Že en čas nič pametnega o 33
Torej, poleg sitnic na solidno dolgem seznamu s kake strani nazaj me je čez zimo na 33 čakala še ena sila sitna naloga. Po kakšnih 70 prevoženih kilometrih je diferencial začel peti pesem suhih zobnikov. Očitno je iz menjalnika steklo večino olja. Pi..da.
Avto stoji na tlakovanem dvorišču, tlakovci pod avtom pa so itak namazani z vsemi možnimi avtomobilskimi tekočinami, tako da ni šlo opaziti še kakega dodatnega fleka.
In sem šel raziskovati.
Pod avtom je zgledalo nekako tako ...
Torej, očitno je puščalo nekje okoli elektromagnetne sklopke, kljub temu da sem na celem menjalniku zamenjal vsa tesnila. Z novimi.
Za začetek sem domneval, da se je vscalo papirnato tesnilo med ohišjem in EM sklopko, na koncu pa je izkazalo, da pušča semering na vzvodu prestavne ročice
Super, očitno sem nazadnje slabo vgradil semering ali pa je bil že po defoltu slab. Je pa ta napaka v rezervnih delih vredna slab euro, dela z menjavo pa je nekaj ur. Ker je potrebno demontirati in montirati kardan, zunanji prestavni mehanizem, EM sklopko, sprednji nosilec motorja in nosilec na EM, izpuh ....
Veselje torej
Pa ker sem že bil tam, sem vpasal 1,7 diferencial. Internet pravi, da so 1.3, 1.5 in 1.7 menjalniki enaki v 3., 4. in 5. prestavi, 1.5 in 1.7 pa imata rahlo daljši diferencial.
In ker je bil v avtu 1.3 menjalnik pa ker že imam delto s kratkim menjalnikom, sem hotel 33 malo bolj avtocestno prijazno. Spet en zajebek..... opišem kasneje
Od ostalih sitnosti
Očitno sem star, ker sem bil srečen ko radio, ko sem dobil oba nova in originalna sprednja ABS senzorja
Cena zelo neprijazna uporabnikom
Vpasal sem sendvič plato s senzorjema za temperaturo motornega olja in pritiska
Pa ker si samima senzorjema nimaš kaj pomagat, sem vgradili še oba števčka. Ker avto namerno nima alfa controla (še ena stvar, ki rada jebe), sem v to režo na sredinski konzoli vpasal ...
Pritisk olja je v zelo zdravih vrednostih, temperature pa recimo da. Sedaj je v mopedu še 10w40, kmalu pa pride nekaj bolj primernega vožnji z višjimi obrati.
Zamenjal sem obratomer, ker je na originalnem izdahnil en blesav upor. Standard na 33
Pa ko sem že bil pri števcih ...
Originalni pokrov števcev je bil na spodnji strani poonegavljen, zato sem ga zamenjal
Naročil rabljenega in kot novega iz anglije in se med montažo spomnil, da angleške imajo voznika na desni, posledično pa je cela armatura z vsemi priteklinami zrcaljena
Spodnji rob je bil deležen rahlih predelav, da paše na avte z volanom na pravi strani armaturke
Ko sem sestavljal avto mi na kraj pameti ni padlo, da je imela darovalka pločevino pod vetrobranom z razlogom mat črne barve. Zgledalo je zelo nefabriško, zato sem domneval, da so nekoč nekaj mutili tam okoli. Moja pa je bila v originano črna in se tega ni videlo.
Namreč ko je zmontirana plastična obroba pod brisalci, se skozi reže na njej prav lepo vidi barva pod njo
Izvedba ne najboljša, je pa zadovoljiva
Oba bočna nosilca blatnika in sprednjega odbijača sem rahlo predelal, da sem lahko približno normalno nastavil fuge med blatnikoma in odbijačem. Ker fabriško tam zgleda prava žalost po 30 letih, ko se plastičen odbijač zvije po svoje
Pod felgami sta se spredaj znašla 15 mm distančnika, zadaj pa 10, da to sedaj zgleda približno normalno
Sproti sem zadnja koloteka našprical še s črnim bodijem. Sicer sem to naredil že pred ličarjem, potem pa se je med ličarijo pojavil klasičen overspray
In ker sem že bil pri lišpanju .....
Mehanik je sesalni kolektor popenzlal črno, kar sigurno je lepše kot oksidiran natur aluminij, še vedno pa je zgledalo žalostno. Dva sloja temeljne in dva sloja pokrivne barve kasneje zgleda nekako tako
Ne, kolektor ne bo rdeče barve, je to prepogost in preveč moteč motiv v svetu alfinih boxerjev.
Pa še en zajebek od prej.
Ko je mehanik sinhroniziral dellorta, me je podučil, da je menjava difa na teh menjalnikih kar kompleksno opravilo, ki vključuje poleg vsega še natančne meritve ohišja, difa in pa njuno korelacijo. Ker če dif ni natanko v osi menjalnika, znajo biti problemi. In ker tega nisem storil, je bil dif med vožnjo neverjetno glasen
Spet je sledilo nekaj veselih in prešvicanih ur dela, ko sredi poletja v največji vročini ležiš pod avtom, namazan s smrdljivim menjalniškim oljem. Vse zato, da sem vgradil original dif za ta menjalnik
Ah ja.
In potem je pred kratkim sledil obisk tehničnega pregleda, da bi gospo registriral. Da bi le dobila trajne tablice.
Pa me majster na tehničnem opomni, da z avtom je sicer vse dobro, le barve ni prave.
V originalu je bil namreč avto črn, sedaj pa je bel.
Pa je bil moj odgovor, da to pa ja ni problem, se samo vpiše nova barva v prometno. Vsaj tako je bilo pri delti in enem renoju pred tem.
In ja, očitno se je zakonodaja nedolgo nazaj na tem področju spremenila, ker sedaj za to potrebuješ izjavo ličarja, ki je barval avto, nakar se ta sprememba navede v homologacijski kartonček kot predelava vozila.
Super, tako je sledilo nekaj logistike z ličarjem. Potem pa še kar nekaj čakanja na homologacijski kartonček. Ker gospa 33 ga še ni imela in ga je bilo potrebno pridobiti.
Ah, kolobocije.
Včeraj je gospa prvič po avgustu 2002 spet dobila trajne registrske tablice
Srečen ko radio
Na koncu ugotovil, da tile boxerji so ekstra podhranjeni z navorom in vožnja pod 3k obrati je res žalost. Med 3 in 5 ajde. Recimo da gre. Med 5 in 7 pa je nekaj veselja.
Tako da kratek menjalnik na koncu ni slaba opcija