pa servisov
...
ps: pa še enkrat zahvala obema dotičnima osebkoma za pomoč in dodatne informacije..