Mal zamujam z updajtom za nasledn motor, preveč norišnica skos
GTV 2.0 V6 TB iz HR. Motor bil "profesionalno" sestavljen v firmi za obdelavo motorjov Pila olje nevideno, ropotala neznosno, nardili 200 km in pripelali motor k meni.
Vodna pumpa tko dobr zatesnjena, da je vse teklo pri njej
Tut jermen zalivalo in jermenica rjavela
Knock senzorji?
Najljubša zadeva pri tem motorju? Silikon! POVSOD!!
Oringi novi? Jebeš to, silikon!
Filter olja ohišje? Silikon!
Gred pa ležaji začuda edini ok bli
Še mal več silikona.. ful zabavn ga je čistit povsod
Mostički, kam je padl je padl. Zaporedje tukaj je blo 2 pa potem 1
Kljub temu da je bil očiščen itd, sem jz vse na novo od začetka šel zaradi "stokovnosti" kak je blo narjeno vse..
Vzamem vn bate in cilindre. In glej no glej, odkrijem razlog vseh težav. Batni obročki na 5 batih vse mešano in narobe obrnjeno Pri enem se jim je vsralo, da so jih prav obrnili edino.
Niso bli glih v idealnem stanju več, tko da se je šlo kr na nove original bate, cilindre in obročke
Pridem do glavne gredi. Vsaj neki dobr narjeno. NOT! Menjali čepe gredi. Nabili jih not prek starega zatolčenega roba, povil jih, postran nabili not, sploh nč držali.
Tko da pobruso robove od starega zatolčenega, vse opral celo gred na novo, pa nove original čepe z loctite not nabil plus zatlko rob zgoraj, kot se spodobi
Gred not, preverjanje s plastigage
Vse super kot mora bit lufti
Isto preveril za ojnične ležaje, tudi vse super in vse zategnjeno in povezano
Dalje je bil na vrsti ta horror zažgan od oljne pumpe. Rotor komi vn ZBIL kolk je blo vse zažgano od olja
Temeljito očiščena, preverjena
S pasto pobrušen rob batka za pritisk v oljni pumpi in preverjeno stanje fedra
In nazaj na svojem mestu
Očiščen pokrov bloka, ter seveda zamenjan potem tudi semering
Očiščena vodna pumpa, seveda ostala ista, ker mela komaj 200km za sabo
Skupaj z napenjalcov vse zmontirano
Sledilo je čiščenje karterja, kjer je grozljiv odlitek. Same ostre pikice povsod od odlitka. Nemogoče sploh čistit
In spodnji konc gotov
Potem pa na "obnovljene glave"
Tesnilo se je noro zapeklo in tudi ko sem očistil, je blo jasno, da bo treba dat spet na novo pobrusit, da se očisti temeljito
Poleg tega brušenje je blo..grozljivo
Brusili še kr neke dele, kjer nimaš kej brusit
Sedeži so sicer neki bli urejeni, sam je bil en drug problem. Ko sem čistil glavo in komore, pa grem preko ventila, pa se venil orng premika in zaropoče Takoj jasno, da neki ni ok, al ventili al vodila. No kasnejši pregled je pokazal, da so bli ventili izredno obrabljeni in so meli proti vodilom velik velik lufta
Tako da so šle glave na brušenje, pranje, vseh 12 novih ventilov ter seveda obdelani sedeži na novo, novi sesalni dročniki, nastavljen luft ventilov na novo.
Novi knock senzorji seveda
Nabavil še papir za izdelavo dihtung, ker ajusa včasih ne ve kak zgledajo dihtunge za ker motor
Potem sem menda 1 teden iskal in naročal na pamet oringe, da sem dobil prave. Original namreč več niso dobavljivi za praktično nič! Zmontirano z novimi oringi
Menjal semeringe odmičnih še, so neke čudne napacali notr spet pa obenem namazal še s sticky oil vse
Tolk tega vmes blo, da groza od zadnjega updejta Tole bo noro dolgi post, kerga sestavljam pol dneva menda, tko da vzamte si čipse, piškote, pivo, čaj, itd za zravn
Dokončan GTV 2.0 V6 TB motor.
