DIY: Menjava diskov in ploščic - AR 145 / 146

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Menjava zavornih diskov in ploščic ni pretirano zahtevno opravilo, vendar je vseeno dobro imeti določeno predznanje v zvezi z delovanjem zavor in rokovanjem z orodjem. Če niste 100% da boste menjavo izvedli pravilno, je bolje da zadevo prepustite serviserjem, saj je zavorni sistem eden izmed najpomembnejših sistemov v avtomobilu in 100% delovanje le tega je ključnega pomena za varno vožnjo.

Avtomobil parkiran na ravni površini, dvignemo z dvigalko in odmontiramo kolo na katerem želimo zamenjati zavore.
Preverimo če je avtomobil stabilen in se lotimo menjave.
Najprej je potrebno odviti vijaka (ključ 12) s katerima je disk privijačen na pesto (na sliki označemo z rdečima kvadratoma). To bomo najlažje storili tako, da imamo zategnjeno ročno zavoro, saj se nam tako disk ne zavrti, ko želimo odviti vijaka.

Slika

Ko smo odvili omenjena vijaka sprostimo ročno zavoro in se lotimo odstranjevanja zavorne čeljusti. Ta je privijačena z dvema vijakoma (ključ 13) označenima z rdečim kvadratom na spodnji sliki. Pri tem je potrebno zablokirati vijaka (ključ 15) označena z zeleno puščico, da se vse skupaj ne vrti v prazno.

Slika

Nato z močnejšim izvijačem odmaknemo zavorno čeljust od zavornega diska, tako da lahko brez težav odstarnimo že prej odvijačen disk in obrabljeni zavorni ploščici, kateri sta ostali na vodilih.

Slika

Sedaj sledi malo težje opravilo, kjer je potrebno bat potisniti nazaj v čeljust (rumena puščica). Pri sprednjih zavorah je to malce lažje saj se ga samo potisne v ležišče, pri zadnjih zavorah pa ga je potrebno še vrteti v smeri urininega kazalca (rdeča puščica), tako kot je prikazano na spodnji sliki.

Slika

Za to opravilo obstaja tudi poseben abciger, s katerim enostavno potisnemo bat v ležiče, drugače pa je dobrodošla pomoč dodatne roke, ki bo potiskala bat v ležišče, ko bomo le tega vrteli.
Nato z zavorne čeljusti in z ležišča zavornih ploščic očistimo sledi rje in ostanke zavornega prahu, ki bi lahko ovirala nemoteno delovanje same zavore. Očiščeno ležišče zavornih ploščic nato namažemo z bakreno mastjo in pravtako pesto, kamor naleže disk (označeno z puščicami).

Slika

Ko so čeljusti očiščene namestimo nov zavorni disk (katerega moramo predhodno razmastiti z razdredčilom)

Slika

in ga privijemo z vijakoma označenima na sliki.

Slika

Vstavimo zavorni ploščici in na rahlo potisnemo čeljust v njeno ležišče, kot je prikazano na spodnji sliki.

Slika

Ko je čeljust nameščena, jo privijačimo z novima vijakoma, katera ponavadi dobimo v kompletu z zavornimi ploščicami. Ko smo dobro privili zavorno čeljust, večkrat zaporedoma stisnemo zavorni pedal, da se ploščice namestijo v pravilni položaj. Ta postopek je potrebno večkrat ponoviti, dokler ne pride do enakomernaga pritiska na zavornem pedalu.
Nato zategnemo ročno zavoro in dokončno privijemo vijaka na zavornem disku, namestimo nazaj kolo in avto spustimo z dvigalke.

Slika

Postopek zamenjave zavor ponovimo še na drugi strani avtomobila. Na koncu preverimo še raven zavorne tekočine in se odpravimo na testno vožnjo, na kateri narahlo zaviramo, da se celoten zavorni sistem uleži. Nato se še nadaljnih 500km poizkušamo izogibati agresivnemu zaviranju, zaradi pravilnega utekavanja zavor.


PS
Menjava zadnjih zavor pri Alfi 147/156 je skoraj identična, razlika je samo v ležišču zavornih ploščic, kjer so drugačni zatiči.
Zadnjič spremenil Foggy, dne Če Nov 17, 2011 12:26 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Good Year
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 56
Pridružen: Po Jun 23, 2008 8:00 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Zelo lepo prikazano!Svaka čast! =D>
Bojči
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 54
Pridružen: Sr Jan 30, 2008 3:37 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Tudi jaz čestitam za tako jasno in nazorno predstavitev menjave ...
Uporabniški avatar
GTA lover
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1908
Pridružen: To Avg 30, 2005 5:34 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Nato se še nadaljnih 500km poizkušamo izogibati agresivnemu zaviranju, zaradi pravilnega utekavanja zavor.
O temle se krešejo različna mnenja, tudi kak drug način je OK.
Uporabniški avatar
kovach
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2759
Pridružen: Ne Okt 16, 2005 11:56 am

