Mali dizel za Alfico
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm Distinctive
Po rahli prenovi zunanjosti Giulietta čaka na zaključek svoje dobe, nekaj posebnega pa je mali dizel.
Krom na maski in okoli meglenk, pa nekaj malega sprememb v notranjosti ni nekaj, čemur bi lahko rekli radikalna prenova, tri nove kovinske barve in dizajni koles so prav tako modni dodatek. Materiali in barve v notranjosti sicer prinesejo tisti pozitivni občutek, ki avto prestavijo višje od običajnih primerkov segmenta C.
Simpatična je nova podoba infotainmenta, ne manjka za zadnjo generacijo Alf značilna ponastavitev treh programov z oznako DNA. Občutek za volanom je soliden, le volan se morda zdi celo preveč masiven in zajeten. Minus pade na naslonjalo za roko, ki rahlo nerodno prekrije ročno zavoro in sproščanje pomeni malce več napora.
Do 350-litrskega prtljažnika pridemo z kljuko, ki je v bistvu Alfin znak, s poidranjem sedežev dobimo nalagalni prostor dolžine 1,35 metra, žal pa se sedeži ne podrejo ravno. Na sedežih zadaj je prostora bolj malo, k čemur botruje kupejevsko kombilimuzinska zasnova, slabo pa so izpeljani tudi pritrjevalniki pasov, ki so preveč potopljeni v sedeže in nerodni pri pripenjanju otrok.
A to so težavice, ki so tu že od rojstva nadvse fotogenične italijanske lepotice, zanimiva pesmica pa je mali dizel s protornino 1,6 litra. JTDm premore 77 kW (105 KM) in 320 Nm navora, normirano porabi 4 litre, kar je seveda pravljica za odrasle, v praksi se ga pelje okoli šestih litrov in pol, ob Dinamični nastavitvi znotraj DNA pa tudi do 8 litrov, teža pač naredi svoje. A teh 105 konjičev je nadvse živih in dejstvo, da avto do stotice pospeši v »samo« 11,3 sekunde, je presenečenje, saj so občutki v praksi drugačni, tudi sama dinamika pri višjih prestavah omogoča zares odzivno, skoraj športno vožnjo in precej lenarjenja s prestavno ročico. Dodajmo še natančen menjalnik in suvereno podvozje in Alfa nikakor ne razočara.
S tem malim dizlom, načinom vožnje in predvsem številkami, ki povedo o moči, nam pride v spomin avto izpred treh desetletij, nekako duhovni prednik, ki je v sedemdesetih izstrelil Alfo med mainstream uporabnike in je imel natančno enake številke motorja, deciliter in pol manjšo prostornino in boksersko zasnovo. Giulietta z 1,6-litrskim dizlom je to, kar bi bil danes legendarni Alfasud, seveda s svetlobna leta boljšo izdelavo in kakovostjo materialov, a tiste prikrite dinamike, ki jih številke ne izdajo, pa smo se lahko veselili nekoč tako s Sudko kot današnjo Giulietto. Športna, ko to želite, čeprav le subjektivno.
Za konec cena. 19.430 odrežejo za sicer bogato opremo Distinctive. Dodajmo še kovinsko rjavo barvo in usnje v notranjosti, 17-palčna lita platišča in ogrevana sprednja sedeža, športni paket (nekaj kovinskih dodatkov, znižanje podvozja), parkirne senzorje in še nekaj malenkosti, pa cena poskoči na 23.670 evrov. Giulietta ima že v športni podobi precej mlajšo konkurentko japonskega porekla, prevaga pa bolj kot ne pripadnost znamki. Alfa je pač Alfa, čeprav z netipičnim dizlom.
Osnovna cena: 19.430 €
Cena testnega vozila: 23.670 €
Pohvale: motor, dinamika, infotainment
Pripombe: cena, nerodno pokrita ročna zavora
Besedilo: Artur Švarc
Vir: Avtomanija ( http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=1&id=1339 )
Galerija: