Veliki / Glavni servis - AR 147 / 156 GTA in GT Busso

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

:?: prebral veliko starih zadev glede servisov. Žal eden najboljših mehanikov zaAlfe v Sloveniji je pokojni. Moj prejšnji mehanik.
Zanima me trenutno stanje delavnic. Naprimer Zega. Nardit moram glavni servis, menjavo prednjih rok (zgornjih in spodnjih), komplet menjava bremz sklopke, itd...skratka motor ven in konkreten servis. Do zdaj sem bil vedno zraven in pomagal šraufat ker je dela veliko in delo je delikatno če želiš preživet do naslednjega servisa brez težav. Ves materijal imam nimam mehanika. Če bi imel dvigalko doma bi se dela lotil sam, tako pa....

Prosim za pomoč glede informacij okoli Zege ali ostalih ki se spoznajo na tak stroj in okvirne cene servisa.

Drugače peljem avto v Nemčijo k stručkotu PS Harry Schulze. Tam sem zmenjen za popravilo menjalnika, od druge GTA-jke, motor pa bom obnavljal sam in oboje imel na rezervi do naslednjega glavnega servisa. Po tem samo spustim komplet motor dol novega gor in imam praktično avto z nič kilometri, ter se lotim obnove sedanjega motorja, itd.... upam da mi vmes rata doma uredit tudi prostor za dvigalko i vse naprej delam sam
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

Hey,
preveri mogoce s Filipom:
viewtopic.php?f=8&t=43497&p=554031&hili ... me#p554031" onclick="window.open(this.href);return false;
zadnje case je obnovil kar nekaj V6 motorjev, tudi veze za dele ima ce kej pride... pa zgleda da jih je nekaj precej uspesno obnovil :)
lp, P
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Kontaktiraj Filipa Štirna (Killergame na forumu). Nevem kako je s časom, ampak Bussota bi jaz samo k njemu vozil servisirat.
Slika
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

Pozdravljen in hvala za info....bom probal. Sem na novo gor in se še malo lovim kje in kaj
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

Kako je res svet velik in majhen obenem...sem bil v kontaktu enkrat z alfa r trgovino. Iskal prednji blatnih in notranjo oblogo blatnika. Nisem vedel, da tud šraufa. Super....
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

Kaj pa zega in ostali? Kaj je z njimi?
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

Teh motorjev ni ravno veliko (ostalo). Vecina zna nardit velik servis, na tak al drugacen nacin. Je pa vprasanje, kak ga nardijo, ker mehanik ki sraufa lahk tud da nobenega se ni nardil, ampak vskoci njegov sef, sodelavec...ko/ce zagusti. Ni orodja za blokado odmicne? Dejmo oldfashion...
Jaz sem recimo delal velik servis na 156, je blo kar veliko dnarja, nobenih bliznjic, na pooblascencu. In na koncu, ko se je motor odpiral kmalu po velikem servisu in ribatu, je mel mehanik marsikej za povedat vijakih, loctite na neprimernih mestih, polomljenih plastikah...Pa to ni bla obnova, ampak sam rutinski velikk servis...
Nekdo ki zadevo vzame malo bolj za hobi kot normo (recio Filip) in ki nastudira specificno ta motor, se lahko v zadevo malo poglobi. .Verjamem, da so redki, ki bi bli pucat svinjarijo v kanalih na glavni gredi, ki tako temeljito premerijo tolerance, ki preverjajo delovanje oljne pumpe in jo napimpajo.... Filip si vzame ze za ciscenje motorja vec casa kot pooblascenec za vse skup :)
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Filip je car. Sej zato je pa zaseden že za par obnov vnaprej :)
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

Sem pisal Filipu bom videl kaj bo odgovoril. Hvala vsem za pomoč
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6822
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Če si že sam pomagal šraufat, potem verjetno vse našteto tudi nebi smelo bit kaj posebnega. eLearn (servisna navodila) sigurno že imaš (čene si jih pa snemi), saj v njih najdeš vse kar potrebuješ - postopki, momenti, tolerance, ...
Če imaš prostor in čas, pa razstavt V6 in zrihtat ga, tudi ni problem. Kaj takega https://www.lincos.si/kategorije/dvizna ... -zirafa-2t" onclick="window.open(this.href);return false; bi moralo zadostovat (zanemarliva cena pri vsem naštetem).
V6 pa tudi ni noben bav, bav za rihtat (ena glava več. pa par batov, kot Nord ali J/TS).
Sam ima tako dvigalko doma, in ji nimam kaj rečt.

