
Imam Stelvio 2.2 dizel (190 KM), letnik 2019 (kupljen istega leta). Zvočnikov v kabini za "fake" zvok motorja v Alfah ni. Sicer je zvok v kabini še kar OK, od zunaj pa mi ni glih všeč. Edini všečen dizel zvok, ki sem a kadar koli slišal, je bil v Fordu Kuga (letnik 2012) - tisti motor je bil fenomenalen, vsaka čast Fordu.
Če za isti denar dobiš Stelvio letnik 2020, ne razmišljaj veliko. Takrat so naredili prvi facelift in notranjost deluje bolj premium, kot v starejših verzijah. Tudi zvočno izolacijo so precej izboljšali in uvedli naprednejše varnostne pripomočke (lane assista v starejših modelih ni bilo, ker je bil volan preveč direkten - steering ratio je kopiran iz Ferrari 458). Pri mojem je zvočna izolacija tako slaba, da se mi je pri vožnji na mokri cesti vedno zdelo, da imam vrata ali okna odprta. Potreboval sem vsaj leto dni, da sem se navadil na to. V Kugi je bila zvočna izolacija dosti boljša. Sicer je baje razlog za slabšo izolacijo bil v želji po čim lažjem avtomobilu. Svoj čas je Stelvio bil več, kot 100 kg lažji od drugega najlažjega konkurenta.
So pa dizel motorji od 2019 naprej (Euro 6d-temp) super čisti in nikoli ga ne boš zavohal. Naš Stelvio ima sedaj 78.000 km in še vedno se vidijo zvari na cevi od izpuha. Enostavno ni nekih saj.
Poraba pa je super nizka. Jaz se tudi vozim okoli 120 na avtocesti in na dolge fure (100+ km) je poraba 5,5 litrov na 100 km. BMW X3 je takšno vrednost dosegel šele z blagim hibridom. Če vozim malo bolj dinamično, je 5,8 l, če pa vozim, kot idiot (super redko), pa 6,2 l.
Edini razlog za 280 bencinerja je zvok in več užitka pri vožnji. Ampak realno ga itak ne boš dosti gnal, ker nimaš kje in takšna vožnja hitro postane draga.