Rojstvo legende

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Altmann

Po mneju vecine je bila legenda rojena v zacetku 30-tih let prejsnjega stoletja, s tem draguljem med Avtomobili
Slika
ko je na tekmovanjih Targa Florio bila nedosegljive sanje vsem ostalim izdelovalcem avtomobilov.
Slika
cena danes: pogovarjajo se o milionih... :mrgreen:

in legenda je rasla ter se utrjevala se z veliko dragulji znamke Alfa Romeo

1939 Alfa Romeo 6C, 2500 Cabriolet
Slika
Slika
cena danes med 250.000€ in 300.000€

1954 Alfa Romeo 1900SS Ghia Coupe narejenih 20 primerkov tega modela
Slika
cena danes okoli 350.000$

in verjetno najvecji in tudi po mnenju veliko ljubiteljev oldtimerjev najlepsi dragulj Alfa Romeo, ce ze ne tudi sirse..

1964 Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale narejenih 1366
Slika
Slika
cena danes: je ni! Prakticno se je ne da kupiti.

Alfa Romeo, je znamka, katera je pustila velik pecat v razvoju avtomobilov. V svoje modele je uvajala novosti, inovacije, patente, za katere so takrat morali imeti konkreten pogum.
Naprej se ne bom spuscal v razglabljanje. Rekel bi le to se;
Da vemo, kaksen avto si lastimo, moramo najprej spoznati zgodovino "nase" znamke. In verjamite, je mnogo zanimivejsa in mogocna, kot se zdi na prvi pogled. :D
Oblikovno, o tem mislim, da ni potrebno izgubljati besed

Slika
Slika

:-$ Vse fotografije so iz mojega arhiva.
alfist1
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 61
Pridružen: Po Jan 19, 2015 10:26 am

=D> =D> =D>
Uporabniški avatar
GORA
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 740
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 11:06 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa 159 SW 2.0JTDm TI & Alfa 75 1.6ie
Kraj: Ljubljana

Bravo,Altmann;bolj se ne bi mogel strinjati s tabo !
Josephe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1164
Pridružen: Ne Jan 18, 2004 10:18 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Super, končno poznavalec.
Ne razumem pa, kaj imajo zgornje alfe skupnega z 155-156-159-giulietta-mito, ki jih je 99% na cesti in trgu.

LP
Altmann

Josephe napisal/-a:Ne razumem pa, kaj imajo zgornje alfe skupnega z 155-156-159-giulietta-mito, ki jih je 99% na cesti in trgu.

LP
Dobro vprasanje.

V resnici razen Emblema, bore malo. Naj mi ne zamerijo lastniki nastetih (tudi moje spadajo v to kategorijo).

Zacelo se je v zacetku 70-tih let z prvo Alfo s sprednjim pogonom. To je bil avto polnoma nove zasnove in ce berete teste, mnenja strokovnjakov iz tistega casa je ta avto bil svetlobna leta pred takratno Holzwagnovo novostjo, Golfom (zasledil sem kar merodajen podatek, o strahu VW glede uspesnosti prodaje Golfa zaradi te Alfe).
Ja, to je ALFASUD
A zal, je takratni vecinski lastnik FIAT izsilil nabavo plocevine preko koncerna FIAT in drugo se usodnejso izsiljeno odlocitvijo. Namrec proizvodnjo je preselil v "novo" tovarno v Napoli. (Pred leti sem hodil okoli te stavbe. Napis se se vedno vidi, docim je stavba v razsulu).
Nadaljevanje zgodbe je verjetno bolj ali manj vsem poznana.

Na kratko, kot sem ze veckrat poudaril, problem znamke Alfa Romeo ni v slabih motorjih (ker so odlicni), ni v slabi tehniki (ker je vrhunska), ni v rjavenju (veliko "premium" znamk rjavi mocneje in hitreje. Tako Mercedesi kot BMW), ni v slampasti koncni izdelavi (roko na srce, kje pa ni slamparije?!)
Problem Alfa Romeo je samo FIAT.
To je se posebno ocitno postalo nekje sredi 80-tih let (ko Fiat prevzame tudi upravljanje), dokoncno pa z modelom 155.
Nenazadnje Mito je preoblecen Fico in zadnja Giulietta, je preoblecen Stilo ali kateri model ze je. Pri Fiatu nisem tako domac :mrgreen:

Ravno glede vega tega, sem bil vesel naslovnega prispevka te teme, ker postavlja znamko v popolnoma novo dimenzijo.
Josephe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1164
Pridružen: Ne Jan 18, 2004 10:18 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Dobiš za pivo na B., korektno napisano.

Drugače pa, tudi emblem/logo je drug, samo napis je isti.

