UVOD
Alfa Romeo Junior je prispel tudi k nam in v klubu smo čim prej organizirali, da ga testiramo in predstavimo. Torej, Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale. Se pravi tricilindrski 1.2 motor (veriga v olju in še nekaj izboljšav), ki z hibridnim sklopom skupaj proizvede 100 kW oz. 136 konjskih moči. Za prestavljanje poskrbi avtomatski 6 stopenjski menjalnik.
Pohvala Avto Triglavu je tukaj na mestu, da so mi avtomobil zaupali za celih 6 dni, za kar sem neizmerno hvaležen. Kot je že v navadi smo v klubu to z veseljem delil tudi z vsemi, ki bi jih avto zanimal, na dogodku Kačje urice v nedeljo 19. 2. 2025.
V teh 6 dneh sem z njim naredil čez palec 1000 kilometrov, ki so, moram reči, bili popolnoma zadovoljivi, na trenutke celo zabavni. Malce privajanja je seveda potrebno na drugačen pristop stikal, ki niso običajne za Alfa Romeo in spoprijateljitev z informacijskim sistemom (infotainment).
Moje prvotno mnenje o križancih načeloma ostaja enako. Še posebej mi ni všeč, da namesto, da bi se Alfa odločala za hatchbacke ali limuzine/karavane (da o pobožnih željah coupejev in spiderjev za navadne smrtnike ne govorim), ki jih Alfisti dejansko hočemo, kupce prisiljujejo v nabavo takšnih ali drugačnih SUVov, ki bi naj jih nadomestili

Očitno je pač treba iz vzporedno z aktualnim trendom. Trg nenazadnje narekujejo kupci novih avtomobilov in ta segment bi naj bil najbolj prodajan segment (vsaj) v EU.
ZUNANJOST
Kakor sem se izrazil pri Tonale, se bom tudi tukaj. Nekaterim je avto všeč, nekaterim ne. Tako velja za praktično vsako stvar na svetu. Je pa Alfa Romeo (ali kdorkoli je odločal o tem avtu) res tukaj šel v ekstreme in za nas Alfiste je bogokletno, kaj so naredili s scudettom. Meni osebno recimo v različici z vintage napisom Alfa Romeo še vsaj nekako izgleda. Pri ostalih izvedbah pa v bistvu gledamo brezizrazno črnino kljub temu, da je izrezan nam dragi logotip ampak enostavno izpade nerodno. Zadaj sploh nimamo logotipa Alfe ampak samo napis. Razumem, da so želeli kopirati Junior Zagato ampak po mojem mnenju se jim ni posrečilo. Avtomobil je brezizrazen - če ti nekdo ne pove, da je to nova Alfa (ali ne vidi zadnjega dela) potem ne ve, da gre za Alfa Romeo.
Mnenja sem torej, da bi tradicionalen scudetto iz oblikovnega vidika bistveno bolj ustrezal. Glede na obliko odbijača spodaj bi verjetno tudi lahko obdržali tablico na sredini, ker je na strani sporna iz varnostnih razlogov (?).
Avto je resnično tako drugačen od vsega kar smo vajeni, da proizvede čudno mešanico občutkov. Nekaj časa mi je všeč, potem mi spet ni, pa spet je. Ker sta prednji in zadnji del tako različna so na vse možne načine dodali detajle, da nas prepričajo, da gre res za Alfa Romeo. Tako se nahaja recimo sicer prijetno prikrit logotip na C stebričku, v lučeh,...
Imam tudi šibko točko za tako imenovana tristar platišča in vesel sem, da so jih ponovno oživeli. Barvna kombinacija mi sicer ni všeč, jaz bi jih mel cele srebrne

Kar se tiče velikost je v živo precej manjša kot na slikah. Zelo kompakten avto. Točnih gabaritov nisem meril, je pa občutek od zunaj nekaj takega kot Giulietta.
Spodnja slika sicer pove več, kot tisoč besed.
