Po 20.000 prevoženih kilometrih in dobrem letu lastništva sem kar dobro spoznal avto. Bilo je veliko nezanimive vožnje po avtocesti, nekaj prekrasnih ovinkov, kakšen vzpon, panoramska vožnja, opozorilna lučka (HEC), lažni alarm in še kaj. Da pa ne bom dolgovezil sledi slikovni material, ki ponazarja storjeno v preteklem letu.
Dober mesec nazaj se je obrnila številka na števcu prevoženih kilometrov, okroglih
180.000km.
Kupil sem
18" platišča za letni komplet. So originalna na pet krogov, ne poznam modela, a izgledajo nekako v GTA slogu. Vem, niso to kar sem želel, sem pa vseeno zagrabil priložnost in jih kupil. Zraven sem dobil še relativno dobro ohranjene gume, zadaj '11 Goodyear Eagle F1 Assimetric 2, spredaj pa '09 Bridgestone Potenza re050a. Nekaj tisoč kilometrov še imajo profila, tako da upam, da sem naslednje leto še preskrbljen s tem kompletom.
Tako imam sedaj 2 kompleta platišč, letne so omenjene 18", zimske pa 17" katere sem dobil ob nakupu avtomobila.
Iskal sem bluetooth avtoinštalacijo. Razmišljal sem o zamenjavi original radija z ConnectNAV+, pa sem si premislil. Bil sem tudi že odločen za Parrot-ov model mki9200 pa sem si premislil in kupil
2-din radio Pioneer AppRadio 3 (SPH-DA110).
Delujejo obvolanske kontrole, vgrajen bluetooth deluje odlično, sploh imenik na radiju je zelo dobrodošla zadeva. Ekran je 7" kapacitivni na dotik, je multutouch in podpira iPhone, Android in mirrorlink kompatibilne naprave. Žal nimam dovolj zmogljivega telefona, da bi zadevo preizkusil v živo, a načeloma deluje tako, da se ekran mobilnega telefona preslika na radio, tako preko ekrana na radiu kontroliraš pametni telefon. Zraven se dobi tudi GPS antena, vendar moraš za uporabo navigacije imeti kompatibilen telefon, z naloženo navigacijo.
GPS antena:
Mikrofon za prostoročno telefoniranje sem vgradil v konzolo na stropu, pa se žal ne obnese, tako da bo potrebno mikrofon namestiti kje drugje, razmišljam, da bi ga nalepil na nosilec vzvratnega ogledala. Mimogrede, predal v stropni konzoli, namenjen shrambi očal, je odločno premajhen. Komaj spraviš noter navadna očala, o "aviatorkah" lahko le sanjaš.
Avtoradio deluje odlično, funkcij (bolj ali manj nepotrebnih) je ogromno, radijske valove lovi povprečno, ekran se odziva dobro, kakšna huda izboljšava zvoka ni, res pa je da je nizkih tonov sedaj dovolj. Prej sem imel original MP3 radio, pa sem se kar hitro naveličal poslušati istih cca. 230 komadov na CDju, sedaj je to rešeno kar preko bluetootha na telefonu. Ima možnost priključitve zunanjih ojačevalcev (dva če smo natančni), wooferja, vzvratne kamere, modula za samostojno navigacijo (ki ni dobra je pa draga, tako mi je svetoval prodajalec) ipoda... kakorkoli, zadovoljen sem z nakupom in priporočam vsem.
Obiskal sem tudi TribesMan-a, ki je poskrbel za nekaj dodatnih vrancev pod pokrovom. Moji občutki so, da bi moral avtomobil tak priti že iz tovarne. Natančnih številk nimam, saj nisem bil na valčkih, tako da sem prepričan le v to, da se mi sedaj veliko bolj smeji ko je treba pohoditi plin.
Imela sva kar precej komplikacij z, v uvodu omenjeno HEC lučko. Zadeva kot kaže še danes ni rešena popolnoma, vendar ni več moteče. Ob prvi testni vožnji z novo mapo se nama je prižgala napaka in izpisal se je error za premajhen pritisk goriva. Sumila sva filter goriva, regulator pritiska goriva pa še nekaj z skupnim vodom, se ne spomnim več točno. Filter goriva sem izpustil, saj je bil vgrajen nov ob velikem servisu, tako sem zamenjal regulator pritiska goriva.
Za vse, ki še ne veste: poglejte za rezervni del tudi pri Boschu in ne samo pri Fiatu. Razlika v ceni je ogromna, 220€ za original del in okoli 160€, če me spomin ne vara, za popolnoma enak Boschev del. Verjetno ni treba posebej omeniti, da je del povsem enak.
