Motorno olje: Enciklopedija / Vse o olju

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Poly Alfa Oleini... bazna olja grupe 4. Boljša kot kvazisintetika grupe 3 (kar večina proizvajalcev oglašuje kot polno sintetiko, ubistvu je pa samo dodatno predelano mineralno olje). Imaš pa še Estre, ki so grupa 5. Grupa 4 in 5 se proizvaja popolnoma sintetično, ponavadi celo iz plina ali rastlinskega olja.
Imajo boljše lastnosti kot mineralna in so predvsem bolj časovno stabilna (beri: čez 20kkm imajo zelo podobne lastnosti mazanja kot na začetku... kar ponavadi ni res za nižje bazne skupine)

Štos prave sintetike je v tem, da je zelo čista, nobenih čudnih primesi (ala žveplo, kisline, ipd... ) ne najdete notri. Ponavadi imajo celo zelo lep vonj (motul 300V recimo diši prav po malinah), kar ponavadi ne drži za kvazi sintetiko in mineralno olje.
Ter kot sem že omenil na dolgi rok zdrži več kot mineralno olje. Kar pomeni manj nalaganja svinjarije v motorju, boljše mazanje, manj obrabe, boljša poraba...
Zadnjič spremenil TribesMan, dne To Dec 08, 2009 7:51 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

in kera olja spadajo v grupo 4 in 5?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

alfa_samec napisal/-a:in kera olja spadajo v grupo 4 in 5?
Večina olj 0W-30 ali 0W-40 je osnovana na PAO bazi. Z mineralnimi olji ubistvu sploh ne moreš dosežt viskoznosti kakršna je potrebna za 0Wxx viskoznost.

Estri se pa najdejo v bolj eksotičnih oljih. V sloveniji dobiš samo motul 300V, ter motul x-cess 5W40. V tujini pa še Redline, Amsoil, Silkolene,...
to so potem zadeve ki lahko stanejo tudi preko 20€ na liter.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

in koliko znaša min viskoznost tega razreda? nad 150? Kakšna pa so pol 10W60 olja - pol ali čista sintetika in ali vsebujejo estre? Se pravi, da je 0W oznaka najvišjega razreda olja?

sorry če sem tečen, samo...

Edit: vidim, da so tole bolj ko ne olja za motocikle. Se torej lahko uporabljajo v avtomobilih, glede na to, da naj bi tudi mazala sklopko?
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6821
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Min viskoznost? Kaj pa točno je to? Mogoče misliš indeks viskoznosti... 150 je neka srednja žalost. Dobra olja so nad 180. Kakšni estri imajo celo nad 200...

0W je pač zelo redko olje v hladnem stanju, in tega z mineralnimi olji ne dosežeš kar tako... Sploh če upoštevaš da mora tako olje ko je vroče še vedno zagotavljati zaščito. Komot bi naredil 0W olje z mineralne baze, vendar bi bila obstojnost nikakva. 0W nima nobene zveze s kvaliteto drugače, to je samo oznaka viskoznost. Samo danes noben proizvajalec pri zdravi pameti ne bo šel delat 0W40 iz zanič baze...

Kvaliteto določajo HTHS (obstojnost olja pri visoki temperaturi in mehanskih obremenitvah), samo ta podatek je na voljo samo pri najboljših oljih, ker je ponavadi ta podatek pri navadnih oljih porazen in ga večina sploh noče pokazat :)

Tukaj maš izbranih nekaj podatkov...
Mobil 1 0W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
Redline 15W50 HTHS 5.8

Sicer številke niso direktno primerljive... Ampak v osnovi je vse kar je nad 2.9 "OK" po standardu. Nad 4 pa se začnejo kolikor toliko spodobna olja.
Bolj problematična so olja z visokim razponom hladno-vroče... Recimo 0W40 ali 10W60, ta so ponavadi zelo občutljiva na vročino in mehanske obremenitve, saj razpadejo...

Olja za motocikle so druga zgodba, nikakor jih ne zlivaj v avto...
Uporabniški avatar
omahens
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 120
Pridružen: Pe Sep 23, 2005 1:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Senovo
Kontakt:

Torej najboljše olje od tistih, ki smo jih omenjali do sedaj je Redline 15W50 HTHS 5.8?

Še ceno preverit in potem če pridem nazaj je ok, če ne, pa me je kap :)
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Tribes, maš kaj od teh podatkov za Shellova olja?
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Zdaj pa ti meni povej kateri podatki so najbolj pomembni? OK, index viskoznosti je pomemben, to razumem. Kaj pa viscosity grade at 100C? Pa flash point?

Zdaj če vzamem za primer Tecsint SX 0W40
Slika

To je torej neko boljše olje od množice ostalih...vsaj po tvojih podatkih.
Olja za motocikle so druga zgodba, nikakor jih ne zlivaj v avto...
Ja, to vem, samo večina teh tukaj je kao olj za motocikle...
Uporabniški avatar
omahens
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 120
Pridružen: Pe Sep 23, 2005 1:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Senovo
Kontakt:

Sem zasledil zanimivo temo na forumu Kraških Gadov, kjer je uporabnik TribesMan zapisal:
TribesMan napisal/-a:Odločam se za menjavo vseh tekočin na avtu... rad bi pripravil vseskupaj, da potem nadaljujemo s tuningom... :) (FMIC, water/methanol, BMC CDA... 220HP or something like that)

Anyways... Ker se vsaka stvar začne s študijami, sem zadnjič na alfaowner zasledil eno temo v kateri se govori o oljih... in ko človek bere take stvari, začne dobivat ideje, take in drugačne. Moja ideja je da hočem za moj motor pravo sintetično olje (beri ester-sintetika, pao-sintetika... in NE hydro-cracked "sintetika")...

Verjetno večina vas ki to zdaj bere misli WTF?!?, če vas zanima stard reading: https://www.opieoils.co.uk/pdfs/Basesto ... ptions.pdf... Potem pa še vse tole kar po vrsti: https://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx :D

Ta olja niso ravno pogosta... sploh ne na slovenskih prodajnih policah. Verjetno edino pravo sintetično olje ki se ga da kupit v Sloveniji je Motul 300V (cca 20€/l)...
Ampak ker je tujina blizu, in ker je v tujini izbira dobra, in ker v tujini dajo popuste, se človek lahko zmišljuje, in potem nastanejo problemi, ker ne ve kaj bi vzel.
Moji favoriti za motorno olje so naslednji (gradacija 5W-40 kot se za JTD spodobi):

http://www.opieoils.co.uk/p-60122-gulf- ... -5w40.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-1146-silkol ... gines.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-868-motul-3 ... -cars.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-1002-redlin ... 5w-40.aspx

Ubistvu so vsa štiri olja odlična... vendar obstajajo razlike... Redline in Motul imata najvišjo HTHS obstojnost (high temp high shear), indeks viskoznosti je pri vseh štirih odličen ~170, motul in gulf sta malce bolj "redka", Silkolene in Redline sta malce bolj "gosta" a imata nižji "pour point" (pomemen podatek v mrazu), Redline ima extremno visok Flash point (točka ko začne olje izparevat)... Motul je najdražji, ostali so približno glih... uglavnem parametrov da se ti zmeša.
Zdaj nekako ciljam na Redline, ker se mi zdi v povprečju najboljši, pa še cena je prava... Tko da prva kljukica je mimo... (razen če me kdo prepriča)

Naslednji korak, zavorno olje:
Kandidatov veliko, v finalni izbor pa sta prišla samo dva:

http://www.opieoils.co.uk/p-893-motul-d ... hetic.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-894-motul-r ... fluid.aspx

Sicer ima RBF 600 skoraj dvakrat višjo ceno, vendar ko vidiš Wet boiling point 216°C in Dry 312°C mislim da ni več debate... ali pač? BTW, po specifikacijah piše da bi rabil cca 0.52l tele tekočine. Bi bila ena 500ml kantica dovolj, ali bo bolj safe bet da ciljam kar na 2 kantice pa jebiga?

Potem je pa še olje menjalnika... tukaj stvari postanejo resno zakomplicirane... namreč berem da naj bi Q2 diferenciali (oziroma vsi limited-slip diferenciali) bili kar občutljivi na izbiro olja... Po specifikacijah naj bi avto rabil 75W-85 olje, vendar so vsa "boljša" olja na voljo v gradaciji 75W-90... bi bil to problem?

http://www.opieoils.co.uk/p-850-silkole ... r-oil.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-1053-amsoil ... 0-svg.aspx
http://www.opieoils.co.uk/p-1016-redlin ... 0-gl5.aspx

Tle še nimam čistega favorita... ker moram še mal naštudirat stvari okoli diferenciala...