PS
Na temo odmičnih in uporabe blokad pri menjavi jermena - le kako potem motorji s fiksnimi jermenicami še vedno delujejo? Preživijo tudi brušenje glav, ki je edina stvar zaradi katere bi morel spremenit kot odmičnih, saj se skrajša razdalja med pogonsko in gnano jermenico. Pri sami menjavi jermena, pa ta ostane enaka.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

hja zgleda sem ze star, moja tema izpred 11 let, sem delal se kaj vec na motorju, precizne meritve, balansiranja itd, aja ta motor se danes zivi v mad maxu s cca 270hp :)

Res pa na enigmi kjer sedaj delam nismo najcenejsi...

viewtopic.php?f=8&t=21388&start=15
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tito
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: Pe Maj 07, 2021 8:27 am

Hja edino kar nimam je dovolj prostora za dvigalko, drugače bi že šlo. Se sploh ne bi sekiral glede tega kdo bo šraufal. V planu sem imel neke vrste podest, vendar pa pol ne moreš dajat ven mašine ali kaj drugega, dvigalka mora bit pa fertik. Imam kanal sicer, ki je v končni fazi isto kot podest.
Ja, Elearn imam že vrsto let. Uporabna zadeva. Drugega motorja se lotim letos, kolikor mi bodo finance dopuščale. Nič se ne mudi glede tega.....ja projekt je to finančni predvsem, ampak počas pa z užitkom pa bo...
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Sem šel skozi celotno dokumentacijo za 5.20 in V6-24V motor. Sicer je za Lancio, ampak mislim, da bi to držalo tudi za Alfo. :)
Pri menjavi zobatega jermena se uporabi blokade odmičnih gredi in popustijo se vse jermenice na odmičnih. Fiksnih jermenic ni, tudi tiste na zagozde imajo določeno rotacijo, da se izniči ohlapnost jermena.

Torej, pri montaži jermena odmične blokirane, jermen na jermenicah, jermenice odvite.
Pri 5.20 se napenjalec napne na max in privije jermenice. Blokade stran, mostičke odmičnih nazaj, 1 vrtljaj glavne gredi in napenjalec se popusti do ustrezne oznake.
Pri V6 24V se napenjalec napne z ustreznim orodjem z utežjo. Napenjalec se fiksira, privijejo se jermenice, blokade stran in mostičke na odmične.

Priporočam nekoga, ki ima ustrezno orodje za V6 agregat in ga zna uporabljat. Zega vem, da to ima in uporablja ;)

Brušenje glav je v desetinkah milimetra. Tako je to tudi že konstrukcijsko skompenzirano do določene mere. Je za vsako glavo navedena minimalna skupna višina. Pod to višino tudi že bati in ventili zažurajo pa jermena ni več moč ustrezno napeti. Obstaja pa možnost, da se to potem skompenzira tudi z debelejšim tesnilom za glavo.
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Milimeter pobrane glave pa dodaten milimeter dviga na vseh 4 odmicnih. Dela in tiscim ze 8 let, lufta vmes je 1,2mm na sesalnih in 1,5mm na izpusnih, priporocen minimum je 1mm...

Za napenjalec pri 24v ni treba nic posebnega orodja, zareza in kazalec morata bit poravnana ko je vse zategnjeno in motor prevrten, ce mas prakso se to nardi iz prve. Po "ene par" velikih servisih gre to bp. Mam pa se kaksno "skrivnost" za nastavitev timinga brez blokad odmicnih pa upam rect da je celo bolj natancna :mrgreen:
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija