Nakup Giulie / Stelvia: vprašanja o motorizaciji, opremi, težavah,...

Tehnične teme o Giulii in Stelviu

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

STAREJŠI DIZLI IN BENZINARJI V NEVARNOSTI ?


Grozi verjetnost, da bodo morali dizli izpred letnika 2017 na odpad


EU bi lahko kmalu prepovedala uporabo starejših dizelskih pa tudi bencinskih avtomobilov. Kaj bi to pomenilo za lastnike teh vozil?

Evropska unija bi lahko na podlagi sodbe Evropskega sodišča v bližnji prihodnosti sprejela odločitev, ki bi vplivala na milijone lastnikov vozil. Generalni pravobranilec Evropskega sodišča (EuGH) Athanasios Rantos namreč zavzema stališče, da je več kot 200 milijonov avtomobilov, proizvedenih pred letom 2017, potencialno nezakonitih zaradi neskladnosti njihovih emisijskih standardov v realnih voznih razmerah.

Če bo Evropsko sodišče sledilo takšnemu stališču, bi to lahko pomenilo prepoved uporabe številnih starejših dizelskih in bencinskih vozil, poroča nemški Focus.

Končno odločitev Evropskega sodišča gre pričakovati v naslednjih mesecih, morda že spomladi 2025. Če bo sodišče podprlo mnenje generalnega pravobranilca, bo EU pred velikimi spremembami v zakonodaji, ki bi lahko pomenile korenite posledice za milijone voznikov in avtomobilsko industrijo.

Zakaj so starejša vozila ogrožena?
Razlog za takšno razpravo na ravni celotne Unije izhaja iz sodnega primera, ki ga je sprožilo sodišče v nemškem Duisburgu. Dva kupca vozil znamke Mercedes-Benz generacij Euro 5 motorjev sta se čutila opeharjena zaradi ugotovitve, da njuna avtomobila v realnem prometu izpuščata precej več emisij od nazivnih.

Primer je prišel vse do Evropskega sodišča, ki mora zdaj odgovoriti na ključno vprašanje, ali morajo avtomobili, katerih emisije so bile testirane in odobrene še po starem standardu NEDC, te emisijske vrednosti doseči tudi v dejanskem prometu.

Generalni pravobranilec sodišča je prepričan, da je temu tako, čeprav stari testni standard v primerjavi z novejšim WLTP sploh ni predvideval meritev v realnem prometu.

Standard NEDC se je uporabljal do leta 2017, temeljil pa je na laboratorijskih testiranjih, ki niso povsem odražala dejanskega obnašanja vozil na cesti. Zaradi tega so dejanske emisije, zlasti dušikovih oksidov (NOx), bistveno višje, kot so jih prikazovali testi. Prihajalo je tudi do prilagajanja proizvajalcev, ki so delovanje motorjev prilagodili pogojem testnega postopka. nenazadnje iz tega obdobja izvira tudi afera Dieselgate koncerna Volkswagen z dokazanim goljufanjem testnih protokolov.

Po letu 2017 so bila uvedena strožja pravila z metodo RDE (Real Driving Emissions), ki zahteva testiranje emisij v realnih voznih razmerah.

Kaj bi lahko prinesla razsodba?
Če bo Evropsko sodišče podprlo mnenje generalnega pravobranilca, bi lahko to vplivalo na lastnike vozil, proizvedenih med letoma 2009 in 2017. Gre za vozila, ki so sicer skladna s takrat veljavnimi emisijskimi standardi Euro 5 in kasnejšo prvo generacijo Euro 6. Potencialno bi milijone teh vozil razglasili za nezakonite, kar bi lahko privedlo do množične prepovedi uporabe.

Poznavalci opozarjajo na velikanske negativne vplive takšnega scenarija. Nastala bi gospodarska škoda, ker bi morali lastniki menjati svoja vozila, to pa bi lahko povzročalo finančne stiske, s tem pa tudi velike socialne in politične vplive. Odstranitev starih avtov bi imelo tudi negativni vpliv na okolje, saj bi jih morali nadomestiti s proizvodnjo novih vozil, s tem pa posledično z emisijami izdelave in izrabe naravnih virov.

