Anti-pollution filter clogged - AR 159, vsi JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Ma159Ja
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 1
Pridružen: Če Okt 22, 2020 9:28 pm

Pozdravljeni,
Pri moji 159 1.9 JTDm se ko jo hočem vžgat zgodi da vergla pa vergla pa vergla...ene 10x pol ko pa končno vžge pa napiše anti-pollution filter clogged. Po prebranem na internetu naj bi šlo za zamašen filter DPF, ampak pri moji je bil dpf filter odstranjen pri prejšnjem lastniku. Zanima me če bi mogoče kdo imel kakšno idejo kaj bi lahko bilo narobe? :-k
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Švoh akumulator, švoh štarter, slaba črpalka goriva CR, slabi injektorji ali slaba kompresija...

Ni pa kriv DPF, to je sigurno, napako javi, ker med dolgim verglanjem napetost na ECUju preveč pade...
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Ob slabem akumulatorju se lahko prižgejo tudi lučke od ABS, VDC, ASR, ki tudi ne marajo upadov napetosti. Drugače, pa kot Tribes predlaga, pregledat vzrok zakaj tako dolgo vergla. Lahko bi bili tudi stari puščajoči dročniki, ampak bi te moral slišat kot klackanje dokler se ne napolnijo (+rough idle) pa še to ob jutranjih zagonih ko avto dlje časa stoji . Za zagon potrebuješ zaganjač in akumulator. Če ne trzne takoj in se nekaj obotavlja in nejevoljno obrača bi bilo vredno pogledat zaganjač ali kontakte, če je baterija polna in bremensko stestirana. Zaganjač mora obrnit brez napora, v kolkor se obotavlja ni ok! CR pumpo in injektorje pogledaš med delovanjem motorja. Pumpa mora slediti želenim pritiskom, injektorji pa ne smejo imeti prevelikih korekcij med prostim tekom z izključeno klimo. Vse pod 1,5 je odlično do 2 pa sprejemljivo. etc.
no22
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 1
Pridružen: So Jan 28, 2023 3:13 pm

Živjo,
4 dni nazaj se je v moji Alfi 159 prižgala lučka ter piše anti pollution filter clogged. Kot sem prebral iz drugih formov najbi šel na daljšo pot po avtocesti da se filter spuca. Naredil sem kakšnih 120km in vozil sem z 4 tam 2500-3000 rpm. Ampak lučka ter napis anti pollution filter clogged še vedno ni izginila.
Mi lahko kdo svetuje kaj bi lahko bil problem?
Hvala



Edit: Premaknjeno v identično tematiko ...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Da se zamaši DPF je ponavadi kriva neka težava na motorju...
Vožnja pod visokimi obrati, ne bo popolnoma nič pomagala k reševanju tega problema.

Svetujem obisk mehanika, ali nekoga ki obvlada diognostiko, in ti pomagal najti, kje leži vzrok za težave z DPFjem.
Scremer
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1700
Pridružen: To Apr 05, 2005 9:43 pm
Vozilo: AR159, AR spider veloce
Kraj: Kransterdam
Kontakt:

Ekipa zanima me če se kdo kaj spozna na delovanje sistema DPF pri 159ki? Gre se za 1.9 jtdm 8v motor 120KM, 2007 letnik...

Imam problem, ker mi ob pričetku regeneracije zelo kadi. Dim je belo/modre barve (ni črno, saje). Kadi zelo intenzivno, ob rahlem pritisku na gas je kajenje še bolj intenzivno, traja pa nekje 20 sekund, nato se zadeva stabilizira in tudi ob pritiskanju ni več dima. Hec je, da se to ne dogaja ob vsaki regeneraciji, ampak občasno, je pa to čedalje bolj pogosto. Avto dela 200 kilometrov dnevno, regeneracije v povpreču dela na 1100 kilometrov (informacija iz diagnostike in preverjetno tudi z štetjem kilometrov). EGR je blokiran, avto je tudi čipiran pri tribesu. Mogoče kakšne ideje kaj bi lahko bilo oz. kakšen predlog kako se zadeve lotit.

DPFja ne želim odstranit, je pa verjetno res, da ko kadi ustvari verjetno več svinarije kot bi jo, če filtra ne bi bilo. Zadeva je kar nerodna za mene, pa tudi tistim, ki so za menoj ni prijetno. :cry:
155 1.8TS, 164 3.0 V6, 156 1.9JTD 105CV, 156 1.6TS, 156 1.9JTD 116CV, 159 1.9JTDm 120CV, spider veloce
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Verjetno počeno satovje DPFja, in posledično v začetni fazi regeneracije, ko motor brizga neizgoreno nafto v izpuh, z namenom da segreje DPF, ta nafta "uide mimo", in se pojavi v obliki modrikastega dima.

Ker DPF ni vedno enako "segret" ko se regeneracij začne, je to vzrok da enkrat dim je, drugič pa ne.

Ko DPF doseže kritično temperaturo, potem se nafta vname, in izgori v izpuhu, še preden pride ven.

Rešitev bo pomojem sam menjava DPFja, kar pa verjetno nima ravno smisla...
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Meni ob regeneraciji še nikoli ni kadilo črno in če se ti sproži regeneracija ob izvozu z AC je v mestu ob vsakem speljevanju nekdo za tabo ki bo obstal v oblaku belo-sivo-rjavega dima. Je pa res, da je bele komponente dima vidno več, če je avto pred in med tem vožen pasivno, kot če se ti regeneracija zgodi pri 3000+ obratih na AC. Razmišljam o nafti in belem dimu. Samo satovje DPF zagotovo ne filtrira neizgorete nafte. Po tem kar sem do sedaj verjel je da se nafta pokuri na katalizatorskih satovjih (DOC), segret zrak segreva saje, ki se zaradi tega vžgejo in v DPF satovju izgorijo (v kar pač izgorijo.. PM 2.5 in manjše :) ). Če bi torej DOC bil "rahlo" utrujen in potreboval malo več časa (in zraka.. EGR je verjetno blokiran zgolj programsko in se pri regeneraciji obnaša normalno?) da se segreje, bi del nafte namesto v topel zrak, pretvorilo v bel dim, ki pa gre skozi samo satovje DPF-ja. Kar bi jaz gledal pri vsem tem so tlaki, trajanje in temperature, se pravi če ti diferencialni tlaki pred regeneracijo pri polnem pospeševanju udarijo do 180(200) mbar in po njej do 70 mbar potem si po mojem na varni strani, ker so to moje številke zadnjih 300k. Katalizator potrebuje gorivo in oksidant. Zgoraj predpostavljam da EGR programsko ob regeneraciji deluje, kar pa še ne pomeni da spušča zadostno količino zraku, mogoče je vredno pogledati če je EGR čist in če so vse poti, tudi znotraj sesalnega kolektorja proste? Se je EGR blokiral po temeljitem čiščenju vsega (tudi prehodov na kolektorju) ali zgolj blokiral? Če sodim po svoji z delujočim EGR po 100k se kanali zapacajo s sajami in oljem in če tega ob blokadi nisi očistil (zopet ob predpostavki da za svinjarijo v sesalnem nikoli nisi slišal) bi bilo tudi možno da do filtra ne pride dovolj kisika v kakršnikoli obliki dovolj hitro- zato traja malo več časa se se DOC segreje. Vredno razmisleka, pa se oproščam če sem kaj brcnil strokovno mimo :wink: . Zaradi 30 s dima pa se res ne bi sekiral če je to vse kar je narobe.
Odgovori
  • Informacija