Upam da nisem koga preveč zamoril...
Če pa ima kdo kaj za prispevat, pa prosim čimprej. :) Rabim vedt najkasneje do petka :P
Mimogrede, pa lahko dodam še nekaj o moji Alfici, da vidite odnos med nama: http://simonomahen.spaces.live.com/blog ... 9700.entry
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

150 je neka srednja žalost.
Se pravi Selenia Gold :lol: Vidiš Barto :lol:
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

A Agip je super boljši, ker je 154 napram 148?
Ja, po tribesmanovo je za en razred boljši. Gold je pod 150 Sint2000 pa nad 150. Tak je on rekel...150 je "srednja žalost" torej je pod 150 užas :lol:
Še ceno preverit in potem če pridem nazaj je ok, če ne, pa me je kap
In? Te pridemo v bolnišnico gledat? :lol:
Bolj problematična so olja z visokim razponom hladno-vroče... Recimo 0W40 ali 10W60, ta so ponavadi zelo občutljiva na vročino in mehanske obremenitve, saj razpadejo...
Ne razumem...Če pa so narejena za visoke temp razpone. 10W60 uporablja večina, ki vozi bolj dirkaško in priganja motor (sem ne vključujem tistih, ki uporabljajo to olje samo zato, da se potem hvalijo, češ imam športno olje v mojem 1.1 spimpanem renault twingu itd), enako je z 5W50, 0W40 itd. So že polna sintetika...
Redline 15W50 HTHS 5.8
In kaj zdaj pomeni tale zadnja številka? Koliko sekund lahko gre mašina na suho in film še vedno ščiti mehanske dele ali kako?
maš kaj od teh podatkov za Shellova olja?
Te kero Shell olje še posebej zanima?

Samo še nekaj: kaj potem je Yagi san, ki
uporabljam Agip olje 4T, ki se uporablja v dirkalnih motorjih (do 16.000 rpm) in sicer 10-60w, kot je deklarirano. Uporabljam ga v trenutni AR 3.2 V6
čisto znorel? Uporablja namreč olje za motocikle...

:oops: :? :?: :|
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Posebej me sicer zanima Shell Helix Ultra 5W-40. Te podatke, ki jiih je pisal tribes o pravih sintetiičnih oljih, grupah, itd.., skratka vse to kar je lepil oz. pisal za druga olja.

Mislim, da obstaja tudi Helix Ultra 0W-40? Verjento je dražje in boljše, sploh ko je motor še hladen.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Izvoli:
http://www.shell.com/static/tw-cn/downl ... _40_eg.pdf

not bad...kolko pa je liter?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

alfa_samec napisal/-a:Ne razumem...Če pa so narejena za visoke temp razpone. 10W60 uporablja večina, ki vozi bolj dirkaško in priganja motor (sem ne vključujem tistih, ki uporabljajo to olje samo zato, da se potem hvalijo, češ imam športno olje v mojem 1.1 spimpanem renault twingu itd), enako je z 5W50, 0W40 itd. So že polna sintetika...
Olja s širokimi razponi imajo dodane modifikatorje ki poskrbijo da je ta razpon tak kot je, vendar imajo ti modifikatorji slabo lastnost, da jih temperatura ubija... razlika pa je potem v tem da je tako olje namesto 10W60 čez 5kkm 10W50 ali pa 10W40... kar pa zna bit že zelo kritično...
In kaj zdaj pomeni tale zadnja številka? Koliko sekund lahko gre mašina na suho in film še vedno ščiti mehanske dele ali kako?
Na suho ne sme it niti desetinke sekunde. Ta številka pomeni koliko zlorabe prenese olje... (visoke temperature, visoki obrati)... Večja kot je številka manj se lastnosti olja spreminjajo pri visoki temperaturi in obremenitvah.
Kar na dolgi rok pomeni, da določeno olje ostane v specifikacijah veliko dlje časa...
Odgovori
  • Informacija