Nov rotor. Stari je bil en mal znucan
Zmontiran termostat s senzorji in vsem
Zalepljen zadnji most
Pa še karter tesnilna + tesnilo
Postavljen na voziček
Potem pa očistil še injektorje v ultrazvoku in testiral brizganje
Začnem montirat še krom cevi. Opa..spet bo neki narobe
Postran so ga not navili. Pa sem se še spraševal zakaj hudiča je bil tak kratek vijak, da prijel skor nč..sem zvedo. Sej je sam turbo, zakaj bi rabo bit dolgi vijak
In gotovo
By
Vmes med tem motorjem sem vzel v delo še GTV 2.0 V6 TB (ja 2x pain in the ass V6 TB istočasno ), ki je po dolgih letih stanja rabila ljubezni okoli motorja. No kasneje se je izkazalo da je rabila še malo več kot samo predvideno
Takoj vidim en kup dela
Puščajoči semering na polno
Obenem avto je prišel do mene na vleki, pedal sklopke not pado. Veselje pridet do cilindra na menjalniku. Sam ene 100 stvari v napoto
Snameš vse to, pa še vedn nisi nč bližje
Odšravfam 2 vijaka. Čak mal..kje je 3. Zakaj se to ne premika. Gledam, svetim. Počen vijak. Zavaril nosilc na vijak ki je ostal v menjalniku
Zakaj sklopka ni delala
Začnem snemat zobati jermen
Komi kej držal še napenjalc
Redne menjave olja..hja. Ne glih. Ampak sem vido že 10x hujš tudi
Avto je ropotal neznosno in nabijal vse. Sem mislo, da bo treba sam naštelat ventile. Mhm..
So že razpadli dročniki vsi izpušni.
12V ključ za obmične pa jermenico oljne pumpe. Dal nardit si seveda
Pomeril lufte
Vidim stanje dročnikov. Grem s strahom merit odmične. Po nekem čudežu ne čist uničene, ampak ni minimum. Ajde..za silo bo še.
Turbo vs turbo
Vse puščal semering na ohišju razdelilnika vžiga
Razkopal že pol motorja praktično haha
Vse sneto
Po par dneh namakanja v citronki je star cilinder z še vedno ogromno nabijanja in vodovodarskimi klešči popustil in dal plac za novega
Vmes sem se zmoto in naročil tamale dročnike za prvo serijo. TB in super ma namreč večje..Pa je šel skoraj teden okoli, da sem dobil prave
Počasi zlaganje nazaj. Dobit pri tem avt vodno pumpo vn in notri, je za ubit!!! Da ne govorim da jermenica ne gre posebi dol, ker je premalo prostora, čeprav Alfina navodila kažejo kak jo snameš bp V nekje 6 poizkusu sem jo uspel not dobit.
Na hitro malo polepšal pokrov, da ni glih cel rjav
Malo še varil plastiko haha
Nov rotor
Vsi jermeni nazaj
Zaprto vse pri jermenih
Zaprt motor
Večina nazaj na svojem mestu
Na hitro polepšal še napise. Nisem mogo pustit vse umazano, odluščeno
Vmes zamenjal še glavni cilinder sklopke
In odzračil sklopko
Motor sestavljen!
Dalje mi reče, naj pogledam armaturo, ne sveti nič. Ok. Hudo čudno. Vzamem vn, razstavim.
Mja..nova ohišja, spucat vezje
Pri kolegu na dvigalki dobila novo podvozje spredaj. Roke, amortizerji, stabilizator štangice, nove manšete volana, nov semering polosovine.
Test drive itd, avto ne gre nikamr, tuli kot nora turbina in vleče šele od nekje 4k +. Ok neki ni vredu. Diagnoza, verjetn je turbina v kurcu
Turbina dol.
Lufta ni, veternica ok
Kaj je pa to
Veselje z vijaki seveda
In pa krivec za vse!
No obenem odkrijem še počen westgate..