ferma diskov je pa enaka moji-spredi mam take hlajene kupu od racingboy-a
Uporabniški avatar
divja kripca
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 206
Pridružen: To Feb 13, 2007 8:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Ponavadi ne škodi če se z brusnim papirjem očisti naležna površina diskov na pesto (sam tja še kapnem malce olja :) ), poudaril pa bi tudi da je priporočljivo nov disk takoj po montaži priviti z onima dvema vijakoma, da ga pritisnemo ob pesto in se tako izognemo morebitnem udoru prahu med disk in pesto (kar je lahko tudi vzrok za tresenje).
Sicer pa moram pohvalit lepo nazorno prikazan postopek zamenjave!
Kako hudiča naj se navežem na avto, kjer vse deluje brezhibno tja v tri dni ?
Uporabniški avatar
SHadowX
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2587
Pridružen: Sr Sep 24, 2003 2:26 am
Član Alfa Kluba: 1

divja kripca napisal/-a:Ponavadi ne škodi če se z brusnim papirjem očisti naležna površina diskov na pesto (sam tja še kapnem malce olja :) ), poudaril pa bi tudi da je priporočljivo nov disk takoj po montaži priviti z onima dvema vijakoma, da ga pritisnemo ob pesto in se tako izognemo morebitnem udoru prahu med disk in pesto (kar je lahko tudi vzrok za tresenje).
Sicer pa moram pohvalit lepo nazorno prikazan postopek zamenjave!
Ja to bi bilo res mogoče pametno še dodati, naležna površina med diskom in pestom mora biti očiščena rje in nesnage do kovine. Ponavadi pri takih posegih ni slabo uporabiti še t.i. bakreno mast, ki se jo namaže na prej omenjeno očiščeno naležno površino. Največkrat je vzrok tresočih diskov ravno slabo očiščeno pesto in ne toplotna preobremenitev.

Druga stvar, ki jo je tudi dobro narediti, je temeljito očistiti vodila ploščic, to so tisti profili, po katerih ploščice potujejo od diska in proti njemu. Ploščice se morajo ko so montirane prosto premikate po vodilih in ne sme biti potrebna nobena huda sila, da se jih premakne. Če je treba se vodila sname iz pesta in se jih z brusnim papirjem ali pilo očisti do kovine in namaže z bakreno mastjo. Če se ploščice zatikajo v vodilih se lahko zgodi, da malo zavirajo, česar pa sigurno nočemo.

Se ena stvar, ki jo je pametno preveriti je, če se vodila čeljusti lepo gibljejo. Če ne jih je potrebno razdreti očistiti/zgladiti in namazati z mastjo. Velikokrat se zgodi, da je za to kriva poškodovana proti prašna gumica/manšeta, katero je pametno zamenjati. Če se vodila čeljusti zatikajo se kaj hitro zgodi zgoraj opisa scenarij, ki ima za rezultat prežgane ploščice, izrabljene diske in višjo porabo, da o zmanjšani zanesljivosti zavor ne govorimo.
Emperor of The Dark Realm
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Da bi se le našlo več takšnih ljudi kot Foggy, ki bi imeli voljo napisati take vodnike in seveda, da bi se tudi v ostalih temah vsi tako potrudili s svojimi komentarji.

V glavnem za vsak tak vodnik kot je ta, takoj z veseljem avtorju častim pivo ali kako drugo pijačo na naslednjem Alfa rallyu. :mrgreen:
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Uporabniški avatar
Bearex
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2223
Pridružen: Ne Feb 04, 2007 10:32 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Štore

Če bo Foggy čakal do naslednjega rallya, bo pa pošteno žejen :lol: :lol: :lol:
Kaj me moti na moji Alfi?
Pravzaprav nič drugega kot zavistni pogledi lastnikov drugih znamk, ki jim je Alfa všeč, a si je ne upajo imeti.
blazo
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 139
Pridružen: To Avg 26, 2008 10:16 am

Tudi jaz moram pohvalit vodnik, mi je bil zelo v pomoč pri menjavi =D>
Omenjam pa teževe s katerimi sem se srečal, mogoče bodo komu še v pomoč.

Namreč moji diski so bili "zapečeni" na os, tako da sem si moral pomagat s kladivom ( mogoče se kdo ne bo strinjal s tem postopkom -drugače ni šlo) :D

Druga tezava, je, da je bat drugačne oblike kot pri ar 145/46 tako da je zelo fajn imet pri sebi neko orodje (pomagal sem si posebnimi kleščami) s katerimi ga potises (oz., kot ze napisano vrtiš v desno) nazaj v čeljust.
Uporabniški avatar
mkd156jtd
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 81
Pridružen: Ne Feb 15, 2009 4:28 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana-skopje

odlicno ,vsaka cast,če bi vsak nekaj dodal ne bi zalili mehanikov ampak bi sami naredili,se enkrat res super
svet se vrti okoli AR
ZORE89
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1374
Pridružen: So Okt 10, 2009 1:37 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 1.9jtd16v
Kraj: Zasavje

Pozabli ste napisati da predno gres na testno vožnjo ko se vsedeš v avto napumpaš padal da potem ko boš prvič pritisnil ne boš šel iz ovinka, drugače pa lepo predstavljeno!
Veron
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 538
Pridružen: Ne Maj 01, 2005 6:13 pm

slike ne delajo, se jih da popravit?
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Žal so te nesrečne slike naložene na spletni album, ki ni več aktiven.
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Po dolgem času sem se končno spravil obnoviti fotografije in jih na novo označiti. Upam, da tokrat spletni album ne bo propadel :mrgreen:
Odgovori
  • Informacija