Takšen graf sva dobila z starim regulatorjem pritiska goriva in original mapo:
Takšen pa z TribesManovo mapo, del obkrožen z rdečo je kritičen:
Po zamenjavi regulatorja pritiska goriva se je zgornji graf izboljšal, tako da je bil nekaj časa mir z HEC lučko. Spet pa se mi je pojavila nekaj dni nazaj, simptom spet enak. Diagnoza še ne stoodstotna.
Kakorkoli TribesMan je super možakar, obvlada to področje, zna svetovati in mu ni težko si odščipniti časa za stranko. Pohvala!
To je pa več ali manj vse kar sem storil v preteklem letu. Nalepil sem še nov komplet zaščitnih nalepk, ki pokrijejo zadaj del blatnika in vrat, spredaj pri kolesu in pa sprednji emblem. Sprednji emblem je pokrit že 20kkm, kupljen je bil nov in še danes izgleda prav tak. Komplet nalepk je na voljo, link do oglasa:
Zaščitna nalepka za Alfa Romeo 159. Komplet je namenjen limuzini ali SW varianti. Zadaj:
Spredaj:
PS: avto bom pa opral, ne skrbet
Kot sem omenil, sem v 20.000 prevoženih kilometrih kar dobro spoznal avtomobil. Lega na cesti je odlična. Velik sem toliko kot povprečen Italijan, tako da se za volanom počutim kot bi bil prostor narejen za me. Vožnja po avtocesti ni utrujajoča, sedeži so dobri, vidljivost je povsem zadovoljiva, park senzorji delujejo perfektno, volan in pa emblem na njem pa sta res užitek za pogledat.
Zgornja slika prikazuje majhne rdeče LED diode, ki ponoči osvetljujejo prestavno ročico in so res detajl, ki doda svoj košček stodevetinpetdesetici.
Tudi vzvratno ogledalo ima funkcijo samodejnega zatemnjevanja, ki je izredno priročna. Ponoči ti res prihrani nekaj trenutkov nezbranosti za volanom.
Pa še nekaj stvari, ki bi lahko bile boljše. Prvi in največji minus, ki si ga avtomobil zasluži (poleg teže seveda), so sedeži in odločno premalo bočne opore med hitro vožnjo čez ovinke. Ko se odpraviš na bolj dinamično vožnjo, kjer odpelješ ovinek tako hitro kot ti avtomobil in lastna zmogljivost dovolita, si kar hitro prislužiš bolečine v hrbtu, saj morajo mišice ves čas skrbeti, da ne padeš iz sedeža. Mogoče je bočna opora za nekoga bolj močnejše postave zadovoljiva, zame pač ne.
Naslednja točka je tempomat, ki načeloma deluje odlično, a manjka mu gumb za pavzo, pač gumb s katerim bi ga začasno izklopil in na to z RES tipko ponovno vklopil. To znajo pri VW, znajo pri Mercedesu, znajo pri Oplu, pa verjetno še kje, a tukaj to manjka.
Tudi zložljivi zadnji sedeži se ob ponovnem zlaganju v prvotno lego zatikajo. Moraš kar z silo zavihteti sedež nazaj, da se zatakne za zatič. Tako sem tudi nedolgo nazaj storil bedarijo, ko mi je uspelo dobiti varnostni pas med zadnji sedež in zatič. Preden sem videl napako sem že imel popackan varnostni pas. Ima kdo kakšno idejo, kako se rešim teh pack?
Prav tako me zanima kako se čisti alkantara? Je že kdo imel izkušnje s tem, vodni sesalec, krpica pa voda, kakšno čistilo?
Še ena stvar me je zjezila ko sem menjal avtoradio, in sicer stropna konzola ne gre dol pa če se celega poješ. Na koncu mi je le uspelo z inovativnim orodjem:
Ja en zvit žebelj je rešil situacijo. Konzolo držijo na stropu zatiči, ki pa so narejeni le za enosmerno delovanje. Gor gre, dol pač ne.
Poraba je kar zanimiva tema na tem forumu, tako prilagam nekaj dokaznega gradiva. V vsem času, ki sem ga prevozil z Alfico imam povprečje okoli 7.0l/100km:
Povprečna poraba avtomobila: 7,07 l/100km
Število prevoženih kilometrov: 12.787,00 km
Nisem vseh tankov vnesel, a za neko referenco bo. Je pa tako da je vožnja po avtocesti veliko bolj varčna kot vožnja po mestu. Moj slog pa je po omejitvah, torej 130km/h po avtocesti, po mestu pač kolikor gre.
Folijo na konzoli sem potrgal dol, saj sem jo ob montaži radija rahlo poškodoval. Tole bo počasi konec, se opravičujem vsem z slabšo linijo