Ok. Dejmo drugo turbino. Reče znanc, joj mam eno obnovljeno v italiji. Ja super, dej pošl. Ko sem jz vido to "obnovljeno"
Hvala in adijo. Bomo kr staro od avta zrihtali.Vse razstavil
Povarili westgate kolk se je dalo, da bo dlje zdržala.
Vijake porihtali, kjer mi glave urejajo
3x helicoil
Downpipe 2x helicoil
Pa seveda sem dal original stojne vijake in matice kot mora bit, ne vijake kere najdeš pri roki, kot večina dela..
Poravnane površine
Plus cement za izpušne sisteme za ziher
Pa za piko na i, še razcepka kot se spodobi za westgate
"Obnovljena" turbina. Vsa nova tesnila, nove vakum cevi, stojni vijaki, matice, itd.
Zadaj desno je nabijala še stab štangica
Pa grozni znakci so dobili malo lepše
60 km testne vožnje. Zdej pa leti kot treba. Dobro potegne, nobenih zvokov več pihanja mim itd. Rabi še nov izpušni sistem, ker sta zadnja dva lonca luknjasta, ampak povrsti. Pride tudi to na vrsto, ma že v planu lastnik, skupaj z menjavo podvozja zadaj še.
Mašinca dela zdej k urca
Pa na poln segrete še z mal več obrati To je to od GTV, ki je vmes vskočla.
Potem je prispel nov motor za zrihtat. Alfa 75 1.8 TB Zgleda sicer odlično stanje, ampak je dolga leta čakal pa se bo preventivno pogledalo pred vgradnjo.
Za GTV 2.0 V6 TB motorjo je prišel na vrsto 164 3.0 V6 QV motor.
Že ko sem olje spuščal sem sumo, pa se je hitro sum potrdil Voda zmešala se. Pa zažgano vse črno, lepljivo kot smola
Rjav zanič cilinder
Podmazovanje na vn hehe
Glave dol, nič lepega
Noro oksidirane
Karter dol
Ležaji pa gred na srečo preživeli
Kar se pa ne more rečt za bate..2 sta že mela znake ribanja na polno.
Cilindri bli pa toooolk zapečeni. Ene 2 ure jih vsaj vn tolko, brez da bi jih seveda pojebal
Vse črno zažgano
Prišle še 2 rezervne glave, smo mislili, da jih bo mogoče boljše uporabit, ampak ta motor je pa zgleda mel neke probleme z dobavo olja, ker je bilo VSE zaribano do neuporabnega. Dobesedno vsak del motorja..
Vmes prišli novi QV bati
Delavnica polna
Glave so sicer mele tudi probleme, ampak se je uspelo rešit
Odšle z gredjo v obdelavo
In prišle nazaj "nove" Spodaj je bili sicer površina tolko od korozije, da se je rabili povarit in pobrusit potem, ampak so se rešile.
Oprane v stroju, pri tolk zapečenem, drugače ne gre. Nova vodila, popravilo sedežev, poliranje vseh gredi in odmičnih. Popravilo korozije, brušenje, novi tefloni.
Cilindri bojo ostali z izjemo enega isti. Po honanju premerjeni in preverjeni, bojo še vse ok.
Enga tistega je pa žal rja uničila.
Vmes ker se je pri 12V mal vse zakompliciralo z vsem, sem pa dal na stojalo 24V in ga začel kr zlagat
Tuki je bil pa mal obratn vrstni red zaradi časovnega da smo spelali balans gredi na novo.
Gred na novo zbalansirana na preračunane uteži. Olajšan vztrajnik in alu jermenica custom made. Jermenica utež v njej ni glih vrhunec estetike haha
Glave so bile sicer urejene, ampak se jih ni glih pazilo pa tudi brušene so bile slabo, tako da so šle še enkrat na brušenje
Robe za 2 motorja pripravljene
Čiščenje batov. Prvi so bli čisto zanič, pa je potem mi hrvat prineso te druge, ki so pa super stanje še.
In pa čisti
Sestavljeni!