Velik bi bil tudi pritisk na proizvajalce, da hitreje razvijajo in uvajajo okolju prijaznejše tehnologije. Zato imajo mnogi strokovnjaki mnenje generalnega pravobranilca za pretirano.

Poznavalec: vpliv starejših vozil je že precej manjši
Eden vodilnih nemških strokovnjakov za motornje in emisijsko tehnologijo Thomas Koch ob tem izpostavlja, da so bile emisijske vrednosti vozil, ki so bila skladna z NEDC, znane vsem deležnikom, vključno s politiki in okoljevarstveniki.

Poleg tega trdi, da so bile težave starejših dizelskih motorjev z emisijami NOx rešene po letu 2019 z uvedbo naprednejših tehnologij. Navaja tudi merilne podatke, da je prispevek starih vozil k onesnaževanju zraka v velikih nemških mestih v zadnjih dveh desetletjih drastično upadel globoko pod dovoljeno mejo.

Čeprav bi takšna razsodba morda pripomogla k hitrejšemu doseganju ciljev EU glede emisij, bi se morali politiki soočiti z vprašanjem socialne in gospodarske pravičnosti. Nemški kancler Olaf Scholz je že pozval k večjim naložbam v raziskave in razvoj okolju prijaznih tehnologij, namesto k uvajanju kazni in omejitev, ki bi lahko škodile evropski industriji.
https://www.zurnal24.si/avto/grozi-verj ... pad-433608
Zadnjič spremenil Ride Si Sapis, dne To Dec 17, 2024 6:44 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6964
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Kraj: Gorje

"Zeleni" teroristi in idijotizem kamorkol pogledaš.
Me prov zanima kdo se gre prepovedat večino sedanjega voznega parka ... "eko" terorizem vse naokrog.
Sicer sem za prepoved smrdlivih traktorjev (za večino ne morem vozit, brez da nebi hitro prklopil na notranje kroženje zraka, saj mi povzročajo solzenje oči in me silijo na kašelj). Ampak to je raven "sanjala svija kukuruz"

Če je tole prihodnost (itak nimajo elektro infrastrukture), je nočem
Slika
Pa še na tone svinjarije ob proizvodnji in kasnejšem uničenju teh "eko" koret

Pa sorry za off
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 992
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

ah , nehite no..... spet en debil ( oz dva nemca), ki imata preveč časa in sta zmešala malo dreka z odvetnikom.....

gre za " lastnike vozil, proizvedenih med letoma 2009 in 2017"
torej starejše "kante" so ok in kasnejše tudi , tu vmes pa so se delale manipulacije z izpuhi oz njihovimi vrednostmi.... iz tega sledi, da avti ne ustrezajo homologaciji in so "neizpravni" - kot da so kupci krivi za to?

kretenizem 1 stopnje..... euro 5 in 6 ( 2009 in 2017 ) sta vseeno veliko bolj čista od euro 4 oz še bolj od euro 3 in manj, ampak slednji so "ustrezni" za na cesto, ker "cifre" veljajo in pač svinjajo na polno, med tem ko euro 5 in 6 niso tam, kot piše v specifikacijah pa čeprav veliko boljši od starejših norm. Ker ne ustrezajo napisanim spec ,morajo na odpad :-&

To je samo tema, da se gloda "kost"...

drugače pa @Barto , ti ne razumeš :mrgreen:
tvoja slikca ni realna.... ta elektrarna na kolm s katero se polni EV je za hribom in ne pri tebi doma, torej ti ne svinja zraka in okolja, torej je OK in tvoja vožnja z EV je 100% čista :mrgreen: ](*,) ](*,)
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

STELVIO

Danes je bil v Bormiu svetovni pokal v smuku, ki poteka na legendarnem Stelviu, ki je hkrati ime za Alfa Romeo Stelvio.
Koliko "alfistov" pa je že kdaj bilo na Stelviu, najvišje ležečem prelazu v Italiji, ki ima 2757 metrov nadmorske višine in do vrha najvišje asfaltiranega gorskega prelaza 48 serpentin ? :D :D :D


https://sl.wikipedia.org/wiki/Prelaz_St ... o_pass.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=3VXMzEFcPYU&t=21s
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9966
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Jaz sicer še ne, imam pa željo (mogoče ideja za klubski izlet), vem pa vsaj za dva, ki sta bila...
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6964
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Kraj: Gorje

