Obljuba dela dolg ....
Najprej kako se je odvijal veliki servis na moji Belli:
Najprej sem odklopil akumulator ter počakal 15 min. Potem sem odstranil vso plastiko okoli motorja, med lučmi ter prečni nosilec nad hladilnikom, spotoma sem tudi malce umaknil mehanizem za zpiranje motornega pokrova. Odstranil sem tudi filter za zrak, MAF in dušilnik sesalnih šumov (opis bo sledil v nadaljevanju - mali servis)
sledilo je preznenje hladilnega sistema, pred tem sem moral odmontirat ventilator, ter odklopit nekaj kablov ki vodijo nanj.
Sistem sem spraznil tako, da sem odrezal spodnjo objemko na cevi (pravzaprav sem porezal vse), in spustil antiftiz v posode.
odstranil sem še hladilnik, ker je bil popolnoma zamašen iz zunanje strani, sama odstranitev je pa malce zoprna, ker je nanj pritrjen še kondenzator klime ter kovinski ploščici, ki usmerjata ves zrak skozi hladilnik. Vijaki so pa skriti za odbijačem in sem jih nekako dosegel skozi mrežico (predhodni poskusi s klučkom v roki in šarjenje v neznanem je prineslo precej grdih besed, pa nekaj odrgnin
).
nakar je bilo treba razkriti vžigalni sistem, tako da sem odstranil prednji pokrov, zadnji pa ni tako enostaven, ker je obenem še seselni kolektor.
Se pravi sesalne cevi (imajo fine objemke za večkratno uporabo), pa cevi za dihanje karterja, ter nekaj elektronike - dušilna loputa ter dva modula na zadnji strani sesalnega kolektorja.
stvari so se začele kopičit v prtlažniku
sledila je menjava termostata (original seveda)...
za menjavo je bilo treba odmaknit malo škatlico za konektorje
medtem sem zamenjal svečke in dal hladilnik v čiščenje. Ko je bilo to končano, sem dvignil avto, snel kolo in notranje obloge blatnika ...
presenečenje ...
da sem lahko snel pokrov zobatega jermena, sem prej moral spraznit in odstranit rezervarček za servo olje - spet nekaj grdih besed, ker ni nobenega placa, pa cevke so zapekle na rezervarček
ko sem bil že pri delu sem zamenjal še servo olje (ko ni rezervarčka, je zelo enostavno z vtralnikom za pogon jermena in pomočnikom v avtu
nekaj sekund dela s pištolo na 9 barih in glavna jermenica je odpadla
(orodje za fiksiranj se je zelo dobro obneslo
)
zbirka stare krame
...
seveda ne smemo pzabit še na vodno črpalko, nova je s kovinskim impelerjem
nekaj se dogaja - nov jermen Gates, ležaja SKF ter napenjalec KOYO (original AR). Na sliki pa še najnovejše priprave za popravljenje položaja odmičnih gredi
namestitev glavne jermenice, ter zatregovanje (simbolna slika)
ter preverjanje položaja odmičnih gredi (vsaj 5 kratno) in napetosti jermena
nameščen še rezervarček za servo olje in pokrovi čez zobat jermen, pa še mikro jermen Gates in ležajčki KOYO in še en original napenjalec tudi KOYO
sestavljanje v obratnem vrstnem redu - nameščanje pokrovov, povezovanje konektorjev, namestitev hladilnika in ventilatorja, povezovanj cevi, nameščanje novih objemk, polnjenje hladilnega sistema, namestitev notranje obloge blatnika, kolesa in prizemljitev ...
še finiš cez ciljno črto ...
Pa najpomembnejša stvar - PRIVOŠČITE SI HLADNO PIVO - vsaj na koncu če že ne vmes - jaz sem si ga
V naslednjem prispevku sledi mali servis (menjava olja v motorju ter vseh filtrov), pa še mali servis na 75-ki ter menjava servo olja, pa mogoče še kak druga stvar ...