Dalje. Čiščenje glavne gredi. Mojster na delu
Nikoli ne razočara kolk je svinjarije. Tukaj bi kmalu prišla do kanalov za mazanje ležajev
Skupaj kr nekaj svinjarije
Temeljito oprana kompletna in spihana
In pa novi čepi
Prvi blok ni bil ok. Cel potolčen povsod, poškodovan pri zadnjem semeringu, pobrani navoji menjalnika 3, odtrgan vijak pri vodni pumpi, itd
Opran drugi blok od Lancie, ki je isti kot 24V z izjemo par sprememb ki se zamenjajo bp
Malo pobrušena površina pumpe
Očiščeni sedeži za cilindre in tesnila cilindrov
Ležaji v blok
Gred notr
Preverit s plastigage. All good.
In stegnjena
Tesnilna masa na ove strani plus tesnilo
Montirano skupaj s pokrovom bloka
Flexhone je mel kr posla
Ampak je ratal
Pa še očiščeni odzunaj
Nadaljevanje sledi kmalu. Kdo je prišel do konca..kapo dol
Vzdolžne praske na batih niso od ribanja. Imaš jih na vseh slikah batov. Bate pri premikanju skuša prekucnit, saj so vrtljivo vpeti na sorniku, vodeni pa samo nad sornikom. V starih časih so imeli celo 4 obročke nad sornikom, moj videni rekord pa je skupaj 7 obročkov, 5 nad in 2 pod sornikom. (Steyr)
Zato imajo novejši avti na stranicah med sornikoma grafitno prevleko. Grafit je pa hkrati tudi trdo mazivo.
Pod vse te "opazke" pa ne mešaj T in ostale dirkalne bate.
Nekaj prask vedno nastane itak. Ampak so daleč od "normalnega". In ko je tko črno skurjeno in zribano, to ni normalno. Nastane to pri zanič olju oz pri problemih z mazanjem.
Motor ima povsod preveliko obrabo, kar je posledica skurjenega zanič olja (se vidi da je notri kompletno črn in lepljiv kot smola) in posledično slabega podmazovanja. In zato sta ga tista dva bata nastradala. To je znan problem pri 12V, ki ima podmazovanje cilindra in bata preko luknje v ojnici. Zato so tudi potem pri FL V6 12V motorju naredili podmazovanje preko šob v bloku, kot pri novih 24V. Še v EPER pri menjavi bloka piše ADOPTION OF OIL JETS TO ELIMINATE PISTON SEIZURE.
Je pa seveda ogromen plus pri 24V in nasploh novih batih zaščitni sloj, ki ščiti pred obrabo, manj trenja med batom in cilindrom, itd.
Preverjanje obročkov v cilindru, da bo pravi gap. Je bilo potrebno vse 1. kompresijske pobrusit
Primer nepravilnega jemanja cilindrov vn...
Po nekaj brušenja poškodb, so bili vsi notri
Zlaganje batov, ojnic in zmontirani obročki
Moj zvesti pomočnik Hans
Lufti vsi super
Razdrta, očiščena in preverjena + premerjena oljna črpalka
Pobrušena površina
In zmontirana
Vse označeno, da ni nobene dileme, da bi slučajno kaj spustil in ne zategnil na moment
Provizorično zaprto s karterjem
Knock senzorji. Začuda original, še ne razpadeni
Glave so bile na frišno pobrušene. Sem moral potem vse spihat in preverit konkretno, da nebi kje ostali kakšni opilki
Stisnil še ventil, da vidim, da so res uredili sedeže. Začuda so Ker to so bile spet že obnovljene glave..
Glave stegnjene
Odmične notri
Nastavljen v fazo in blokade
Zaščite na novo pobarvane
Zobati gor
Pri ponovnem steguvanju mostička odmične kjer je blokada, pa seveda ni šlo spet brez pobranih navojev
Pa dejmo helicoil...