Enkrat je namen tudi it, je kar lepo za videt





Včerej, oz danes sem se malce igral in če Stelvio ne pride brez ketn tam kamor je mišljeno, se verjetno pretirava ali pa je na nikakvih gumah.
Mokra nasoljena cesta in Michelin Alpin 7 - grabi brez problemov, še ko eno stran pelješ po ledeni / sneženi packariji in pohodiš gas, vleče kot da je z vsemi štirimi na čistem asfaltu.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Gricko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 992
Pridružen: Če Sep 21, 2006 9:00 pm
Vozilo: 156Sw
Kraj: Ljubljana

saj ne rečem, je za videti, pa vendar nič posebnega oz zoperna za voziti

Na to stran, kjer je panorama ( to je vedno na slikah) super, so serpentine, torej zaprti ovinki....ČE je prosto je ok, kar pa skoraj nikoli ni
od junija do septembra ( to je čez prst) imaš na ozki cesti vse!! od kolesarjev, do motoristov, avtodomov, starodobnikov, skupinskih voženj določenih znamk,ki popolnoma zabašejo cesto ( ker je res veliko prometa) in se je muka voziti.
Serpentine so nekje tako zalomljene, da morajo daljši avti ( z nesposobnimi vozniki) popravljati sredi ovinka, da o avtodomih ne govorimo.....vmes motoristi švigamo mimo, starodobniki na cesti stojijo ko zakuhajo / se pokvarijo
V glavnem je lepa panorama vse ostalo pa bolj ne....
Na drugo stran je boljše, ni pa take panorame

ja marsikater prelaz tam okoli lepši ampak poleti so vsi "zabiti", tako da, če se hočete vsaj približno voziti, to ni trip za poleti v glavni sezoni
Pomlad se mi zdi najlepša, vendar te lahko preseneti sneg....veliko njega ali celo zaprta cesta, okno med lepim in prijaznim vremenom ter pred gužvo pa je dokaj ozko
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

2025

Vsem Alfistom, posebej pa tistim, ki vozijo Stelvio, želim v letu 2025 veliko zdravja, veselja, uspehov, sreče in spretnosti pri vožnji in v vsakdanjem življenju, da bi izmenjevali naše izkušnje, ter znanje, kar bi bogatelo naš svet avtomobilizma in športa... :D :D :D
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

PORABA GORIVA

Evo še nekaj za sladokusce in imetnike Stelvia Veloce 2.0 Turbo 280 AT8 Q4, posnetek o porabi goriva pri različnih konstantnih hitrostih...

* mestna vožnja - 9,5 l/100 km
* 90 km/h - 6,4 l/100km
* 120 km/h - 8,7 l/100 km
* 140 km/h - 10,6 l/100 km

primerjava porabe še pri nekaterih konkurenčnih avtomobilih in sicer : //mestna vožnja/ 90 km/h/ 120km/h/140 km/h// - na spodnjem posnetku YouTube od 1:14 naprej...
* Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280 Q4 (bencin) - // 9,5 l/100 km / 6,4 l/100km/ 8,7 l/100 km/ 10,6 l/100 km//
* Porsche Macan GTS (bencin) - // 10,8 l/100km / 8,2l/100 km / 10,4 l/100km / 12,5 l/100 km//
* Audi SQ5 TDI Sportback (diesel) - // 7,2 l/100km / 5,0 l/100km / 6,5 l/100km / 8,1 l/100 km//
* Audi Q5 S5 TFSle Sportback (hybrid) - // 6,4 l/100 km / 5,5 l/100 km/ 7,5 l/100 km/ 9,1 l/100 km//
* Opel Grandland Hybrid4 (hybrid) - //5.9 l / 100 km/ 5,4 l / 100 km/ 7,4 l / 100 km/ 8,8 l / 100 km//
* Hyundai Tucson PHEV AWD (hybrid) - //5,1 l / 100 km / 6,0 l/100 km / 8,4 l/100 km / 9,8 l/100 km//
* Mercedes GLE 450 MHEV (bencin) - //8,5 l / 100 km / 6,9 l/100 km / 9,2 l/100 / 10,9 l/100 km//
* Audi Q7 50 TDI quattro (diesel) - // 7,2 l/100 km / 5,5 l /100 km / 8,0 l/100 km / 9,8 l/100 km//
* Audi SQ8 V8 TDI quattro (diesel) - // 9,0 l/100 km / 6,3 l/100 km / 8,9 l/100 km / 10,8 l/100 km//