LP
Altmann

V bistvu je logo izgubil napis MILANO leta 1972 ravno z modelom Alfasud. In to zaradi selitve proizvodnje :mrgreen:

Hvala!
lp
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Altmann odlična razlaga v pravi temi.TNX

Torej je fiat imel prste vmes že v začetku 70' ob predstavitvi alfasud. Predvidevam, da je ime povezano s selitvijo fabrike na jug alfa-sud.
Čeprav razumem je 33ka nasledila alfasud. Nekateri so mnenja, da je to še prava alfa, enako 155ka, čeprav se je polomija takrat že začela oz. uradna polomija naj bi se začela šele 1986, ko je alfa uradno postala del fiatovega koncerna.
Josephe
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1164
Pridružen: Ne Jan 18, 2004 10:18 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Alfasud je alfin vstop na trg ljudskih avtov, ki pa se je zaradi šparanja ponesrečil.
Po mojem znanju, je šla fabrika na jug zaradi cenejše delovne sile in je bila praktično v celoti v lasti alfe. Če me spomin ne vara, se je za sud-kin pleh govorilo, da je proizvod neke ruske firme in dvomim, da je imel fiat kaj zraven, ker fiati niso tako katastrofalno gnili.

Glede na to, da je bila platforma za sud razvita in testirana v celoti v alfi, se pomoje šteje kot prava alfa. Sem za moje pojme spada še 75 potem pa se že konča, saj je bila 155 le tipo-tov derivat. Podobna zadeva se je motorjem arese. Holdnovega 3-literskega motorja se ne prizna za alfinga, čeprav je skoraj v celoti predelan v alfi.

LP
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Tako je, značka se je leta '72 spremenila zaradi selitve proizvodnje, opuščen je bil napis MILANO na dnu, izginile so alineje med besedama ALFA in ROMEO in spremenili so venček na robu. Tudi sama velikost se je malenkost spremenila. Emblem je bil v uporabi do srede 80' let, ko so jo nadomestili s predzadnjo značko, ki jo imamo praktično vsi do prihoda nove značke na Giulii v srebrni tehniki.

Drugače pa ste pozabili še na to, da je bila na začetku 70' let huda naftna kriza, ki je praktično vse proizvajalce avtov prisilila v izdelavo manjših in bolj ekonomičnih modelov (poudarek predvsem na teži avta in velikosti motorja) in to je bil tudi en izmed najbolj pomembnih dejavnikov za slabo prodajo in posledično ukinitev V8 Montrealke in njej podobne modele po vsem svetu ter osredotočenje na avte z majhnimi motorji.

Temu prvemu naftnemu šoku je potem konec 70' sledil še en močan dvig cen nafte in močna omejitev dobave po celem svetu, ki je vztrajal vse do leta 1986. Posledice smo čutili tudi v Jugoslaviji, če se kdo spomni, da so mu starši pripovedovali o sodih in lihih reg. tablicah in dovoljenju za tankanje na bone.

Potem je po slabih poslovnih rezultatih nekaj zaporednih let (posledično tudi zaradi naftne krize) prišel poskus sodelovanja z večjim tujim koncernom, ki je Alfo praktično spravil na rob bankrota - to je bilo neslavno sodelovanje AR z Nissanom katerega plod sodelovanja je bila Alfa Romeo Arna.

Zatem pa je prišla dokončna odločitev kaj napraviti z bankrotirano Alfo. Nekaj časa je bil v igri FORD, ki je želel kupiti ime in proizvodnjo, a temu ni bil naklonjen Romano Prodi, ki je želel, da Alfa ostane v Italiji pod italijanskim lastnikom in tako jo je v celoti prodal Fiatu, ki je začel z izdelavo novih Alf na podlagi Fiatovih že obstoječih modelov (nekaj tudi v povezavi z Lancio, ki je že bila Fiatova).

Vse ostalo je zgodovina.

Vseeno pa je tudi Fiatu uspelo na trg poslati nekaj zelo uspešnih Alf, ko se je zadeve lotil tako kot je treba. To so predvsem modeli 164 (zelo uspešna v ZDA in v Italiji kot protokolarna vozila), SZ/RZ (en izmed najbolj zaželenih nizkovolumnih modelov po svetu), 145/146 (volumsko zelo dobro prodajana modela), 156 in 147 (evropski in več-državna avta leta z zelo visokimi prodajnimi številkami). In kot vse kaže bo Giulia naslednja Alfa, ki se bo zelo dobro prodajala.
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Josephe napisal/-a: Podobna zadeva se je motorjem arese. Holdnovega 3-literskega motorja se ne prizna za alfinga, čeprav je skoraj v celoti predelan v alfi.

LP
A je govora o Bussotovem motorju ali kakšnem drugem.
Kolikor je meni znano je Giuseppe "Jože" Busso bil konstruktor alfinih dirkalnih agregatov in je tudi konstruiral V6 motor namenjen tudi za civilne verzije alf. Ni mi pa znano kdo bi še uporabljal tele Bussote poleg alfe. Mi je pa logično, da je FIAT naredil feler ob prevzemu alfe, ker ni posodobil V6 Bussota in je vse do leta 2000 izdeloval motorje konstruirane leta 1979. Zato so tudi umaknili ta motor, ker je bil zastarel, potraten, ekološko neprijazen, nekonkurenčen itd. Edini prednosti tega motorja sta bili v zadnjih letih po mojem mnenju dizajn in zvok.
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

