No da še pojasnim kaj je glede ECU-ja. Zanimal sem se pri nas za izboljšavo delovanja programa, predvsem v prostem teku, boljši odziv na stopalki plina in prihranek pri porabi. Kar nekaj sem se informiral o tem in ima tudi že nekaj izkušenj s tem in mi je samo delovanje poznano. Že pred tem sem pogovarjal s Tribesom in Žival-jem, katera sta mi sporočila da v Sloveniji težko kakšen ustrezno obvlada bencinske motorje sploh tega Tbi.
No pa sem se vse eno obrni na tuning podjetja po možnosti izboljšave. Vsi od C**, R** in ostalih so mi obljubljali 400Nm navora in 250km, kljub temu da sem zatrjeval da tega nočem in sem hotel izvedeti kako bi mi lahko želene stvari izboljšali in na kakšen način. Vsi odgovori so bili enaki, da je to že pripravljena mapa, se naloži in preveri na valjih, posegov v mapo ne delajo, itd... Jaz pa sem bil seveda čuden ker sem preveč detajlno spraševal.
Tako sem tukaj v Sloveniji s tem zaključil, ker nisem hotel da mi avto po nekaj časa ''crkne''.
Zasledil pa sem podjetje na Nizozemskem:
https://www.squadra-tuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Po kar nekaj pogovorih z gospodom Stephanom sem ugotovil da dejansko obvladajo zadevo, znajo razložiti in znajo ugoditi željam.
Potemtakem sem mu poslal svoj ECU od Tbi in kolegov od Lancie Delta 1.4 tjet 150km. Lancia je šla na 175km in 300Nm navora moj pa malenkostno povečanje moči, predvsem pa želene izboljšave.
Oba sva avte že pretestirala in sva prezadovoljna z rezultati. Moja Tbi je v prostem teku precej bolj mirna kot prej prav tako motor lepše teče, stopalka za plin je bolj odzivna, hitreje pa tudi pospešuje.
Nekaj izboljšave glede same varnosti pogonskega sklopa je bilo pri obeh. To pa vključuje (izboljšano delovanje glede na originalen program):
Do 80°C hladilne tekočine so omejeni vrtljaji na 5k in boost na 0,9 bara (po števcu na armaturi). Ko temperatura vode preseže 80°C se te omejitve odstranijo. Druga oziroma najpomembnejša stvar pri bencinskih motorjih je temperatura izpuha. Ta se meri in ko se le ta začne bližati maksimalni vrednosti se boost začne nižati da se maksimalna temperatura izpuha ne preseže.
Pri dizlih teh problemov ni in četudi ni delovanje optimalno lahko tvegaš samo da ti dizel bolj kadi ali ne gre, pri bencinarju pa se tvega stopljene dele motorja.
Pri lanciji se več kot teh 175 konjev iz te turbine ne da dobiti, če hočeš imeti še nekaj rezerve seveda in ne deluje vse preko limit. Pri nas v slo obljubljajo 180+km. enako za Tbi je zgornja meja 230km da ne tvegaš večje obrabe in poškodb, pri nas pa vsi obljubljajo 250km...
Še sam zaključek vsega tega, da kdor razmišlja o tnuningu becinarja naj se obrne na Squadro, saj tam dejansko vedo za kaj se gre in zadeve obvladajo, pokrivajo pa samo FCA koncern in ne vse morje znamk kot tunerji pri nas kar se seveda ne da obvladati. Cena na storitev je res da višja kot pri nas vendar je glede na storitev tega vredna.
Primerjava prej (levo) in sedaj (desno) na Tbi. izboljšava se vidi, ni pa nujno da je preverjanje optimalno. Pospeševanje v 3 prestavi od 1k rpm do 6k rpm:
LP