Slika


https://www.youtube.com/watch?v=67XKBZLSuSQ
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

BARRA DUOMI

Barra Duomi je nameščena na športne avtomobile, ki sodelujejo na tekmovanjih, gorsko hirostnih preizkušnjah ali rally in je po navadi nameščena med sprednjima ali včasih tudi med zadnjima amortizerjema. Pomembno pa izboljša lego na cesti in pomaga pri odpornosti na zvijanje oziroma torzijo karoserije. Lahko pa je tudi narejena posebej za model avtomobila, lahko pa je tudi nastavljiva. V zadnjem času je opaziti, da ob večjih rednih servisih Stelvia, posebej pooblaščeni servisi vgradijo Barra Duomi, kot njihov dodatni prispevek v večjemu zadovoljstvu kupcev. V Italiji stane Barra Duomi na servisih Stellantis za Stelvia 85€.
Priponke
E2769D1B-7BD3-49C6-981E-8B3ABCFC1551.jpeg.c379b5283079de306d9d8d7d5cc3f80f.jpeg
Zadnjič spremenil Ride Si Sapis, dne Po Feb 10, 2025 5:35 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6964
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Kraj: Gorje

Ummm

Slika

Serijska oprema vsakega Stelvia. :wink:
Brez doplačila :)
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4556
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Jap serijsko na vseh stelviih. Samo v napoto nam serviserjem. Funkcije neke ravno nima na dveh m6 vijakih in pa tankostenska cev.
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride Si Sapis
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 80
Pridružen: Če Jan 03, 2013 9:44 pm
Vozilo: AR 33 1.3, AR 155 1.8 TS, AR 2.0 JTS Distinctive, AR Stelvio 2.0 Turbo Q4 Super,

BARRA DUOMI - II:

Glede na zapisano je potrebno dodati, da je bilo omenjeno na forumu Club Alfa Romeo it, da so original vgrajevali "Barra Duomi" do modela 2019, potem pa so celo po 2020 ukinili pri RWD ter spremenili
geometrijo vzmetenja in obes. Po 2020 pa se je "Barra Duomi" pojavljala samo pri modelu Stelvio Veloce, Sprint Veloce ti in Stelvio Sprint in Quadrifoglio...

Spodaj je tudi pismo, ki so ga nekateri poslali na Alfa Romeo in na njihove Concessionarie z zahtevo po montaži "Barra Duomi", kolikor še ta ni vgrajena...
file:///C:/Users/Zoran/Downloads/campagna%20servizio%20barra%20duomi.pdf

"Stelvio je 20 cm višji, a ima enak kot nagiba kot Giulia.To je značilnost, ki je nima noben športni terenec v primerjavi s športno limuzino, pri tem pa ima svojo vlogo tudi "Barra Duomi".
https://forum.clubalfa.it/threads/barra ... 415/page-4
https://forum.clubalfa.it/threads/barra ... oi.144522/
https://forum.clubalfa.it/threads/compa ... mi.124804/
https://forum.clubalfa.it/threads/barra ... 15/page-33
https://forum.clubalfa.it/forum/AlfaRomeo_Stelvio_2017/
Priponke
Barra Duomo - pismo - 1..png
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6964
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Kraj: Gorje

Hvala za učno uro, o mojem zmotnem prepričanju.:)
Res nisem brskal za še novejšimi kot jo imam, ampak sedaj vidim in berem, da so očitno začeli šparat, sploh pri oskubljenih verzijah. Nekateri so pa verjetno tudi brez, ker so jih mehaniki pozabili vrniti po opravljenem delu.
Ja pri enem M6 šraufku na vsaki strani malce dvomim o sami funkciji.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9772
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Strižne sile ne nosi vijak, ampak sila trenja med materiali...
Bi bili presenečeni, koliko lahko prenese tak vijačni spoj.
M6 vijak je za tako aplikacijo popolnoma dovolj.
Odgovori
  • Informacija