Hehe, zgleda da ga se nisi vozil :) Probaj se peljat z kaksnim V6 motorjem v limuzini iz tistega leta, podobni konji in prostornina.
Busso je naredil fenomenalen izdelek, ki se lepo vrti, ima zvok ob katerem ne poslusam radia, pa se lepo pocasi in tiho vozim in uzivam ter tu in tam pritisnem.
Ko pa odpres havbo, pa te ma da bi jo pustil kar odprto.
Holdnov V6 pa nima veze z Bussotom, ker so dobili blok od Holdna, dodelali/predelali/naredili glave ter naredili motor brez karakterja, nic manj pozresen. Saj ne da je bil slab, ampak ko ga primerjas z bussotom....
mates
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 185
Pridružen: Ne Jan 29, 2012 9:54 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Za hribom

Zadnja prava Alfa je bila 75. Dolgo sem sicer zagovarjal se 164, ki je bila sicer razvita preden je Fiat kupil Alfo a narejena v sodelovanju Fiata, Lancie in Saaba. Ceprav, ce pogledas iz drugega zornega kota ugotovis, da je tudi ta avto nekaj posebnega, saj dveh znamk ni vec :-)(

Vsak, ki se ima vsaj malo za ljubitelja skoraj pokojnih atmosferskih motorjev, priznava, da je Busso legendaren motor. Pri teh motorjih ni vazna poraba, ni vazna koncna hitrost, pomemben je zvok in vse, kar se dogaja vmes. To se ne da opisat, to ti je vsec ali ne.

Opel z kvazi Busso motorjem, jah kar imejte jih.

Dva "Fiata", ki ju imam bi takoj zamenjal za eno pravo Alfo :D
In odAlfala sta domov
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

Zadnja v fiatovi dobi je po mojem mnenju rz/sz in pa skateboard spiderca.

Seveda pa ne gre spregledat 8C in 4C
Altmann

Miholl napisal/-a:Zadnja v fiatovi dobi je po mojem mnenju rz/sz in pa skateboard spiderca.

Seveda pa ne gre spregledat 8C in 4C
Nisem sedaj preprican. Si mislil predFIAT dobo?!

Katera Alfa je "zadnja" prava Alfa je verjetno stvar intrepetacije, Tako ali tako so v zadnjem desetletju+ avtomobili sestavljeni z deli iz vseh vetrov.
Lahko pa recem, da sem se pogovarjal z veliko ljubitelji Oldtimer-jev in Alfisti in nekako smo si vsi edini, da je zadnja tista prava Alfa, res Alfa 75.
SZ/RZ sta le izpeljanki Alfe 75.

Najprej pa,
ceprav sem v prejsnjem postu skorajda vehamentno trdil, da je glaven krivec za storijo Fiat, verjetno tudi vsi vemo, da bi brez financnega vlozka (ker pomoc to ni bila) le tega, bila znamka ALFA ROMEO ze zdavnaj pokojna.

@Josephe, se strinjam s tabo, dodal bi le to, da uradne verzije zelo rade zavajajo, pisejo polresnice in prirejena dejstva....
Bom telegrafsko napisal.
Italianska oblast je konec 60-tih let sklenila, da ne bo posiljala vec denarja na jug, ker ga tako ali tako vecji del pristane v rokah mafije. Zato sklenejo, da nerazviti jug industrializirajo.
FIAT, kot "hisni" ljubljencek, je bil idealen za to vlogo.
Fiat se je zavedal, da bo to tesko izvedljivo, zato kot vecinski lastnik, ce hocete investitor v projekt (denar za to investicijo je itak dobil od drzave) izsili pri Alfi selitev proizvodnje novega avta na jug.

Na jugu so do tedaj od industrije poznali oslovsko vprego in plug (ta lesen se), naslednji dan so pa zaceli izdelovati avtomobile???!
Od tukaj taksen polom s kvaliteto ALFASUD modela. Ker avto je bil vrhunsko zasnovan in projektiran.

Pristejmo se tezave in dejavnike v svetu, katere lepo opisuje @alfa_samec... Idealna zmes sestavin in zacimb za Bankrot.

Leta 1986 v bistvu Fiat Alfa Romeo prevzame le se formalno in nastavi svoje vodstvo. Prakticno je bil lastnik ze vsaj deset let pred uradnim prevzemom

op. To kar sem spesnil sedaj ni zraslo na mojem zelniku, je pa res, da je meni vsaj na podlagih dosegljivih virov in raznih diskusij, najbolj verjetna razlaga, kje se je "zataknilo".

p.s.
Mogoce kdo od vas ve; Nikakor ne najdem relevantnega podatka, kdaj Fiat postane financno vecinski lastnik Alfa Romeo.
Je polno spekulacij, od tega, da je prve financne inekcije dal ze v zacetku stoletja, kar se mi nekako na ostale podatke ne zdi verjetno in do tega, da postane lastnik 50+ % v 60-ti letih

Sicer smo popolnoma zasli iz smeri zastavljene v uvodnem postu, a tudi to spada k Legendi ALFA ROMEO
Odgovori
  • Informacija