Menjava zavornih diskov in ploščic ni pretirano zahtevno opravilo, vendar je vseeno dobro imeti določeno predznanje v zvezi z delovanjem zavor in rokovanjem z orodjem. Če niste 100% da boste menjavo izvedli pravilno, je bolje da zadevo prepustite serviserjem, saj je zavorni sistem eden izmed najpomembnejših sistemov v avtomobilu in 100% delovanje le tega je ključnega pomena za varno vožnjo.
Avtomobil parkiran na ravni površini, dvignemo z dvigalko in odmontiramo kolo na katerem želimo zamenjati zavore.
Preverimo če je avtomobil stabilen in se lotimo menjave.
Najprej je potrebno odviti vijaka (ključ 12) s katerima je disk privijačen na pesto (na sliki označemo z rdečima kvadratoma). To bomo najlažje storili tako, da imamo zategnjeno ročno zavoro, saj se nam tako disk ne zavrti, ko želimo odviti vijaka.
Ko smo odvili omenjena vijaka sprostimo ročno zavoro in se lotimo odstranjevanja zavorne čeljusti. Ta je privijačena z dvema vijakoma (ključ 13) označenima z rdečim kvadratom na spodnji sliki. Pri tem je potrebno zablokirati vijaka (ključ 15) označena z zeleno puščico, da se vse skupaj ne vrti v prazno.
Nato z močnejšim izvijačem odmaknemo zavorno čeljust od zavornega diska, tako da lahko brez težav odstarnimo že prej odvijačen disk in obrabljeni zavorni ploščici, kateri sta ostali na vodilih.
Sedaj sledi malo težje opravilo, kjer je potrebno bat potisniti nazaj v čeljust (rumena puščica). Pri sprednjih zavorah je to malce lažje saj se ga samo potisne v ležišče, pri zadnjih zavorah pa ga je potrebno še vrteti v smeri urininega kazalca (rdeča puščica), tako kot je prikazano na spodnji sliki.
Za to opravilo obstaja tudi poseben abciger, s katerim enostavno potisnemo bat v ležiče, drugače pa je dobrodošla pomoč dodatne roke, ki bo potiskala bat v ležišče, ko bomo le tega vrteli.
Nato z zavorne čeljusti in z ležišča zavornih ploščic očistimo sledi rje in ostanke zavornega prahu, ki bi lahko ovirala nemoteno delovanje same zavore. Očiščeno ležišče zavornih ploščic nato namažemo z bakreno mastjo in pravtako pesto, kamor naleže disk (označeno z puščicami).
Ko so čeljusti očiščene namestimo nov zavorni disk (katerega moramo predhodno razmastiti z razdredčilom)
in ga privijemo z vijakoma označenima na sliki.
Vstavimo zavorni ploščici in na rahlo potisnemo čeljust v njeno ležišče, kot je prikazano na spodnji sliki.
Ko je čeljust nameščena, jo privijačimo z novima vijakoma, katera ponavadi dobimo v kompletu z zavornimi ploščicami. Ko smo dobro privili zavorno čeljust, večkrat zaporedoma stisnemo zavorni pedal, da se ploščice namestijo v pravilni položaj. Ta postopek je potrebno večkrat ponoviti, dokler ne pride do enakomernaga pritiska na zavornem pedalu.
Nato zategnemo ročno zavoro in dokončno privijemo vijaka na zavornem disku, namestimo nazaj kolo in avto spustimo z dvigalke.
Postopek zamenjave zavor ponovimo še na drugi strani avtomobila. Na koncu preverimo še raven zavorne tekočine in se odpravimo na testno vožnjo, na kateri narahlo zaviramo, da se celoten zavorni sistem uleži. Nato se še nadaljnih 500km poizkušamo izogibati agresivnemu zaviranju, zaradi pravilnega utekavanja zavor.
PS
Menjava zadnjih zavor pri Alfi 147/156 je skoraj identična, razlika je samo v ležišču zavornih ploščic, kjer so drugačni zatiči.