NOTRAJNOST
Notranjost je, ko potegnem črto, zadovoljiva, a le, če nismo preveč zahtevni kupec. Vratne tapete so praktično ena cela velika plastika. Nekaj umetnega materiala (ni usnje, ni plastika, ni skaj) je okoli stikal za dvig/spust stekel in okoli sredinskega grebena, to je pa več ali manj to. Notranjost je zelo kompaktna, če bi imel kakšne gibalne ovire ali prekomerno težo, se ne bi počutil ravno dobro. Armatura globoko prodre v kabino - ima pa to svojo prednost v tem, da je za dosego gumbov potreben minimalen izteg roke.
Eden od meni ljubih detajlov sta zračnika, ki sta zelo šik. Spreminjata tudi barvo glede na vozni program (bela N in A, rdeča D).
Zelo mi je bila všeč tudi postavitev zaslona operacijskega sistema. Ni na vrhu armature ampak nekje na sredini. V praksi to pomeni, da je ponoči minimalno moteč. Zelo dobro. Pa še v Slovenščini je

Za moj okus je zelo dobra tudi zvočna kulisa v kabini. Zvočnike najdemo tudi na A stebričku.
Sedeži, ki so v Speciale različici so ne samo udobni ampak imajo tudi dober bočni oprijem in opremljeni z gretjem in masažo! Zelo zanimivo za avto takega cenovnega razreda.
Je tudi dovolj prostora za štiri odrasle (ne pa tudi pet) - pomembno pa je izpostaviti, da to ni družinski avto. Oziroma bom rekel tako - za manjše, nezahtevne družine je dovolj prostora. Če pa s sabo peljete še psa in kakšne sani oz. večjo opremo pa je hitro natrpano vse skupaj. Prtljažnik je za približno 50 litrov večji od Giuliettinega in to se sicer pozna, še posebej ko se polico prestavi na spodnji nivo dna.
Dostop do Isofix sistema za priklop otroških sedežev je na nivoju, odpne se zadrga in samo vstavi ročke na svoja mesta.
Moram pohvaliti tudi ločljivost in kvaliteto kamere pri vzvratnem parkiranju. Resnično dobra slika, tudi ponoči! Ker je vzvratna vidljivost preko sredinskega vzvratnega ogledala več ali manj nična, je tale kamera zlata vredna.
Sredinski greben, ki vključuje gumb za vžig/izklop avta, menjalno stikalo (dejansko je stikalo) in stikalo za vozne načine (namenoma ga ne imenujem DNA stikalo, ker to ni) mi je najslabši del notranjosti. Gumb za vklop avta je izpostavljen kot, da je to najbolj pomemben del notranjosti. Ja, bi bil, če bi ga nadomestili z pravim DNA rotacijskim stikalom. Gumb za vklop avta pa na volan in bi s tem obdržali tudi celostno podobo zadnjih nekaj let. Ampak ne, treba je znižat stroške kjer se da.
Vozni programi zaradi slabo postavljenega stikala izgubijo svoj smisel, ker tudi ne ponudijo dovolj, da bi ga uporabljali. Več o tem v voznih lastnostih. Dobra lastnost sredinskega grebena je velika odlagalna površina za mobilne telefone, ki ima možnost brezžičnega polnjenja.
Pa tudi na splošno moram priznati, da je sama opremljenost testne Speciale izvedbe presenetljiva - pozitivno. Res pa je, da ostalih novih avtomobilov in njihovo opremljenost ne poznam. Rečem lahko le, da sem bil s paketom tehnologije več kot zadovoljen.
VOZNE LASTNOSTI
Kot že rečeno, vozil sem 1.2 136 hp hibridno različico. Prva stvar, ki je za pohvalit v primerjavi s Tonalom je delovanje hibridnega sklopa. Bistveno lažje se z njim upravlja in z njim sem dosti bolje sodeloval kot v Tonalu. Bojda je razlog tega v tem, da ima Tonale hibridni sklop samo na sodih prestavah, Junior pa pri vseh.
Zvok motorja v kabini je prijeten, lepo brunda v območju od 2000 vrtljajev višje. Se mi pa zdi, da je ta zvok umetno produciran, saj če pritisnem na plin ob odprtem oknu na mestu, se sliši samo pihanje sesalca.
Kar se tiče zmogljivosti motorja ni kaj reči. Za 136 konjsko konjenico gre lepo oz. za moje potrebe več kot zadovoljivo. Pri 130 km/h je okoli 2900 vrtljajev na minuto, pri 150 km/h pa 3300.
Motor se sicer vrti do kar 6000 vrtljajev ampak priganjanja nima rad. Opazil sem, da se avto najlepše pelje oziroma obnaša ali počuti, če želite, v območju okoli 3000 vrtljajev - če govorimo o dinamični vožnji na regionalnih cestah.
Zatesnjenost kabine je ustrezna, zato vožnja po avtocesti ob višjih hitrostih ni moteča.
Žal bistvenih razlik med voznimi programi ni. V Dynamic je stopalka za plin malce bolj odzivna in bencinski motor ves čas dela - to je pa to. Volan je vedno enako trdote, ima pa obračalni krog malce manj kot 1,5 vrtljaja od sredine. Se pravi manj kot 3 vrtljaje volane od ene skrajne točke do druge (če me spomin ne vara - nisem si tega zapisal).
Tudi odzivnost volana je meni osebno popolnoma ok. Podvozje je presenetljivo čvrsto in kompaktno. Nekako skladno s celotno kompaktnostjo avtomobila. Zelo lepo se vozi z njim dinamično. Ne me pa narobe razumet - moja 145 je bistveno bolj zabavna čez ovinke. Kot avto za vsakodnevno uporabo - recimo kot nadomestek Giuliette pa popolnoma zadovoljivo, zame osebno.
Kar se tiče porabe je sledeče. Naredil sem tri teste porabe. V svoji varčni vožnji, ki je vključevala način A(dvanced efficiency) z vožnjo 110 km/h avtocestah ter vožnjo po omejitvah v naseljih s čim pogostejšo uporabo elektromotorja sem imel porabo po računalniku 5,4 l.
Drug test je bil 130 km/h in neka normalna dinamična vožnja po naseljih v načinu N(atural) je bila poraba 6,5l. Tretji test je bil v način D(ynamic) z vožnjo 150 km/h po avtocestah in zelo dinamična vožnja po regionalkah. Takrat je bila poraba okoli 7,8 litra na 100 kilometrov.
Od 0 do 100 km/h v načinu D potrebuje 9 sekund.
ZAKLJUČEK
Generalno gledano se žal prevečkrat srečamo z dejstvom, da je ta avto še manj ''Alfa Romeo'' kot Tonale. Inženirji so sicer naredili vse kar je v njihovi moči, da je avto zanimiv in želi biti Alfa Romeo ampak določene poteze so za pravoverne Alfiste (pre)drastične. Za določene si upam reči celo zamerljive. Meni osebno je kot tak vrtiljak in predvsem odvisno od trenutnega počutja.
Skratka, avtomobil je znamke Alfa Romeo, ni pa to Alfa Romeo. Tisti, ki me razumete zagotovo veste, kaj želim s tem povedat. Juniorju želim vso srečo pri prodaji. Kot avto za vsakodnevno uporabo zadošča vsem potrebam, vključno z občasno dinamično vožnjo. Seveda pa to ni uživaški vikend avto, ki ga zapeljete na sebi najljubšo cesto, da pozabite na življenjske probleme in stres.
Bi ga imel? Ne vem. Če se že moram odločiti za maksimalno 5 let star avto za moje potrebe, bi se na tej točki najverjetneje odločil za Tonale 1.6 JTD.
Še enkrat velika hvala podjetju Avto Triglav za možnost izposoje Juniorja.
Spisal in testiral Matej Žagar,
predsednik Kluba ljubiteljev vozil Alfa Romeo