Alfa Romeo GT 2.0 JTS - mia Bella

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Ja, mislim, da je bilo točno to tesnilo fuč.

Za zgodovino te alfice pa nisem čisto prepričan. Jaz sem jo dobil od predhodne lastnice na dolenjskem, avto pa je sicer pripeljan iz Nemčije. Nič me nisi zamoril, avto je neverjetno ohranjen, spodaj ni niti malo gnil, pragovi so kot novi, na novo je bil lakiran, tako da praktično nima niti ene praske, tudi notranjost je v odličnem stanju. :mrgreen:

Sicer pa se je spet malo delalo na alfici. Počasi, pa bo porihtana do konca. S folijo sem zatemnil še spodnjo meglenko in vzvratno luč zadaj, tako da je sedaj usklajeno z glavnimi lučmi. Izgleda še bolje kot prej :D

Zatemnjena zadnja desna:
Slika

Zatemnjeni obe :mrgreen:
Slika

Malo sem izoliral še prostor okoli rezervnega kolesa, ker sem imel kar nekaj izolacije na voljo. Izpuh je kar glasen, sedaj pa je za malenkost bolje v kabini predvsem za daljše vožnje.

Slika
Slika
Slika

Dobil sem tudi pokrovčke za vijake na platiščih. Nikakor se nisem mogel odločiti med sivimi/srebrnimi in črnimi...na koncu je padla odločitev, da bodo črni. Zgleda super, skrije zarjavele vijake pa še dodatna prepreka pred krajo je, ker se jih nikakor ne da odstraniti brez orodja.
Slika

Orodje:
Slika

Primerjava sivih in črnih:
Slika

Slika
Slika
Slika

Pa dve fotki kar malo tako :mrgreen:
Slika
Slika
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Alfa nagaja #-o

Vožnja z morja je bila prav neprijetno napeta, ker je začela kašljati nekje sredi Hrvaške, 300 km od meje ](*,). Klasična MCSF lučka, piskanje, utripanje, kot da je šla spet tuljava. Na srečo se je po par sekundah vedno sama "zbrihtala" in začela normalno delat. Je pa tako požmrkala kar nekajkrat, tako da sem študiral ali reskiram vožnjo še 300 km po avtocesti do Slovenije ali ne...ker če bi ostal nekje na avtocesti ali bog ne daj v kakšnem tunelu ne bi bilo najbolj prijetno [-(

Vseeno sem tvegal #-o in se uspešno pripeljal do doma :D , dal avto na tester in spet napaka Cylinder 2 misfire (P0302) pa smo pred tem že zamenjali tuljavo. Napako pobrišem in avto čudežno dela kake 3 tedne in naslednjih 2000 km brez problema. Danes pa je spet zajamrala, dela pa normalno. Kode napake:

P1176 - Mixture strength 2 (additive)
P0420 - Catalys System Efficiency Below Threshold

Tuljava na 2. cilindru je zagotovo ok, napaka pa je ves čas na drugem cilindru, tako da res ne vem kaj bi bilo (lambda, svečke, MAF, injektor)...?! Ima kdo kakšno idejo, tole mi gre že pošteno na živce. Naslednji teden me spet čaka dolga vožnja in neprijetno je če avto prižika lučko in kdaj malo pokašlja, ker nikoli ne veš, kdaj boš kje ostal :?
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Konektor/kabel kombinacija. Lahko je slab stik v konektorju ali pa zlomljen kabel, katerega ne boš videl, da je prekinjen. Ko si ga malo premigal je spet sklenil stik, potem pa ponovno isto. Menjaj tudi svečo, oz. vse če so slabe. Prekinjena sveča ti bo zakurila tuljavo.


Upam da nisi skuril katalizatorja s tem ko ti ni delal vžig na drugem cilindru, čeprav je to čisto možno.

V tem primeru odklopi injektor goriva, da ti ne ščije gorivo v avspuh in ne parkirat na travi/listjem da ne boš imel ognja pod avtom. To da je bilo vse žareče pomeni da je bilo notri v katalizatorju razbeljeno, tak šmorn pa se rad sesede sam vase. Potrkaj po njemu če kaj zašumi kot da bi imel pesek noter in v tem primeru pripravi denarnico.

Tuljave lahko premenjaš med sabo da vidiš kje je problem, pametno bi pa bilo tudi pomeriti kompresijo na cilindrih. Lahko je tudi zapacan injektor.
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Hm, ja. Tudi jaz sem pomislil na kaj takega. Danes se bo v alfi zamenjalo vse svečke (noter grejo original NGK Platinum). Z elektro sprejem se bo pošpricalo vse konektorje in spelo skupaj z vezicami (ogromno konektorjev je polomljenih ](*,) ).

Katalizatorja upam (!), da nisem skuril in da mi napako meče posledično zaradi drugih stvari. Sem si pa natobe razlagal kodo napake P1176 - Mixture strength 2 (additive). Sem mislil, da gre spet za drugi cilinder, gre pa v resnici za 2 lambdo. So pa 4 lambde in baje drage ko satan, pa še rade crkujejo in jih je potrebno menjati in zelo težko določiti katera je res fuč. Nekateri so imeli iste težave, pa je bil razlog MAF...

Možno tudi, da imam zapacane injektorje ali celoten motor na splošno, vsaj tak občutek imam, ker je tek dokaj nemiren pod "štant gasom", olje pa čisto črno že takoj po menjavi, pije ga pa tudi bistveno preveč. Zato nameravam pri enem alfistu narediti postopek dekarbonizacije (hvala @TheRealDeal za kontakt).

Gremo po vrsti, najprej te "cenejše" stvari pomenjati in če ne bo ok, potem upam, da niso sonde ali katalizator...
AnAlfaBet
Alfist
Alfist
Prispevkov: 343
Pridružen: Pe Apr 06, 2018 1:37 am
Kraj: Noumest

Načeloma ne rabiš rinit noter platinum sveč saj lahko naredijo več škode kakor koristi in mečejo svašta čudne probleme na ecu-ju. Dodatno delujejo v ožjem območju mešanice. Navadne lažje prižigajo revne ali bogate mešanice, kar je po svoje trapasto, vendar zgleda da tako je.
Od platinastih je potem boljša le življenska doba.

Katalizator je lahko adijo, videl boš na tehničnem.

Prvo zrihtaj vžig in injection, potem se pa ukvarjaj z lambdo.

Če je olje po menjavi črno nekaj ni ok. Če še smrdi močno po benzu ti spira cilindre. Lahko je počen obroček, kaj veš...

To da so konektorji polomljeni samo pomeni da se je nekdo v preteklosti že na veliko ukvarjal s to mašinco in problema ni rešil. Sama dekarbonizacija ne bo naredila druače nič, če je v okvari mašina s počenimi obroči, ali oljnimi ali batnimi, lahko probaš, to je pa to. Ti kaj kadi v prostem teku ?
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Platinum svečke sem dal noter samo zato, ker so take notri tudi v originalu (NGK PFR6B). Platina se res uporablja za večanje življenjeske dobe, samo mislim, da glede na to, da so bile take notri tovarnisko, potem ne bi smelo biti problema. Kakšno imam trenutno notri ne vem, sem pa skoraj prepričan, da niso več originalne, če pa so, je pa čuda, da so zdržale 170 000 km.

Tehničnega sem delal 2 meseca nazaj in je šel brez problema čez, mi je pa že takrat občasno javljala točno ti dve napaki, samo da je šla potem špula in sem mislil, da je to to. Upam, da ni počen kak obroček.

Olje je mogoče črno zaradi detergentov v olju, ki čistijo in razapljajo karbon? Olje ne smrdi po bencinu.

V prostem teku ne kadi čisto nič, mi pa npr. kadi, ko je še hladna. Pri večini avtomobilov se to "kajenje" vidi samo pozimi, ko je avto še hladen in zunaj mrzlo, ko pa avto se segreje neha kaditi. No, meni kadi tudi takole kdaj ob vžigu v toplejših mesecih in neha po kakih 5 min, ko se segreje.
Uporabniški avatar
WiTBoY
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3744
Pridružen: Sr Jul 21, 2004 12:10 pm
Vozilo: 159 2.4 Q4
Kraj: Logatec

drugac ko je bil ta avto se v kranju pri preprodajalcu tud niso znal resit tega problema. zato so pol prodajal kot manjsa okvara motorja (tuljava) .
Uporabniški avatar
TheRealDeal
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 724
Pridružen: To Jul 03, 2012 9:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Brera
Kraj: Zagorje ob Savi

Vidim, da si bil na dekarbonizaciji. Mi zaupaš občutke. Je kaj bolje al se ti zdi, da je isto?
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

WiTBoY napisal/-a:drugac ko je bil ta avto se v kranju pri preprodajalcu tud niso znal resit tega problema. zato so pol prodajal kot manjsa okvara motorja (tuljava) .
Sem skoraj prepričan, da ni šlo za ta avto...ali pa mi prejšnja lastnica ni pošteno povedala izvora. Sicer je avto zagotovo iz Nemčije (imam poštempljano servisno knjigo od tam, navodila itd).

@The RealDeal
Ja, šel sem na dekarbonizacijo, hvala za kontakt :D . Lepo je spoznati ljudi, ki imajo tako radi Alfe kot ta Matija. Imel jih je imel kar 15 in vse porihtal v nulo =D>

Zanimal me je postopek dekarbonizacije in glede na občasno MCSF lučko in to, da imam vsakodnevno relacijo, kjer moram popoldne prevoziti celotno severno ljubljansko obvoznico (ki seveda med letom večinoma stoji), je bilo možno, da se je JTS dosti zapacal. Med dekarbonizacijo je mojster počasi pohodil alfico, da je nabrala obrate, jo nekaj časa držal na obratih, pustil da je padla na štant gas, potem pa ornk pohodil in takrat je iz izpuha prišel cel hudič od svinjarije :roll: . Na začetku je bil dim čisto črn in celo rjav :lol: (?), po kake 40 min laufanja pa dima praktično ni bilo več nobenega oz. je nežno belo pokadilo (najbrž vodna para).

Od Brežic proti Ljubljani sem jo nato tiščal, kokr je dala :lol: . Cesta je bila čisto prazna, pa še namensko sem mel 100 oktanca noter. Morm reci, da ko avto nekaj časa držiš nad 160+ km/h se začne čisto drugače obnašat. Tudi končna hitrost je narasla :mrgreen: .

Sicer so bile pred tem na alfici zamenjane vse svečke. Noter sem dal NGK platinum (original naj bi bile take). Vsi kontakti tuljav so bili posprejani s sprejem za boljši kontakt in nato dodatno zetegnjeni še z vezicami. Prav tako se je posprejalo kontakte pri lambda sondah. Zaenkrat nobenih lučk, avto dela (trkam na les). Po dekarbonizaciji se mi je zdel predvsem prosti tek bolj miren, obrati bolj konstantni.

Slika
Slika

Predhodne svečke so bile drugačne od teh, ki jih imam sedaj. Imelo so samo enojni "mostiček". Ne vem, kako se temu reče, niti kakšna je dejanska razlika med enojnim in dvojnim? Kdo ve in lahko razloži?
Slika

Aja, v službi sem tastare svečke malo pogledal, da vidim v kakšnem stanju so. Takole zgleda. So bile že preveč oksidirane? Nimam primerjave z novimi.
Slika
Slika
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Ta stare svečke so videti čisto OK! Dobro izgorevanje. So vse enake? Samo razmak med elektrodama se mi zdi, tako na oko, malo velik.

Nove, z dvema negativnima elektrodama naj bi imele samo bolj zanesljiv vžig, iskro. Čeprav ta stare naj ne bi biel kaj dosti slabše, so V-line. To pomeni, da imajo z zarezo deljeno pozitivno elektrodo, kar lahko z očesom vidiš, za zanesljivejši vžig.

Pa razmak ste nastavili na novih svečkah? Ker pri vseh novih svečkah je potrebno nastaviti razmak, kot je določen za tvoje vozilo/motor. Tovarniško ni nič nastavljeno, ker ista svečka paše v več vozil in vsako vozilo ima lahko določen drugačen razmak elektrod.
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Ja, vse svečke izgledajo bolj ali manj enako. Edina razlika je, da ima ena celoten navoj masten, ostale pa ne (skrajno desna na sliki), samo to mislim da nima nobene veze, ker zna biti, da se je namastil pri demontaži.

Hvala za razlago o elektrodah, se človek vedno česa novega nauči.

Ne vem, če je pri novih svečkah nastavljen pravilen razmak, ker jih nisem menjal sam. Upam, da je. Glede na to, da avto lepo teče in da sem menjal pri mehaniku, ki je tudi sam alfist, mu zaupam. Bi se kaj poznalo/čutilo, če razmaki niso bili pravilno nastavljeni?

Še slika starih svečk:
Slika
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Pri vseh svečkah je na oko videti zelo velik razmak!
Prevelik razmak pomeni preslabotno iskro, slab vžig mešanice, preslabo izgorevanje, manjša moč, težave pri merjenju CO2,...

Pri novih svečkah je vse BP, sčasoma pa hitro postanejo težave. Saj morda jih niti ne opaziš, ker voziš svoj avto. Če pa presedlaš v drug identičen avto tvojemu, ta pa ima boljše zmogljivosti, se pa hitro začneš spraševati, kje je težava.

Veliko je bilo "alfistov", ki so obvladali popravljanje Alf. Pa po videnem končnem rezultatu bi bilo bolje, če se jih ne bi dotikali.

Navoji svečk bi morali biti suhi in praktično čisti. Malo črnine ne moti. Teče olje na tesnilu pokrova ventilo ali ga precej pokuri?

Tale dekarbonizacija, berem postopek in razlago. Kako gredo preveliki kosi nesnage skozi katalizator? Če tam zabašejo kat in čakajo, da bodo zgoreli in razpadli na manjše kose in potem skozi kat na plano ne špila ravno. Nekako mi je podobno kot čistilni CD/DVD... :)
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Hm, ja razmak je bil tak, kot je na sliki.

Svečke sem menjal pri Strajnarju v Ljubljani, ker imam do sedaj kar dobre izkušnje. Upam, da so mi nastavili razmak. Menjal sem jih samo zato, ker hočem najti in odpraviti razlog za občasno MCSF lučko in pokašljevanje, ki jo javlja druga lambda (P1176). Do sedaj mi nihče ne zna povedati točnega vzroka (od tuljav, lamb pa do MAF-a in svečk se omenja). Tuljava, ki je crknila je bila zamenjana, sedaj so porihtani še ti kontakti in nove svečke. Lučka se pa prižge popolnoma naključno in je kdaj mir tudi par tisoč kilometrov.

Ne vem, za kako velike kose nesnage gre pri dekarbonizaciji - kot sem se pogovarjal, naj bi večinopma vse sproti izgorelo in nesnago spravilo ven v obliki plinov (predvsem CO2). Spletna stran od tega gospoda z razlago (če si razlago mogoče bral kje drugje, kjer izvajajo postopek drugače): http://dekarboniziraj.si/

Velikrat izvedejo dekarbonizacijo ravno takrat, ko avto ne gre zaradi plinov čez tehničnega. Po dekarbonizaciji pa ni več nobenega problema.

Olja mi pa avto kuru nenormalno veliko, vendar naj bi bilo JTSji znani po tem. Liter na 2000 km, če ne celo več, pa imam notri 10W60 sintetiko, Motul.
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

No ja, zdaj vsaj veš v katerem cilindru ti zgori olje :mrgreen:

Me pa čudi, da pri taki porabi olja na svečkah še ni oljnih "ocvirkov"
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Uporabniški avatar
Alficious
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 115
Pridružen: So Sep 09, 2017 4:48 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 2.0 JTS

Ne vem :? ! Ker ne vem v katerem cilindru je bila kakšna svečka. Kot rečeno, nisem menjal sam...
Zaklenjeno
  • Informacija