In gotovo
Vmes so prišli deli iz vodnega peskanja od kolega
Zalepljen karter na koncu
Zaprto pri jermenih
Očiščeni injektorji na vn in notr
In pa zmontirani
In gotovo. Motor je totalni pornič za pogledat. Napise morem še edino pobarvat v rdeče
Novi stojni na eni glavi, sploh ni bilo namreč nobenega.
Na drugi glavi so pa pojebali vse navoje praktično
S klešči vn jemljejo, pojebejo navoje na stojnem vijaku, nič ne očistijo v glavi, ne popravijo navoja, ampak sam notr v glavo zašravfa nazaj kolk gre. Seveda večinoma primejo samo par navojov...
Potem pa popravljam, in rešujem kar se da. Naročil stojne, mi jih zmanjkalo. Bomo vidl, če bojo kej prijeli al bo treba še tukaj delat 3x helicoil
24V je šel iz stojala in ga je hrvat odpelal. Dalje na stojalo pa obešen iz 164 3.0 V6 12V QV.
Blok opran. Stanje je blo grozljivo Črno zapečeno vse vni in notri
Čiščenje gredi je spet pokazalo grozote v kanalih
Očiščena in novi čepi
Luft vse ok v toleranci
Zadevo zategnem, probam zavrtet, se nikamor ne premakne Probam še malo, se premakne in ustavi po cca 1 obratu in že po občutku, da ni ok. Hm..neki ne štima ne. Urica, merim, vse ok. Gred ni zvita. Probam s starimi ležaji, isto. Odtegnem napol mostičke, boljše, sam še vedn ne ok. Ok kaj še probat. Mel še en 24V blok. Prestavim gred z novimi ležaji, stegnem, se vrti vse kot mora. Super, se pravi je blok pojeban
Peljem blok v pregled, gledajo, merijo, probavajo, še njim nč jasno blo na začetki. Stegnejo z ležaji ni ok. Stegnejo blok brez ležajov, vse v toleranci. Na koncu se je izkazalo, da je blo treba ležaje in sedeže spolirat, ker oboje nekak ni sedlo dobro skupaj, čeprav je bilo vse očiščeno konkretno.
Vmes pripravil vse ostalo že. Novi semering glavne gredi
Sestavil glave
Spoliral na fino sedeže in mostičke odmičnih, ki so kar lepo popraskani
Potem pa os za klackalice izpunih ventilov, nikakor ni hotela notri, pa težko šla, pa neke rise po glavi so bile že narjene. Gledam, merim, nič videt. Pretipam vse in odkrijem problem..
Očitno italijančki pustili po vrtanju robove nepobrušene in sam nabili notri. Ker je vse grozljivo kot en polizdelek nedokončan povsod videt
Tole v glavah je spraskalo vijake na polno
Pobrusim vse te točke in grejo štantgice z enim prstom notri, kot morajo it..
Novi bati, sorniki, obročki, kajlice združeni z ojnicami
Preverjeni gapi obročkov
In vse pripravljeno na vgradnjo
Svinjska oljna pumpa. Prvo čiščenje, potem meritve. Vse je bilo začuda ok
Potem pa spet problemi z ležaji. Zadnje serije GLYCO so ble katastrofalna kvaliteta. Bi jih takoj reklamiral in zahteval druge, ampak je problem, da jih več ni nikje na voljo sploh. In je edina opcija porabit to kar je pa ostalo še Kot da se je eden igral z njimi, jih popraskal, odzadaj so bili kot da so pozabili zadnji sploh sploh pobrusit..ah.
Posledično zadeva seveda sploh ni sedla ok, premalo lufta, itd. Sem moral vse spolirat zadnje strani ležajev in ojnic, da sem dobil tisto stotinko-dve da je luft sedaj ok.
Aja pa kako sedejo "naravnost"
Potem je končno ratalo zaključit spodnji del
Zmontirana vodna črpalka in pokrov bloka
Končno mislim, da je sranja konec. Očistim karter. Here we go again. Skup s čepom je šel vn še navoj
Peljem še karter v popravilo...
Sprednja glava zmontirana
Zadnja glava pa..treba menjat še os pogona oljne črpalke, ker je cela pojebana in semering spet nebi dihtal.